Neden fazla yakar?
Öncelikle bunu kullanımıma dayanarak söylüyorum ki yakıt konusunda gerçekten dikkatli araba kullanırım. Bunun dışında kontrol sistemleri ile ilgili kısa bir bilgi vermem gerekirse; bilgim dahilinde yanlışım varsa herzaman eleştiriye açığım.
CC elektronikte genel olarak ele alındığında 4 çeşit kontol sistemi mevcuttur, Sıralamam tarihsel gelişimini de içerecektir.
1. Proportional Control Sys. : İlk kullanılan Cruise Controller, Kontol aralığı yüksek olduğundan belirlediğimiz hızın bir altına bir üstüne çıkar konforsuz bir seyir sağlar artık kullanılmamaktadır.
2. Integrative Control Sys. (PI) : Bizim araçlarda kullanılan Sistem budur. Sistem Hızı sabitlemek için önce bir overshoot yapar yani gazı fazla verir. Yavaş yavaş gazı keserek hızı dengeler. Küçük bir hata payı da olsa Teoride tam olarak hiçbir zaman istenilen değere erişemez.
3. Derivative C.S (PD) : Önceki sistemin tam tersi Overshoot yapmadan yavaş yavaş hızı artırarak belirlenen hıza ulaşır. Tepki süresi uzundur bu süreyi kısaltmak için bir önceki sistemle integre edilip kullanılabilir. Ancak daha masraflıdır.

Bukadar bilgi kirliliğinden sonra bizim araçlardaki sistemde, yol tamamen düz değil ise, Sistem en ufak bir hız değişiminde, yol meyil rüzgar vs. sistem overshoot yapacağından ve sürekli bu değeri daha sonra minimize edeceğinden bu süre içerisinde yakıtımızda tasarruf söz konusu olmayacaktır. Aracın çekişinde biz bunu hissetmesek te sistem bu şekildedir.
Tasarruf konusunda azıcık açıklayabildiysem ne mutlu bana.