Arkadaşlar problem çözüldü ! geçen bosch car servise gittim (sürat dizel) aracın bütün sensörler, enjektörlerin durumu, turbo basıncı, debimetre, motor vs hepsinin testini yaptılar araçta hiçbir problem çıkmadı, daha sonra yola teste çıktık bilgisayar araca bağlı şekilde, yine problem yok değerlerde, turbo basıncı ve debimetre basınç değerlerine baktık seyir halinde, debimetre değeri düşük çıktı hemde turbo basıncının yarısı kadar, normali gaza yüklenince turbo basıncı ile debimetre değeri aynı olması gerekiyormuş, turbo basıncı gaza yüklenince 1000 değerlerindeyken havaakışmetre 500-600 civarındaydı, onunda 1000 civarı olması gerekiyomuş, sonucunda debimetreyi 170 tl verip orjinal bosch marka taktırdım problem kalmadı. Herkese yardımlrı için teşekkürler
bizimkide sanki eskiye göre biraz kesildi gibi bizdemi ilk önce debimetreye baktırsak orjinali 170 liramıymış ben 1000 lira civarında diye biliyordum
Aynı sorun bendede vardı turbo yetersiz kalıyordu. Debimetreyi söküp balata spreyi ile temizleyip geri taktım. Turboda farkedilir derecede düzelme oldu.
bosch servisteki eleman yanımda birkaç yeri arayarak fiyat aldı istanbul dahil genelde 90€ ile 80€ arasında değişiyo. Sonra fiat parçacıyı aradık 170 tl ye var dedi hemen gidip aldı eleman, fiyatın bu kadar uygun olmasının sebebide parçacı bunları çok sayıda toptan aldığı içinmiş, araçtaki değişiklikler çekiş artışı ve yakıt tüketimimin düşmesi, bir gün sonrada cemal abiye aracı chiplettik ve ölçtürdüğüm dynonun yanlış olduğuna akşam çevre yolunda Audi A4 le sidik yarışına girince emin oldum ...
parçacı veya usta yönünden sıkıntı yok yeterki sorunun nedenini öğrenelim
64 hp mi? 64 kw olmasın o ?
65 kw cunku 90 hp ye denk gelıyor bence kw dır o
ekledigin resme gore hp o deger
Bravo HGTurbo
Kaan
iyi günler arkadaşlar 1.3 mutlijet 75 bg grande punto aracımı yeni aldım alırken teste soktuğumda 56 bg çıktı araç özellikle 10-20 devirleri arasında çok sağır kanı gibi hızlanıyor turbo açtıktan sonra biraz daha iyi fakat oda tam anlamıyla hakkını veremiyor, okuduğum konudaki paylaşımlardan edindiğim bilgiler kadarıyla benim problemim de debimetre olabilir mi ve bu debimetre mavi dumanda yapar mı turbo açtıktan sonra veya 160 gibi süratları gördüğünde arkası mavi beyaz arası bir renge bürünüyor ne yapmalıyım biriniz aydınlatırsa veya bir fikir sunarsa çok sevinirim
Not;debimetreyi temizledim
Konuyu hortlatmak gibi olacak ama dün aracımı almak isteyen arkadaşla expertize gittik.
Motor %82 çıktı.
Ancak tekerlek gücü 48 hp çıktı.
Adama dedim nasıl oluyor bu bu durumda 96 hp çıkması lazım değil dedim.
beyfendi aracınız 48*1,36 dan 65 hp çıktı dedi. Hayda dedim. kw yazmıyor ki horse power'ı horsepowera mı çeviriyorsunuz.
Yahu diyorum 65 hp araba böyle kaçar mı diyorum. Aracını 120 hp ama yere bu kadar veriyor diyor bir dünya laf etti adam sorun var dedi vazgeçti.
debimetre de sorun olabilir mi ? kendimiz temizleyebilir miyiz ?
----------------------------------------------------------
2012 Toyota Auris 1.4 D4d - 2008 Fiat Grande Punto T-Jet Dynamic
Bu arada Teker gücü ile Motor gücü arasında da fark oluyor zaten.
%20-30 gibi olması gerekiyor.
Bunlar da %36 almış herhalde araca göre.
Ama saçma yani çekişte sıkıntı yoksa bu kadar düşük olur mu?
Duruma gore %15-25 arasi guc kaybi olur...
Ornek,
Motor gucu 100ps yazan vir arac %25 kaybetse dyno da 75ps cikar...
Ama olcum yaptiginda uzeeine %33.3 koyarak motor gucunu bulur...
Bu durumda kaybi %25 varsayim kabul etmis olur ama
Sizde 1.36 ile carpmis ise kaybi %25den de fazlaya denk gelmis gibi oluyor..
Sanirim bu durumda motordaki %82nin de etkisi var... cunku onden cekis icin %25 kayip cok fazla
Hata yapacagini sanmiyorum ama hatali sonucun cikabilecegi bir suru faktor de var...
Konu timbaz tarafından (01/10/2015 Saat 12:50 ) değiştirilmiştir.
https://www.mk5cortinaestate.co.uk/calculator4.php
Motor gucunden tekerlek gucu veya tekerlekten motor gucunu tahmini de olsa hesaplamak icin bir site..
Esas paylasma sebebim...
Bu sitenin kabul ettigi oranlara gore
Fwd, rwd awd 4wd, manuel otomatik nekadar farkettigi...
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri