90 hp gelmesi gereken bir araç dyno testinde 64 hp çıkıyorsa turboda sorun var demektir,1.3 turbosuz dizel verileri alınmış aracından,turbo ömrünü tamamlamış olabilir yada bir yerde kaçak vardır,basınç veremiyordur...
90 hp gelmesi gereken bir araç dyno testinde 64 hp çıkıyorsa turboda sorun var demektir,1.3 turbosuz dizel verileri alınmış aracından,turbo ömrünü tamamlamış olabilir yada bir yerde kaçak vardır,basınç veremiyordur...
usta dogru olabilir fabrika verilerindeki beygirlerin hepsi aracın yere bindirdigi beygir gucu degildir modifiye edildigindeki güçlerde keza oledir..dynoda aracın yere bastıgı beygir gucunu olcmus olmasi gerekir..yanlış biliyorsam arkadaslarim duzeltir m5 506 hp olbilir ama yaklasik 300 hp sini falan asfalta yani yere bindiriyor
abi turboluk bir şey olsa çok çok fazla yakar. dynoda bir kalibrasyonsuzluk olabilir. Türkiye gibi geri kalmış ülkelerde kalite kontrol, arge ve kalibrasyon gibi olmazsa olmaz konular hep aksatılır. velhasıl kelam bakıma girince belli olacak![]()
biz gp'yi çok sevdik
perşembeye ak koyun kara koyun belli olacak. turbocu aracın performansı ve yakıtıyla alakalı parçaları testten geçirecek...(sensörler okuyucular vs)
dyno sonucunu paylaşabilir misin? böyle havaya yorum yapmaktansa dyno sonuc kagıdını görmek bazı konularda fikir verebilir.
Bravo HGTurbo
Kaan
hocam gecmis olsun öncelikle..
ama olabilecek seylerin bazıları ve bence en etkili olanlarından hava akısmetresini bir kontrol ettirin..
ben yazılım yaptırmıstım araca dyno testleri var elimde mesela yapan usta kardesim hava akısmetren bozuk o tamir edilirse 93 hp ama böyle kullanırım diyorsan 80-82 hp civarında demisti bir servise götür bence baksınlar yakıt cok yakması konusundada enjektörleri temizletebilirsin ama onu serviste yaptırma bosch car servislerinde yaptır cunku fiat servisleride oraya yolluyorlar.. ben 140 tl ye yaptırdım istanbulda.. tekrardan gecmis olsun..
aracınız dynoda test edilirken güç eğrisi aldırdınız mı?
hangi (motor) hızda + kaçıncı vitesde 64HP güç alındı?
dinamometrenin markası nedir?yıllık bakım ve kalibrasyon agiridite belgeleri mevcut mu?
Eğer motorunuzda 90HP den 64 HP ye güç düşüklüğü varsa, motor bir arızadan ötürü kendini korumaya almış olabilir. Yetkili servisde diagnostik yaptırdınız mı yada motor ikaz lambanız yanıyor mu?
ayrıca motorunuzun volandan çıkış gücü 9oHP dir. buna şanzuman ve lastiklerdeki kayıplarda eklenmelidir.-ama bu çok fazla olmayacaktır-
ayrıca araç dinamoteresi, aracınızı test edecek test cycle yazılımına sahip olmalı..
bu araştırmaları yapmadan boş yere üzülmeyin.
dinocuya kaç lira verdiniz?
saygılarımla
Eski arabamı satarken alan kişi de sokmuştu arabayı aynı şekilde test yapan bir atölyeye.
Fabrika verisi 68 hp olan 206 HDI 60 hp çıktı. Torku da aynı şekilde düşük çıkmıştı. Araba 86 binde idi, ama ustam turbosuna çok iyi kondisyonda değil diyordu. Belki bunun etkisi ile bu kadar düşük bir değer çıktı bilmiyorum. Ama benim düşünceme göre bu km lerde bu kadar güç kaybı normal değil. Senin aracında ekstra bir sıkıntı olabilir onu bilemiyorum tabi ama ben o dyno lara güvenmiyorum.
aracı başka GP 90 lık multijetle denediniz mi
2010-Nisan , Punto Evo 1.3 Multijet Dynamic
Arkadaşlar işte aracın dyno verileri ...
ekte ...
![]()
usta tam olarak nerede bu yer bende bi gidip test yaptırayım bakayım ne kdar dogru oradan anlarız ; cunku 2 ay once otosansitteki remx'te 116 beygir cıktı benimkisi zaten oradaki adamda 4-5 beygir fazla yada az cıkabilir dedi , bide senin bu gittiğin yere gideyim kac beygir eksik yada fazla gosteriyo oradan anlarızkac para bide ?
eger bu olcum saglikli yapildisa aracinizda ciddi problem var cunku egriler hic guzel degil. akismetre veya turboda sikinti olabilir
Bravo HGTurbo
Kaan
hava akışmetre fiyatı ne acaba
ilk etapta hava akış metreyi temizlesem faydası olurmu acaba, bide bu debimetre bu kadar güç kaybı yaratırmı ...
Valla ben katkı maddesi vs. kullanmadım etkisi nedir ne değildir bilemiyorum ama muhtemelen psikolojiktir. Öncelikle Türkiyede doğru sonuç veren Dyno maalesef pek yok. Sizin gittiğinizdekindede fazla veya eksik çıkması olası. Doğruluğuınu bilemem. EGR kaba tabirle yanmayan yakıtı tekrar gönderiyor bu sırada bir miktar egzos gazıda gönderiyor haliyle zamanla emme manifoldunda kurum oluyor aracın km sine bağlı. Aracınızın beygir gücünü ve torkunu düşüren birçok neden olabilir. Bakımı yapıldı dediniz ama bunlar 10binde bir yapılması gereken sıradan bakımlar, imkanınız varsa servise yoksa güvendiğiniz işini bilen özel bir servis yada ustaya giderek komple bir bakım yaptırmanızı tavsiye ederim. Bu kadar düşük çıkmasının olası nedenleri, EGR nin yarattığı kurum olabilir, Yakıt pompası varmı dizelde bilmiyorum ama varsa kontrolü, enjektör temizliği (km ye baglı olarak ve sürekli baska yerlerden alınan yakıttaki pislikler birikebiliyor.) turbo hortumlarının kontrolü basınç kaçağı varmı diye, Turbonun genel kontrolü, aynı zamanda egzos sisteminide kontrol ettirin derim, dolmuş katalizör de aracı sıkabilir gücünü düşürebilir. Ben sizin yerinizde olsam gider 2. bir dyno ölçümü yapan firmada ölçümü yaptırırım yakın değerler varsa araçtan şüphelenirim ve dediğim gibi sağlam bir bakım yaptırırım. En sonda carbon clean yaptırın bitsin EGR yide hem yazılımsal hem mekaniksel iptal ettirin.
Arkadaşlar problem çözüldü ! geçen bosch car servise gittim (sürat dizel) aracın bütün sensörler, enjektörlerin durumu, turbo basıncı, debimetre, motor vs hepsinin testini yaptılar araçta hiçbir problem çıkmadı, daha sonra yola teste çıktık bilgisayar araca bağlı şekilde, yine problem yok değerlerde, turbo basıncı ve debimetre basınç değerlerine baktık seyir halinde, debimetre değeri düşük çıktı hemde turbo basıncının yarısı kadar, normali gaza yüklenince turbo basıncı ile debimetre değeri aynı olması gerekiyormuş, turbo basıncı gaza yüklenince 1000 değerlerindeyken havaakışmetre 500-600 civarındaydı, onunda 1000 civarı olması gerekiyomuş, sonucunda debimetreyi 170 tl verip orjinal bosch marka taktırdım problem kalmadı. Herkese yardımlrı için teşekkürler
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri