Arkadaşlar merhaba ben 1 yıldır punto evo 77 bg dualogic şanzimanli bir araca sahibim ancak aracimi bir turlu sevemiyorum iyi ve kotu yonlerini kendimce yazmaya calisacagim lutfen degerli goruslerinizi benden esirgemeyiniz.
+ ozellikler
1- aracın arka stoplarina bayiliyorum
kasa yapisi olarak ta arka kisim gercekten hosuma gidiyor
2- ic hacim guzel 5 kisi cok rahat ederek binebiliyor araca
3- ic dizayn dashboard gercekten etkileyici( gorsel olarak)
simdi geldik eksi yanlarina belki punto sahibi arkadaslar bukadar kotu seyi nasil yasadigimi merak edecekler ya da bazilarini normal karsilayacaklar ama dedigim gibi bu arabanin normali de olsa ben sadece kendi hosuma gitmeyen yonlerini yazacagim o yuzden bunu bir provakasyon olarak degil sadece problemlerine ( en azindan teknik kisimlarla ilgili olan ) care arayan bir punto sahibi olarak yaklasmanizi rica ediyorum. gecelim eksi yonlerine.
Bu arada aracim tam olarak 3 mart 2011 trafige cikisli ve su an 42500 km dedir bunun cogunlugu uzun yol dur.
- ozellikler
gorsellik
1- on farlar bombeli plastik ve arabaya yaslansam dahi cizilmeye cok musait ki cizikler icindeler
2- sis lambalari keske daha yayvan ve daha kenarlarda olsaydi... islevine lafim yok ama gorsel olarak hyundai accent gibi bi arabanin bile sis lambalarinin konumu ve sekli daha cezbedici yada vw polonun mesela
3- aracin burnu fazla one egik ve karsidan bakinca fareye benzetiyorum ( affiniza siginarak)
4- jantlar cok fazla girintili cikintili aracini keqndi yikayan bir insan olarak canim cikiyor jantlarin kirini cikaracagim diye
bunlar benim tamamen hicbir punto sahibini ilgilendirmeyen kisisel goruslerimdir
simdi asil onemli olan ve fazlasiyla degerli fikirlerinize basvurmak istedigim teknik eksikliklere geciyorum.
detayci bir insan oldugumdan en ufak farkliligi hissederim
1- en basta aracin cok fazla yakmasi eger 70 yasinda nine gibi kullanirsan 70 i gecmezen 7-8 litre civarinda bir tuketimi var ancak ben 24 yasinda bir universite ogrencisiyim ve bana gore fazla da performansli kullanmadan yakaladigim istanbul sehir ici yakit tuketimim 10,5-11 litre civari ve bu bastinmi asfalti hic te oyle kaziyamayan 1.4 motorlu bir arac icin cok fazla 2000 motor audiye binsem anlicam.
2- lpg taktirdim araca deha oto da sisli de 6 ay kadar evvel ve lpg kullanimimda ortalama 28-30 kurus yakiyor bu da cok fazla geliyor bana problem bende mi bilemiyorum :/
3- birmot zincirlikuyuya gittim evim besiktasta oldugu icin kornam bozuldu grip olmus gibi ses veriyordu dedimki degistirin bunu dedilerki garantiye girmez korna su kacmis icine 78 lira fiyati dediler. bende ben niye oduyorum dedim basincli yikama makinesi yapmistir dediler. e peki sorarim size. dunyada araclarin %90 i basincli makinelerle yikaniyor ve hicbirininkine su girmiyorda benimkine mi giriyor. onu da gectim sen fiat firmasi olarak bunu dusunup su kornayi az geri koyamadin mi baska biryere suyun giremeyecegi bozamayacagi bir yere... arabayi yikatirken motorun icine su kacirtmiosun buna teknolojin var , ama kornadan 78 lira geciririm diye kornayi suyun ulastigi yere koyuyorsun bu adalet midir ?
4- dualogic sanzimanin performansi gercekten kotu vites degisimleri cok yavas ve yokuslarda sacmaliyor ve birde bu onemli.. trafikte giderken ileride trafigin sistigini goruyorum ayagimi gazdan cekiyorum. nerdeyse durma noktasina kadar geldigimde (mesela 5 km/s) ve ardindan trafigin rahatlamasi anina denk geldigimde gazi koklesem bile net 2-3 saniye hic abartmiyorum bu cok uzun bi zaman araba hic gaza basmadigimi zannediyor ardindan seni koltuga carpar gibi geri atiyor yani silkeleme gibi birsey aslinda rahatsiz edici bi durum.
5- aracimda start and stop var ve her araci calistirdigimda kapatmak zorunda kaliyorum bunun nedenlerinden birisi lpgli kullandigimdan tekrar calisinca benzinle calisip tasarruf yapacaksakta aradaki farki o sekilde yokediyor olmasi diger sebebi acik unuttugum zaman stop ettikten sonra benzinle calisip tekrar tupe gecerken tupe gecememesi ve landirenzo lpg kitinin surekli alarm vermesi bunun icin stop edip tekrar calistirmak gerekiyor ve son olarak diger sebep te benzinde kullandigim zamanlar arac stop edince yokusta marsi kendince basana kadar geri kaydirmasi az daha arkadaki arabaya vuruyordum yildiz yokusunda hemde onlarca defa zor kurtardim.
6- park sensoru cidden yavas algiliyor. bir defa carptim ve bazen direk gibi seyleri de gormuyor (babalar)
7- yokus hizlanmasi otomatikte kullanirken cok kotu yemedigim sellektor kalmadi simdi diyeceksinizki manuel kullan ozaman da ne anlami kaldi araca verdigin onca para farkina sirf otomatik olsun diye yani ama degil mi?
8- arka stoplar ve on sinyaller bugu yapiyor ( herangi bi catlak yok) bunlari degistir garantiden diceksiniz biliyorum degistiricekler ama far ayni far ve muhtemelen yine yapacak peki ben garanti bitene kadar onca zamanimi harcayip serviste taktira taktira ugrasicam ondan sonra da garanti bitince diceklerki bana 300 lira 500 lira ne anladim ben bu isten
9- servis ucretleri cok pahali 40 bin bakimi 500 lira alti ustu 2 tane yag koyuyo kaydadeger gerisi 3-5 liralik filtreler kiz arkmda audi a1 var 30 bin bakimi 500 lira tutmadi bu ne is ben anlamadim.
10- bir defa uzun yola cikacaktim lastiklere balans yaptirayim dedim adam lastigi soktu icinde yanyana takilmis 10 tane 5 gramlik balans kursunu var fabrika cikisli halde demekki bu fiat sifir lastigini bile takarken balanssiz takiyorki boyle birseye ihtiyac duyuyor herneyse bu bi problem sayilmaz ama garip geldi.
11- aracin once sag arka kapisi tumseklerde vik viklemeye basladi goturdum yaptik vidalari gevsemis kapinin dediler olabilir dedim devam ettim 1 hafta sonra ayni problem nuksetti umursamadim bi 10 bin km kadar gittim iyice belirginlesti oyle goturdum tekrar servise servisteki adamin dedigi laf aynen suydu " biz araclar her servise geldiginde kapilarini ayarlariz " yani bu arabalar oyle lacka bir metalden yapilmis olacaklar ki habire vidasini skmak gerekiyormus diye dusundum ki oyle de oldu gene yaptilar 3 gun problem olmadi ve yine basladi artik umursamayacagim dedim gittigi yere kadar dedim dinlememeye calistim bu seferde sag on kapinin icinden biyerden tikirtilar hiriltilar gelmeye basladi surekli olarak ona da eywallah diyim dedim bu seferde surucu emniyet kemerinin icinden bi titreme tirlama sesleri gelmeye basladi ve durum hala bu sekilde dayanacak gucum kalmadi elime balyoz alip parcalayasim var arabayi
12- aklima gelen birsey daha var on orta daki siyah piano black havalandirma plastigi yazin ve kisin farketmiyor genlesmeden catir cutur sesler cikariyor durduk yerde. ha birde su dualogicten midir sebebini cozemedigim ozellikle ilk araca binecegimde kapiyi acmamla cikan gicin mekanik ses te oldukca rahatsiz edici halde sanki bi disli baska bir disliyi dondurecekmiste disi yemis anca birbirine surtuyormus gibi olan ses...artik sanki her an yolda giderken arabanin 4 tekeri ayri yonlere ayrilacakta asfalta oturup elimde kalan direksiyon gidonuyla etrafima salak salak bakicakmisim gibi hissediyorum
simdi belki de son olarak ozaman niye aldin bu arabayi diyeceksin yada niye satmiyorsun yol yakinken diyeceksiniz ama durum oyle degil... ailem bunu bana aldilar. sagolsunlar
. ve krediye girerek aldilar henuz kredinin 1 yili odendi 3 yili duruyor borcunu kapatmaya zaten durumum(uz) yok ay ay oduyoruz. ikincisi surpriz yaptilar ve hic arastirmadigim bilmedigim bir arabaydi bu ancak fiat firmasina guvenim inanin cok sarsildi. simdi kara kara ne yapacagimi dusunuyorum. 1 yasinda arabada yasanmamasi geken skntilar bunlar yaniliyor muyum ?
beni aydinlatmak icin klavye basinda harcayacaginiz her saniyeye simdiden minnettarim arkadaslar. cok tesekkur ederim bende mutlu bir fiat sahibi olmak isterdim ancak malesef yakininda bile degilim.
Yer imleri