Yahuuu ümit hocam ww gene saldıran yok..Tartışmanın bukadar uzamasına sebep olan bravonun teknolojisinin golfe göre çok geride olduğunu söyleyen motordelisi nick li arkadaşımız oldu. Dolayısıyla arkadaşlar durduk yere savunmaya geçmediler eğer bir saldırı olduysa bravoya oldu bu başlık altında.. Hatta ww formuna git yada başka bir forma golfe karşılık bravo dediğin zaman hemen kötülerler. bravoyla golffü hiç bir tutmazlar. Gitmez derler bi roll yapar kafasına vurursun buseferde bu araba durmaz derler durursun buseferde kullanıcı hatası derler
İtalya dersin alman derler.. Böyle uzayıp gider..
Yanlış anlaşılma olmasın ww gurup ile fiat şirketini karşılaştırmıyorum ben. ww çok prestijli bir kuruluştur onu inkar etmem kesinlikle. Bugün golfun ülkemizde bukadar prestij kasanmasına sebep olan yine bizleriz. Marka fanatikliğimiz çevremizdekiler neder düşüncesi. Yoksa koysunlar bravonun önüne ww armasını ozaman görün nasıl satıldığını. Yada golfün önüne koysunlar fıat amblemini bakalım nasıl satılıyorBravo kadar satılmayacağına adım gibi eminim..
Zaten benim ww gene lafım yok hatta gücüm yetse gider passat cc alırım. Benim lafım bravoyu golfun yanında birşeye benzetemeyenlere. Ne eksiği var diyorum cevap yok ee ne fazlası var diyorum bunu diyenlere yine cevap yok. Bi fazlası varsa oda dsg şanjımanıdır heralde
Ayrıca şu lafına çok içerledimMalesef fiat görsellik olarak bir kia kadar olamadı demişsin.. Bir bravonun yada bir puntonun o spor stiliyle o duruşuyla nasıl kia kadar olamaz yahuu.. Bir fıat 500 bile tasarım ödülü almışken kia ya kaçtane tasarım ödülü vermişler.. İtalyanlar tasarım konusunda çok iyiler haklarını yemeyelim.
Etrafta okadar golf varken hangisinin başına gidipte bu aracı incelerlerki veya hiç gördünüzmü yol kenarında duran bir kianın başına toplanıp aracı inceleyen insanları.. Abartısız söylüyorum defalarca arabamın markasını sorup merakla başına toplanıp inceleyen insan oldu.. Hatta bu ilgiye şaşırmadım desem yalan olur çünkü bukadar beklemiyordum. Demekki insanların ilgisini çekecek kadar tasarım ve stil olarak bravoyla ilerlemiş fıat. Hatta hiç unutmam 50 yaşlarının üstünde bir amca ben park halinde beklerken arabanın yanından geçti bakarak durdu ve geri gelerek yeğnim bunun markası ne diye sordu fıat amca dedim. Şaşırdı beklemiyordu heralde 150 hp turbo motor diyince iyice gözlerimin içine bakıp fıatın böyle arabasımı varmış dedi.Ailemde akrabalarımda veya kuzenlerimin hiç birinde bravo yoktu. Şimdi arabayı kullanıp görenler ve golf almaktan vazgeçip bravoya göz diken iki kuzenim var
![]()
Biraz uzun oldu kafa ağrıttım.. Saygılarr..
BY Turbo SPORT 150 HP
Ayrıca birşey daha söylemek istiyorum arkadaşlar.. Almanya da bir akrabam var. Eşimin kuzeni. her yıl yaz aylarında türkiyeye ziyarete gelir kendisi ve almanyada ww grupda araçların üzerinde göçükleri ağrısız sızısız boyasız düzeltmekle görevli kendisi. Geçen seneki dolu yüzünden ankardaki protokol yolundaki ww eski hisara Almanyadan görevlendirmeli olarak geldi bir aylığına kendisinin özel bi cihaz var göçükleri o altle eski haline getiriyor boyasız ojinal haline.. Tabi hazır taaa alamanyalarda techizatıyla gelmişken bende istifade ettim tecrübesinden. Eski aracımdaki iki üç dolu göçüğünü düzelttikAnkarada geçirdiği süre içerisinde dört beş günde bizde kaldı..
Şaşkınlıkla söylediği şeyler hiç aklımdan çıkmaz. Demişti ki oğuzhan burdaki golfler jettalar passatların göçüklerini düzeltirken saclar sanki elimde kalcakmış gibi esniyor. Almanyada hiç bir ww gende böyle birşeyle karşılaşmadım demişti.. Belki ülkemizdeki iklim şartlarından bilmiyorum ama bir bit yeniği varmış gibi geldi![]()
BY Turbo SPORT 150 HP
Arkadaşlar marka algısı çok önemli, WV tabiki japonlarında depremle yara almasıyla bu yıl toyotayı geçip dünyanın en büyük firması olabilir,çokta güzel araçları var.Bu günkü liste fiyatlarıyla bravo dizel otomatik(58.000TL) aynı özelliklerdeki golf(71.000TL).Tabiki golfe gönül veren severek kullanmalı ancak birazdan altta donanım forumdan bir alıntı yapacağım golf kullanan bir arkadaşın sıkıntılara rağmen nasıl arabasından memnun olduğunu göreceksiniz benzer şeyler bravo sahibinin başına gelse ne Fiat'a sövmediği kalır ne dava etmediği;buyrun
Merhabalar,
Bende iki tane Golf var. Biri Golf 6 TSI (122) 7 DSG diğeri ise Golf 5 TSI (140) 6 DSG. Kullanımı, performansı, rahatlığı ve ekonomisi hakkında diyebilecek hiçbirşey yok iki araç hakkında da. Hatta inanılmaz güzel diyebilirim! Ancak, iki araç çok fazla arıza yapıyor. Golf 6'ım 1,5 sene içerisinde (kayıtlı olarak) 7 kez servise uğradı (aslında bu sayı ortalama 10). Golf 5'i ise ikinci el almıştım. O da aldığımdan beri (ortalama 5 ay) 2-3 kez tamire gitti. İki arçta da mekatronik değişti (şanzımanın yarı elektronik yarı mekanik kontrol ünitesi gibi birşey, ortalama 5.000 TL değerinde). Arkadaş çevremde 2 tane daha mekatroniği değişen var.
Arkadaşlar, yukarıda belirttiğim gibi bu araçları kullanmak büyük zevk, fakat benim tecrübem aşırı derecede arıza yapmalarıdır. Bazı Alman forumlarını da ziyaret ederek bunun genel bir durum olduğunu da gördüm. Dediğim gibi, zevkli ve güzel ama almadan evvel arıza yapma ihtimalinin yüksek olduğunu unutmayın. Ben bu teknolojinin henüz yeterli seviyede gelişmediğini görmekteyim. Bunun dışında teknolojinin çok komplike olmasından dolayı servisteki arkadaşlar pek birşey yapamıyorlar. Bu servisteki arkadaşların suçu değil, zira her zaman çok da yardımcı olmaya çalışmışlardır. Bu durum ama sadece Türkiye'deki servisler için geçerli değil, aynı zamanda Almanya'dakiler için de geçerlidir.
Aşağıda özellikle DSG ile yaşadığım sorunları sıralamaktayım.
Saygılarımla
7 DSG:
- Düşük devirde ve yavaş giderken motor stopluyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
- sert hızlanmalarda vites hızlanma vitesine (yani vites düşürdüğünde) geçmiş olmasına rağmen sert tekliyor; yeni şanzıman programı yüklendi: giderildi.
- 2nci viteste yavaş giderken gaza basıldığında motor sanki boğulacaksına silkeleniyor; 1. Benzin boruları izole edildi, yeni program yüklendi, adaptasyon yapıldı: halen devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Çok azaldı fakat halen var.
6 DSG:
- Kalkışlarda (yavaş ya da hızlı) araba resmen zıplıyor, sert frenlerde vites düşürüp motor freni yaparken (otomatik mod) tekliyor; 1. yeni şanzıman programı yüklendi, adaptasyon yapıldı: devam ediyor, 2. Yeni mekatronik takıldı: Giderildi, fakat fren de tekleme nadir de olsa oluyor. (Not: Bu sorun nerdeyse tüm 140 TSI 6 DSG'lerde var!)
büyük bir ihtimal bu vatandaşın yazısı 2-3 senelik filan diye tahmin ediyorum yada şansına denk gelmiş. sorun olmuyor değil tabiki onlarında sorunları oluyor ancak şuan dünyadaki en iyi otomatik şanzuman 7 ileri dsg dir. ve 2008 den beri de en iyi motor ödülünü tsi motor alıyor. bunlarıda göz ardı etmemek lazım.
evet tsi motor 2008 ve 2009 dönemlerinde bazı sorunlar yarattı ancak bu motor güncellenerek bu sorunlar giderildi. dsg şanzumanda artık tartışmasız en iyi triptonik
2008 den beri en iyi motor ödülünü tsi mi alıyor? Genel olarak motor ödülünü mü diyorsun yoksa sadece 1.4 litre motor ödülünden mi bahsediyorsun.. Şayet genel olarak yılın motor ödülünden bahsediyorsan yanılıyorsun. Eğer 1.4 litredeki yılın motor ödülünden bahsediyorsan haklısın..
Seninle 2011 yılının en iyi motor ödüllerini kimler almış paylaşayım.
Engine of the Year - Yılın en iyi motoru
1. Fiat 875cc two-cylinder (Fiat 500) 352
2. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) 161
3. Ford 1.6-litre turbo (Ford Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, V60, V70, XC70, S80) 154
4. BMW diesel 2-litre (BMW 3 Eff. Dyn) 152
5. Porsche 3.6-liter Boxer turbo (Porsche GT2 RS) 111
6. McLaren 3.8-liter V8 (McLaren MP4-12C) 110
Green Engine of the Year - Yılın en çevreci motoru
1. Fiat 875cc two-cylinder (Fiat 500) 258
2. Toyota 1.8-litre gasoline hybrid (Toyota Prius, Auris) 204
3. Nissan electric powertrain (Nissan Leaf) 185
4. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Audi A1) 184
5. Mitsubishi electric powertrain (Mitsubishi iMIEV, Peugeot iOn, Citroën C-Zero) 92
6. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat Ibiza, Leon, Altea/XL/track, Skoda Fabia, Roomster, Octavia, Yeti, Audi A1, A3) 85
Performance Engine - En iyi performans motoru
1. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia) 194
2. Porsche 3.8-litre (Porsche GT3, GT3 RS) 126
3. Mercedes-AMG 6.2-litre V8 (Mercedes-AMG C 63 AMG, SL 63 AMG, E 63 AMG, ML 63 AMG) 119
4. Nissan 3.8-litre twin turbo (Nissan GT-R) 97
5. McLaren 3.8-litre V8 (McLaren MP4-12C) 89
6. BMW 3-litre DI twin turbo (BMW 135i, 1 M Coupe, 335i, 535i, x3 35i, X5 35i, X6 35i, Z4, 640i, 740i)
Sub 1 litre - 1 litre'ye kadar en iyi motor
1. Fiat 875cc two-cylinder (Fiat 500) 479
2. Toyota 1-litre three-cylinder (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Peugeot 107, Citroen C1, Subaru Justy, Daihatsu Sirion/Boon) 257
3. Hyundai/Kia 998cc three-cylinder (Hyundai i10, Kia Picanto) 178
4. smart diesel 799cc (Smart Fortwo) 141
5. Mitsubishi 999cc three-cylinder turbo (Smart Fortwo) 135
6. Opel 1-litre three-cylinder Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash, Opel Corsa, Chevrolet Spark) 120
1 litre to 1.4 litre
1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Touran, Skoda Fabia RS, Seat Ibiza/Cupra, Alhambra, Audi A1) 365
2. Fiat 1.4-litre MultiAir turbo (Alfa MiTo, Giulietta, Fiat Bravo, Lancia Delta) 248
3. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Jetta, Touran, Golf, Seat Ibiza, Leon, Altea/XL/track, Skoda Fabia, Roomster, Octavia, Yeti, Audi A1, A3) 196
4. Volkswagen 1.4-litre TSI turbo (VW Golf, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Passat, Skoda Octavia, Superb, Yeti, Audi A1, A3, Seat Leon, Altea, track) 124
5. Fiat-GM diesel 1.3-litre (Ford Ka, Fiat 500, Panda, Punto Evo,
Linea, Qubo, Doblo, Opel Corsa, Meriva, Astra, Suzuki Swift) 91
6. Fiat 1.4-litre turbo (Fiat Abarth 500, Abarth Punto Evo, Punto Evo, Bravo, Alfa Giulietta, Lancia Delta)
1.4-LITRE TO 1.8-LITRE
1. BMW 1.6-litre four-cylinder turbo (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Mini Works, Clubman Works) 246
2. Alfa Romeo DI turbo 1750 (Alfa Romeo 159, Giulietta,
Lancia Delta) 226
3. Toyota 1.8-litre gasoline hybrid (Toyota Prius, Auris) 199
4. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A3, A4, TT, A5, Seat Leon, Altea, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat) 149
5. BMW-PSA diesel 1.6-litre four-cylinder (Mini One D, Clubman D, Countryman D, Mini Cooper D, Clubman Cooper D, Countryman Cooper D, Peugeot 207, 308, 3008, 508, 5008 Citroën C3, C3 Picasso, Berlingo, C4, C4 Picasso/Grand Picasso, C5) 124
6. Ford 1.6-litre turbo (Ford Focus, C-Max, Mondeo, Volvo S60, V60, V70, XC70, S80) 109
1.8-LITRE TO 2-LITRE
1. BMW diesel 2-litre twin-turbo (BMW 123d, X1) 210
2. Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi S3, Seat Cupra R, VW Scirocco R, Golf R, Audi TTS) 204
3. Audi 2-litre four-cylinder TFSI (Audi A4, A5, A4 Allroad, Q5, S3, VW Scirocco, Eos, Tiguan, Passat, Golf, Jetta, Seat Exeo, Seat Alhambra, Skoda Octavia vRS) 151
4. Honda 2-litre four-cylinder i-VTEC (Honda Civic Type-R) 77
5. BMW diesel 2-liter (BMW 120d, X3, X1, 320d, 520d) 73
6. Subaru 2-litre Turbo (Impreza WRX) 71
Daha yüksek hacimleri paylaşmaya gerek duymadım..
BY Turbo SPORT 150 HP
Segmentinde evo ile sadece fiesta yarışabilir.. Corsa dediğimiz araba punto ile aynı platformu kullanan aynı motoru kullanan.. daha çok para verip logo - 2.el değeri - ve servislerde daha çok kazık yenen bir araçtır.. teknoloji olarak puntoların fiyat-performans indeksinde gerisindedir..
Bravo dediğimiz araç Alfa Guilietta ve lancia delta ile aynı platform ve motor u yani aynı teknolojiyi kullanır..
Golfler de a3-leon larla aynı teknolojiyi kullanır..
Motor teknolojisi ve sürüş güvenliği açısından gerisinde değildir vw grubunun.. Fakat unuttugunuz bir şey var.. Golf6 bravodan 3 yıl sonra piyasaya çıkan bir araçtır.. bu nedenle asıl kıyaslanması gereken araç golf 5 tir..
Bravo piyasaya çıktıktan sonra opel astrada vw golf de kendini yenilemiştir.. Fiat ın da kendisini yenilemesi gereklidir..
Bravonun teknolojisi gerimidir değilmidir çok ça tartışabiliriz.. Fakat net olan bir şey var ki o da Bravonun karizması eksktr.. Bu nedenlede tutulmaması gayet normaldir..
HONDA CIVIC 1.6 i-VTEC Premium Eco Otm ile yollarda..
fiatın politikası nekadar para okadar kalite
fiat 0-50 bin
alfa-lancia 50-100 bin
ferari maserati 100+++++ yani
bence
arkadaşlar segmentlerde alt ve üst vardır
örneğin getz b Balt segmet corsa B segmenti punto B üst segmenttir ayrıca wv polada b segmenti golf bana göre b üst ancak ufacık bi farkla c yi almış bir araç
Bence burdaki tartışmaların uzamasına sebep olan fiat ın ta kendisidir.. ww bir marka üretmiş bilmem kaç yılında atıyorum 1970 yılında golf aynı isim ve dış yapısını bozmadan bu zamana getirmiştir.. Fiat bir marka çıkarmış misal punto sonra çevirmiş grande yapmış sonra birdaha evo olmuş arkadaş niye isim değişikliğine gidersin ki.. Biz tüketiciler genel anlamda devamlılığa önem veridiğimiz için fiat baştan kaybediyor.. 2006 yılında sıfır aldığım golf5 1.6 fsi comfortline aracımı 5 yıl kullandım herhangi bir kronik sorun yaşamadım 5 yıl sorunsuz bindim... kıyaslama gibi değilde evomdan da memnum golften sonra bana bir eksiklik hissettirmedi inanın..
FIAT, Ödüllü Araçlarıyla NTV'de | Medos Otomotiv
noktayı koyayım izleyelim öğrenelim.küçükçük fıat neymiş izleyelim.
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
bende diyorum turkiyem neden ilerlemiyor cevabı burdaymıs![]()
Size katılıyorum ,anlatmak istediğim aracın çok arıza yapması değil,vatandaşın iki aracıylada bu kadar sorun yaşamasına rağmen araçlarını sevmesi ve markaya olan güveni,benzer şeyleri bir bravo sahibi yaşasaydı yorumun sonuna sattım kurtuldum,bir daha fiatmı tövbe yazardı(yada yazabilirdi).Tamamen markaya olan güvenle alakalı buda çok doğal.
arkadaşlar bence en büyük sıkıntı özellikle gp kullanıcılarının fanatik bir araba sevdalısı olmaları..diğer markalarda evodan gelen rzgar sesinin fazlası gelse belki fark bile etmiycekler ama gpciler fanatik olduğundan en ufak tıngırtı gök gürlemesi gibi geliyor
ya benim 1ç5dizel clio ya binseniz avrya araba patladı patlıycak derdiniz
nebiliyim aracım hala galarıde inşallah sıkıntı yaşammamm
Hakkını ararsan fiat bunu yapamaz ben örneğim 2012 model gp aldım birkaç sorunu var diye 3 ay bile kullanmadan " Ayıplı mal satıldığını öne sürerek " büyük bir baskıyla uğraşarak geri verdim ve yeni aldığım punto evodada büyük bir indirim yaptırdım kendime bunu FİAT yaptı yani![]()
Sanıyorum herkes bireysel-subjektif konuşmakta.Sorun da bu zaten
Fiat= Sat Kurtul
VW= Sorunu Çözeriz
Bunu tam tersine çevirecek örnekler de mevcut.Fazla araştırma yapmanıza gerek yok bulmak için.Yukarıdakini doğrulayan Fiat Servisleri de mevcut.Nasıl görmek isterseniz öyle görürsünüz.Neticede birçok marka artık birbirine çok yakın araçlar üretmekte.Biz hangisinde sorun yaşarsak onu kötüleyip diğerini överiz
Sonuçta istatistikler yanılmaz.Objektiflik için bu bilgilerden referans almalıyız.Gerisi zevkimize kalmış...
2011 için evet 1-1.4 lt arasındaki motorlar arasında 1. oldu 2009 ve 2010 da da genel katagoride. ( 2011 de 1 lt nin altı katagorisinde fiat en iyi motor seçildi ancak 875 lik motor kullanan yok sanırım içimizde)
Yılın Motoru Ödülü, Volkswagen’in 1.4 TSI Twincharger motoruna gitti.
Yılın Motoru (Engine of The Year 2011) Ödülü'nde, Volkswagen'in 1.4 TSI Twincharger motoru, kendi kategorisinin en iyi motoru seçildi.
Dünya genelindeki 76 otomotiv gazetecisinin oylarıyla belirlenen ve otomotiv dünyasının en prestijli ödüllerinden olan Yılın Motoru (Engine of The Year 2011) Ödülü'nde, Volkswagen'in 1.4 TSI Twincharger motoru, kendi kategorisinin en iyi motoru seçildi.
Otomotiv dünyasının en önemli ödüllerinden biri olan ve verilmeye başlandığı 1999'dan beri sektörde belirleyici rol üstlenen "Engine of The Year, (Yılın Motoru)" ödülleri, sahiplerini buldu. Dünyanın 32 ülkesinden her biri konusunda uzman 76 deneyimli otomotiv gazetecisinin oy kullandığı organizasyonda, Volkswagen'in 1.4 TSI Twincharger motoru, 1-1.4 litre motor kategorisinde, Yılın Motoru seçildi.
Bu ödülle birlikte Volkswagen 11'nci kez Yılın Motoru Ödülleri'ne layık görülerek kırılması güç bir rekora imza attı. 1.4 TSI Twincharger, 2010 ve 2009'da da hem kendi kategorisinde, hem de genel kategoride, Yılın Motoru Ödülü'nü kazanmıştı. Volkswagen'in 1.4 TSI motoru ülkemizde satılan Scirocco, Passat, Golf, Tiguan ve Polo GTI ve modellerinde kullanılıyor.
Erman, TSI güzel bir motor gerçekten.Zaten VW başarıyı getiren tek motordur 1.4TSI. Bundan önceki hiçbir motor ( 1.6 8v, 1.6 16v, 1.6 FSI..) TSI nin yanına yaklaşamadı.Zaten VW sahibi olursam suv olsun, kompakt olsun tek tercihim TSI olur.
Listede (1.0-1.4) ilk 5 e hatta ilk 6 ya dikkat etmezsek Fiata haksızlık etmiş oluruz.Fiat ve VW ödülleri paylaşmışlar.Dizel olarak düşünürsek aynı hacimde yıllardır 1.3 mjtd yılın en iyi dizel ünitesi olmakta.Geçen sene yılın en iyi yeni motoru seçilen multiair belki seneye 1. olacaktırBu durumda her iki marka da övgüyü haketmekte...
Yine başlığa gelirsek: evet Fiat kendini geliştirmiştir ve geliştirmektedir![]()
Audi ve VW'yi Porsche duze cikardi dizayn ve motor olarak.
Sent my GT-I9100
Oz Büyücüsü
elbette ww teknolejisi ile yarışır duruma gelmiştir fiat ve daha ekonemik fiatlar ile.
reno ford opeli listede göremezken fiat bir çok motoru ile listede yerini almıştır. buda fiatın kendini geliştirdiğinin kanıtıdır tabiyki. ayrıca sadece motor değil iç dizayn olarakta bence evolarda kendini aşmıştır. en kral motor da olsa en iyi otomatik şanzumanda olsa şahsen gp tarzı bir iç döşemesi olan aracı almazdım. ancak evodaki iç dizayn ekonemik 1.4 fire motoru ile birleşip birde az sorunlu yakıt cimrisi duallogic şanzumanda eklenince,birde bu kadar donanım yüklenince en ideal araç oldu benim için evo. ötv muafiyeti ile araç aldığımdan 5 sene satamıyorum ve 5 sene sonra yine sıfır alacağım inşallah fiat bu performansta devam ederse ww yerine yine fiatı tercih edeceğim.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri