Yapmadım, aracın orjinalini bozmak çok doğru değildir. Biz bu komponentleri, hadi bu böyle olsun diye tasarlamıyoruz. Tek tek analizleri yapılıyor, araç üzerinde dinamik testleri yapılıyor. Kinematik analizler çözdürülüyor. 2014te başlayacak üretim için 2010dan tasarım başlıyor. Bildiğiniz gibi basit şeyler değil. Öyle 2 yay takmakla olacak şey de değil. Yay takarsın araç düşer ama o amortisör çalışması gereken strokta çalışmamaya başlar. Yada coilover set alır takarsın, amortisörü bağladığın saclarda plastik deformasyon oluşabilir çünkü farklı yük durumları ortaya çıkar. Bilmem anlatabildim mi?
İkincisi de at gözlüğüyle bakmayalım. Gidip polo alsaydın ne demek? Punto aldım ve seviyorum ama eksiğini söylemek ayıp mı? Polo'nun yol tutuşu daha iyi demek hakaret mi? Partizanlık yapmanın ne alemi var?
sıkıntı sizin polo daha iyi demeniz değil evo çok kötü diyorsunuz....
bir mühendis olarak analz den sonra hala güwensiz tabir ettiğiniz aracı kullanmanız.
bu şuna benziyor ben ewin taşiyici sistemlerindn numune alıcam ev zayıf çıkıcak sonra ben o evi satın alıp oturucam tezat değil mi![]()
Evo çok kötü filan demedim. Çarpıtmayın. Yol tutuşu kötü dedim. Güvensiz de demedim, zorlarsanız diğerlerinden daha kötü dedim. Hızlı girerseniz viraj izini takip etmiyor dedim. Bence yazdıklarımı 3-4 kez okuyun öyle yanıt verin, çünkü eksik ve istediğiniz yönde anlayıp gereksiz yanıtlar veriyorsunuz.
Sizin bana yaklaşımınızı hoş karşılamadığım için yanlış tepki verdiysem özür dilerim, amaç tabiki kalp kırmak değil.
Dostum, Brabus,AC,Abarth,Alpina,RUF gibi firmalar FK'dan x kiti alıp takalım yapmıyorlar. Bu firmalar BMW ve Mercedesin M ve AMG departmanları kadar ciddi firmalar. Ciddi ar-ge yatırımlarına sahipler bunu demek istiyorum ben.
Abarth'ta, Eibach'da, FK'da, Garett'te, HKS'de, BMC'de son kullanıcı için kafasına göre ürün çıkarmıyor buna emin olabilirsin. Gayet Ar-Ge'si projesi yapılmış ürünler bunlar. Bilinçsiz olarak kullanmak cinayet bu ürünleri o ayrı.
Bu konuda en siteden en iyi örnek Ertuğ verilebilir mesela. Aracına yazılım attıktan sora aracı öyle bırakmamış değil mi ? Bunun freni var, egsozu var, yayı var, amortisörü var, diski var, var oğlu var yani senin anlayacağın.
Mesela Fiat'ta böyle yapmış. Benim arabama 205.45.17 Jant koymuş üzerinede fabrika çıkışı Bridgestone Potenza lastik koymuş. Ama atıyorum senin arabaya 175.65.15 dunlop lastik ve Saç jant koymuş mesela.
Bunlar önemli şeyler. O yüzden bazı şeylerden bahsederken bu gibi noktaları da atlmamak lazım.
Bu arada branşın nedir bilmiyorum ama ben de Bilg.Mühendisiyim. Eğer branşlarımız aynı ise bilirsin sende. Bu dünya üzerinde ki herşey geliştirilmeye, modifikasyona müsaittir, insanda dahil olmak üzere.
Oz Büyücüsü
3 farklı punto denedim diyorum Arda hocam, hepsinde aynı arıza mı olur? Varsa daha vahim bence. Bir araç virajda yatma yapıyorsa %100 süspansiyon sistemindendir. Neden bu kadar emin konuşuyorum; araç 1105kg. Viraja girdiği zaman askı sistemlerinin maruz kaldığı yanal kuvvet kütlesi daha fazla olan araca göre daha az. Amortisör yanal kuvvet alan bir eleman değil, yayların taşıyıcılığına kalıyor kısacası nispeten. Amortisörleri de daha sert olsa kütle transferi bu kadar belirgin olmazdı. Aracın ağırlık merkezini korumak esastır. Viraj alma esnasında daha fazla yüke doğal olarak maruz kalan dış tekerlerdeki amortisörler daha sert olsaydı, ağırlık merkezinin konumundan ötürü meydana gelen moment kolu daha kısa olacak dolayısıyla viraja girdiğimizde maruz kaldığımız kuvvetin büyüklüğünün(ki hızın karesi,ağırlık ve viraj çapı ile ilgili kesinlikle askı sisteminden bağımsız) bu kuvvet kolunun çarpılmasıyla elde ettiğimiz devrilme momenti aracın yana yatmasına sebep olur. Kısacası döngüdür bu.
Sonuc olarak tasarım 10/10 , donanım 10/10 , motor 10/10 ama sürüş dinamikleri 10/7 derim ben.
Ben aracı şu ana kadar komple değerlendirmedim dikkat ettiyseniz. Polo > Punto demedim. Polo'nun Fiestanın yol tutuşu daha iyi dedim.
Emin olun buradaki herkes kadar çok seviyorum ben aracımı. Bu aracı aldığım paraya ve daha aşağısına envai tür araç alırdım. Ama punto aldım. Kimse bunu sorgulamasın.
Luc dostum, haklısın; haksızsın demiyorum. Ama bazı şeyler araca özel yapılır. FK eibach vs. merdiven altı üretim yapıyor demedim. Ancak Abart ne yapıyor? Abarth Punto yapıyor, Alpina ne yapıyor Alpina B7 B3 yapıyor. Demek istediğim şu araca özel.
Eibach'tır, FK'dır diğer markalardır bunlar yan sanayi olarak nitelendirilir. Ancak Abarth,Alpina,AC gibi firmalar OEM firmalarla organik bağlara sahipler. Know-how transferi içerenler bile var.
Sonuç olarak demek istediğim, FK yay alıp takarsınız. Hiç bişey olmayabilir. Ancak zaman içinde dediğim gibi amortisör tasarlandığı strok dışında çalıştığı için ömrü kısalabilir. Farklı kuvvetler yüzünden bağlı olduğu sac şasi kısımlarında yorulma,yırtılma meydana gelebilir.
yiğit söylediqim yeri sen biliosundur bi izmirli olarak. aracımda 215 40 17 lastik var eibach 5 lik yaylarla birlikte. o virajı bu aracla dip gazla alabiliyorum. sigortacıyım hemen hemen binmediqim kullanmadıqım arac kalmadı meslekle ilgili. buda zaten 7. aracım. ve sana sunu söyliyebilirim ki bi virajda bu kadar rahat edebildigim baska bi arac yok SINIA. 2011 fiesta ve 2011 polo kullandım 1 er hafta kiralık onlardan daha saglam bi viraj alısı var bizim aracların bundan emin olabilirsin. polo da fiestada kötü arac deil kesinlikle ama ne olursa olsun yol tutus konusunda bi punto ile bir deiller..
ßenim SüRdüqüm hayaTın qeRi viTeSi yoq... qeÇmiŞimi Sadece dikiz aynaSından SeyRediyoRum
Yiğit, sürüş dinamikleri 7/10 diyorsan sorun yok zaten
Punto da evet yana yatmakta kesinlikle.Ancak bu yana yatma Fiestayla aynı ya da biraz daha fazla; 207, Corsa ve Clio dan biraz daha az. Tabiki herkesin değerlendirmesi farklı olabilir bu anlıyorum ama Puntonun bana göre en karakteristik özellikleri konfordan ödün verilmiş sert amortisörleri ve tasarımı,
T-jet Sporttan hiç bahsetmiyorum bileDaha sportif amortisör ve ince yanak lastiklerle yol tutuşu çok daha iyi olmakta..
aracın stock değil Eray. Dediğin yayla ne kadar düştü aracının ağırlık merkezi? Büyük etken. 215 lastik 175lastikten toplamda 80mm daha geniş. Tutunma yüzeyin fazla yani. Stock bir araçtan bahsediyorum ben...
T-jet hiç kullanmadım. Ne desem yalan olur.
konu yol tutuşunu geçip hararete yönelmiş sanki![]()
kendime araç bakmaya başladığımda en güzel tecrübe kendi yaptığım tecrübedir deyip hafta sonları alabileceğim araçların sıfıra yakın modellerini hafta sonu için kiralamaya başlamıştım. test sürüşü imkanı var ama yarım saatlik bir saatlik tecrübeler insana pek kesin fikir vermiyor. üretim aşamasında test araçlarını her yönden doldurmalarıda cabası.
yanlış hatırlamıyorsam ekim ayında 1,2 tdi polo kullandım bir hafta sonu. o zamanki aracım olan 1,3 cdti, 150 bini devirmiş 2004 corsa c van'dan inip 2011 model 15 bin km'de poloya bindiğimde biraz konfor bekledim ama nafile. o motorun titreşimi beni hilti makinesi üzerinde seyahat etmiş gibi hissettirdi. araç en boş versiyondu. hiç birine laf söylemedim ama o kabinin o titreşime ne kadar daha dayanıpta takr tukur ses çıkarmayacağını kestiremedim. bir üst motor 1,6 dizel ondada vergi avantajı yok. vw kalitesiz diyemem ama bu aracıda çok övülen vw kalitesine yakıştıramamıştım.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri