29 liralık poloda hiç birşey yok :newyear0:
Printable View
bu akdar teknik detaya sahip statude birisiniz bu branşa yatkın bir mühendissiniz neden bukadar güvensiz bir araç aldınız o mükemmel polo lar varken...
yada neden hala o güwensiz araçla hayatınızı riske atıyorsunuz..
ben inşaat mühendisiyim evimin lokasyonundan önce statiğine bakıyorum kısaca alıcağim evde önce güwenlik sonra lokasyon siz neden böyle bir analiz yapmadınız
Yapmadım, aracın orjinalini bozmak çok doğru değildir. Biz bu komponentleri, hadi bu böyle olsun diye tasarlamıyoruz. Tek tek analizleri yapılıyor, araç üzerinde dinamik testleri yapılıyor. Kinematik analizler çözdürülüyor. 2014te başlayacak üretim için 2010dan tasarım başlıyor. Bildiğiniz gibi basit şeyler değil. Öyle 2 yay takmakla olacak şey de değil. Yay takarsın araç düşer ama o amortisör çalışması gereken strokta çalışmamaya başlar. Yada coilover set alır takarsın, amortisörü bağladığın saclarda plastik deformasyon oluşabilir çünkü farklı yük durumları ortaya çıkar. Bilmem anlatabildim mi?
İkincisi de at gözlüğüyle bakmayalım. Gidip polo alsaydın ne demek? Punto aldım ve seviyorum ama eksiğini söylemek ayıp mı? Polo'nun yol tutuşu daha iyi demek hakaret mi? Partizanlık yapmanın ne alemi var?
Anlaşmakta problem yaşıyoruz sanırım, puntoyu zorlarsanız daha kötü tepki veriyor diyorum. Zaten zorladığınız takdirde hayatınızı tehlikeye atarsınız. Bmw'de de atarsınız, Range Rover'da da.
Ben Punto berbat bir araç demedim ki yol tutuşu iyi değil dedim. Siz gidip beton örneği alıp laboratuvarda falan inceliyorsunuz sanırım, söylediklerinize göre? Yada titreşim testi filan mı yapıyorsunuz?
Ayrıca çok sağlam bina var diye gidip kötü bi yerde de oturmazsınız sanırım.
sıkıntı sizin polo daha iyi demeniz değil evo çok kötü diyorsunuz....
bir mühendis olarak analz den sonra hala güwensiz tabir ettiğiniz aracı kullanmanız.
bu şuna benziyor ben ewin taşiyici sistemlerindn numune alıcam ev zayıf çıkıcak sonra ben o evi satın alıp oturucam tezat değil mi :)
Evo çok kötü filan demedim. Çarpıtmayın. Yol tutuşu kötü dedim. Güvensiz de demedim, zorlarsanız diğerlerinden daha kötü dedim. Hızlı girerseniz viraj izini takip etmiyor dedim. Bence yazdıklarımı 3-4 kez okuyun öyle yanıt verin, çünkü eksik ve istediğiniz yönde anlayıp gereksiz yanıtlar veriyorsunuz.
işime daha yakın diye üsküdardan orta hasarlı daire alıcağima kartal dan statik açıdan yeterli bir daire de otururum.size sonuna kadar katiliyorum her aracın üst limiti vardir dayanım konusunda sonuçta 120 km ile viraja giremessiniz bu araçla
ama araçlarımız 77beygir-105beygir arası zaten limiti belli fazlası intihar
Sizin bana yaklaşımınızı hoş karşılamadığım için yanlış tepki verdiysem özür dilerim, amaç tabiki kalp kırmak değil.
Dostum, Brabus,AC,Abarth,Alpina,RUF gibi firmalar FK'dan x kiti alıp takalım yapmıyorlar. Bu firmalar BMW ve Mercedesin M ve AMG departmanları kadar ciddi firmalar. Ciddi ar-ge yatırımlarına sahipler bunu demek istiyorum ben.
Yiğit, bizim araçların amortisörü yumuşak değil kesinlikle.Fiestanın daha sert olabilir.Bundan sonra da Punto gelmekte.Hatta bu sertlik yüzünden konfor kaybı yaşanmakta Puntoda.Clio, 207 biraz daha yumuşak amortisöre sahipler.
Mesleğine saygım var tabiki ama bazen algıda yanılmalar olabilmekte.Arıza ihtimalini de göz ardı etmiyorum.Ben Puntoyu çok sevdiğim için kullanmaktayım.Şuanda 3. Puntomu kullanıyorum.Olumlu ve olumsuz yanları var tabiki araçlarımızın.Bana göre yol tutuş sınıf standartlarının altında değil kesinlikle.Bu yüzden de biraz konfordan ödün verilmiş.Donanım, tasarım, güvenlik olarak iyi durumda Puntolar.
Polo kötü mü? Hayır Poloyu da (Güncel) çok beğenmekteyim ben.Ancak biraz VW Ambleminden etkilenmekteyiz maalesef.Polomun işçiliği Puntodan çok daha iyi diyen arkadaşımın arabasında işçilik kusurları olduğunu kendisine göstermişimdir.Neticede Polo da güzel, kaliteli, tavsiye edebileceğim bir araç.Ancak markalar arasında kalite farkı çok çok azaldı.Bana birisi Polo daha kaliteli derse o araçta işçilik kusuru bulunmaması gerekir.Aksi halde söylenenler havada kalır..
Abarth'ta, Eibach'da, FK'da, Garett'te, HKS'de, BMC'de son kullanıcı için kafasına göre ürün çıkarmıyor buna emin olabilirsin. Gayet Ar-Ge'si projesi yapılmış ürünler bunlar. Bilinçsiz olarak kullanmak cinayet bu ürünleri o ayrı.
Bu konuda en siteden en iyi örnek Ertuğ verilebilir mesela. Aracına yazılım attıktan sora aracı öyle bırakmamış değil mi ? Bunun freni var, egsozu var, yayı var, amortisörü var, diski var, var oğlu var yani senin anlayacağın.
Mesela Fiat'ta böyle yapmış. Benim arabama 205.45.17 Jant koymuş üzerinede fabrika çıkışı Bridgestone Potenza lastik koymuş. Ama atıyorum senin arabaya 175.65.15 dunlop lastik ve Saç jant koymuş mesela.
Bunlar önemli şeyler. O yüzden bazı şeylerden bahsederken bu gibi noktaları da atlmamak lazım.
Bu arada branşın nedir bilmiyorum ama ben de Bilg.Mühendisiyim. Eğer branşlarımız aynı ise bilirsin sende. Bu dünya üzerinde ki herşey geliştirilmeye, modifikasyona müsaittir, insanda dahil olmak üzere.
3 farklı punto denedim diyorum Arda hocam, hepsinde aynı arıza mı olur? Varsa daha vahim bence. Bir araç virajda yatma yapıyorsa %100 süspansiyon sistemindendir. Neden bu kadar emin konuşuyorum; araç 1105kg. Viraja girdiği zaman askı sistemlerinin maruz kaldığı yanal kuvvet kütlesi daha fazla olan araca göre daha az. Amortisör yanal kuvvet alan bir eleman değil, yayların taşıyıcılığına kalıyor kısacası nispeten. Amortisörleri de daha sert olsa kütle transferi bu kadar belirgin olmazdı. Aracın ağırlık merkezini korumak esastır. Viraj alma esnasında daha fazla yüke doğal olarak maruz kalan dış tekerlerdeki amortisörler daha sert olsaydı, ağırlık merkezinin konumundan ötürü meydana gelen moment kolu daha kısa olacak dolayısıyla viraja girdiğimizde maruz kaldığımız kuvvetin büyüklüğünün(ki hızın karesi,ağırlık ve viraj çapı ile ilgili kesinlikle askı sisteminden bağımsız) bu kuvvet kolunun çarpılmasıyla elde ettiğimiz devrilme momenti aracın yana yatmasına sebep olur. Kısacası döngüdür bu.
Sonuc olarak tasarım 10/10 , donanım 10/10 , motor 10/10 ama sürüş dinamikleri 10/7 derim ben.
Ben aracı şu ana kadar komple değerlendirmedim dikkat ettiyseniz. Polo > Punto demedim. Polo'nun Fiestanın yol tutuşu daha iyi dedim.
Emin olun buradaki herkes kadar çok seviyorum ben aracımı. Bu aracı aldığım paraya ve daha aşağısına envai tür araç alırdım. Ama punto aldım. Kimse bunu sorgulamasın.
Luc dostum, haklısın; haksızsın demiyorum. Ama bazı şeyler araca özel yapılır. FK eibach vs. merdiven altı üretim yapıyor demedim. Ancak Abart ne yapıyor? Abarth Punto yapıyor, Alpina ne yapıyor Alpina B7 B3 yapıyor. Demek istediğim şu araca özel.
Eibach'tır, FK'dır diğer markalardır bunlar yan sanayi olarak nitelendirilir. Ancak Abarth,Alpina,AC gibi firmalar OEM firmalarla organik bağlara sahipler. Know-how transferi içerenler bile var.
Sonuç olarak demek istediğim, FK yay alıp takarsınız. Hiç bişey olmayabilir. Ancak zaman içinde dediğim gibi amortisör tasarlandığı strok dışında çalıştığı için ömrü kısalabilir. Farklı kuvvetler yüzünden bağlı olduğu sac şasi kısımlarında yorulma,yırtılma meydana gelebilir.
yiğit söylediqim yeri sen biliosundur bi izmirli olarak. aracımda 215 40 17 lastik var eibach 5 lik yaylarla birlikte. o virajı bu aracla dip gazla alabiliyorum. sigortacıyım hemen hemen binmediqim kullanmadıqım arac kalmadı meslekle ilgili. buda zaten 7. aracım. ve sana sunu söyliyebilirim ki bi virajda bu kadar rahat edebildigim baska bi arac yok SINIA. 2011 fiesta ve 2011 polo kullandım 1 er hafta kiralık onlardan daha saglam bi viraj alısı var bizim aracların bundan emin olabilirsin. polo da fiestada kötü arac deil kesinlikle ama ne olursa olsun yol tutus konusunda bi punto ile bir deiller..
Yiğit, sürüş dinamikleri 7/10 diyorsan sorun yok zaten :)
Punto da evet yana yatmakta kesinlikle.Ancak bu yana yatma Fiestayla aynı ya da biraz daha fazla; 207, Corsa ve Clio dan biraz daha az. Tabiki herkesin değerlendirmesi farklı olabilir bu anlıyorum ama Puntonun bana göre en karakteristik özellikleri konfordan ödün verilmiş sert amortisörleri ve tasarımı,
T-jet Sporttan hiç bahsetmiyorum bile :) Daha sportif amortisör ve ince yanak lastiklerle yol tutuşu çok daha iyi olmakta..
aracın stock değil Eray. Dediğin yayla ne kadar düştü aracının ağırlık merkezi? Büyük etken. 215 lastik 175lastikten toplamda 80mm daha geniş. Tutunma yüzeyin fazla yani. Stock bir araçtan bahsediyorum ben...
T-jet hiç kullanmadım. Ne desem yalan olur.