42 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: çok mu yok artık

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Tayfun AKTÜRK
    Tayfun-E30 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2010
    Yaş
    37
    Mesajlar
    563
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 140

    Standart

    dizel motorda nasıl detanasyon olmaz? pek tabi olur ayrıca senin tanımınla sınırlandıramayız detanasyonun sebeblerini..

    söyle düşün yazlarımız çok sıcak kışlarımızda çok soguk 5-40ın mineral yoğunluğu çok, multijette tecrübe etmedim ama başka motorlarda incelen yağ ile sağlıklı motorun yağ eksilttiğini defalarca gözlemledim, o eksilen yağlar yere damlamıyor malesef...

    ayrıca bu 4-5 bin devir çeviren dizel bir araba seninki 75hp gördüğüm kadarıyla benimki 90 hp buna devirli performanslı araba muamelesi yapmak çok saçma.. 0-30 yağın çalışma direnci daha düşük..



    eklediğim resimde hangi sıcaklıklar için verildiğini görebilirsin, ayrıca donanım haber üyesi değilim ama f****f650.com/FAQs/OILF****htm burayı okumanı öneririm


    fabrika bizi düşünüyor yağa para saçtırmıyor... bir motor tasarlamış ona uygun yağı önermiş bunu değiştirmenin bir manası yok kaçesi yağ kanalı her şeyi buna göre tasarlanmış bu motorun..

    yağ sıcaklığını kontrol edip ısındıktan sonra devir çevirdiğimiz sürece bir sıkıntı olmaz yağlama ile ilgili..

    söylede bir gerçek varki bu motora zeytinyağı koysakta çalışır bunlar uzun vadede etki eden faktörlerdir ben detanasyon dediysem kimsenin pistonları erimez ama bir etkisi vardır.. biraz yağ yakan bir motorda denesen mesela 0-30u
    Konu Tayfun-E30 tarafından (01/01/2012 Saat 07:54 ) değiştirilmiştir.

  2. #2
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı Tayfun-E30 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel motorda nasıl detanasyon olmaz? pek tabi olur ayrıca senin tanımınla sınırlandıramayız detanasyonun sebeblerini..

    söyle düşün yazlarımız çok sıcak kışlarımızda çok soguk 5-40ın mineral yoğunluğu çok, multijette tecrübe etmedim ama başka motorlarda incelen yağ ile sağlıklı motorun yağ eksilttiğini defalarca gözlemledim, o eksilen yağlar yere damlamıyor malesef...

    ayrıca bu 4-5 bin devir çeviren dizel bir araba seninki 75hp gördüğüm kadarıyla benimki 90 hp buna devirli performanslı araba muamelesi yapmak çok saçma.. 0-30 yağın çalışma direnci daha düşük..



    eklediğim resimde hangi sıcaklıklar için verildiğini görebilirsin, ayrıca donanım haber üyesi değilim ama f****f650.com/FAQs/OILF****htm burayı okumanı öneririm


    fabrika bizi düşünüyor yağa para saçtırmıyor... bir motor tasarlamış ona uygun yağı önermiş bunu değiştirmenin bir manası yok kaçesi yağ kanalı her şeyi buna göre tasarlanmış bu motorun..

    yağ sıcaklığını kontrol edip ısındıktan sonra devir çevirdiğimiz sürece bir sıkıntı olmaz yağlama ile ilgili..

    söylede bir gerçek varki bu motora zeytinyağı koysakta çalışır bunlar uzun vadede etki eden faktörlerdir ben detanasyon dediysem kimsenin pistonları erimez ama bir etkisi vardır.. biraz yağ yakan bir motorda denesen mesela 0-30u
    ısrarla iddaa ediyorum fabrikasyon yazılımı ve orijinal turbo basıncı ile çalışan dizel motorda detonasyon olayı olmaz. her araç belirli miktarda yağ eksiltir. multijet de eksiltir. lpg araçlar daha çok eksiltir bu durumda her araçta detonasyon vardır diyebilir miyiz segmandan kaçan yağ ile?
    35 bin kmdir yani arabayı aldığımdan beri 0-30 castrol edge yağ kullanıyorum. yağ eksiltmesi yok denecek kadar az fabrikasyon verilerine göre. motora tam olarak 3.2 lt yağ koyuyorum ve bakımlarınıda kendi elimle yapıyorum. dün akşam kontrol ettiğimde (yağ değiştireli 10200 km oldu hafta sonu tekrar değiştireceğim yağı) 300- 350 gr arasında yağ eksiltmiş olduğunu gördüm. segmandan kaçan yağ detonasyona hiç bir şekilde sebeb olmaz. tabi motor cayır cayır kompresyon kaçırıyorsa o ayrı. ben motorun ilk gününden itibaren tam sentetik 0-30 yağ kullanılmasından bahsediyorum. kaldı ki ben 70 bin kmde aldım aracı halen eksiltme durumu yok.

    Shell Helix Ultra 5W-40
    @ 40 °C mm2/s 75.4
    100 °C mm2/s 13.16


    iken 0w-30 da
    Viskozite @ 40 ºC cSt 72
    Viskozite @ 100 ºC cSt 12.2


    evet devirli araç muamelesi yapmak saçma olur. çoğu zaman 2500 devirde sabit gidiliyor. azıcık bağırtayım dersem 3500 e kadar çıkıyor ama atladığımız bir nokta var sıkıştırma oranı 18 lerde geziyor bu motorun. yataklarda çok fazla stres var ve yağ filminin çok daha fazla dayanması gerekir benzinli bir motora göre.

    ama işin özü burada değil turboda. şu anda güncel dizel binek araçların hepsi turbo beslemeli. turbo olmazsa dandik bir markanın mineral yağı bile iş görür ancak turbo çok aşırı devirlerde çok sıcak olarak çalışmaktadır. sabahları arabayı zorlamamanın gerekliliği burada oraya çıkıyor. siz; yağın viskozitesi yerine gelmemiş turbolu bir araca 3000 devir çevirtirseniz turboyu kısa zamanda elinize alırsınız. 0-30 yağın önemi de burada ortaya çıkıyor. turbo hiç bir zaman devreden çıkmadığı için siz sabahları buz gibi motorda 2000 devirde vites atsanız bile deli gibi dönecektir. motor soğuk ile sıcak durumu arasında turbonun sesi bile değişik geliyor fark ettiyseniz. bu şartlar altında 10-40 veya benzeri numaradaki yağlar 0-30 dan çok daha kötü bir performans sergiler. soğuk havadaki en iyi yağlamayı 0-30 yapar. ben bu yağı seçerken en başta turbo ömrünü düşündüm. siz turboyu düşünmeden detonasyon derseniz sık sık turbo değiştirirsiniz. turbo ünitelerinin fiyatlarıda ortada.

    hafta içi hergün sabah -8 ya da - 10 derece marş yapıyorum. okula gidene kadar hararet ibresi yerinden kıpırdamıyor. ben sizin önermiş olduğunuz yağı kullanmış olsam, şu an kullandığım yağa göre daha fazla aşınma yaptıracağım turbo ve motora bu açık. yüksek sıcaklıklarda zaten performans aracı kullanmadığımız için birşey fark etmeyecek. önemli olan düşük sıcaklıktaki kullanım. hadi diyelim detonasyon var, motordaki detanasyonun sonuçlarını görecek kadar da arabayı kullanmayacağız çoğumuz burada. ticaret yapanlar ayrı. ancak çoğumuz turbo arıza yapacak kadar kullandığımız - kullanacağımız ortada.
    Konu Du Hast tarafından (01/01/2012 Saat 09:44 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. :( yok artık
    CeNaZe666 tarafından Üye Garajı forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 09/02/2012, 03:21
  2. Bıktım artık
    efe mert tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 18/01/2012, 13:37
  3. Yok artık !!!!!
    Misafir tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/03/2011, 22:24
  4. Ben de artık puntocuyum
    meteorengin tarafından Tanışma forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 23/04/2010, 12:06
  5. Yuh artık...
    clax22 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 12/04/2010, 17:07

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com