ısrarla iddaa ediyorum fabrikasyon yazılımı ve orijinal turbo basıncı ile çalışan dizel motorda detonasyon olayı olmaz. her araç belirli miktarda yağ eksiltir. multijet de eksiltir. lpg araçlar daha çok eksiltir bu durumda her araçta detonasyon vardır diyebilir miyiz segmandan kaçan yağ ile?
35 bin kmdir yani arabayı aldığımdan beri 0-30 castrol edge yağ kullanıyorum. yağ eksiltmesi yok denecek kadar az fabrikasyon verilerine göre. motora tam olarak 3.2 lt yağ koyuyorum ve bakımlarınıda kendi elimle yapıyorum. dün akşam kontrol ettiğimde (yağ değiştireli 10200 km oldu hafta sonu tekrar değiştireceğim yağı) 300- 350 gr arasında yağ eksiltmiş olduğunu gördüm. segmandan kaçan yağ detonasyona hiç bir şekilde sebeb olmaz. tabi motor cayır cayır kompresyon kaçırıyorsa o ayrı. ben motorun ilk gününden itibaren tam sentetik 0-30 yağ kullanılmasından bahsediyorum. kaldı ki ben 70 bin kmde aldım aracı halen eksiltme durumu yok.
Shell Helix Ultra 5W-40
@ 40 °C mm2/s 75.4
100 °C mm2/s 13.16
iken 0w-30 da
Viskozite @ 40 ºC cSt 72
Viskozite @ 100 ºC cSt 12.2
evet devirli araç muamelesi yapmak saçma olur. çoğu zaman 2500 devirde sabit gidiliyor. azıcık bağırtayım dersem 3500 e kadar çıkıyor ama atladığımız bir nokta var sıkıştırma oranı 18 lerde geziyor bu motorun. yataklarda çok fazla stres var ve yağ filminin çok daha fazla dayanması gerekir benzinli bir motora göre.
ama işin özü burada değil turboda. şu anda güncel dizel binek araçların hepsi turbo beslemeli. turbo olmazsa dandik bir markanın mineral yağı bile iş görür ancak turbo çok aşırı devirlerde çok sıcak olarak çalışmaktadır. sabahları arabayı zorlamamanın gerekliliği burada oraya çıkıyor. siz; yağın viskozitesi yerine gelmemiş turbolu bir araca 3000 devir çevirtirseniz turboyu kısa zamanda elinize alırsınız. 0-30 yağın önemi de burada ortaya çıkıyor. turbo hiç bir zaman devreden çıkmadığı için siz sabahları buz gibi motorda 2000 devirde vites atsanız bile deli gibi dönecektir. motor soğuk ile sıcak durumu arasında turbonun sesi bile değişik geliyor fark ettiyseniz. bu şartlar altında 10-40 veya benzeri numaradaki yağlar 0-30 dan çok daha kötü bir performans sergiler. soğuk havadaki en iyi yağlamayı 0-30 yapar. ben bu yağı seçerken en başta turbo ömrünü düşündüm. siz turboyu düşünmeden detonasyon derseniz sık sık turbo değiştirirsiniz. turbo ünitelerinin fiyatlarıda ortada.
hafta içi hergün sabah -8 ya da - 10 derece marş yapıyorum. okula gidene kadar hararet ibresi yerinden kıpırdamıyor. ben sizin önermiş olduğunuz yağı kullanmış olsam, şu an kullandığım yağa göre daha fazla aşınma yaptıracağım turbo ve motora bu açık. yüksek sıcaklıklarda zaten performans aracı kullanmadığımız için birşey fark etmeyecek. önemli olan düşük sıcaklıktaki kullanım. hadi diyelim detonasyon var, motordaki detanasyonun sonuçlarını görecek kadar da arabayı kullanmayacağız çoğumuz burada. ticaret yapanlar ayrı. ancak çoğumuz turbo arıza yapacak kadar kullandığımız - kullanacağımız ortada.
Yer imleri