benim tahminim aldgmız fiyata satariz
ilk servis deneyimi iyi olmamiş :)
Printable View
benim tahminim aldgmız fiyata satariz
ilk servis deneyimi iyi olmamiş :)
Arabamın 10 bin bakımını yaptırdım cuma günü. 221 TL tuttu, yağ, yağ filtresi ve hava filtresi değiştirildi, otomatik vites kontrolü yapıldı ama herhangi bir güncelleme olmadığı söylendi.
Aracı 2011 Mayıs'ta almıştım, 20 bin bakımı için bu Mayıs'ta gitmeme gerek yok sanırım, herhalde 10 bin bakımından itibaren bir yıl olunca ya da 20 bin km olunca gitmem gerekecek.
Dostlar bir aksilik çıkmazsa ve parayı ayarlayabilirsem 30 bin km bakımını yaptıracağım, gelişmelerden haberdar ederim, parayı ayarlayabilirsem diyorum çünkü geçtiğimiz hafta Antalyaya falan gidip geldim epey masraftayım :)
Arkadaşlar çarşamba günü aracımın 30 bin km bakımını yaptırdım, bakım ücreti toplam 405 TL tuttu, ayrıntılarını belirteyim:
Yedek parçalar; yağ filtresi, polen filtresi, hava filtresi (78-TL bunları önceki bakımmdaki paro puanla almıştım para ödememiştim)
Yağ : 3 litre selenia 5-30 = 40+75 = 115
Bakım işçiliği : 26,50
Toplam : 220 civarında tuttu
Bunun dışında : Balataları değiştirttim ve 1 litre ilave yağ aldım
Balatalar : 1.3 95 lik balataları : 177,00-TL
Balata işçiliği : 14,50-TL
1 litre selenia yağ: 40,00-TL
TOPLAM ÖDEDİĞİM TUTAR : 405,00-TL (Atkı-Bere-Şemsiye de hediye verdiler)
Arkadaşlar gecen gun bir arkadasım arabalarla arası iyi fiat puntolara dikkat et genelde yenı arabalar radyatör suyu eksıltır devamlı dedi kontrol et devamlı dedi doğruluk payı varmıdır ?
Neye dayanarak söyledi acaba,mutlaka bir tecrübesi vardır, en azından bu forumda böyle bir şikayet duymadım.
15 bine yaklaştı kilometrem radyatör suyunda gram eksilme yok
yeni aveo 95hp diesel aldım tekrar aranızdayım,95 lik multijet alışkanlık yaptı
Arkadaşlar bu p tesi Kastamonu -Karabük arasında yapmış olduğum yakıt tüketim bilgilerimi ve birkaç fotoyu sizlerle paylaşayım istedim, bakalım beğenecekmisiniz
ara ara yol çalışması vardı, 75-90 km hız süratlerinde gittim yolun büyük bölümü hız sabitleyici ile 100 ncü km nin dolmasına birkaç yüzmetre kala 4.2 olmasına karşın o metrelerde rampa olan bir yönü seçtiğim için 0,1 lt arttı :(
Maşallah km.de 40000 e dayanmış hocam.
arkadaşlar ş.içi tüketimleriniz ne seviyede benim araba çıldırdı 7.5lt lerde ort. yoğun trafik sürekli 1-2-3 vites ama bu kadar da olmamalı diye düşünüyorum sertte kullanmam arabamı genelde sakin... sıkıntı nerede acaba bakımına da 5000km var henüz!
arkadaşım 1.3 90hp yeni doblo aldı.yol bilgisayarına baktım 2500km yapmış 10.8 lt ortalamayla.çok yakıyor diye şikayet ediyordu.vitesleri çabuk yükselt gibi tavsiyelerde bulundum 9lt ye düşmüş tüketim.geçen yıl benim evo da şehiriçi 7.5/8 lt civarı yakıyordu.arasıra başka araçlar kullanıyorum multijetin kıymetini anlıyorum.
vites dualogic old. için benim müdahalem yok %90 eco modda kullanıyorum geçen yaz 6.5lt yi hiç geçmemişti(tabii bu derce yoğun trafikte kullanmıyordum) ama bu sene durum bu... bahsettiğim şartlarda yakıtın artmasını bende normal karşılıyorum ancak yine de fazla geliyor birde etrafta lüks araçlarıyla 25krş u geçemediğini söyleyen insanlar olunca sinirim bozuluyor! örneğin yakın arkadaşım golf tdi dsg aldı 70 bin'e
arabayı aşırı sert kullanıyor ortalaması 6.5lt civarında araba şuan 8000bin km de en çok 25 kuruş normalde 22krş civarı tüketimi var bu da beni gıcık ediyor:))
Abi bugün birkez daha tecrübe ettim 95 mjet trafiği hiç sevmiyor... gideceğim yere yolu uzatıp çevre yolundan gittim,tüketim anında 1 litre düştü! Galiba tek etken trafik ve kısa mesafeli soğuk motorlu sürüş,trafiğe girmemek de her zaman mümkün olmuyor tabii,ama tdi lara hala gıcığım onlara trafik vs. farketmiyor o da sanırım motor hacmiyle ilgili her ne kadar ekonomik avantajı olsa da küçük hacmin her zaman eksi yönü var sanırım...
aveoyla 5.5 ortalamayla dolasiyorum,fazla trafige girmedim.95 multijetin asıl keyfi uzun yolda oluyor,aslan gibi arabalar az yakmak için sağ şeritte 90 a talim ederken multijet yolun hakkını veriyor .tdi nin ekonomisi 7 ileri dsg şanzımandanda kaynaklanıyor.dsg manuelden daha az yakiyor.
Arkadaşlar acaba aracımızın kalkışı ASR yüzünden mi yavaş yoksa genel olarak dizeller mi böyle? Şahsen ben turbonun gücünü en çok 3. viteste hissediyorum.
evet o turbo boşluğunu yaşıyorum
sanırım bir de dualogic şanzıman olmasından kaynaklı vites geçişleri ağır oluyor
örneğin 1 ile 2 arasında çok zaman kaybı yaşatıyor
tabii ki yakıt ekonomisi açısından çok olumlu katkıları olsa da ilk kalkışta performans düşüklüğünden dolayı birçok araç dumanını yutturuyor
ama olsun, yine de evomu çok seviyorum
bu arada yeri değil belki ama arkadaşımda TDI fiesta 68 HP var. İster istemez kıyaslıyorum. Benim araç 95 beygir ve 200 tork olmasına rağmen öyle arada pek fark hissetmiyorum, acaba onun turbosundan kaynaklanıyor olabilir mi? Özellikle yokuşlarda onun araç da 5. viteste ivmelenebiliyor
Arkadaşlar, Araçlarınızdaki iç kabin vibrasyonu rölantide arttımı? Benim araçta çok arttı direksiyon vs olduğu yerde titriyor, Hatta ayaklara bile vibrasyon veriyor.
Dostlar c tesi günü aracıma yakıt aldım yakıt ölçüm değerlerini yani trip i sıfırladım ve yola çıktım, Kastamonu yu bilenler vardır, Kastamonu merkez den Cide ilçesine gittim , genel itibariyle yollar bi yere kadar iyi ancak 40-50 km yol yapımdan dolayı hep yamalı ve kısmen bozuk gibi, neyse süratim ise yolun virajın durumuna göre aracımı zorlamayacak düzeyde ne düşük he hızlı idi ve gereksiz gaza da basmadım, vardığımda yaptığım km 138 kusurdu , cide gideros koyuna vardığımda aşağı yukarı 140 gibiydi, ortalama yakıt tüketim kısmını açtığımda yaptığım rakam 4,7 idi, ölçtüm biçtim, 140 km de 6,8 litre yakmışım ( 6,8 * 3,73 = 25,364-TL, 25,364/ 140 km = 0,18117 krş yaktırmışım diye hesapladım ) yolun sadece 50 - 60 km si düz gibi gerisi hep dağ tırmanış ve inişlerle ve çok keskin virajlarla dolu bir arazi olmasına karşın MAŞALLAH yakıt değerlerimin iyi olduğunu düşünüyorum. Sizce nasıl ?
Allah razı olsun kardeşim, iyi temennileriniz için, kesinlikle 95 lik, şöyle izah edeyim önceki aracım 75 likti, sahil ilçelerimizden kast merkeze geliyordum onunla da ortalama normal hızlarda cidden 4 ten aşağı düşmüyordu çok nadiren dik yokuşta ve hızı kestiğimde 3 e düşüyordu bu bir, ikincisi ise yakıt olarakta yine 95 lik çünkü hem güçlü motoru hemde dualogic oluşuyla birlikte 6 ileri olması çokçok avantaj ve ayrıca eco modda var yani daha da az yakıt tasarrufu sağlıyor, son olarak şöyle kıyas yapabilirim, önceki aracımı yeni aldığımda Kastamonu dan Karabük e gitmiştim o zaman hesaplamıştım örn: 13 kusur TL ye gitmişti, daha sonra 95 lik aracımla gittiğimde 11 kusur gibi bir rakama gitmişti aynı kullanımda. Ben yakıt denerken tüm araçlarımda hep 90 km/h üzerinden deneme yaparım. Şöyle bahsediyorm biraz çok özür dileyerek kaba tabir olcak eskisi e..şk miş yenisi at inanın bu kadar fark var. öncki gün karabükten gelirken bi tane megane 2 sedan yokuşta ufak tefek toz toprak yutturarak beni geçmişti, yüreğime dokundu sonra da gaza dokundum arkadaşı viraja metreler kala geçip yutturduklarını geri yolladım. Tahmin ediyorum ki benzinli megane dı.
Arkadaslar gaz pedali inanilmaz hassas. Neredeyse milimetrik farklar tuketim degerini degistiriyor. O nedenle pedala temkinli ve tam olmasi gerektigimkadar basin. Biraz fazla basmaniz hizinizi degistirmiyor ancak tuketim artiyor.
Bayramın 1. günü ile bugün arasında 1900 km yol yaptım, Allah a bin şükür hiç ama hiç üzmedi vitesin seriliği ve aracın ekonomikliği 1 depo 90-110 hız ortalaması ile 755 km yapmışım 4 yetişkin bir çocuk ve bagaj dolu, yani gidişteki alınan dolduğu anda 164 TL aldı, yaptığım km ye böldüğümde 0,217 krş/km, dönüşte ise hızım hep 115-120 arası 3 yetişkin bir çocuk normal bagajla 720 gibi deyince mazotum bitmişti, ama bu değerler şu şekilde mazotu doldurduktan sonra pompa atınca yakıt alışını keserim. Bu arada araçlarınızın değerlerini bilin dostlar, Afyon dan Manisa ya giderken özdilek kavşağını geçince hemen rampalara başlayınca sonradan öğrendiğim bir araç beni rampada sıkıştırdı, 4 yetişkin 1 çocuk ve bagaj dolu olmasına karşın o rampalarda sollayıp geçemeyen aracı yokuşu aşınca öğrenmek için yavaşladığımda yeni kasa toyota corolla idi, xenonlu falan, içine baktığımda 1 kişi vardı herhalde şirket aracıydı, daha sonra ilerde ışıklarda aynı anda kalktık, tam gaz, 4 vitesten sonra yanımda oturan abim rahatsız old için hızımı azltmak zorunda kaldım. Ama o rampada puntiş kendini gösterdi ya (Maşallah) bir kez daha gurur duydum aracımla...
24 Ağustos günü abimle ben Kastamonu merkezinden Ankara Maltepe Kartaş a kadar genel olarak hızımız hep 90 yolun büyük kısmı hız sabitleyici ile gitmek şartıyla Ankaraya vardığımızda ibre yani yapılan km 240, ort tüketim ise 4.6 yı gösteriyordu Kartaş önüne vardığımızda Ankaraya girdiğimizde 12 ye 10 falan vardı duraklamadan kartaş a gittik sizce değer nasıl ? Döndüğümüzde bu değer 4,7 oldu (dönüşte sıfırlanarak hesaplandı)
Way bea az önce baktım da puntişimin sıfırını almaya kalksam 48.222 kredili fiyatı çıkıyor, çok ama çok uçuk fiyatlar yaww :(
arkadaşlar merhaba;
Sizlere 95 lik kullanıcıları olarak bir soru sormak istiyorum. 2. viteste ve 3. viteste max kaç km hız yapıyor aracınız?? ( hiç deneyen varmı)