34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar şaşırtıyor

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    M. Mert
    samoslu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Merhaba arkadaşlar. Yazı nereden alındı bilmiyorum ama bu yazıyı yazanın da doğru bildiği yanlışlar varmış. Fren hususunda görüşümü bildirmek isterim. Araç belli bir hızda giderken durmak veya yavaşlamak hangisi olursa olsun sadece frene basılmalı. Motor devri 1000 e geldiğinde debriyaja basılmalı. Çünkü araç giderken belli bir kinetik enerjiye sahiptir. Fren yapmak için debriyaja bastığımız anda araç öne savrulur ki bunu nedeni de o kinetik enerjinin daha da artmasıdır. Viteste iken bu kinetik enerjiyi engelleyen ( sabit tutan) krank miline bağlı olarak giden tekerleklerdir. Bu nedenle fren yaparken debriyaja bastığımızda tekerlekler ile krank mili arasındaki bağlantıyı koparmış oluruz.

  2. Bu mesajı için 2 kişi samoslu'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart

    Alıntı samoslu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Yazı nereden alındı bilmiyorum ama bu yazıyı yazanın da doğru bildiği yanlışlar varmış. Fren hususunda görüşümü bildirmek isterim. Araç belli bir hızda giderken durmak veya yavaşlamak hangisi olursa olsun sadece frene basılmalı. Motor devri 1000 e geldiğinde debriyaja basılmalı. Çünkü araç giderken belli bir kinetik enerjiye sahiptir. Fren yapmak için debriyaja bastığımız anda araç öne savrulur ki bunu nedeni de o kinetik enerjinin daha da artmasıdır. Viteste iken bu kinetik enerjiyi engelleyen ( sabit tutan) krank miline bağlı olarak giden tekerleklerdir. Bu nedenle fren yaparken debriyaja bastığımızda tekerlekler ile krank mili arasındaki bağlantıyı koparmış oluruz.

    bende bunu anlatmak istiyorum zaten

  4. #3
    Abdullah bey
    Yeniden Punto AYM - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2010
    Yaş
    44
    Mesajlar
    154
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 51

    Standart

    Alıntı samoslu Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar. Yazı nereden alındı bilmiyorum ama bu yazıyı yazanın da doğru bildiği yanlışlar varmış. Fren hususunda görüşümü bildirmek isterim. Araç belli bir hızda giderken durmak veya yavaşlamak hangisi olursa olsun sadece frene basılmalı. Motor devri 1000 e geldiğinde debriyaja basılmalı. Çünkü araç giderken belli bir kinetik enerjiye sahiptir. Fren yapmak için debriyaja bastığımız anda araç öne savrulur ki bunu nedeni de o kinetik enerjinin daha da artmasıdır. Viteste iken bu kinetik enerjiyi engelleyen ( sabit tutan) krank miline bağlı olarak giden tekerleklerdir. Bu nedenle fren yaparken debriyaja bastığımızda tekerlekler ile krank mili arasındaki bağlantıyı koparmış oluruz.
    tamamen katılıyorun en doğru tespit bu özelliklede aracınızın ağırlığı ne kadar fazla ise arkadışında bahsetiği kinetik enerji araç kütlesi ile birleşerek momentum oluşturmakta ve bunu yene bilmek içinde motor kuvvetinden yararlanmak en doğru yöntem taki rölantiye kadar hata kamyon ve kamyonet gibi yük taşıyan araçların bir çoğunda bununa yardımcı motor freni mevcuttur (vede kullananlar bilir motor freni debriyaj pedalına bastığınız an devre dışı kalır). Özellikle tonajlı araçları yüksek hızlarda fren ve debriya aynı anda basarak aracı durdurmanız çok zordur. Sadece frene basarak araçı yavaşlatır sonradan deriyaja basarak aracı durdursunuz

  5. #4
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    Alıntı aym Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamen katılıyorun en doğru tespit bu özelliklede aracınızın ağırlığı ne kadar fazla ise arkadışında bahsetiği kinetik enerji araç kütlesi ile birleşerek momentum oluşturmakta ve bunu yene bilmek içinde motor kuvvetinden yararlanmak en doğru yöntem taki rölantiye kadar hata kamyon ve kamyonet gibi yük taşıyan araçların bir çoğunda bununa yardımcı motor freni mevcuttur (vede kullananlar bilir motor freni debriyaj pedalına bastığınız an devre dışı kalır). özellikle tonajlı araçları yüksek hızlarda fren ve debriya aynı anda basarak aracı durdurmanız çok zordur. Sadece frene basarak araçı yavaşlatır sonradan deriyaja basarak aracı durdursunuz
    kesinlikle katılmıyorum ne size nede alıntı yaptığınız arkadaşa, teknik terimler kullanmanız sizin doğru bildiğiniz izlenimi vererek bilgi edinmek isteyen arkadaşları yanıltacaktır, fakat derin bilginiz yoksa bu konuda yorum yapmayınız. Hiçbir panik fren suresi motorun atalet momentinde yavaşlamasından daha uzun surede gerçekleşmez, panik fren durumunda daima debryaja basılmalıdır ki bir ust mesajda sebebini yazdım.

  6. #5
    M. Mert
    samoslu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Alıntı ugurozer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    kesinlikle katılmıyorum ne size nede alıntı yaptığınız arkadaşa, teknik terimler kullanmanız sizin doğru bildiğiniz izlenimi vererek bilgi edinmek isteyen arkadaşları yanıltacaktır, fakat derin bilginiz yoksa bu konuda yorum yapmayınız. Hiçbir panik fren suresi motorun atalet momentinde yavaşlamasından daha uzun surede gerçekleşmez, panik fren durumunda daima debryaja basılmalıdır ki bir ust mesajda sebebini yazdım.
    Kardeş ben teknik terim kullanarak bir şeyler bildiğimi ima etmedim. Kinetik enerji zaten teknik bir olay değil, bir enerji çeşididir. Bunu her halkım insanı bilir. Denemeni tavsiye ederim. İstediğin bir hızla giderken birden debriyaja bas, arabanın birden ileri savrulduğunu sende göreceksin. Neden mi? Teknik olarak açıklamak gerekirse; Vo+1/2VxT'2 den yani ilk hızın (Vo) var ve sen bunun üstüne bir hız daha ekliyorsun. Ama debriyajdan çekmezsen, krank milini döndüren tekerlekler krank milinin tekerleklere uyguladığı kuvvete karşı kuvvet uyguladığı için boşta fren yaptığından daha kısa sürede durmuş oluyorsun. Hiç anlamazsan bile belli bir hızda git arabayı boşa al kaç km ve sn gidip duracağını gör, birde viteste iken ayağını çek debriyajdan kaç km ve sn de duracağını gör. Bu kadar basit.

  7. #6
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı AYM Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    tamamen katılıyorun en doğru tespit bu özelliklede aracınızın ağırlığı ne kadar fazla ise arkadışında bahsetiği kinetik enerji araç kütlesi ile birleşerek momentum oluşturmakta ve bunu yene bilmek içinde motor kuvvetinden yararlanmak en doğru yöntem taki rölantiye kadar hata kamyon ve kamyonet gibi yük taşıyan araçların bir çoğunda bununa yardımcı motor freni mevcuttur (vede kullananlar bilir motor freni debriyaj pedalına bastığınız an devre dışı kalır). Özellikle tonajlı araçları yüksek hızlarda fren ve debriya aynı anda basarak aracı durdurmanız çok zordur. Sadece frene basarak araçı yavaşlatır sonradan deriyaja basarak aracı durdursunuz



    heh şimdi benim uzmanlık alanına giren bölüme geldik
    yukarıdaki mesajda büyük araçların frenlemesinden bahsedilmiş
    biz kamyonlarda ve tırlarda karlı ve buzlu zeminlerde kesinlikle motor freni kullanmayız motor freni kullanmaya kalkarsanız motorun durdurma kuvveti
    zemin kaygan olduğu için çekiş tekerleklerini kilitleyecek motorun sesi kesilerek kayma başlayacaktır çekiş tekerleklerini açmak için artık yapacak
    bir şey yok geçmiş olsun
    yanlız bilmeuyen arkadaşlarıda bilgilendirelim burada bahsettiğimiz motor freni eksoza takılan piston vasıtasıyla eksozdan hava çıkışını keserek yapılan frenleme yani viteste inerek her tür araçta yararlanılan motor kompresyonundan dolayı oluşan motor freni değil


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

Benzer Konular

  1. Araç Kullanımında Doğru Bilinen Yanlışlar
    sundown tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 24/05/2011, 20:52
  2. Doğru bilinen yanlışlar
    style07 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 14/07/2009, 01:29
  3. Beslenmeyle ilgili doğru bildiğimiz yanlışlar
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29/05/2009, 10:13
  4. İlginç ! Bu yasaklar şaşırtıyor!
    34HGS93 tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 17/05/2008, 00:50
  5. Doğru Bildiğimiz Yanlışlar
    the_Algn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/07/2007, 03:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com