Sayfa 1/2 12 SonSon
34 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar şaşırtıyor

  1. #1
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar şaşırtıyor

    Trafiğin ana unsurları sürücülerin, araçları ve bunları kullanım yöntemleri hakkında ''doğru'' bildikleri birçok konunun aslında ''yanlış'' olduğunun saptanması şaşırtıyor.
    AA muhabirinin derlediği bilgilere göre, Türkiye İstatistik Kurumu'nun (TÜİK) verilerinde yaklaşık 15 milyon kara taşıtının olduğu bildirilen ülkede, bunun yarısını otomobiller oluşturuyor. 2000 yılında bu sayı 8 milyon 320 bin düzeyindeydi.
    Ülke genelinde taşıt sürücülerinin ya yakınlarından ya da bazı bakım ve onarım iş yerlerindeki çalışanlardan duyup hayata geçirdikleri bazı uygulamaların bilinenin aksine yanlış olduğu anlaşılıyor.
    Uzmanların değerlendirmelerine göre, bazı sürücülerin ''lastik havalarını düşük tutarsak araç hem daha iyi tutunur hem de daha konforlu olur'' düşüncesi yanlış. Lastik havalarının aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekiyor. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre lastiklerin havasının artırılması, yakıt sarfiyatının azaltılması ile hız açısından aracın performansını olumlu etkiliyor. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamıyor. Doğru olmayan lastik havası otomobilin yol tutuşunu da aynı şekilde bozuyor.
    Düşük havası olan lastiklerin tabanının ortası yukarı kalkar ve yolla teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken, kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır.
    ''Yağışta havası indirilmiş lastik daha az kayar'' inancı da doğru değil. Çünkü, hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapanır. Böylece yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma çok daha düşük hızlarda başlar.
    Öte yandan ''en iyi koltuk pozisyonu sürücünün en rahat ettiği pozisyondur'' inanışı da yanlış. Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği bir pozisyon olmalı. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalı.
    -''ABS, DAHA KISA MESAFADE DURDURMAZ''-
    Otomobil kullananların ''ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur'' bilgisi de doğru değil.
    Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.
    ''Antiblokaj Fren Sistemi (ABS) otomobili, mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur'' bilgisi de yanlış. Çünkü, ABS aracın tekerleklerinin kızaklamasını engeller ve fren sırasında aracın manevra yapılabilmesini olanak sağlar. ABS, aracın daha güvenli biçimde frenleme yapılmasına yardımcı olur.
    Mekanik frene sahip bir otomobilde de ''fren pedalı pompalayıp kısa mesafede durulabilir'' şeklindeki inanç araç içindekileri tehlikeye sokabiliyor. Çünkü, pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde araç ileriye doğru hareketini sürdürür. Böylece aracın durma mesafesi uzar. Ayak pedalın üzerinden kaldırılmadan fren yapılmalıdır.
    Sürücülerdeki ''şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir'' anlayışı da doğru değil. 50 kilometre hızda meydana gelen bir çarpışmada aracın içindekiler, emniyet kemeri takmadıkları takdirde 4 katlı bir binadan aşağı düşmeye eşit şok yaşıyor. Emniyet kemeri olası kazalarda hayat kurtaran en önemli güvenlik aracı olma özelliği taşıyor.
    -''UYARI İÇİN KORNA ÇALMAYIN''-
    ''Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır'' inancı da yanlış. Çünkü, gündüz kısa far yakmak aracın erken fark edilmesini ve aracı tehlikeye sokacak kişilere karşı daha erken görünmeyi sağlıyor. Yalnızca bulutlu ve yağışlı havalarda değil güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması sürüş güvenliğini artırıyor.
    Araç sürücülerinin ''yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır'' bilgisi de yanlış. Çünkü, yoğun siste görüş mesafesi kısaldığından araçların fark edilmesi zorlaşıyor. Bu yüzden yoğun siste araçla trafiğe çıkılmaması öneriliyor.
    Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, yolların kayganlaştığını dikkate alıp takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almaya yardımcı olur.
    Sürücüler tarafından bir kişiyi uyarmak için korna çalınmasının da yanlış bir davranış şekli olduğu bildiriliyor. Çünkü, uyarı için çalınan korna, uyarılan kişiyi paniğe sokup beklenmedik bir tepki vermesine neden olabiliyor. En iyi uyarı biçiminin yavaşlamak veya durmak olduğu ifade ediliyor.

  2. Bu mesajı için 17 kişi abulbul08'ye teşekkür etti:


  3. #2
    HAKAN SABANCI
    karaduman forever... :) sabanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/02/2010
    Mesajlar
    2.239
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Plaka
    35 AN 1933
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    paylaşım için teşekkürler eminim yardımcı olucaktır...

  4. #3
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    teşekkürler...

  5. #4
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    faydalı paylaşım teşekkürler
    TSİ Jetta.

  6. #5
    Adınızı düzgün giriniz. Soyadınızı düzgün giriniz.
    projist - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/07/2010
    Mesajlar
    261
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    abs ile ilgili izlediğim bir video da abs fren mesafesini çok olmasa da azaltıyordu. bu konuyu irdelemekte fayda var.

  7. #6
    Hakan T
    Solitude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    456
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    Otomobil kullananların ''ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur'' bilgisi de doğru değil.
    Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.

    Bu cümle ''cut off'' terimini inkar ediyor gibi geldi bana. Denemek lazım acaba 60 km hızla giderken 4. viteste mi daha kısa mesafede araç durarak stop eder yoksa 2. vitestemi ? Çünkü cut off devreye girdiğinde motor tüm haraketi tekerleklerden alıyor diye biliyorum bu durumda hızımızın bir kısmı motoru çevirmek için harcanacağından bence daha kısa mesafede durur.

  8. #7
    Tutku Aydin
    tutkuaydin41 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/05/2010
    Yaş
    33
    Mesajlar
    1.182
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    41**200
    Edilen teşekkür: 270

    Standart

    paylasım ıcın teskrler.

    Alıntı Solitude Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otomobil kullananların ''ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur'' bilgisi de doğru değil.
    Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.

    Bu cümle ''cut off'' terimini inkar ediyor gibi geldi bana. Denemek lazım acaba 60 km hızla giderken 4. viteste mi daha kısa mesafede araç durarak stop eder yoksa 2. vitestemi ? Çünkü cut off devreye girdiğinde motor tüm haraketi tekerleklerden alıyor diye biliyorum bu durumda hızımızın bir kısmı motoru çevirmek için harcanacağından bence daha kısa mesafede durur.
    usttekı bılgıde demıs debryajla frene aynı anda basılarak durulması dogrudur diye,frenle debraja aynı anda basarsak araba kayar durmaz.once frene basarak sonra wites dusurulerek durulması dha dogru olmazmı ?
    Hadi Abisi .)

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #8
    Hakan T
    Solitude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    456
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    @tutkuaydın41

    bende aynı fikirdeyim fren + olabildiğince küçük vites, fren + debriyajdan daha kısa mesafede durur bence.

  11. #9
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart

    Alıntı Solitude Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Otomobil kullananların ''ani frenlerde önce frene basıp durmaya yakın debriyaja basarsak motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede durulur'' bilgisi de doğru değil.
    Çünkü, en iyi yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece frenleme esnasında otomobilin motoru devre dışı bırakılır böylece motorun aracı ileri götürme kuvveti ortadan kaldırılır.
    aracın gazından ayağını çektiğin an motor aracı ileri götürmek için kuvvet uygulamaz. araç sahip olduğu kinetik enerjinin etkisi ile yoluna devam eder. motor aracı yavaşlatır.
    istersen dene; debriyaja bas araba ne kadar mesafede duruyor birde gazdan ayağın çek ne kadar mesafede duruyor. hangi viteste olursan ol verilen bilgi doğru bence.
    debriyajla frene birden basarsan arabanını durma mesafesini uzatırsın.
    Konu abulbul08 tarafından (27/12/2010 Saat 14:52 ) değiştirilmiştir.

  12. #10
    ismail DEMİRCİ
    Bravo07 style07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    743
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ACY 50
    Edilen teşekkür: 188

    Standart

    Alıntı abulbul08 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracın gazından ayağını çektiğin an motor aracı ileri götürmek için kuvvet uygulamaz. araç sahip olduğu kinetik enerjinin etkisi ile yoluna devam eder. motor aracı yavaşlatır.
    istersen dene; debriyaja bas araba ne kadar mesafede duruyor birde gazdan ayağın çek ne kadar mesafede duruyor. hangi viteste olursan ol verilen bilgi doğru bence.
    debriyajla frene birden basarsan arabanını durma mesafesini uzatırsın.
    Bence yanılıyorsunuz özellikle dizel araçlarda bu ileri hareketi daha kuvvetlidir ileri sürüş teknikleri almış biri olarak demir bükeyin sitesini ziyaret etmenizi ve imkanınız varsa bu eğitimlere katılmanızı tavsiye ediyorum doğru bildiğinizi sandığınız bir çok konunun yanlış olduğunu anlayacaksınız ben bizzat yaşadım.

  13. #11
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    arkadaşlar bir yerde yanlışa kapılıyorsunuz
    konuda geçen cümle doğrudur ani durmak için yada kagan zeminde durmak için fren yapıyorsanız abs sisteminden tam faydalanmak için önerilen yöntem en doğru yöntem ancak
    yavaşlamak için fren yada kurur zeminde abs sistemine ihtiyaç olmadan durmak için fren yapıyorsanız motor freninden faydalanarak frenleme doğru yöntemdir
    anlatılan frenleme tekniği kaygaz karlı buzlu yollarda motor fren etkisini devre dışı bırakarak kilitlenmeyi önlemek abs yi devreye almak için kullanılır durmaya yakın ise hem debriyaja hem frene aynı anda basmak yine motorun ileri götürme isteğini ortadan kaldırmak için kullanılır
    yani konuda yazılan durum için neden ve nasıl hangi yol koşulunda frenleme yaptığınızın
    alakası vardır


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  14. #12
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart

    Alıntı style07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bence yanılıyorsunuz özellikle dizel araçlarda bu ileri hareketi daha kuvvetlidir ileri sürüş teknikleri almış biri olarak demir bükeyin sitesini ziyaret etmenizi ve imkanınız varsa bu eğitimlere katılmanızı tavsiye ediyorum doğru bildiğinizi sandığınız bir çok konunun yanlış olduğunu anlayacaksınız ben bizzat yaşadım.
    Bende senin Artvin-Şavşatta 1 yıl araba kullanmanı tavsiye ederim.Senin dediğin ileri sürüş teknikleri eğitimini biz deneme yanılma yöntemleri ile öğrendik.burda yılın 4-5 ayı sürekli buz bulunur ve yollarımızda düz yol mesafesi 300 metreyi aşmaz çok virajlıdır. bazı şeyler derste değil yaşanarak öğrenilir. ani durmak istediğinde debriyaj ve frene birlikte basarsan daha uzun sürede durursun. çık yolda dene istersen.
    Konu abulbul08 tarafından (27/12/2010 Saat 17:34 ) değiştirilmiştir.

  15. #13
    ismail DEMİRCİ
    Bravo07 style07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    743
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ACY 50
    Edilen teşekkür: 188

    Standart

    Alıntı abulbul08 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bende senin Artvin-Şavşatta 1 yıl araba kullanmanı tavsiye ederim.Senin dediğin ileri sürüş teknikleri eğitimini biz deneme yanılma yöntemleri ile öğrendik.burda yılın 4-5 ayı sürekli buz bulunur ve yollarımızda düz yol mesafesi 300 metreyi aşmaz çok virajlıdır. bazı şeyler derste değil yaşanarak öğrenilir. ani durmak istediğinde debriyaj ve frene birlikte basarsan daha uzun sürede durursun. çık yolda dene istersen.
    Siz demir bükeyden daha iyi biliyorsunuzdur doğrudur Demir bükey denememiştir sadece teorik olarak konuşuyordur herhalde lütfen biraz mantıklı olalım sizin sadece gözünüzle ve sezgilerinizle denediklerinizi o insanlar bilgisayarlarla son sistem cihazlarla test ediyorlar avrupada seminerlere katılıyorlar test sürüşleri yapıyorlar ama siz deneme yanılma yöntemini kullanıyorsunuz.Bu arada antalyadayız diye hiç karda buzda araba kullanmamış değiliz benden tecrübeli olabilirsiniz ama burda seni ve beni tartışmıyoruz denenmiş ve bilimsel olarak ispatlanmış olan teknikleri konuşuyoruz.

  16. #14
    ismail DEMİRCİ
    Bravo07 style07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    743
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ACY 50
    Edilen teşekkür: 188

    Standart

    Alıntı GP COSKUN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar bir yerde yanlışa kapılıyorsunuz
    konuda geçen cümle doğrudur ani durmak için yada kagan zeminde durmak için fren yapıyorsanız abs sisteminden tam faydalanmak için önerilen yöntem en doğru yöntem ancak
    yavaşlamak için fren yada kurur zeminde abs sistemine ihtiyaç olmadan durmak için fren yapıyorsanız motor freninden faydalanarak frenleme doğru yöntemdir
    anlatılan frenleme tekniği kaygaz karlı buzlu yollarda motor fren etkisini devre dışı bırakarak kilitlenmeyi önlemek abs yi devreye almak için kullanılır durmaya yakın ise hem debriyaja hem frene aynı anda basmak yine motorun ileri götürme isteğini ortadan kaldırmak için kullanılır
    yani konuda yazılan durum için neden ve nasıl hangi yol koşulunda frenleme yaptığınızın
    alakası vardır
    Katılmıyorum en iyi fren yöntemi(ABS li araçlarda)tüm gücünüzle frene basıp aynı anda debriyaja da basmaktır.İkisinin arasındaki farkı deneyerek gördüm.

  17. #15
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart

    Alıntı style07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Siz demir bükeyden daha iyi biliyorsunuzdur doğrudur Demir bükey denememiştir sadece teorik olarak konuşuyordur herhalde lütfen biraz mantıklı olalım sizin sadece gözünüzle ve sezgilerinizle denediklerinizi o insanlar bilgisayarlarla son sistem cihazlarla test ediyorlar avrupada seminerlere katılıyorlar test sürüşleri yapıyorlar ama siz deneme yanılma yöntemini kullanıyorsunuz.Bu arada antalyadayız diye hiç karda buzda araba kullanmamış değiliz benden tecrübeli olabilirsiniz ama burda seni ve beni tartışmıyoruz denenmiş ve bilimsel olarak ispatlanmış olan teknikleri konuşuyoruz.
    ben onlardan daha iyi biliyorum diye bir iddeam yok. siz daha iyi biliyorsunuz galiba.
    demirbükeye bir sorun araba dabriyaj frenlemi daha kısa sürede durur. frenle yavaşlayıp debriyajla durulduğumu daha kısa sürede durur.
    buzda durmaya çalışırken hızlı iken debriyaja bas bakalım arabayı nerde durduruyorsun görelim.
    demir bükey bunları bilgisayar programları ile yapıyorsa arabalarıda mükemmel bir şekildedir herhalde.

  18. #16
    ismail DEMİRCİ
    Bravo07 style07 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2007
    Yaş
    42
    Mesajlar
    743
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    07 ACY 50
    Edilen teşekkür: 188

    Standart

    Birkere buzlu zeminde neden hızlı gideyimki zaten eğitimde bunlarıda öğretiyorlar kural:

    1:iyi şöför düştüğü durumdan en iyi şekilde kurtulan değil o duruma düşecek ortamı yaratmayan şöfördür.


    Buzlu zeminde araç kullanırken nelere dikkat etmek gerekir? - UZMANTV

    son cümleye dikkat frenede bassanız abs yide devreye soksanız....

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #17
    Yeni Linea Urban 1.3 95 hp Ahmet Bülbül
    abulbul08 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/12/2008
    Yaş
    46
    Mesajlar
    1.320
    Nereden
    Artvin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 495

    Standart

    Alıntı style07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Birkere buzlu zeminde neden hızlı gideyimki zaten eğitimde bunlarıda öğretiyorlar kural:

    1:iyi şöför düştüğü durumdan en iyi şekilde kurtulan değil o duruma düşecek ortamı yaratmayan şöfördür.


    Buzlu zeminde araç kullanırken nelere dikkat etmek gerekir? - UZMANTV

    son cümleye dikkat frenede bassanız abs yide devreye soksanız....
    hızdan kastım 30-40 km sürat, virajı döndüğünde önünde cam gibi bir buz tabakası çıktığında dediğini uygula
    sizin öğrendiğiniz size göre doğru.
    benim tecrübelerimde bana göre doğru.
    siz bildiğiniz gibi kullanın
    size kazasız belasız sürüşler dilerim.
    birde buzda kaymaya başladığında abs falan farketmez kayıp gidersin. sabah öğretmen arkadaş 2011 aracı ile buzda iki tur döndü ve abs si hiç bir şey yapamadı. abs aracın buzda durma mesafesini kısaltır.

    burda bir şöför iki kere kaza yapmaz onuda söyliyeyim.
    Konu abulbul08 tarafından (27/12/2010 Saat 20:40 ) değiştirilmiştir.

  21. #18
    Hakan T
    Solitude - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/10/2010
    Mesajlar
    456
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 99

    Standart

    araç belli bir hızdayken boşa aldığımızdamı daha uzun mesafede duruyor yoksa vites küçülterek, motor freni kullandığımızdamı duruyor ( ne gaza ne frene ne debriyaja dokunmadan ). Bence doğru olan fren anında mümkün olan en küçük vitese geçirip sonuna kadar frene asılmak, araba stop etmeden öncede debriyaja basmak.

  22. #19
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Alıntı style07 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Katılmıyorum en iyi fren yöntemi(ABS li araçlarda)tüm gücünüzle frene basıp aynı anda debriyaja da basmaktır.İkisinin arasındaki farkı deneyerek gördüm.


    ismail yazdığım mesajı bir daha dikkatlice oku
    aynı şeyden bahsediyoruz zaten ben aksini yazmadımki neye katılmıyorsun
    ne için frene bastığın önemli durmak içinmi ?
    yavaşlamak içinmi cevap burada saklı
    durmak için debriyaj ve frene tam basılmalı yavaşlamak içinse motor freninden faydalınarak frenleme yapılmalı


    Benim Sürdüğüm Hayatın Geri Vitesi Yok...Geçmişimi Sadece Dikiz Aynasından Seyrediyorum ; )

  23. Bu mesajı için 3 kişi GP COSKUN'ye teşekkür etti:


  24. #20
    M. Mert
    samoslu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/01/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    278
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 72

    Standart

    Merhaba arkadaşlar. Yazı nereden alındı bilmiyorum ama bu yazıyı yazanın da doğru bildiği yanlışlar varmış. Fren hususunda görüşümü bildirmek isterim. Araç belli bir hızda giderken durmak veya yavaşlamak hangisi olursa olsun sadece frene basılmalı. Motor devri 1000 e geldiğinde debriyaja basılmalı. Çünkü araç giderken belli bir kinetik enerjiye sahiptir. Fren yapmak için debriyaja bastığımız anda araç öne savrulur ki bunu nedeni de o kinetik enerjinin daha da artmasıdır. Viteste iken bu kinetik enerjiyi engelleyen ( sabit tutan) krank miline bağlı olarak giden tekerleklerdir. Bu nedenle fren yaparken debriyaja bastığımızda tekerlekler ile krank mili arasındaki bağlantıyı koparmış oluruz.

  25. Bu mesajı için 2 kişi samoslu'ye teşekkür etti:


Sayfa 1/2 12 SonSon

Benzer Konular

  1. Araç Kullanımında Doğru Bilinen Yanlışlar
    sundown tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 24/05/2011, 20:52
  2. Doğru bilinen yanlışlar
    style07 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 14/07/2009, 01:29
  3. Beslenmeyle ilgili doğru bildiğimiz yanlışlar
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29/05/2009, 10:13
  4. İlginç ! Bu yasaklar şaşırtıyor!
    34HGS93 tarafından Haberler forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 17/05/2008, 00:50
  5. Doğru Bildiğimiz Yanlışlar
    the_Algn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/07/2007, 03:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com