13 sonuçtan 1 ile 13 arası

Konu: Araç Kullanımında Doğru Bilinen Yanlışlar

  1. #1
    Umut K.
    Seat İbiza 1.2 TSİ DSG sundown - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2010
    Yaş
    43
    Mesajlar
    431
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 242

    Standart Araç Kullanımında Doğru Bilinen Yanlışlar

    ** Usta sürücü, düştüğü problemden kazasız sıyrılmayı bilir!
    Yanlış! Çünkü usta sürücü probleme girmeyen sürücüdür. Karşısına çıkabilecek her türlü tehlikeyi önceden görebilir, ona göre tedbirini önceden alır. Problemlerle uğraşmaz.
    ** Otobanda tamam ama, şehir içinde emniyet kemeri takılmayabilir!
    Yanlış! Emniyet kemeri hayat kurtaran en önemli güvenlik gerecidir. 50 km/s hızda meydana gelen bir çarpışmada otonun içindekiler emniyet kemeri takmadıkları takdirde, 4 katlı bir binadan aşağı düşmeyle eşit şok yaşar.
    ** Arkada oturanlar için emniyet kemeri takmak gereksizdir!
    Yanlış! Motorlu araçlar bir yere çarptığında hemen durur, ancak içindeki yolcular aynı hızla bir yere çarpana kadar ilerlemeye devam eder. Arkada oturanların da yaşam haklarını kullanmaları ve emniyet kemerlerini takmaları gerekir. Her ne kadar henüz kanunen zorunlu olmasa da, yolcuların güvenliği için geliştirilmiş olan arka emniyet kemerleri de hayat kurtarır. Kazalarda en çok zararı emniyet kemeri bağlı olmayan yolcular görmektedir.
    ** Lastik havalarını düşük tutarsak, hem daha iyi tutunur, hem de daha konforlu olur!
    Yanlış! Lastik havalarının, aracın fabrika değerinin altında olmaması gerekir. Hatta yüke ve yolcu sayısına göre artırılmalıdır. Çünkü hava basıncı düşük lastiğin tabanı yere yayılarak daha iyi tutunma sağlamaz. Aksine tabanın ortası yukarı kalkar ve yol ile teması kesilir. Havası düşük lastiklerin yalnız omuz kısımları yere basar. Lastik hava basıncı düşükken; kayma hareketleri çok daha düşük hızlarda başlar, fren mesafesi uzar, direksiyon hareketlerine daha geç cevap alınır. Belki daha konforlu sürüş yaparsınız ama, konforlu şekilde yoldan çıkabilir, konforlu şekilde çarpabilirsiniz!
    ** Sıcak havada, lastiğin ısınmasını dengelemek için lastik havaları indirilir!
    Yanlış! Lastiğin ısınmasının en büyük nedeni havanın sıcak olması değil, lastik hava basıncının düşük olması nedeniyle lastik yanaklarının daha fazla esnemesidir.
    ** Yağmurda inik lastik daha az kayar!
    Yanlış! Hava basıncı düşük lastikte su boşaltma kanalları kapandığı için yağmur suyunu çok daha az boşaltır. Hatta boşaltamaz ve su üzerine çıkma ve su yastığı üzerinde kayma (aquaplanning) çok daha düşük hızlarda başlar.
    ** Direksiyon saate göre 10′u çeyrek geçe tutulur!
    Yanlış! Direksiyon saate göre 9′u çeyrek geçe (9.15) tutulur. Bu pozisyon, acil bir durumda her iki yöne eşit miktarda direksiyonu çevirebileceğiniz tek pozisyondur.
    ** En iyi koltuk pozisyonu, sürücünün en rahat ettiği pozisyondur!
    Yanlış! Sürücünün doğru koltuk pozisyonu öncelikle otomobile hakim olabileceği ne çok uzak, ne de çok yakın bir pozisyondur. Koltuk mümkün olduğunca dik olmalıdır. Direksiyon 9.15 pozisyonundayken kollar dümdüz olmamalıdır. İdeal dirsek açısı 120 ile 135 derece civarındadır. Evimizde TV seyrettiğimiz koltuk pozisyonu çok rahat olabilir, ama bu pozisyonda otomobile ve trafiğe hakim olabilmek çok zordur.
    ** Motorlu araçlar lastiğin üzerinde gider!
    Yanlış! Motorlu araçlar lastiğin içindeki havanın üzerinde gider. Eğer lastiğin içinde hava yoksa, hiçbir yere gidemezsiniz. Doğru lastik havası, ayağınızdaki ayakkabı numarası gibidir. Ayağınızı sıkan veya bol gelen bir ayakkabıyla nasıl yürüyemezseniz, otomobilin yol tutuşu da aynı şekilde bozulur.
    ** Ani frenlerde önce frene basıp, durmaya yakın debriyaja basarsak, motor kompresyonundan faydalanıp daha kısa mesafede dururuz!
    Yanlış! En etkin yavaşlama frenle debriyaja aynı anda basılarak yapılır. Böylece fren sırasında motor devre dışı bırakılarak, motorun aracı ileri götürme kuvveti yok edilir.
    ** ABS (Antiblokaj Fren Sistemi) mekanik frene göre çok daha kısa mesafede durdurur!
    Yanlış! ABS fren sistemi olan bir araç tekerleklerin kızaklamasını önler ve fren sırasında manevra yapılabilmesini sağlar. Ancak, daha kısa mesafede durdurmaz, daha güvenli şekilde fren yapılmasını sağlar.
    ** Mekanik freni olan bir otomobilde fren pedalını pompalayarak daha kısa mesafede durulabilir!
    Yanlış! Pompalamak için ayak fren pedalı üzerinden her çekildiğinde, aracın ileri hareketi devam eder ve durma mesafesi uzar. Doğrusu; panik frende fren pedalı üzerindeki basıncı azaltarak lastiğin dönmesini sağlamaktır. Ancak ayak fren pedalından kaldırılmamalı ve fren yapmaya devam edilmelidir.
    ** Doğru takip mesafesi hızın yarısıdır!
    Yanlış! Bu yöntem kullanışlı olmamakla birlikte, hata payı yüksektir. İdeal takip mesafesi (kuru havada) 2 saniye arkadan takip etmektir. Yağışlı havalarda veya yük durumunda bu süre 3-4 saniyeye çıkarılmalıdır.
    ** Dörtlü ikaz (flaşör) tünele girince yakılır!
    Yanlış! Dörtlü ikaz sadece trafiğe tehlike yarattığınız durumlarda yakılır. Yani olası bir kaza veya arıza halinde. Tünelde kısa farların açık olması yeterlidir.
    ** Gündüz kısa farları yakmak trafiktekilerin gözünü alır!
    Yanlış! Gündüz kısa far yakmak, daha erken farkedilmenizi ve size tehlike yaratacak olan kişilere kendinizi daha erken göstermenizi sağlar. Gece yakılan kısa farlar gözümüzü daha çok alır. Sadece kapalı ve yağışlı havalarda değil, güneşli havalarda ve hızlı yol kesimlerinde de kısa farların açılması kendi sürüş güvenliğiniz için önemlidir.
    ** Çocukları uyarmak için korna çalınır!
    Yanlış! Çocukları uyarmak için korna çalınmaz! Korna onların paniğe kapılıp beklenmedik bir reaksiyon vermelerine yol açar. En iyisi iyice yavaşlamak ve gerekirse durmaktır.
    ** Yoğun siste en iyi gitme yöntemi dörtlü ikazları yakmaktır!
    Yanlış! Yoğun siste en iyi gitme yöntemi hiç gitmemektir. Çünkü siste daha iyi gören sürücü yoktur, daha çok risk alan sürücü vardır. Görüş mesafesi yeterliyse siste sarı camlı gözlükler kullanmak, sis lambalarını ve kısa farları yakmak, silecekleri çalıştırmak, yerin kayganlaştığını dikkate almak, takip mesafesini artırmak ve sollama yapmamak daha güvenli yol almanıza yardımcı olur.
    " Mazeret zayıfların silahıdır. Bahaneler daha çok batmak için iyi bir yöntemdir. Akıllılar buna başvurmaz"
    Osman PAMUKOĞLU


  2. Bu mesajı için 17 kişi sundown'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Kendi isteğiyle forumdan uzaklaştırılmıştır. Misafir - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/07/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 660

    Standart

    Paylaşım için teşekkürler..

  4. #3
    Oğuz KOCA
    İl Başkanı (Isparta) izoci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2010
    Mesajlar
    6.648
    Nereden
    Isparta
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    330
    Edilen teşekkür: 1913

    Standart

    güzel paylaşım teşekkürler..
    TSİ Jetta.

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    Hakan Arda
    Ardevo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Yaş
    47
    Mesajlar
    595
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Plaka
    ********
    Edilen teşekkür: 110

    Standart

    Güzel bilgiler , teşekkürler.

  7. #5
    Emre Sahin
    emresahin83 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    143
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 20

    Standart

    paylaşım için teşekkürler..

  8. #6
    MURAT ERDOĞAN
    murat26 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/12/2010
    Mesajlar
    627
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    çok doğru eline sağlık

  9. #7
    Eser HÜNER Emekli Moderatör
    Scottie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/03/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    10.647
    Nereden
    Eskişehir
    Rengi
    Derin Mavi
    Plaka
    26 ABS
    Edilen teşekkür: 3581

    Standart

    teşekkür..... bildiğimiz çoğu şey yanlışmış...

  10. #8
    Serhan URAN
    S.URaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/05/2011
    Yaş
    37
    Mesajlar
    2
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    bilgiler için teşekkürler

  11. #9
    Tolga Budak
    GPtuning GünahsizSeytan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/01/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    1.109
    Nereden
    Kayseri
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    38 LT 206
    Edilen teşekkür: 404

    Standart

    Emeğinize sağlk...

  12. #10
    kerem *
    krm1983 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/04/2011
    Mesajlar
    6.343
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 1665

    Standart

    güzel paylaşım emeğine sağlık

    senza cuore saremmo solo macchine

    Owning an Alfa Romeo? is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but it! She is so damn HOT!

  13. #11
    Oğuzhan Öztürk
    oguzhan06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    143
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 33

    Standart

    paylaşım için teşekkürler

  14. #12
    Taner -
    tnrsrc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/04/2011
    Mesajlar
    159
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yakut Kırmızı
    Plaka
    16 FBS
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    favorim "Çocukları uyarmak için korna çalınır!"

  15. #13
    Mert Sözge
    Yıllanmış Moderatör StrawBeeRy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    29/08/2009
    Yaş
    32
    Mesajlar
    13.773
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 3539

    Standart

    Direksiyon saate göre 10′u çeyrek geçe tutulur!

    yoo genelde saat yönüne göre 12 şeklinde tutarım ama yanlışmış



Benzer Konular

  1. Lpgli araç kullanımında dünyada 2. sıradayız
    yengecbaris tarafından LPG forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 14/08/2012, 14:17
  2. Sürücülerin doğru bildiği yanlışlar şaşırtıyor
    abulbul08 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 33
    Son Mesaj: 28/12/2010, 20:15
  3. Doğru bilinen yanlışlar
    style07 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 14/07/2009, 01:29
  4. Beslenmeyle ilgili doğru bildiğimiz yanlışlar
    narkoz30 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 29/05/2009, 10:13
  5. Doğru Bildiğimiz Yanlışlar
    the_Algn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 27/07/2007, 03:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com