Bu anlaşmazlığın sona ermesinin sanırım en güzel yolu, ertuğ un değişik saatlerle de ölçüm yapmasıdır. Uygun bir vaktinde bekliyorum Ertuğ'cum her tarz saatle ölçüm yaparız sonucu paylasırız..

Eger bu işlem sandıgınız kadar hassas ve zor olsaydı, araclarımızın uzerinde manifold basıncını ölçmekle gorevli olan MAP sensorleri de belli aralıklarla kalibre edilmesi gerekip, aracımız ona göre yürümesi gerekirdi.. Şu an neredeyse bütün üretilen araclar MAP sensorden aldıkları bilgilere gore correction yapar ve buna gore aracın gerekliliklerini ayarlarlar.. Yeni nesil bircok boost control saati de MAP sensoruyle birebir aynı sistemde calısır ve bazı durumlarda aracın uzerindeki orjinal MAP sensorunun yeteri kadar olcum yapamadıgı basınclarda da orjinal MAP sensoru sokulup yerine aftermarket olarak satılan bu tarz map sensorleri kullanılır..

(MAP: Manifold Absolute Pressure)