Petrol fiyatları eski haline gelsin bizde benzin 7tl.
Hiç acımadan kapak yapmışsın hocam.
Ben bu AKP öncesi eleştiri kısmını atlamışım. Detaylı ve cuk oturtan cevaplar gelmiş.
Ben neyi anlamıyorum biliyomusunuz ? İyi olan herşeyi AKP yapıyor, kötü ne varsa iktidarda olsun ya da muhalefette olsun farketmiyor diğer partiler ya da ona da çamur atacak bir tutunacak dal yok ise paralele yükleniyor. Bunu da benim koyun halkım yiyiyor malesef.
Kalite hedefleneni elde etmektir. Ulaşılan nokta sizin kalitenizi gösterir.
Petrol fiyatları eski haline gelsin bizde benzin 7tl.
Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz
Arkadaşlar tartışarak boşuna birbirinizi kırıyorsunuz.Zamanı gelmeden hiçbir şey istediğiniz gibi olmaz.Ben artık siyaset konuşmaktan o kadar bıktım ki artık ana haber bülteni bile izlemiyorum.Çünkü yıllardır hep iki taraf var ve konuşulanlar hep aynı.Birisi birşey söylediğinde öbürü onun tam tersini söylüyor.Birgün de görmüyorum ki senin söylediklerinin de şurası gerçekten doğru diyen.Onun için bazen konuşmamak hiç birşey bilmemek değil konuşulacak birşeyin kalmaması demektir.Hükümetin yanında duranlar hiç yanlışının olmadığı gibi savunma yapıyor.Karşısındakiler de yapılan ne varsa karşıyım şeklinde bakıyor olaya.
2011 de şike olayları çıkınca kaybettiğim boşa geçen zamanlarıma yanarak bir daha hiçbir maçı izlemiyecek derecede futboldan suğuyacağım diye kendime söz verdim ve o günden sonra her maçın özetini izleyen ben spor haberi çıktığında bile kanalı değiştirecek derecede prensibimi koruyorum.Bu yaz tartıştığım fanatik bir partilinin bana sen vatan hainisin dediği tarihten sonra da artık kimseyle siyaset tartışmıyorum ve haber izlemeye tahammül edecek derecede siyesetten soğudum.Konuşmaya değmez çünkü bizde herkes uçlarda yaşıyor.Hiçbirşeyin ortası yok.Konuşulmaya değmez çünkü ne kadar konuşursanız konuşun yanlış olan ne varsa vakti gelmeden anlaşılmaz.Konuşulmaya değmez çünkü biz de konuşulacak hoşgörü yok.
Millet düğün salonunda kızlara bakarken ben dışarıda arabalara bakarım.
Varilin kaç dolar olduğu bir şey ifade etmiyor bizim için.
Bizim için önemli olan, TÜRKİYE için maliyeti nedir?
***1 Varil= Kaç TL??
Temmuz 2008 1Varil Petrol 170TL
Mazot 3,25
Benzin 3,55
Ocak 2015 1Varil petrol 130TL
Mazot 3,51 olması gereken (2,50)
Benzin 4,05 olması gereken (2,70)
YİNE DE OLMASI GEREKEN ÇOOOK DAHA PAHALI.
Konu celenlee tarafından (15/01/2015 Saat 20:21 ) değiştirilmiştir.
Nominal: O günün parası
Reel: Bugünki alım gücü
nominal değer / reel değer
temmuz 1983 - 117 tl / ocak 2013 reel değeri - 4,32 tl
aralık 1983 - 138 tl / ocak 2013 reel - 4,23 tl
aralık 1984 - 223 tl / ocak 2013 reel - 4,57 tl
aralık 1985 - 298 tl / ocak 2013 reel - 4,23 tl
aralık 1987 - 379 tl / ocak 2013 reel - 2,66 tl
temmuz 1989 - 1,125 tl / ocak 2013 reel - 3,38 tl
aralık 1990 - 2,449 tl / ocak 2013 reel - 3,62 tl
aralık 1991 - 4,341 tl / ocak 2013 reel - 3,75 tl
aralık 1992 - 5,768 tl / ocak 2013 reel - 3,00 tl
aralık 1993 - 8,525 tl / ocak 2013 reel - 2,59 tl
28 ocak 1994 - 9,473 tl / ocak 2013 reel - 2,76 tl
5 nisan 1994 - 17,340 tl / ocak 2013 reel - 3,63 tl
aralık 1994 - 23,890 tl / ocak 2013 reel - 3,22 tl
aralık 1995 - 39,080 tl / ocak 2013 reel - 2,95 tl
kasım 1996 - 75,660 tl / ocak 2013 reel - 3,28 tl
30 haziran 1997 - 100,340 tl / ocak 2013 reel - 3,11 tl
aralık 1998 - 211,100 tl / ocak 2013 reel - 3,62 tl
aralık 1999 - 530,000 tl / ocak 2013 reel - 3,90 tl
aralık 2000 - 597,200 tl / ocak 2013 reel - 3,16 tl
4 mayıs 2001 - 1,019,000 tl / ocak 2013 reel - 4,20 tl
aralık 2001 - 1,245,000 tl / ocak 2013 reel - 3,91 tl
28 haziran 2002 - 1,472,000 tl / ocak 2013 reel - 4,13 tl
04 kasım 2002 - 1,670,000 tl / ocak 2013 reel - 4,11 tl
26 aralık 2002 - 1,661,000 tl / ocak 2013 reel - 4,02 tl
26 aralık 2003 1,775,000 tl / ocak 2013 reel - 3,63 tl
24 aralık 2004 2,290,000 tl / ocak 2013 reel - 4,28 tl
*
31 aralık 2005 2,58 tl / ocak 2013 reel - 4,49 tl
30 aralık 2006 2,75 tl / ocak 2013 reel - 4,36 tl
28 aralık 2007 3,05 tl / ocak 2013 reel - 4,46 tl
01 temmuz 2008 3,55 tl / ocak 2013 reel - 4,90 tl
25 aralık 2008 2,75 tl / ocak 2013 reel - 3,65 tl
31 aralık 2009 3,65 tl / ocak 2013 reel - 4,55 tl
30 aralık 2010 3,88 tl / ocak 2013 reel - 4,55 tl
28 aralık 2011 4,31 tl / ocak 2013 reel - 4,58 tl
22 aralık 2012 4,65 tl / ocak 2013 reel - 4,65 tl
17 mart 2013 4,75 tl
dipnot : "reel değer" demek şu demektir ; ocak 2013'de * , cebinizdeki paranın alım gücüdür. ocak 2013'de cebinizde 4.32 tl olsaydı , temmuz 1983'de 1 litre benzin alabiliyordunuz. yada örneğin , aralık 1987'de 2.66 tl vererek benzin alabiliyordunuz. yani enflasyondan arındırılmış değerdir. belli bir yılı sabit alarak bu hesabı yapabilirsiniz.
ekşi sözlük ve DH den buldum, arkadaşlar
nasıl bir Türkiye ?
Ekonomi / Türkiye Son Güncelleme 16:27
03.01.2003
Otomobil keyfi maliyetli
1983-2002 yılları arasında, 45 litrelik bir otomobil deposunun süper benzinle doldurulmasının maliyeti, dolar bazında yüzde 102.2, Türk Lirası bazında ise 14 bin 148 kat arttı.
1983'ün Temmuz ayında 5 bin 283 lira olan (23.1 dolar) bir depo benzinin maliyeti, 19 Aralık 2002 itibariyle 74 milyon 745 bin liraya (46.7 dolar) çıktı.
1983 yılının sonunda 138 liraya yükselen süper benzinin litre fiyatı, 1984 sonunda 223 liraya, 1985 sonunda 298 liraya yükseldi.
1987 Aralık ayında 379 lira olarak belirlenen benzin fiyatı, 1989'un Temmuz ayında 1,125 liraya, yıl sonu itibariyle 1990'da 2,449 liraya, 1991'de 4,341 liraya, 1992'de 5,768 liraya, 1993'de 8,525 liraya ulaştı.
28 Ocak 1994'de 9,473 lira olarak belirlenen süper benzinin litre fiyatı, 5 Nisan kararlarıyla birlikte 17,340 liraya fırladı. 1994'ü 23,890 liradan kapatan benzinin litresi, 1995 sonunda 39,080 lirayı, Kasım 1996'da 75,660 lirayı, 30 Haziran 1997'de 100,340 lirayı buldu.
1998 yılı sonunda 211,100 lira olarak açıklanan süper benzinin litre fiyatı, 1999'u 553,300 liradan kapattı.
2000 yılı sonunda 597,200 lira olan benzin, krizin ardından yükselişe geçerek, 4 Mayıs 2001'de 1 milyon 19 bin lirayı gördü. 2001 sonunda 1 milyon 245 bin lira olan süper benzin, 28 Haziran 2002'de 1 milyon 472 bin, 19 Aralık 2002'de de İstanbul'un Avrupa yakası için 1 milyon 661 bin lira olarak açıklandı.
DOLAR BAZINDA DA KATLANDI
Akaryakıt fiyatları artış tarihindeki Merkez Bankası dolar satış kurlarıyla yapılan hesaplamaya göre, Temmuz 1983'de 23.1 dolar olan 45 litrelik bir depo benzinin maliyeti, dalgalı bir seyir izlese de artışını sürdürdü.
Son 20 yıllık dönemde benzinin dolar bazındaki litre fiyatında en düşük seviye 0.39 dolar ile 2 Aralık 1987'de oluştu. Bu tarihde 45 litrelik bir depo benzin 17.5 dolar olurken, 13 Aralık 1999'da litresi 1.06 dolarla en yüksek dolar bazında fiyat görüldü.
19 Aralık 2002'de açıklanan süper benzin fiyatının dolar karşılığı litre fiyatı 1.04 dolar olarak gerçekleşti. Son fiyatlarla bir depo benzinin maliyeti 46.7 doları buldu.
YILLARA GÖRE DEPO MALİYETİ
Süper benzin fiyatında 1983-2002 yılları arasındaki bazı değişimlerle, 45 litrelik bir araç deposunun fiyatta değişim yapılan tarihteki Türk Lirası ve Merkez Bankası döviz satış kurlarına göre oluşan dolar bazındaki maliyetleri şöyle:
. (TL) (TL)
. SÜPER BENZİN 45 LİTRELİK (DOLAR) (DOLAR)
TARİH LİTRE FİYATI DEPO MALİYETİ LİTRE DEPO
---------- ------------ ------------- --------- -------
25.07.1983 117 5,283 0.51 23.1
27.12.1983 138 6,219 0.49 21.9
09.07.1984 172 7,722 0.44 19.6
31.12.1984 223 10,040 0.50 22.5
29.06.1985 266 11,975 0.49 22.2
26.12.1985 298 13,415 0.51 23.1
02.12.1987 379 17,055 0.39 17.5
27.06.1988 591 26,595 0.43 19.3
28.12.1988 802 36,090 0.44 19.9
01.07.1989 1,125 50,625 0.53 23.6
02.12.1989 1,259 56,655 0.54 24.5
03.06.1990 1,410 63,450 0.54 24.4
01.12.1990 2,449 110,205 0.87 39.1
01.07.1991 3,430 154,350 0.79 35.6
19.12.1991 4,341 195,345 0.85 38.4
06.07.1992 5,032 226,440 0.73 32.7
17.12.1992 5,768 259,560 0.70 31.3
13.05.1993 6,342 285,390 0.64 28.6
16.12.1993 8,525 383,625 0.60 27.2
28.01.1994 9,473 426,285 0.55 24.7
05.04.1994 17,340 780,300 0.75 33.8
12.12.1994 23,890 1,075,050 0.65 29.2
11.06.1995 30,000 1,350,000 0.69 31.3
28.12.1995 39,080 1,758,600 0.64 28.8
13.06.1996 55,840 2,512,800 0.70 31.7
17.11.1996 75,660 3,404,700 0.77 34.6
30.06.1997 100,340 4,515,300 0.68 30.6
01.12.1997 178,700 8,041,500 0.92 41.4
05.06.1998 185,800 8,361,000 0.72 32.4
24.12.1998 211,100 9,499,500 0.68 30.5
11.06.1999 317,400 14,283,000 0.77 34.8
13.12.1999 553,300 24,898,500 1.06 47.6
11.03.2000 561,000 25,245,000 0.97 43.5
18.11.2000 597,200 26,874,000 0.87 39.2
04.05.2001 1,019,000 45,855,000 0.87 39.3
04.11.2001 1,245,000 56,025,000 0.79 35.6
28.06.2002 1,472,000 66,240,000 0.91 41.1
19.12.2002 1,661,000 74,745,000 1.04 46.7
(aa)
haberin linki
Hürriyet
Hahaha güldürdün sabah sabah. Yahu bu değerleri kim yazdıysa kafası hakkaten güzelmiş. Reel değer hesaplanırken birçok faktör katılır hesaba. Sadece enflasyondan arındırmakla gerçek reel değeri bulamazsın. Sana senin anlayacağın dilde söyleyeyim 1983 yılında emekli bir insan emekli ikramiyesi ile 1 ev alabiliyor muydu ? Alabiliyordu. Peki şuanda emekli bir insan (ki 30 yıl çalışmış bir memur emekli olduğunda 63 bin TL alıyor) yeni sıfır bir daire alabilir mi ? Kesinlikle ALAMAZZZ!!
Bazı veriler sunuyorsun ama çoğu kof ve içi boş veriler. Daha detaylı incelemeni öneririm.
bazı arkadaşlar kapak kapak diye inleyecek,
kusura bakmasınlar
SSK da çetiğimiz eziyeti, kuyruklarda beklemeyi bile
AKP olsaydı anam babam yaşardı dediğimi sanan bu zihniyete yorumsuz istatistik ve arşiv yayınlamaktan başka çare kalmadı.
benim dediğime inanmıyorsanız verilere bakın
ne yorumlarsanız yorumlayın
ama benle paylaşmayın,
çünki
benim amacım burada bakış açınızı değiştirmeye çalışmaktı.
evet benzin pahalı,
evet cari açık yüksek
cari açığın müsebbibi yakıt.
Reel değer matematiksel ve en basit olarak enflasyondan arındırılarak bulunur.
çünkü talep görecelidir.
yada fiyat teknoloji ile bile bağlantılıdır.
o zaman bende şunu desem, yanlış da olsa desem
bundan 20 yıl önce 30 maaşına araba alabiliyor muydun.
şimdi alabiliyorsun.
kredi ile araba almak 15 sene önce ne kadar mümkündü?
fiyat, talep görecelidir.
istekle talepin aynı şey olmadığı gibi
emekli ikramiyesine gayet esenyurttan ev alabilirisin,
yada anadoludan,
ama etilerden istersen yapacak bir şeyim yok buna
Ekşi sözlük dediğin site senin benim gibi yazarlar topluluğunun görüş belirterek yazı yazmasıdır. Bak farkındaysan "görüş" dedim. Ne ekşi sözlük ne de vikipedia parantez içinde bir bilgi veya veri belirtmediyse yazılanların doğru olduğu anlamına gelmemektedir.
Hürriyet gazetesini okuman senin için faydalı ama farkındaysan girizgah bölümünde ne diyor sana bold olarak yazayım : 1983-2002 yılları arasında, 45 litrelik bir otomobil deposunun süper benzinle doldurulmasının maliyeti, dolar bazında yüzde 102.2, Türk Lirası bazında ise 14 bin 148 kat arttı. Yani 1983 yılında 1 depo benzin alan kişi 2002 yılında aynı benzini yüzde yüz dolar zamlı olarak aldı.
İşte Apo'yu kurtaran imza
5 Temmuz 2007, Perşembe 12:03
Abdullah Öcalan'ın asılması için meydanlarda Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'a ip atan MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli'nin idam cezasını uygulamasını önleyen kararın altında imzası bulunuyor.
Paylaş
Tweetle
Paylaş
Gönder
Yazdır
A A
Star Gazetesi'nin haberine göre 12 Ocak 2000 tarihli mutabakat metninde dönemin Başbakanı Bülent Ecevit ile koalisyon ortakları Devlet Bahçeli ve Mesut Yılmaz'ın imzaları bulunuyor. Devlet Bahçeli bu kararın ardından verdiği beyanatta, ölüm cezasının uygulanmayacağı konusunda sözüne sadık kalacağını belirtiyor.
BİR GÜNDE DEĞİŞMİŞTİ
57. Hükümet'in ortağı MHP lideri Bahçeli, 11 Ocak 2000 günü Osmaniye'de yaptığı konuşmada Öcalan'ın idam edileceği mesajını verdi. Ancak bu mesajdan bir gün sonra Bahçeli'nin de katıldığı Ankara'da yapılan liderler zirvesinden 'Öcalan'ın idam cezasını bekletme kararı' çıkmıştı. ANASOL-M hükümeti, bir yandan Öcalan'ın idam kararını bekletirken diğer yandan da idam cezalarının kaldırılması için yasal düzenleme hazırlığı başlatarak verilen idam kararının infaz edilmesini yasal olarak da imkansız hale getirmişti.
İŞTE O KARARIN METNİ
Bülent Ecevit, Devlet Bahçeli ve Mesut Yılmaz imzasını taşıyan 'Karar Metni'nde, 'Koalisyonu oluşturan DSP, MHP ve ANAP'ın genel başkanları, bugün(12 Ocak) Başbakanlık'ta yaptıkları toplantıda, AİHM'in teröristbaşı Abdullah Öcalan hakkındaki kesinleşmiş idam cezasının infazının bir süre ertelenmesine ilişkin ihtiyati tedbir kararını ayrıntıları ile değerlendirmişlerdir. Bilindiği gibi Türkiye'nin de yargı yetkisini kabul etmiş olduğu AİHM'in Türk yargısınca verilmiş kararları değiştirmesi hiçbir şekilde sözkonusu değildir. Anayasamızdan ve uluslararası taahhütlerimizden kaynaklanan süreç tamamlandığında, dosya gereği için ivedilikle TBMM'ye gönderilecektir' deniyor.
TERÖRİSTLERE MESAJ VERİLMİŞ
Terör örgütü PKK üyeleri ve sempatizanlarının eylemlerde bulunmaması uyarısı da yapılan metinde 'Genel Başkanlar, hukuka saygı içinde aldıkları bu kararın, terör örgütü ve yandaşı çevrelerce milleti ve devleti ile Türkiye'nin yüksek menfaatleri aleyhine kullanılmak istendiğinin değerlendirilmesi halinde, erteleme süreci kesilerek infaz sürecine derhal geçilmesi konusunda görüş birliğine varmışlardır' ifadeleri yer alıyor. Son paragraftaki ifadelerin Bahçeli'nin tabanını rahatlatmak için uzun tartışmaların ardından metne konduğu belirtiliyor.
Kararın altındaki imza bizim, sadık kalacağız
BAHÇELİ, bu kararın ardından Hürriyet Gazetesi'ne 25 Haziran 2002 tarihinde verdiği beyanatta Öcalan'ın idam edilmemesi yönündeki sözüne sadık olacağını belirtti. Bahçeli beyanatında 'Biz ölüm cezalarının uygulanmayacağı yolunda bir moratoryum ilan ettik. Buna sadığız. İdam cezasının kaldırılmasını orta vadeli bir karar olarak ilan ettik. Buna da sadığız' açıklamasını yaptı.
O ZAMAN İDAMA KARŞIYDI
Bahçeli, Hürriyet'in 'Peki bazı milletvekilleri, seçim ortamının da etkisiyle 'getirin şu dosyayı Meclis'te oylayalım' derse ne olacak?' sorusuna ise 'İdam cezaları uygulanmayacak diyen o moratoryumu kim imzaladı? Altında bizim imzalarımız yok mu? Elbette imzamıza sadık kalacağız' karşılığını vererek, Öcalan'ın idam dosyasının raftan indirilmesine karşı olduğunu açıkladı.
Öcalan aldığı her nefesi MHP'ye borçlu
AK Parti Grup Başkanvekili Salih Kapusuz MHP'nin 1999'da Öcalan'ı idam etme vaadiyle iş başına geldiğini hatırlatarak, iktidarda ise terörist başının idamını engellediğini söyledi. Kapusuz 'Karar Başbakanlık'ta iki yıl bilinçli bekletilmiş. İdam engellenmiştir' dedi.
KOLTUĞU TERCİH ETTİ
Apo'nun idamının ertelenmesiyle ilgili belgede Bahçeli'nin imzasının olduğunu belirten Kapusuz 'MHP, hükümet ortağının bölücübaşına verilen idam cezasını müebbet hapse çeviren kanun teklifine göz yummuş, hükümet ortaklığını yani koltuk sevdasını bebek katilinin idamına yeğlemiştir. Bahçeli, milletin ve Türk adaletinin kendisine emanet ettiği ipi, seçim meydanlarında yine millete atma gafletini göstermiştir' dedi.
BAHÇELİ ODASINDA VEKİLLERE NE DEDİ?
İdamın kalkmasıyla ilgili değişiklik Anayasa Komisyonu'nda görüşülürken idam ile ilgili düzenlemenin çıkarılması için verdiği önerge reddedilen AK Partili Ramazan Toprak, verilen arada MHP'li milletvekillerinin Bahçeli'nin odasına çağrıldığını ve toplantıya dönüşlerinde Öcalan'ı kurtarma yönünde oy kullandıklarını anlattı.
BAHÇELİ'YLE 1 SAAT 15 DAKİKA
Toprak 'MHP'li milletvekilleri, 1 saat 15 dakika süren bu toplantıdan yüzleri kıpkırmızı olarak döndüler. Ve önergeme red oyu verdiler. Böylece idam cezası kaldırılırken, Apo kapsam dışı kalmadı. Yasal olarak böylece idamdan kurtuldu. İş bittikten, düzenleme Genel Kurul'a bu haliyle gittikten sonra da aynı düzenlemenin Genel Kurul'daki oylamasında 'hayır' yönünde oy kullandılar' diye konuştu.
iDAM iPi ELiNDEYKEN SEN NiYE ASMADIN?
Dönemin MHP milletvekili Edip Özbaş, Başbakan olarak, Öcalan'ın idam cezasını uygulamadığı gerekçesiyle Ecevit hakkında soruşturma önergesi açılması için imza toplamak istemiş, ancak MHP'liler Özbaş'a destek vermemişti. Önergeye destek veren Abdulhaluk Çay, Enis Öksüz, Ali Güngör, Mehmet Ceylan ve Mesut Türker de Bahçeli tarafından tasfiye edildi.
SEÇMENE SELAM GÖNDERİYOR
Özbaş, Bahçeli'nin idam ipi ile şov yapmasının 'seçmene selam'dan ibaret olduğunu belirterek 'Apo'nun idam ipinin ucu elindeyken gereken adımları atmadı. Öcalan'ı, Ecevit, Yılmaz ve Bahçeli üçlüsü idam kararını bekleterek, fiilen kurtardılar. Daha sonra da Anayasa'dan idam cezasını çıkararak yasal olarak kurtardılar' diye konuştu.
Şükrü bey sizin yanıldığınız nokta tamamiyle bu işte bu yazıyı okursanız belki aydınlanabilirsiniz : Para Aldanması? Bugün ve Yarının Değeri | SPP42 Yazılım Geliştirme ve Danışmanlık
ne anlıyorsan o! kardeşim
ekşi sözlüğün notunu boşuna atmadım,
yoksa ama bak buda var anlamında
onu yeterli görseydim.
zaten ek bir kaynak aramazdım.
ki şu anda biraz vaktim var
aradım reel fiyat veren bir başka yer bulamadım.
zaten anlatmak istediğim size benzin fiyatının artış trendi.
çünkü bu kuyuya taş atan haber manşetine sinir oldum ben,
sanki petroldeki her kuruş indirim sanki hemen pompaya yansıyacak diye bir durum var, ÖTV artışı göz ardı ediliyor, falan filan.
1983 ile 2002 arasındaki durumu bilinçli verdim, bulduğuma sevindim.
TL bazındaki artışı görün de nasıl saçma bir ülkede yaşamışız hatırlar.
dalgalanmaları ve TL bazındaki korkunç artışları görün diye,
2002 yılında sydneydeki ilk günümüzde,
otobüs durağında bilet fiyat listesi aradık,
liste bulduk,
yoldan adam çevirip doğru mu diye sorduk,
alışmamışız ki öyle biz haftalık liste aramaya alışık beyin.
2000 yılından kalma bir liste vardı tabelada
1995 yılında pederden arabayı almışım, liseye arabayla gittim.
bir gün önceden para topladık benzin için.
10 litre benzin alabiliyoz,
ertesi gün
5 litre benzin alabildik
çünkü
zam gelmiş,
biz bunları yaşadık.
güzel bir konu teşekkürler,
dediğinize katılıyorum orda,
ama ev de kıstas değil araba,da
malum genç nifus,
ayrıca
öncedden insanlar para biriktirip ev alırdı.
şimdi kredi ile alıyor,
satıp tekrar alıyor.
buda taleple beraber fiyatları fırlattı.
ondan dolayı zaten en basit şekilde ve matematiksel olarak dedim.
ev fiyatları yüksek ama millet milyon dolara ev alıyor şimdi.
neden?
çünkü alabiliyor
ondan dolayı mutlu
peşin para mı alıyor? yoook
ama
borçlanıyor
da alıyor
ama işte mevzu bu
Kamuoyunda büyük tartışmalara neden olan, 9. Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel’in, emeklilik yaşının 38’e düşürülmesi kararının, devlete tam 852 milyar YTL’ye mal olduğu ortaya çıktı. Devlet Bakanı Mehmet Şimşek, sosyal güvenlik sisteminde emeklilik yaşının 38’e düşürülmesi nedeniyle, 1994 ile 2007 arasında sosyal güvenlik kurumlarına aktarılan kaynağın, yaklaşık 22 GAP parasına bedel olduğunu söyledi.
REFORM GELECEĞİ KURTARDI
Mehmet Şimşek, sosyal güvenlik kurumlarının her yıl milyarlarca dolarlık açık vermesinin temelinde, Süleyman Demirel’in Başbakanlığı döneminde emeklilik yaşının 38’e düşürülmesinin yattığını belirterek ‘1994-2007 arasında sosyal güvenlik kurumlarına toplam 852 milyar YTL’lik kaynak aktarmak zorunda kaldık. Bu da yaklaşık 22 GAP parasına bedeldir’ dedi.
Kaynak
Star Gazetesi
ssk konusunda bunu kast ettmiştim.
okmeydanı onkoloji de iki gün sevk için uğraşıp.
cerrahpaşada muayne ( ki çok zordu)
sonra ilaç yazırma,
sonra
ssk da reçeteyi onaylat.
sonra kurula götür.
sonra
1998 SSK hastanelerinin içler acısı ve Kılıçdaroğlu
batan ve hortumlanan bankalar
Borcunu kamuya ödeten bankalar?n listesi !
https://www.milliyet.com.tr/Ekonomi/...icleID=1162032
https://farukarslan.com/genel/iste-2...rinin-listesi/
https://www.dunyabulteni.net/haber/2...asalarina-dava
https://www.haber365.com/Haber/2001_...iyede_Ne_Oldu/
akıl yaşta değil başta diyen kardeş okusun,
aklı başındaysa
Konu punto57 tarafından (16/01/2015 Saat 10:50 ) değiştirilmiştir.
bir bardak suda fırtınlar kopardıktan sonra
arkadaşlar
şimdi bence istanbulda yaşayan bir trafik çilekeşi olarak
yıllara göre artan trafik yoğunluğu
yapılcak hiç bir metro çözüm değil
3. köprü yada tünel de çözüm değil
Yandex.Şirket ? İstanbul trafiğinde yolculuk süreleri bir yıl içinde nasıl değişti?
asıl dert trafik
bunun üzerinden hükümete, belediyeye cumhurbaşkanına gidin sonuna kadar arkanızdayım
şöyle bir hesap yaptım
1 km double yolun maliyeti takriben diyelim 2 milyon dolar( belkide yarısı)
istanbul en azından 500 km yeni yol lazım
senede 5 milyar dolar çöpe gidiyor
çözüm halen yok
konu budur abi
tek geçerim
Yav nerdeyse 2000 yilinda 2000 model arabaya biniyodunuz simdi 2015 modele biniyonuz diyeceksiniz yuh yav
Türkiye Cumhuriyeti Şeyhler Dervişler Müritler Meczuplar Ülkesi Olamaz! M.K.Atatürk
Sıkıntı Yok , Jack Daniels Var
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri