Hemen konu dışı cevap vereyim bende
Blow-off dönen turbo türbinlerinin, yeniden gaz verildiğinde içeride sıkışan hava nedeniyle tekrar dönmeye çalışan türbinlerin zorlanmasını içeride ki havayı dışarı tahliye ederek engeller. Çıkardığı "Çuf" sesiyle çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir.
Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir.
Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.
Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.
Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı ana kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.
Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.
Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını düşürür ve anlık güç kaybını önlemiş olur...
Dipnot: Yalnız bu sadece turbo benzinli araçlarda işe yarar. Dizellerde yalnızca ses çıkarır
(Biraz alıntı, biraz kendimden)
Yer imleri