28 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: TJet Sport İstanbul - Antalya - İstanbul Yakıt Tüketimi ve Yol Durumu

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Alıntı krm1983 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gayet guzel degerler.Bu arada motor ariza isigi mi yaniyor
    Teşekkürler. Evet Blow-off valf olunca maalesef söndüremiyorsunuz o ışığı

    Alıntı mutunch Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Abi bir dahaki gezinizi de Isparta üzerinden yapın ki, Isparta-Antalya yolunun güzel manzarası eşlik etsin size. Karacaören baraj gölü ve bol yeşillik. Tek dezavantajı yolun çoğunluğu gidiş-geliş, tırmanmalar 3 şerit şeklinde.
    Günlerimiz uyarsa Isparta'da görüşmeyi de ihmal etmeyiz tabi ki

    Değerler çok güzel bu arada, gayet sakin kullanmışsın anlaşılan
    Bizde gelirken çok merak etmiştik o gülün ne olduğunu. Hatta dönüşte bakacaktım yorgunluktan unutmuşum. Bu güzel bilgi için teşekkürler. Yılbaşından sonra tekrar bir gezi düşünüyoruz. Kesinlikle ihmal etmeyelim.
    Alıntı sedini Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Gezmeceler Tozmacalar yakışır

    Değerler gayet iyi de o motor arıza ışığına gözüm takıldı..
    Teşekkürler

    Blow-off her zaman ki gibi
    Oz Büyücüsü

  2. #2
    YUSO YUSO
    YUSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2012
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Alıntı Luc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Evet Blow-off valf olunca maalesef söndüremiyorsunuz o ışığı


    Bizde gelirken çok merak etmiştik o gülün ne olduğunu. Hatta dönüşte bakacaktım yorgunluktan unutmuşum. Bu güzel bilgi için teşekkürler. Yılbaşından sonra tekrar bir gezi düşünüyoruz. Kesinlikle ihmal etmeyelim.


    Teşekkürler

    Blow-off her zaman ki gibi
    Konu dışında olacak ama Blow-off nedir?

  3. #3
    Cüneyt T
    Oz Büyücüsü Luc - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2011
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.756
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 559

    Standart

    Alıntı YUSO Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konu dışında olacak ama Blow-off nedir?
    Hemen konu dışı cevap vereyim bende

    Blow-off dönen turbo türbinlerinin, yeniden gaz verildiğinde içeride sıkışan hava nedeniyle tekrar dönmeye çalışan türbinlerin zorlanmasını içeride ki havayı dışarı tahliye ederek engeller. Çıkardığı "Çuf" sesiyle çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir.

    Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken Turbo türbinleri hala dönmeye devam etmektedir.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo pallerine gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.

    Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo türbinlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.

    Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı ana kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.

    Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.

    Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo palleri ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
    Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo palleri zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını düşürür ve anlık güç kaybını önlemiş olur...

    Dipnot: Yalnız bu sadece turbo benzinli araçlarda işe yarar. Dizellerde yalnızca ses çıkarır

    (Biraz alıntı, biraz kendimden)
    Konu Luc tarafından (05/09/2012 Saat 16:25 ) değiştirilmiştir. Sebep: tribün değil, türbin:) ayrıca vites değil throttle :)
    Oz Büyücüsü

  4. Bu mesajı için 3 kişi Luc'ye teşekkür etti:


  5. #4
    YUSO YUSO
    YUSO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/09/2012
    Mesajlar
    33
    Nereden
    Antalya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 15

    Standart

    Alıntı Luc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hemen konu dışı cevap vereyim bende

    Blow-off dönen turbo türbinlerinin, yeniden gaz verildiğinde içeride sıkışan hava nedeniyle tekrar dönmeye çalışan türbinlerin zorlanmasını içeride ki havayı dışarı tahliye ederek engeller. Çıkardığı "Çuf" sesiyle çevrediklerin dikkatlerini üzerine çeken bir sistemdir.

    Turbonun basıncını ayarlayan ya da onu direk olarak etkileyen bir sistem kesinlikle değildir.Turbo nun devreye girmesinden sonra ayağınız gazdan çekmeniz durumunda ya da vites atarken Turbo tribünleri hala dönmeye devam etmektedir.

    Ayağınızı gazdan çektiğinizde gaz kelebeği kapanır ve motora giden hava durdurulur ve geri çevirir.Geri çevrilen hava tekrar turbo bıçaklarına gider ve ters basınç oluştuğu için ani şekilde durmalarına sebebiyet verir.
    Ayağınızı tekrar gaza bastığınızda ise kelebek tekrar açılır ve turbo tribünlerinin tekrar dönmeleri beklenir.Bu ancak, motorun yeterli dönme hızına ulaşana kadar gerçekleşebilir ve belirli devirlerde yeteri basıncı(boost) üretir.

    Gaza basma ve Turbo tribünlerinin dönmeye başladığı, yeterli basınca ulaşıldığı ana kadar ki geçen bu zamana "Turbo Lag" denilir.

    Blow Off Valfi kelebekteki emişi algılar ve bir valf açarak aşırı basıncı bu valf vasıtasıyla atmosfere ya da valfin türlerine göre kademeli olarak atmosfere bırakır.

    Bu esnada içeride sıkıştırılmış basınç olmadığı için Turbo bıçakları ser şekilde dönmeye devam eder ve ani şekilde durmasının önüne geçilir
    Bunun sonucu olarak tekrar gaza basmanız durumunda, turbo bıçakları zaten döner durumda olurlar ve bu da Turbo Lagını düşürür ve anlık güç kaybını önlemiş olur...

    Dipnot: Yalnız bu sadece turbo benzinli araçlarda işe yarar. Dizellerde yalnızca ses çıkarır

    (Biraz alıntı, biraz kendimden)
    Bilmediğimiz çok şey varmış, yeterince bilimsel bi açılama oldu teşekkürler...

  6. 05/09/2012, 16:40


  7. #6
    Murat Tunç
    mutunch - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    320
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    Alıntı Luc Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkürler. Evet Blow-off valf olunca maalesef söndüremiyorsunuz o ışığı


    Bizde gelirken çok merak etmiştik o gülün ne olduğunu. Hatta dönüşte bakacaktım yorgunluktan unutmuşum. Bu güzel bilgi için teşekkürler. Yılbaşından sonra tekrar bir gezi düşünüyoruz. Kesinlikle ihmal etmeyelim.


    Teşekkürler

    Blow-off her zaman ki gibi
    Anlaşıldı o zaman, eğer askerde olmazsam her türlü yardım ve desteği yapmaya hazırım. Heykelin kaldırılması gündemde eğer kaldırılmamış olursa heykeli görebilirsiniz bile
    Isparta da yan yana iki kırmızı T-Jet görmüş olur böylece

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:

    Luc

Benzer Konular

  1. Bu da benim İstanbul içi yakıt değerlerim
    lektonstar17 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 11/03/2013, 20:00
  2. Tekirdağ - İzmir Yol durumu ve yakıt tüketimi
    Xenophan tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 24/08/2012, 11:19
  3. İstanbul K.çekmece - Fethiye yakıt tüketimim
    Ziyaretci040 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 22
    Son Mesaj: 06/08/2012, 12:57
  4. Eskişehir-Denizli Yakıt Tüketimi ve Yol durumu
    cosworth20 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 27/06/2012, 18:08
  5. 1.4 Tjet Yakıt Tüketimi
    The End tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 26
    Son Mesaj: 04/08/2011, 19:42

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com