32 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Tüm araçların yakıt tüketimi hk

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Özgür TÜRKOĞLU
    ozay06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2010
    Yaş
    46
    Mesajlar
    574
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 148

    Standart

    Tabi bu arada firmaların yaptığı çalışmalarda var Yeni nesil motorlarda hem hacim küçüldü hemde güç arttı
    Örneğin vw 1,6 102bg motoru şehiriçi ortalama 9,7lt yakarken 1,4 tsi 122bg 8,2lt 1,2 tsi 105bg ise 7,1 lt yakıt tüketiyor Bu oranlar vitesin otomatik olması durumunda yarım lt daha aşağı yakıyor Ama ford, honda, toyota uzun yıllardır aynı motorları kullanıyor ve otomatik vitesi manuel e göre daha fazla tüketim yapıyor Başka bir örnek ise Vw Passat Aracın dizel versiyonunun boş ağırlığı 1500 kg Yakıt tüketimi ise şehiriçi 5,2lt şehirdışı ise 3,8lt
    Punto da az yakan araçların başında geliyor ama 1,3 multijet çıktığı yıldan bu tarafa kayda değer bir güncelleme veya çalışma yapılıp değerler daha aşağı çekilmeye çalışılmadı

  2. #2
    ümit başaran
    uzuncocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.518
    Nereden
    Mardin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 480

    Standart

    Alıntı ozay06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi bu arada firmaların yaptığı çalışmalarda var Yeni nesil motorlarda hem hacim küçüldü hemde güç arttı
    Örneğin vw 1,6 102bg motoru şehiriçi ortalama 9,7lt yakarken 1,4 tsi 122bg 8,2lt 1,2 tsi 105bg ise 7,1 lt yakıt tüketiyor Bu oranlar vitesin otomatik olması durumunda yarım lt daha aşağı yakıyor Ama ford, honda, toyota uzun yıllardır aynı motorları kullanıyor ve otomatik vitesi manuel e göre daha fazla tüketim yapıyor Başka bir örnek ise Vw Passat Aracın dizel versiyonunun boş ağırlığı 1500 kg Yakıt tüketimi ise şehiriçi 5,2lt şehirdışı ise 3,8lt
    Punto da az yakan araçların başında geliyor ama 1,3 multijet çıktığı yıldan bu tarafa kayda değer bir güncelleme veya çalışma yapılıp değerler daha aşağı çekilmeye çalışılmadı
    1.3 dıesel cıtf turbo 3 sılındır 145 bg bmw motoru kapımıza gelmek uzere

  3. #3
    Misafir047
    Ziyaretçi Misafir047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı ozay06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Tabi bu arada firmaların yaptığı çalışmalarda var Yeni nesil motorlarda hem hacim küçüldü hemde güç arttı
    Örneğin vw 1,6 102bg motoru şehiriçi ortalama 9,7lt yakarken 1,4 tsi 122bg 8,2lt 1,2 tsi 105bg ise 7,1 lt yakıt tüketiyor Bu oranlar vitesin otomatik olması durumunda yarım lt daha aşağı yakıyor Ama ford, honda, toyota uzun yıllardır aynı motorları kullanıyor ve otomatik vitesi manuel e göre daha fazla tüketim yapıyor Başka bir örnek ise Vw Passat Aracın dizel versiyonunun boş ağırlığı 1500 kg Yakıt tüketimi ise şehiriçi 5,2lt şehirdışı ise 3,8lt
    Punto da az yakan araçların başında geliyor ama 1,3 multijet çıktığı yıldan bu tarafa kayda değer bir güncelleme veya çalışma yapılıp değerler daha aşağı çekilmeye çalışılmadı
    işte anlatmak istediğim olay bu nasıl oluyorda bu koca araç bizden az yakıyor

  4. #4
    Caner Atasever
    swimmer_tr - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2011
    Yaş
    31
    Mesajlar
    147
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    Alıntı safakakbiyik Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    işte anlatmak istediğim olay bu nasıl oluyorda bu koca araç bizden az yakıyor
    nasıl oluyor da insanlar o araçlara binlerce lira veriyorsa öyle oluyor teknoloji deniyor bu olaya geliştikçe gelişiyor ama bi yandan da pahalılaşıyor. hal böyle olunca lüks araçlar teknolojiyi orta sınıftan daha önden takip ediyor.

    bir de yukarıda uzuncocuk arkadaşımız şöyle bir mesaj yazmıştı:

    75 bg fiorino ıle 750 devırde hafıf yokusta ayagımı hıc gaza basmadan debrıyajdan kaldırdıgımda arac stop edıyordu. sımdı sankı gaz verıyormusum gıbı kalkıyor aynı sekılde. aslında az yakmak degıl olay. ben 90 km hıza ulasabılmek ıcın cok daha az gaza yuklenıyorum aslında.1500 devırde turbo acılıyor 1800 devırde vıtes attıgımda hıc bayılmıyor ust vıteste . boylece az yakıyor gıbı gorunuyor ama yuksek hacımlı motorlarda da gaz meretıne yuklendıkce yuklenıyor ınsan...o zamanda cok yakıyorum ama kucuk hacımlı motorlarda yuksek hıza ulasmak ıcın bunu gaz pedalına cok basarak saglıyoruz fark burada.... ama bu az yakma olayını 1.3 multıjet 90 km hıza vardıktan sonra en ıyı sekılde gerceklestırıyor. asıl tasarruf burda baslıyor.

    bu da bir sebep

  5. #5
    Misafir047
    Ziyaretçi Misafir047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    Alıntı swimmer_tr Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nasıl oluyor da insanlar o araçlara binlerce lira veriyorsa öyle oluyor teknoloji deniyor bu olaya geliştikçe gelişiyor ama bi yandan da pahalılaşıyor. hal böyle olunca lüks araçlar teknolojiyi orta sınıftan daha önden takip ediyor.

    bir de yukarıda uzuncocuk arkadaşımız şöyle bir mesaj yazmıştı:

    75 bg fiorino ıle 750 devırde hafıf yokusta ayagımı hıc gaza basmadan debrıyajdan kaldırdıgımda arac stop edıyordu. sımdı sankı gaz verıyormusum gıbı kalkıyor aynı sekılde. aslında az yakmak degıl olay. ben 90 km hıza ulasabılmek ıcın cok daha az gaza yuklenıyorum aslında.1500 devırde turbo acılıyor 1800 devırde vıtes attıgımda hıc bayılmıyor ust vıteste . boylece az yakıyor gıbı gorunuyor ama yuksek hacımlı motorlarda da gaz meretıne yuklendıkce yuklenıyor ınsan...o zamanda cok yakıyorum ama kucuk hacımlı motorlarda yuksek hıza ulasmak ıcın bunu gaz pedalına cok basarak saglıyoruz fark burada.... ama bu az yakma olayını 1.3 multıjet 90 km hıza vardıktan sonra en ıyı sekılde gerceklestırıyor. asıl tasarruf burda baslıyor.

    bu da bir sebep
    ben mantıklı açıklama bekliyorum teknik olarak açıklama bekliyorum neden diye??

    bir de yani bizim motor gwei teknoloji ürünümü mesela opel corsa 3.5 yakıyor fabrika verilerine göre kaputun altında punto motoru var ama puntonun fabrika verilerine gore 4.6 yakıyor bu neyle açıklayacaksınız diyorum inşallah anlatabıldım derdimi

  6. #6
    Hasan Fehmi Güler
    hfguler - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/06/2011
    Yaş
    42
    Mesajlar
    108
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 24

    Standart

    sakın polo ve golf bluemotion un teknik özelliklerine bakmayın.... sanırım yakmıyorlar....

  7. #7
    ümit başaran
    uzuncocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.518
    Nereden
    Mardin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 480

    Standart

    Alıntı hfguler Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sakın polo ve golf bluemotion un teknik özelliklerine bakmayın.... sanırım yakmıyorlar....
    satıs temsılcılerıne kalsa hıcbır fırmanın dızelı yakmıyor bıde sankı bız hıc araba bılmıyoruz gıbı ballandıra ballandıra anlatıyorlar... polo mu alırken passat ıcın bu 3.8 lıtre muhabbetı vardı ww.da... dedımkı gelın beraber surelım . ve en usta soforunuz sursun 3.8 yakarsa ben bu aracı alacam ama 3.9 yakarsa 100 km de aracı bedava ya alırım.... kem küm ehe öhö..... sonra bayı sahıbının dızel passatının ortlama yakıt tuketımıne baktık.... depo 70 lıtre. ortalama karısık 6.4..... o yuzden emın olun vw lar yakmaz fabrıka verısı 5.2 ort.

Benzer Konular

  1. Ankara-denizli yakıt tüketimi- Bayram Yakıt Tüketimleriniz
    delkan tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 27
    Son Mesaj: 26/06/2019, 11:40
  2. Yakıt tüketimi!
    fluent tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 07/09/2011, 10:34
  3. Yakıt tüketimi
    akca37 tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 08/06/2011, 23:16
  4. SJ EVO Yakıt Tüketimi
    USTA tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 07/03/2011, 11:40
  5. Yakıt tüketimi
    bumut tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 30/08/2010, 14:20

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com