bizim dizel gp lerin fabrika verilerinde ş.dışı tüketim 3.5 olması lazım, ancak bunu yapan var mı? saydığın araçlarda da aynı mantık işte, fabrika bu kadar yakar diyor ama biz asla o kadar yakamıyoruz![]()
arkadaşlar benim anlamadğım skoda octavia passat s 40 volvo dizel modellerine bakıyorum yakıt tüketimleri benim araçtan düşük nasıl oluyor gerçekten doğrumu o kadar ağır araba 4.5 yakıyor o zaman aklıma şu geliyor bizim araçlar yeterince tasarruflu değilmiş!!!
bu konu hakkındaki düşüncelerinizi öğrenmek istiyorum
bizim dizel gp lerin fabrika verilerinde ş.dışı tüketim 3.5 olması lazım, ancak bunu yapan var mı? saydığın araçlarda da aynı mantık işte, fabrika bu kadar yakar diyor ama biz asla o kadar yakamıyoruz![]()
Her marka yakıt tüketimini belirtirken belli şartlar altında hesap yaparlar Aracın normal ağırlığı+sürücü(75kg)+21 derece hava sıcaklığı düz yol vb.. Bir firmayı diğer firma ile karşılaştırıken bu bilgileride edinmek gerekir Örnek olarak verdiğim değerler ile bir firma kataloğuna 100km deki yakıt tüketimini yazıyor Biz arabaya 4 kişi biniyoruz bagajı dolduruyoruz kendi sürüş tekniğimizle sürüyoruz sonuç fabrika değerleriyle doğal olarak tutmuyor Sakin kullanan bir sürücü ile sert kullanan bir sürücü arasında %10-15 tüketim farkı oluşuyor ya da benim şehiriçi kullanımımla başka birisinin kullanımı bir değil Ben işyerime gidip gelirken Kızılay trafiğinden geçiyorum başka bir arkadaş genellikle akıcı yolları kullanıyor doğal olarak benim tüketimim fazla çıkıyor
Tüketimi bire bir karşılaştırmak neredeyse imkansız
ona bakarsanız bmw 5.20d nin yakıt tüketimi 5.2lt ortalamatest şartlarının dışında evet 5.20d nin motoru daha verimli tabi ki o kadar yatırım yapıyor ar-ge ye ama bunun karşılığında da alıyor binlerce euro yu
arabamız verimli derken en verimli bizimki demiyorum ben ancak orta sınıf araçlar içinde en verimli araç bizimki emin olabilirsiniz. bir de corsa zaten o da aynı motoru kullanıyor
![]()
arkadaşlar ben neden fabrika verileri tutmuyor demiyorum ki tabiiki tutmaz zaten kimse beklemiyor herkes fabrika verilerine ulaşılmayacağını bilir 1.5 ton 1.6 motor arabanın yakıt tüketimi 4.6 nasıl oluyor bizimkisi 4.6 diyorum
otomobil firmaları sadece sürücü koltuğu,175\65\14 jantayna yok anten yok her tarafı batlı depo 10 lt yakıt yani bütün gereksiz ağırlıkları yok edilmiş araba 2.2 yakmadığına dua edin.çünkü yakıtları bile farklı oluyor.bizim arabalarımız tabiki o kadar yakamaz araç üstündeki bir sürtünme bile 100 km çok şey deyiştirmez ama birden çok etken bir araya geldiğinde olay deyişir.birde türkiyedeki petrol kalitesi düşük.bir çok etken var.ben doğru doğru yazmış firma görmedim.opel bire bir 1.3 m jet 90 lık motor kullanıyo 3.5 yakarsa punto 3 yakması lazım aynı motora sahip ilginç geliyor....
panda 1.2 dnaymic
grande punto 1.3 active
fiorino 1.3 emotion
bravo 1.6 dnaymic
Ben Bu Yaz Puntoda 4.0 Gördüm PasoArkadaşımda Passat Var Daha Hiç 7 Nin Altına İnmedi Rampada 14 ü Gördüğünü Gördüm Anlık Yakıtta
![]()
Benim 95 bg Fiorino şehiriçi 7.5 Lt'den aşağı düşmüyor hiç ben de anlamadım. 9400 km oldu ama düşme filan yok malesef. Halaoğlumun 530 d arabası bile şehiriçi 6 Lt'lerde dolaşıyor ya!![]()
1.6 dıesel 128 ps aracımın 11000 kmde , yakıt tuketım degerı hıc az yakacagım dıye ugrasmadan, ve maxımum 5 dakıkalık calıstırmalar halındeyken 6.9 lıtre sehır ıcı ve bu son 5 depodur aynı... 90 km sabıt hızla 100 km de 5.2 lıtre yaktı. ama yol engebelı ve en kral surtunme katsayısına sahıp mıcır asvaltta... sıcak asvaltta verıler neredeyse yarım lıtre asagıda cıkıyor.....
Beygir ne kadar fazla olursa olsun motor hacmi çok önemli.Büyük motorlu araçlar genelde daha az yakıyor.
ben 260 km yolu ankara-zonguldak arası 3.5 ortalamayla gitmiştim...yani tasarruf yapmak için kasmak gerekiyor...ancak ş.içi 5.8 ortalama yakıyor... keşke ş.dışı 2,ş.içi 3 litre yakabilseydi arabalarımız tabi![]()
75 bg fiorino ıle 750 devırde hafıf yokusta ayagımı hıc gaza basmadan debrıyajdan kaldırdıgımda arac stop edıyordu. sımdı sankı gaz verıyormusum gıbı kalkıyor aynı sekılde. aslında az yakmak degıl olay. ben 90 km hıza ulasabılmek ıcın cok daha az gaza yuklenıyorum aslında.1500 devırde turbo acılıyor 1800 devırde vıtes attıgımda hıc bayılmıyor ust vıteste . boylece az yakıyor gıbı gorunuyor ama yuksek hacımlı motorlarda da gaz meretıne yuklendıkce yuklenıyor ınsan...o zamanda cok yakıyorum ama kucuk hacımlı motorlarda yuksek hıza ulasmak ıcın bunu gaz pedalına cok basarak saglıyoruz fark burada.... ama bu az yakma olayını 1.3 multıjet 90 km hıza vardıktan sonra en ıyı sekılde gerceklestırıyor. asıl tasarruf burda baslıyor.
Konu uzuncocuk tarafından (01/09/2011 Saat 13:48 ) değiştirilmiştir.
Tabi bu arada firmaların yaptığı çalışmalarda var Yeni nesil motorlarda hem hacim küçüldü hemde güç arttı
Örneğin vw 1,6 102bg motoru şehiriçi ortalama 9,7lt yakarken 1,4 tsi 122bg 8,2lt 1,2 tsi 105bg ise 7,1 lt yakıt tüketiyor Bu oranlar vitesin otomatik olması durumunda yarım lt daha aşağı yakıyor Ama ford, honda, toyota uzun yıllardır aynı motorları kullanıyor ve otomatik vitesi manuel e göre daha fazla tüketim yapıyor Başka bir örnek ise Vw Passat Aracın dizel versiyonunun boş ağırlığı 1500 kg Yakıt tüketimi ise şehiriçi 5,2lt şehirdışı ise 3,8lt
Punto da az yakan araçların başında geliyor ama 1,3 multijet çıktığı yıldan bu tarafa kayda değer bir güncelleme veya çalışma yapılıp değerler daha aşağı çekilmeye çalışılmadı
nasıl oluyor da insanlar o araçlara binlerce lira veriyorsa öyle oluyorteknoloji deniyor bu olaya geliştikçe gelişiyor ama bi yandan da pahalılaşıyor. hal böyle olunca lüks araçlar teknolojiyi orta sınıftan daha önden takip ediyor.
bir de yukarıda uzuncocuk arkadaşımız şöyle bir mesaj yazmıştı:
75 bg fiorino ıle 750 devırde hafıf yokusta ayagımı hıc gaza basmadan debrıyajdan kaldırdıgımda arac stop edıyordu. sımdı sankı gaz verıyormusum gıbı kalkıyor aynı sekılde. aslında az yakmak degıl olay. ben 90 km hıza ulasabılmek ıcın cok daha az gaza yuklenıyorum aslında.1500 devırde turbo acılıyor 1800 devırde vıtes attıgımda hıc bayılmıyor ust vıteste . boylece az yakıyor gıbı gorunuyor ama yuksek hacımlı motorlarda da gaz meretıne yuklendıkce yuklenıyor ınsan...o zamanda cok yakıyorum ama kucuk hacımlı motorlarda yuksek hıza ulasmak ıcın bunu gaz pedalına cok basarak saglıyoruz fark burada.... ama bu az yakma olayını 1.3 multıjet 90 km hıza vardıktan sonra en ıyı sekılde gerceklestırıyor. asıl tasarruf burda baslıyor.
bu da bir sebep![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri