Hocam t-jet dinamiklerin buji leride aynımıdır?
Printable View
Sevgili Cüneyt, farklı görünümdeki kutusunun üzerinde orijinal bujininkinde olmayan Laser Irıdium ibaresi mevcut, kod numarası IKR9F8 ve de dört bujinin fiyatı 100 Dolar. Soğuk buji olarak da nitelendirilmekte olan bu bujiler, İngiltere'den getirtildi. Daha önce orijinal bujilerin 1 yıl sonunda kısmen yanmış olduğunu görmekteydik, bu 1 yıllık son bakımda ise, mevcut modified set-up ile uyumlu olarak, laser ırıdium ibareli bu bujilerin hiç etkilenmemiş olduğunu gözlemledik.
Sevgili Orkun, Orijinal kutusu Ricambi Originali geldigi icin Iridium ibaresini gormezsin. Fakat NGK serilerinde kodlama bellidir. Aşağıda ki örnekte de verdiğim gibi (Bilgiler bizzat NGK'nın sitesindendir.) IKR9F8 ile IKR7F8 arasında ki tek fark, birinin 7 Derecelik, diğerininde 9 derecelik buji olmasıdır. Tabi ki performans ve yakıt değerleri derece farklı olduğu için artı veya eski yönde değişecektir. Mesela 7 derece ile 8 derece arasında ki yakıt performansı yaklaşık 100km başına 1litre olacaktır. Ateşleme ve yakıta etki eder. Onun haricinde bu bujiler arasında teknoloji olarak bir fark yok. Yani 1 sene sonunda orijinal buji nasılsa bu da aynı hale gelecektir.
Bu arada diğer arkadaşları yanıltmamak açısından orijinal kutu üzerinde İridum yazmıyor olması. Bujilerin laser kesim ve iridum olmadığı anlamına gelmez.
https://img18.imageshack.us/img18/9196/buji01.jpg
https://img19.imageshack.us/img19/3332/buji02.jpg
Sevgili Cüneyt, dolayısı ile soğuk buji olması, gereken farkı yaratmakta. Ayrıca söylediğim gibi, 1 yıl sonunda farklı olması yüzünden bujilerde en ufak bir deformasyon olmadığını yetkili servisdeki teknik uzman ve ben bizzat gözlemledik, yani, kesinlikle dayanıklılık açısından kaydadeğer bir fark var. Tabiki lazer kesim olması konusunda şüphe yoktur ancak, bu bujinin üzerinde özellikle ayırıcı bir unsur olarak bu ibare mevcut. Sonuç olarak, kutusunun üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi olan ve de daha pahalı, uzun ömürlü ve de yüksek performanslı olan farklı bir bujidir.
Aşağıdakilerde TJET ve Abarth için buji linkleri:
G.P. 1.4TJET Sport 120PS
NGK - Ürün bulma aracı
G.P. 1.4TJEt Abarth 155PS
NGK - Ürün bulma aracı
G.P. 1.4TJEt esseesse 180PS
NGK - Ürün bulma aracı
Abicim anlaşamıyoruz bu konuda seninle. Orijinal IKR9F8 bujilerde Laser Kesim ve Iridium'dur.
Ayrıca aşağıda ki konuyu okumanı şiddetle tavsiye ediyorum.
https://www.ngk.de/tr/ayrintilariyla...aklik-araligi/
Sevgili kardeşim, farkındaysan, ben de aynı şeyi belirttim, iridium ve lazer kesim olmadığını söylemedim. Konu, bu soğuk bujinin orijinalden farklı olması, ayrıca daha uzun ömürlü olması konusu. Yani, senin ısrarla belirteyim diye açmış olduğun konu.
Tavsiye ettiğin konuya gelince, 450 derece altında ve 850 derece ve üstünde sorun olacağı yazılmakta. Bujilerin soğuk olması konusu ise, bu sınır değerler dışında olması anlamında değildir. Tabiki bu sınırlar içerisinde çalışır fakat, tamamen farklı bir özelliği ifade etmektedir.
Performansi ve yakit tuketimini konusalim bence 2 Derece yakita ne sekilde etki etti bu onemli mesela.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Bir kere, bujiler takılır takılmaz performans arttı ve henüz ilk vites büyütmede gördüğüm şekilde afr zenginleştiği için de, egzoz patlatıyordu ve de ben bunu afr gauge de izlemekteydim. Tabiki artan performans sonucu ve de kullanım stiline göre yakıt ekonomisini olumlu yönde etkiledi. Ve de 1 yıl sonunda orijinal bujiler yanık bir görünüm verirken, bu bujilerde en ufak bir deformasyon görmedik.
Tabi bu arada, benim arabamın yüksek performans değerlerini göz önüne aldığımızda, bu sonuçların daha çarpıcı olduğunu da belirtmek isterim.
Bu arada şunu atlıyoruz: benim bir önceki postlarda verdiğim bilgilere göre IKR9F8, 7F8'e oranla daha soğuk?
Kodlamanın farklı olma ihtimali olmaz herhalde değil mi sonuçta her iki bujide NGK?
Tabiki her ikisi de NGK ve tabiki IKR9F8 soğuk buji, fakat, temin etmiş olduğumuz buji, özellikle detonasyon riskini elimine edebilen bir buji tipi. Aksini ifade ettiysem affola. Bujinin soğuk veya sıcak olması, elektrod boyunca iletmekte olduğu ısıyı ifade ediyor. Tabiki silindir içindeki ısı iletimi, detonasyon ve erken patlama konusunda önemli bir faktör. Yakıtın oktanı arttıkça da bu tip riskleri önlemede olumlu katkı yapmakta. Sonuç olarak, intake ne kadar soğuk ve ateşleme de buna göre ne derece uyumlu ise o kadar daha iyi verim alınıyor. Yani burada, IKR9F8 soğuk buji ile modified yazılım, kutu içi koton filtre, IHI vl 36 turbo, 97 oktan benzin ve 60 mm. egzoz çapının uyumu söz konusu, performans verileri tolere edilebilir üst sınıra yakın. Ben aynı şekilde, stock t-jet için de koton filtre ve 97 oktan benzin kullanmak şartıyla daha yüksek performans alınacağını düşünüyorum. Orijinal IKR9F8 ise, daha mutedil ve güvenli bir mode sağlamakta diyebilirim.
28/12/2012
Sevgili kardeşim,
Türkçe'mizin güzel ve doğru kullanılması,edebi eserlerin düzgün bir şekilde ifşaa edilmesi tabi ki çok önemli seninle aynı fikirdeyim.Nitekim; yapılan konuşmalar ve bulunduğumuz ortam itibari ile cümlelerin anlaşılır,kısa,öz olmasına dikkat edilmesin de fayda var.Öğrenim yıllarımız da gördüğümüz Türkçe dersimizde , kelime eksikliğine sanırım cümle düşüklüğü denmiyor.Tabi ki okul yaşantımız biteli uzun bir süre geçti bu şekilde aklınızda kalması olası bir durum. Gene de olması muhtemel bir sorunu sonlandırmak adına; Orkun Bey ve benim bir firma aracılığı ile aldığımız bujiler; Tjet Sport orijinal Lazer kesim iridium NGK IKR9F8 değildir.
Saygılarımla
İki bujiyide tr ye ilk ben getirtip taktim erhanla birlikte..serviste takilan orjinal bujiyi cikardigimizda yeni istettigimizle birebir ayni olmadigini gozumlede gordum..izlenim olarak sunu soyleyeyim afr daha zengin oldu fakat performans konusunda pek gozle gorulur bir degisiklik olmadi..yakit tuketimi konusuna birsey diyemiyecegim buyuk enjektor vardi bende 380cc abarth o yuzden full duty calismadigindan yakit tuketimim cok azdi normal bir tjet e gore sakin kullanimda..urunun omru konusuna gelince benim 7000-10000km arasi bujilerim deforme olurdu orjinallerde..bu taktigimiz cok daha uzun sure dayanmisti.
Arkadaşlar, buji konusunda sizlerle biraz daha derin bilgi paylaşımı yapmak istedim. Bilindiği gibi ateşleme avansı, pistonun tepe noktaya varmadan, yani sıkıştırma başladığında bujinin ateşlenmesiyle yakıt-hava karışımının tam olarak yanması için gereken süreyi ifade eder. Krank açısı 10-15 derecede iken ateşleme gerçekleşir. Bu değer, 40 derecelere kadar çıkartıldığında, yani, avans arttırıldığında, daha etkin bir yanma ile daha yüksek performans oluşacaktır. Biraz erken ateşleme ile tam ve daha güçlü bir yanma söz konusudur. Tabiki, detonasyon (vuruntu) riski açısından bunun tolere edilebilen bir ayar ölçüsü olmalıdır. Silindir içi ısısı da detonasyon riski açısından önemlidir. Performans üretmeye çalışırken de, bu gibi faktörleri göz önünde bulundurduğunuzda, normal olarak yüksek sıkıştırma söz konusu olan turbo beslemeli araçlarda, ısıyı fazla yükseltmemek anlamında teknik olarak soğuk bujiler tercih edilir. Soğuk bujiler, elektrod boyunca ısı iletimi düşük kalan bujilerdir. Dolayısı ile, performans amaçlı olarak ECU programı ile arttırılmış olan avans ile uyumlu, soğuk, fakat evsaf anlamında stock orijinal bujiden farklı olan bu bujinin daha dirençli ve de daha performanslı olduğu tecrübe ile görülmüştür. Bahsetmiş olduğum IKR9F8 NGK buji, işte bu bahsetmekte olduğum avans faktörüne, güvenli sınır dışına çıkmaksızın olumlu katkı yapmakta. Dolayısı ile stock t-jet'de de ateşleme avansına olumlu katkı yaparak performansı arttıracağından eminim. Herkese güvenli sürüşler dilerim.:)
İlk bakımda 7f8 kodlu bujiyi temin edebirsem aracıma takmayı düşünüyorum.
Ön tampon altı splitter ve rod lardan vazgeçtiğimde, rodlar alt panjura monte edildiğinden, yenilemek üzere bir adet orijinal sıfır ön alt panjur alıp depoma istifledim arkadaşlar.:)
Arkadaşlar, daha önce buji konusunda NGK IKR7F8 şeklinde hatalı kod bildirimi nedeniyle yapmış olduğum hata nedeniyle özür diliyorum. Temin etmiş olduğumuz bujinin kod numarası da IKR9F8 miş. Yalnız, kutusunun üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi var ve merkez elektrod iridium, şase elektrodu da platinum olarak gösterilmiş. Sanırım orijinal olarak gelen bujiden üretim ve kalite anlamında bir farkı olsa gerekki, hem daha pahalı, hem performansa olumlu katkısı var, hem de dayanıklılığı belirgin şekilde daha fazla. Buna istinaden, daha önce yapmış olduğum yorumlardaki kod numarası hatalarını da düzelttim. Teşekkür ederim.:)
Cüneyt'ciğim, Kod numarası ile ilgili yapmış olduğum hatayı düzelttim, özür diliyorum sevgili kardeşim. Kullandığımız buji de NGK IKR9F8 fakat, kutu üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi mevcut ve merkez elektrod iridium, şase elektrodu da platinum olarak gösterilmiş. Orijinal t-jet bujisinden gerçekten daha performanslı ve dayanıklı bujiler.:)
Erkan'cığım, yapmış olduğum kod numarası hatası için özür diliyorum. Kullanmakta olduğumuz buji de NGK IKR9F8 fakat, sanırım orijinal t-jet bujisinden farklı bir evsafa sahip ve kutusunun üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi var, merkez elektrod iridium, şase elektrodu da platinum olarak gösterilmiş, daha pahalı, daha performanslı ve daha uzun ömürlü bir buji.:)
Abi estafirullah fakat az once ngk uk ile gorustum ve orijinal bujiler ile bahsettigin bujilerin ayni buji oldugunu ogrendim. Yani her ikisi de laser iridium ve premium bujiler. Uretimde version farki mevcut degil ve bu urun tek tip ureriliyor. Yalnizca kutular degisiyormus.(fiat-lancia-alfa ve yedek parca seklinde)
Bu da ikr7f8'le ilgili internet ve diger ortamlarda neden bilgi olmadigini acikliyor.
Bilgilendirme icin ayrica tesekkurler.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
İlk buji değişiminde bende bu bujileri deneyeceğim ama benim aracım lpg'li acaba lpg bujisi mi kullansam daha iyi olur yoksa bu ngk ıkr9f8'imi?