Bu arada şunu atlıyoruz: benim bir önceki postlarda verdiğim bilgilere göre IKR9F8, 7F8'e oranla daha soğuk?
Kodlamanın farklı olma ihtimali olmaz herhalde değil mi sonuçta her iki bujide NGK?
Oz Büyücüsü
Tabiki her ikisi de NGK ve tabiki IKR9F8 soğuk buji, fakat, temin etmiş olduğumuz buji, özellikle detonasyon riskini elimine edebilen bir buji tipi. Aksini ifade ettiysem affola. Bujinin soğuk veya sıcak olması, elektrod boyunca iletmekte olduğu ısıyı ifade ediyor. Tabiki silindir içindeki ısı iletimi, detonasyon ve erken patlama konusunda önemli bir faktör. Yakıtın oktanı arttıkça da bu tip riskleri önlemede olumlu katkı yapmakta. Sonuç olarak, intake ne kadar soğuk ve ateşleme de buna göre ne derece uyumlu ise o kadar daha iyi verim alınıyor. Yani burada, IKR9F8 soğuk buji ile modified yazılım, kutu içi koton filtre, IHI vl 36 turbo, 97 oktan benzin ve 60 mm. egzoz çapının uyumu söz konusu, performans verileri tolere edilebilir üst sınıra yakın. Ben aynı şekilde, stock t-jet için de koton filtre ve 97 oktan benzin kullanmak şartıyla daha yüksek performans alınacağını düşünüyorum. Orijinal IKR9F8 ise, daha mutedil ve güvenli bir mode sağlamakta diyebilirim.
Konu OAGP1960 tarafından (06/01/2013 Saat 02:31 ) değiştirilmiştir.
Cüneyt'ciğim, Kod numarası ile ilgili yapmış olduğum hatayı düzelttim, özür diliyorum sevgili kardeşim. Kullandığımız buji de NGK IKR9F8 fakat, kutu üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi mevcut ve merkez elektrod iridium, şase elektrodu da platinum olarak gösterilmiş. Orijinal t-jet bujisinden gerçekten daha performanslı ve dayanıklı bujiler.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (06/01/2013 Saat 15:32 ) değiştirilmiştir.
İki bujiyide tr ye ilk ben getirtip taktim erhanla birlikte..serviste takilan orjinal bujiyi cikardigimizda yeni istettigimizle birebir ayni olmadigini gozumlede gordum..izlenim olarak sunu soyleyeyim afr daha zengin oldu fakat performans konusunda pek gozle gorulur bir degisiklik olmadi..yakit tuketimi konusuna birsey diyemiyecegim buyuk enjektor vardi bende 380cc abarth o yuzden full duty calismadigindan yakit tuketimim cok azdi normal bir tjet e gore sakin kullanimda..urunun omru konusuna gelince benim 7000-10000km arasi bujilerim deforme olurdu orjinallerde..bu taktigimiz cok daha uzun sure dayanmisti.
06 GTR 52
-Crossfit-
Forging Elite Fitness
Arkadaşlar, buji konusunda sizlerle biraz daha derin bilgi paylaşımı yapmak istedim. Bilindiği gibi ateşleme avansı, pistonun tepe noktaya varmadan, yani sıkıştırma başladığında bujinin ateşlenmesiyle yakıt-hava karışımının tam olarak yanması için gereken süreyi ifade eder. Krank açısı 10-15 derecede iken ateşleme gerçekleşir. Bu değer, 40 derecelere kadar çıkartıldığında, yani, avans arttırıldığında, daha etkin bir yanma ile daha yüksek performans oluşacaktır. Biraz erken ateşleme ile tam ve daha güçlü bir yanma söz konusudur. Tabiki, detonasyon (vuruntu) riski açısından bunun tolere edilebilen bir ayar ölçüsü olmalıdır. Silindir içi ısısı da detonasyon riski açısından önemlidir. Performans üretmeye çalışırken de, bu gibi faktörleri göz önünde bulundurduğunuzda, normal olarak yüksek sıkıştırma söz konusu olan turbo beslemeli araçlarda, ısıyı fazla yükseltmemek anlamında teknik olarak soğuk bujiler tercih edilir. Soğuk bujiler, elektrod boyunca ısı iletimi düşük kalan bujilerdir. Dolayısı ile, performans amaçlı olarak ECU programı ile arttırılmış olan avans ile uyumlu, soğuk, fakat evsaf anlamında stock orijinal bujiden farklı olan bu bujinin daha dirençli ve de daha performanslı olduğu tecrübe ile görülmüştür. Bahsetmiş olduğum IKR9F8 NGK buji, işte bu bahsetmekte olduğum avans faktörüne, güvenli sınır dışına çıkmaksızın olumlu katkı yapmakta. Dolayısı ile stock t-jet'de de ateşleme avansına olumlu katkı yaparak performansı arttıracağından eminim. Herkese güvenli sürüşler dilerim.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (06/01/2013 Saat 02:56 ) değiştirilmiştir.
İlk bakımda 7f8 kodlu bujiyi temin edebirsem aracıma takmayı düşünüyorum.
Erkan'cığım, yapmış olduğum kod numarası hatası için özür diliyorum. Kullanmakta olduğumuz buji de NGK IKR9F8 fakat, sanırım orijinal t-jet bujisinden farklı bir evsafa sahip ve kutusunun üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi var, merkez elektrod iridium, şase elektrodu da platinum olarak gösterilmiş, daha pahalı, daha performanslı ve daha uzun ömürlü bir buji.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (06/01/2013 Saat 15:39 ) değiştirilmiştir.
Ön tampon altı splitter ve rod lardan vazgeçtiğimde, rodlar alt panjura monte edildiğinden, yenilemek üzere bir adet orijinal sıfır ön alt panjur alıp depoma istifledim arkadaşlar.![]()
Arkadaşlar, daha önce buji konusunda NGK IKR7F8 şeklinde hatalı kod bildirimi nedeniyle yapmış olduğum hata nedeniyle özür diliyorum. Temin etmiş olduğumuz bujinin kod numarası da IKR9F8 miş. Yalnız, kutusunun üzerinde ''lazer iridium premium'' ibaresi var ve merkez elektrod iridium, şase elektrodu da platinum olarak gösterilmiş. Sanırım orijinal olarak gelen bujiden üretim ve kalite anlamında bir farkı olsa gerekki, hem daha pahalı, hem performansa olumlu katkısı var, hem de dayanıklılığı belirgin şekilde daha fazla. Buna istinaden, daha önce yapmış olduğum yorumlardaki kod numarası hatalarını da düzelttim. Teşekkür ederim.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (06/01/2013 Saat 15:31 ) değiştirilmiştir.
Abi estafirullah fakat az once ngk uk ile gorustum ve orijinal bujiler ile bahsettigin bujilerin ayni buji oldugunu ogrendim. Yani her ikisi de laser iridium ve premium bujiler. Uretimde version farki mevcut degil ve bu urun tek tip ureriliyor. Yalnizca kutular degisiyormus.(fiat-lancia-alfa ve yedek parca seklinde)
Bu da ikr7f8'le ilgili internet ve diger ortamlarda neden bilgi olmadigini acikliyor.
Bilgilendirme icin ayrica tesekkurler.
GT-I9100 cihazımdan 2 ile gönderildi
Oz Büyücüsü
İlk buji değişiminde bende bu bujileri deneyeceğim ama benim aracım lpg'li acaba lpg bujisi mi kullansam daha iyi olur yoksa bu ngk ıkr9f8'imi?
NGK - LPG/CNG bujileri
Mehmet kardeşim, bu linke bir göz atmanızı öneririm.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (10/01/2013 Saat 22:41 ) değiştirilmiştir.
205 45 17 ebadlı kış-kar lastiklerim karda çok iyi performans gösterdi arkadaşlar. Her ne kadar kış yarışlarında birim alana ve yere iletilen basıncın arttırılması prensibiyle dar tabanlı lastikler tercih ediliyor olsa da, günlük kullanım için tasarlanmış olan kış-kar lastiklerinin kauçuk silika miktarı nedeniyle farklı hamur niteliğine sahip olması ve kılcal oluklar içermesi, karda ve ıslak zeminde farklı bir tutunma niteliği arz etmekte. Yani, kışın yarış ve günlük kullanım şartlarında, farklı formasyon ve hamur yapısında lastiklerin kullanılması söz konusu. Orijinal ebadlı kış-kar lastiklerimden, estetikten ödün vermeksizin ve de tutunma niteliğinin tatminkar olması sonucunda, oldukça memnun kaldım, tavsiye ederim.![]()
Konu OAGP1960 tarafından (11/01/2013 Saat 02:41 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri