Sayfa 2/2 İlkİlk 12
30 sonuçtan 21 ile 30 arası

Konu: 75 HP Multijet Performansı

  1. #21
    Adı Soyadı
    KaMiKaZe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/02/2008
    Mesajlar
    2.394
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 752

    Standart

    murat bey terlikle sandaletle sürüyor olmıyasanız arabayı onlar gaza basıyor hissi verebiliyor ortalama değerleri 4.7 olması zaten gaza çok dokunmadığınızında kanıtı olsa gerek.

  2. #22
    Erkan .
    EPKAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 ** ***
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aractan bir jet ucagi ivmesi beklemeyin. 1.2.3. viteslerdeki ivmeleri de beklemeyin. Disli oranlari olcusunde, hiz kutusundaki her bir orana karsilik gelen ivmelenme degerleri de farklidir. Motordan 2000 rpm ve yukarisindaki devir bandinda islik sesi gibi bir ses duyuyorsaniz, intercooler ve turbo hortumlarinizi kontrol edin, delinme yirtilma olabilir. Ancak boyle bir durum varsa, zaten ilk viteslerde de hizlanma sorununuz olmalidir. Sadece 5. vitese ozgu bir memnuniyetsizlik, aracin kendi karakteristigidir. Iyi surusler..
    bizde 2008 model doblo 1.3 multijet var o ıslık sesini motor 3000 devire yaklaşırken alıyoruz. aracı aldığımızdan beri yapıyor bu sesi. henüz servise götürmedik 10000 km olunca götüreceğiz şu anda 8000 km de araç acaba hemen mi götürsek bir problem olur mu, p.tesi uzun yola çıkacaktık. daha öncede 2005 modeli vardı aynısının onda böyle bir ses yoktu ve ilk kalkışta örneğin 2000 devire geldimi motor resmen fırlıyordu. ama bunda öyle birşey olmuyor. 2000 devirde hafif bir hızlanma oluyor ama eski araçtaki gibi gibi kuvvetli değil sorun bundan kaynaklanabilir mi acaba?

  3. #23
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı perfect Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizde 2008 model doblo 1.3 multijet var o ıslık sesini motor 3000 devire yaklaşırken alıyoruz. aracı aldığımızdan beri yapıyor bu sesi. henüz servise götürmedik 10000 km olunca götüreceğiz şu anda 8000 km de araç acaba hemen mi götürsek bir problem olur mu, p.tesi uzun yola çıkacaktık. daha öncede 2005 modeli vardı aynısının onda böyle bir ses yoktu ve ilk kalkışta örneğin 2000 devire geldimi motor resmen fırlıyordu. ama bunda öyle birşey olmuyor. 2000 devirde hafif bir hızlanma oluyor ama eski araçtaki gibi gibi kuvvetli değil sorun bundan kaynaklanabilir mi acaba?
    Ifade ettigim gibi, her vites oraninda aracta bir tepkisizlik varsa ve islik sesi motor devri arttikça siddetleniyorsa hortumlarinizda veya kelepçelerinde uygun olmayan bir durum soz konusu olabilir. Turbonun calisma dogasindan ileri gelen tislama sesini ise, kenarinda boylu boyunca duvar olan bir yolda cami acarak duyabilirsiniz. Bunlar benzer sesler olmasiyla birlikte, yine de uzman kisi birbirinden ayirt edebilir.

    Yakindiginiz durumun bir baska kaynagi ise kutlesel hava debisi sensorudur [maf diye de bilinir] . Hava emis sistemi uzerindeki bu sensor arizalanabilir veya hassasiyetini yitirebilir. Bu durumda motorda performans kayiplari yasanabilir. Yakit tuketiminiz asiri yuksek degilse, servise kadar sabredebilirsiniz kanaatindeyim.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  4. #24
    Selim Demirtaş
    Rote Baron ms777 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/06/2008
    Yaş
    38
    Mesajlar
    282
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 104

    Standart

    Bu iş birazda alışkanlıklarla ilgili, güçlü bir motora sahib bir araç kullandıysanız önceleri, bu tip bir araçta ilk başlarda bir yadırgama olabilir, bende bir sorun olduğunu sanmıyorum yol koşullarıda bunu etkiler çoğu zaman yolun rampa olduğunu fark etmeyiz ama rampadır gözümüzü yanıltabilir. (gizli rampa)

  5. #25
    Erkan .
    EPKAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 ** ***
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ifade ettigim gibi, her vites oraninda aracta bir tepkisizlik varsa ve islik sesi motor devri arttikça siddetleniyorsa hortumlarinizda veya kelepçelerinde uygun olmayan bir durum soz konusu olabilir. Turbonun calisma dogasindan ileri gelen tislama sesini ise, kenarinda boylu boyunca duvar olan bir yolda cami acarak duyabilirsiniz. Bunlar benzer sesler olmasiyla birlikte, yine de uzman kisi birbirinden ayirt edebilir.

    Yakindiginiz durumun bir baska kaynagi ise kutlesel hava debisi sensorudur [maf diye de bilinir] . Hava emis sistemi uzerindeki bu sensor arizalanabilir veya hassasiyetini yitirebilir. Bu durumda motorda performans kayiplari yasanabilir. Yakit tuketiminiz asiri yuksek degilse, servise kadar sabredebilirsiniz kanaatindeyim.
    bu ses 3000 deviri geçtikten sonra kesiliyor. ve bu ses camlar kapalıyken duyuluyor. yakıt tüketimi fazla şu anda ama motor daha açılmadı kmsi sadece 8000.

  6. #26
    Murat Guneral
    wisher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2008
    Yaş
    57
    Mesajlar
    36
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Dün Puntoyu tekrar deneme şansım oldu. 5 viteste 2400 devirde turbonun devreye girdiğini hissettim. 4. viteste bu oran sanırım 2000-2100 devire düşüyor. Aracın, özellikle dizel karakteristiğine alıştıkça sanırım sorun kalmayacak.
    Biraz devirli kullanınca sıkıntı kalmıyor.

  7. #27
    Murat Guneral
    wisher - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2008
    Yaş
    57
    Mesajlar
    36
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    Alıntı KaMiKaZe Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    murat bey terlikle sandaletle sürüyor olmıyasanız arabayı onlar gaza basıyor hissi verebiliyor ortalama değerleri 4.7 olması zaten gaza çok dokunmadığınızında kanıtı olsa gerek.
    Uzun yolda 4.5-5.0 lt ortalama normal kullanımlarda (90-110 km/s) forumda gördüğüm kadarı ile bu araç için ortalama değerler. Bunun bir rekor olduğunu zannetmiyorum.

    Çocuklarınızın ve ailenizin sorumluluğunu alınca gençlik yıllarındaki gibi 150-160 km/s ortalamaları görmek anılarda kalıyor. Araçta yalnız bile olsam sınırları geçmemeye çalışıyorum. Sorumluluk tasarrufu da getiriyor.

  8. #28
    burak arslan
    ReNoVaTio - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/12/2007
    Yaş
    47
    Mesajlar
    476
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 BT 674
    Edilen teşekkür: 222

    Standart

    arkadarşlar 2 gün önce karadeniz tarafına tatile gittim gpmle.ilk defa bu kadar uzun yola çıktım.gp dizel uzun yol arabası değil.neden derseniz; sollamalarda gerçekten aracın toplanması çok uzun sürüyor.kolay kolay sollama yapamıyorsunuz.yakıta gelince tam dolu bir depoyla 608 km yol yaptım 608 olunca ışık yanmaya başladı.tek avantajı uzun yolda az yakıyor olması.bazı arkadaşlar tam depoyla 1000 km gittiğini söylemişti ama buna ben pek inanmıyorum.tabi bu sadece benim fikrim

  9. #29
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı forevega Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadarşlar 2 gün önce karadeniz tarafına tatile gittim gpmle.ilk defa bu kadar uzun yola çıktım.gp dizel uzun yol arabası değil.neden derseniz; sollamalarda gerçekten aracın toplanması çok uzun sürüyor.kolay kolay sollama yapamıyorsunuz.yakıta gelince tam dolu bir depoyla 608 km yol yaptım 608 olunca ışık yanmaya başladı.tek avantajı uzun yolda az yakıyor olması.bazı arkadaşlar tam depoyla 1000 km gittiğini söylemişti ama buna ben pek inanmıyorum.tabi bu sadece benim fikrim
    Burak, bence Gp mjtd uzun yolda sıkıntı yaratmaz.Tabi devir ve vitesi iyi ayarlamak gerekli.Dizele alıştıktan sonra 190nm lik torkla fazla vites küçültmeden rahat sollama yapılabilir.Yine de çok performans beklemek yanlış olur tabi.

    Ben şehir içinde 5.5lt/100km ile gezerdim mjtd 90bg ile.Şehir dışında bu rakam rahatlıkla 4-5lt/100km lere düşer.Bu durumda 1000km lik menzile de ulaşılabilir bence.Tabi kullanım tarzı çok önemli...

  10. #30
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    ben modifiye etmeden önce de 5. viteste ataktı arabam. hele 4 e 3 e atarsam coşuyordu sollarken.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Multijet hız performansı
    oxite tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 45
    Son Mesaj: 03/12/2011, 15:14
  2. 1.3 Dizel yakıt performansı...
    SilentFear tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 25/07/2011, 03:50
  3. Performansı Yüksek Araçlarda Lpg
    takres tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 23/04/2011, 22:12
  4. 1,4 77BG 3.Vites performansı!
    ecdeniz tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 02/08/2007, 00:01

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com