30 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: 75 HP Multijet Performansı

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Aractan bir jet ucagi ivmesi beklemeyin. 1.2.3. viteslerdeki ivmeleri de beklemeyin. Disli oranlari olcusunde, hiz kutusundaki her bir orana karsilik gelen ivmelenme degerleri de farklidir. Motordan 2000 rpm ve yukarisindaki devir bandinda islik sesi gibi bir ses duyuyorsaniz, intercooler ve turbo hortumlarinizi kontrol edin, delinme yirtilma olabilir. Ancak boyle bir durum varsa, zaten ilk viteslerde de hizlanma sorununuz olmalidir. Sadece 5. vitese ozgu bir memnuniyetsizlik, aracin kendi karakteristigidir. Iyi surusler..
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  2. #2
    Erkan .
    EPKAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 ** ***
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Aractan bir jet ucagi ivmesi beklemeyin. 1.2.3. viteslerdeki ivmeleri de beklemeyin. Disli oranlari olcusunde, hiz kutusundaki her bir orana karsilik gelen ivmelenme degerleri de farklidir. Motordan 2000 rpm ve yukarisindaki devir bandinda islik sesi gibi bir ses duyuyorsaniz, intercooler ve turbo hortumlarinizi kontrol edin, delinme yirtilma olabilir. Ancak boyle bir durum varsa, zaten ilk viteslerde de hizlanma sorununuz olmalidir. Sadece 5. vitese ozgu bir memnuniyetsizlik, aracin kendi karakteristigidir. Iyi surusler..
    bizde 2008 model doblo 1.3 multijet var o ıslık sesini motor 3000 devire yaklaşırken alıyoruz. aracı aldığımızdan beri yapıyor bu sesi. henüz servise götürmedik 10000 km olunca götüreceğiz şu anda 8000 km de araç acaba hemen mi götürsek bir problem olur mu, p.tesi uzun yola çıkacaktık. daha öncede 2005 modeli vardı aynısının onda böyle bir ses yoktu ve ilk kalkışta örneğin 2000 devire geldimi motor resmen fırlıyordu. ama bunda öyle birşey olmuyor. 2000 devirde hafif bir hızlanma oluyor ama eski araçtaki gibi gibi kuvvetli değil sorun bundan kaynaklanabilir mi acaba?

  3. #3
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı perfect Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bizde 2008 model doblo 1.3 multijet var o ıslık sesini motor 3000 devire yaklaşırken alıyoruz. aracı aldığımızdan beri yapıyor bu sesi. henüz servise götürmedik 10000 km olunca götüreceğiz şu anda 8000 km de araç acaba hemen mi götürsek bir problem olur mu, p.tesi uzun yola çıkacaktık. daha öncede 2005 modeli vardı aynısının onda böyle bir ses yoktu ve ilk kalkışta örneğin 2000 devire geldimi motor resmen fırlıyordu. ama bunda öyle birşey olmuyor. 2000 devirde hafif bir hızlanma oluyor ama eski araçtaki gibi gibi kuvvetli değil sorun bundan kaynaklanabilir mi acaba?
    Ifade ettigim gibi, her vites oraninda aracta bir tepkisizlik varsa ve islik sesi motor devri arttikça siddetleniyorsa hortumlarinizda veya kelepçelerinde uygun olmayan bir durum soz konusu olabilir. Turbonun calisma dogasindan ileri gelen tislama sesini ise, kenarinda boylu boyunca duvar olan bir yolda cami acarak duyabilirsiniz. Bunlar benzer sesler olmasiyla birlikte, yine de uzman kisi birbirinden ayirt edebilir.

    Yakindiginiz durumun bir baska kaynagi ise kutlesel hava debisi sensorudur [maf diye de bilinir] . Hava emis sistemi uzerindeki bu sensor arizalanabilir veya hassasiyetini yitirebilir. Bu durumda motorda performans kayiplari yasanabilir. Yakit tuketiminiz asiri yuksek degilse, servise kadar sabredebilirsiniz kanaatindeyim.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  4. #4
    Erkan .
    EPKAH - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/03/2008
    Yaş
    49
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    35 ** ***
    Edilen teşekkür: 32

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ifade ettigim gibi, her vites oraninda aracta bir tepkisizlik varsa ve islik sesi motor devri arttikça siddetleniyorsa hortumlarinizda veya kelepçelerinde uygun olmayan bir durum soz konusu olabilir. Turbonun calisma dogasindan ileri gelen tislama sesini ise, kenarinda boylu boyunca duvar olan bir yolda cami acarak duyabilirsiniz. Bunlar benzer sesler olmasiyla birlikte, yine de uzman kisi birbirinden ayirt edebilir.

    Yakindiginiz durumun bir baska kaynagi ise kutlesel hava debisi sensorudur [maf diye de bilinir] . Hava emis sistemi uzerindeki bu sensor arizalanabilir veya hassasiyetini yitirebilir. Bu durumda motorda performans kayiplari yasanabilir. Yakit tuketiminiz asiri yuksek degilse, servise kadar sabredebilirsiniz kanaatindeyim.
    bu ses 3000 deviri geçtikten sonra kesiliyor. ve bu ses camlar kapalıyken duyuluyor. yakıt tüketimi fazla şu anda ama motor daha açılmadı kmsi sadece 8000.

Benzer Konular

  1. Multijet hız performansı
    oxite tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 45
    Son Mesaj: 03/12/2011, 15:14
  2. 1.3 Dizel yakıt performansı...
    SilentFear tarafından Yakıt forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 25/07/2011, 03:50
  3. Performansı Yüksek Araçlarda Lpg
    takres tarafından Diğer Marka Araçlar forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 23/04/2011, 22:12
  4. 1,4 77BG 3.Vites performansı!
    ecdeniz tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 02/08/2007, 00:01

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com