Alıntı masteryoda Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Dediğin gibi heat pump özelliği olmadığı için ısıtma yapmaz ancak havadaki nemide alamaz. Klimanın nem alabilmesi için soğutma konumunda olması gerekir. 25-30 dereceye ayarlı bir klima nem alamaz çünkü nem alma olayı klimada şöyle olur ; klimanın soğutma yüzeyinden (evaporator ) geçen hava soğur ve bu esnada nemini de ,tıpkı soğuk camlarda buğu oluştuğu gibi, evaporator yüzeyine bırakır.

Zaten fazlasıyla ısı üreten motor varken ısıtma için klimayı kullanmak da mantıksız olurdu. Bir yandan motoru soğutmak için soğutma suyu kullanıyosunuz sonra bu enerjiyi radyatorden dışarı atıp kalorifer için ayrıca enerji gerektiren klima kullanıyorsunuz.

Kalorifer sistemi motor soğutma suyundan aldığı enerjiyle aracın içini istediğiniz kadar ısıtabilir. Ayrıca camların iç yüzeyi yeterince ısındığından ve de sıcak havanın bağıl nemi çok düşük olacağından buğu problemide yaşamazsınız.
hava önce soğutma evoparatöründen daha sonra kalorifer peteği yüzeyinden geçtiği için çiğleştirme yapılıyor. yağmurlu havada camlar buharlıyken klimayı açıp kumandayı sıcağa (manuel klimadan bahsediyorum) ayarlayıp kaputu açarak kalorifer su tahliyesine bakarsan su aktığını gözlemleyebilirsin.