35 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: kalorifer+klima kullanımı

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    Serdar PALA
    May the force be with you masteryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/09/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    52
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    Alıntı mkaksoyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    maalesef klimalarımızda heat pump özelliği yok arkadaşlar ısıtma yapmaz . klima sadece yağmurlu havalarda buharı çiyleştirmek adına iş yapabilir.
    Dediğin gibi heat pump özelliği olmadığı için ısıtma yapmaz ancak havadaki nemide alamaz. Klimanın nem alabilmesi için soğutma konumunda olması gerekir. 25-30 dereceye ayarlı bir klima nem alamaz çünkü nem alma olayı klimada şöyle olur ; klimanın soğutma yüzeyinden (evaporator ) geçen hava soğur ve bu esnada nemini de ,tıpkı soğuk camlarda buğu oluştuğu gibi, evaporator yüzeyine bırakır.

    Zaten fazlasıyla ısı üreten motor varken ısıtma için klimayı kullanmak da mantıksız olurdu. Bir yandan motoru soğutmak için soğutma suyu kullanıyosunuz sonra bu enerjiyi radyatorden dışarı atıp kalorifer için ayrıca enerji gerektiren klima kullanıyorsunuz.

    Kalorifer sistemi motor soğutma suyundan aldığı enerjiyle aracın içini istediğiniz kadar ısıtabilir. Ayrıca camların iç yüzeyi yeterince ısındığından ve de sıcak havanın bağıl nemi çok düşük olacağından buğu problemide yaşamazsınız.

  2. #2
    Muhip Kazım Aksoyer
    Fire Active 1.4 8V 77Bg. mkaksoyer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    53
    Mesajlar
    123
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Arizona Bej
    Edilen teşekkür: 23

    Standart

    Alıntı masteryoda Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Dediğin gibi heat pump özelliği olmadığı için ısıtma yapmaz ancak havadaki nemide alamaz. Klimanın nem alabilmesi için soğutma konumunda olması gerekir. 25-30 dereceye ayarlı bir klima nem alamaz çünkü nem alma olayı klimada şöyle olur ; klimanın soğutma yüzeyinden (evaporator ) geçen hava soğur ve bu esnada nemini de ,tıpkı soğuk camlarda buğu oluştuğu gibi, evaporator yüzeyine bırakır.

    Zaten fazlasıyla ısı üreten motor varken ısıtma için klimayı kullanmak da mantıksız olurdu. Bir yandan motoru soğutmak için soğutma suyu kullanıyosunuz sonra bu enerjiyi radyatorden dışarı atıp kalorifer için ayrıca enerji gerektiren klima kullanıyorsunuz.

    Kalorifer sistemi motor soğutma suyundan aldığı enerjiyle aracın içini istediğiniz kadar ısıtabilir. Ayrıca camların iç yüzeyi yeterince ısındığından ve de sıcak havanın bağıl nemi çok düşük olacağından buğu problemide yaşamazsınız.
    hava önce soğutma evoparatöründen daha sonra kalorifer peteği yüzeyinden geçtiği için çiğleştirme yapılıyor. yağmurlu havada camlar buharlıyken klimayı açıp kumandayı sıcağa (manuel klimadan bahsediyorum) ayarlayıp kaputu açarak kalorifer su tahliyesine bakarsan su aktığını gözlemleyebilirsin.
    Fire Active 1.4 8V 77Bg.

  3. #3
    Serdar PALA
    May the force be with you masteryoda - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/09/2007
    Yaş
    43
    Mesajlar
    52
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 59

    Standart

    Alıntı mkaksoyer Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    hava önce soğutma evoparatöründen daha sonra kalorifer peteği yüzeyinden geçtiği için çiğleştirme yapılıyor. yağmurlu havada camlar buharlıyken klimayı açıp kumandayı sıcağa (manuel klimadan bahsediyorum) ayarlayıp kaputu açarak kalorifer su tahliyesine bakarsan su aktığını gözlemleyebilirsin.
    Bu şekilde aracın ısıtma yapması mümkün değil. Klima sisteminden geçen ve yoğuşma sıcaklığına düşen havanın tekrar ısıtma eşanjöründen geçerek ısınması ve araç içine verilmesi için çok düşük fan hızı ve geniş eşanjör yüzeyi gerekir ancak araç kalorifer-klima sistemine bakarsanız bunun mümkün olmadığını görürsünüz.
    Ayrıca en basit klimada dahi olan sıcaklık ayarı pek tabi ki GPlerde de mevcuttur. Demek istediğim siz araç içi sıcaklığını dış ortam sıcaklığından yüksek bir değere ayarladığınızda klima zaten devreye girmeyecektir çünkü set değeri istenen sıcaklıktan düşük olacaktır. Manuel sistem için ise belirli bir sıcaklık değerini net olarak set edemeseniz bile sıcaklık kumanda düğmesini kullanarak klima kumanda beynide tanımlı olan belirli aralıklardaki sıcaklık değerlerini ayarlayabilirsiniz. Kaldı ki kumanda düğmesini kırmızı bölgeye getirdiğinizde klima hava yönlendirme klepesini kapatacağınızdan klima çalışmayacaktır. Havalandırma su tahliye borusundan akan suya gelirsek ısıtma sistemlerinde sistem kapatıldıktan sonra sistemde kalan havanın soğuması sonucunda (düşük hava sıcaklıklarında) yoğuşma olması normaldir bu kesinlikle klimanın nem almasıyla bir ilgisi yoktur.

    Otomatik klima sistemlerinde ve bazı manuel sistemlerde hızlı buğu giderme fonksiyonu vardır. Fonksiyonu aktif hale getirdiğinizde klima dış ortam sıcaklığına bağlı olmaksızın devreye girer, fan hızını max yapar iç hava sirkülasyonunu kapatır bir müddet çalışır ve durur. manuel sistemlerde kumanda düğmesi bu seçeneğe getirilir, fan hızı max seviyeyte ayarlanır, hava akışı camlara verilir ve klima çalıştırılır bir süre sonra klima otomatik olarak devreden çıkacaktır. Zaten klimanın dış ortam sıcaklığı düşükken uzun süre çalışması evoparatör yüzeyinde buzlanma olmasına neden olacaktır.

    Fan hızını yüksek tutup iç hava sirkülasyonunu kapatırsanız ve sıcaklığı yüksek bir seviyede tutarsanız camlarda buğu olması söz konusu olmaz. Hepsini yapıyorum ama buğuyu gideremiyorum diyorsanız dahili sirkülasyon sisteminizde muhtemelen bir problem vardır ve taze dış hava sisteme alınamıyordur.

Benzer Konular

  1. Kalorifer ve Klima Işıklarım Yanmıyor?
    Bolu_Beyi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 01/08/2015, 17:12
  2. Klima ve kalorifer
    nyesilyurt tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 26/01/2015, 17:23
  3. Dijital klima kullanımı
    ümit yanardağ tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 23
    Son Mesaj: 05/10/2013, 16:11
  4. Klima Kullanımı
    mehmet orcun tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 09/09/2009, 18:12
  5. klima ve kalorifer problemi
    nyesilyurt tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 24/05/2007, 22:58

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com