Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon
77 sonuçtan 41 ile 60 arası

Konu: Motor fanı ve klima kompresörü

  1. #41
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Fotoda sol ust kose...tersten oldugundan... modele gore yeri degisebilir tabi....
    Direnc te 2. Fotoda gorunuyor.. dediginiz gibi test etmekte fayda var...
    Konu timbaz tarafından (18/08/2016 Saat 01:21 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #42
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Arkadaşlar , cumartesi serviste o parçayı kontrol ettireceğim, galiba başka bir parçayı sökmeye de gerek yok galiba. bunun yanında şimdi bu fan gereğinden fazla hızla dönüyorsa, 90 da sabit duran hararet ibresinin dalgalanması veya aşağıya (85) dereceye gibi düşmesi gerekmiyor mu. çünkü gereğinden fazla hızlı çalışıyor ve gereğinden fazla soğutuyor.

  4. #43
    devrim kara
    kara devrim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/05/2016
    Mesajlar
    104
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Plaka
    06 AZ 7913
    Edilen teşekkür: 35

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    benimde fan klima açıkken kesik kesik ve gürültülü çalışıyordu daha dün bu parçanın arızalı yani tellerinin kopuk olduğunu tespit ettik lehimle geçici olarak düzeldi bugünde siparişini verdim gelince takacağım basit biryerde

    Fiat Grande Punto Kalorifer Rezistansı - n11.com

    parçayı buradan aldım fiyatı uygun

  5. #44
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Calisma prensibini baska baslikta paylasmistim.... linea dan ama ayni olmali...
    Klima acildiginda fan 1. Kademede de calisabilir, 2. Kademede de... fakat 1. Kademe icin esik degeri klima icin belirtilmemis...
    Park halinde beklerken fanin calisma hizi muhtemelen 1.... ama sanirim 2. Kademeye gecmesi zor gibi....
    Klimayi actigimizda da ayni hizda calismaya basliyor ise, 1. Kademe.. 21 barda 2. Kademe ama bu degere 1. Kademeden 2. Kademeye cikmasi gerekir sanirim, direk sadece 2. Kademede baslayan kosul yok aslinda...
    Park halinde klimayi uzun sure acik biraktim ama once yavas, sonra hizlandigini hic hatirlamiyorum...
    Mevcut hizdan daha hizlisina denk gelmedim..
    Ya da soyle bir senaryo,
    O direnc bozuk, ve klimada da isida da fan 2. Hizda calisiyor...
    Ilk bir kac yil ben de hissetmezdim hic, ama 3. yil park yerinde hissetmeye basladim... sonra antifriz degisimi olunca biraz da faydasi oldu sanirim... ara sira park yerinde durmaya yakin, ileri geri giderken duyuyorum... bu arada kontak kapaninca fan da duruyor, aciklamadaki gibi devam etmedi henuz... o aciklamada da hangi kosulda devam eder, o da net degil...
    Gorunurde omdirenc, parca saglam olsa da direncin degerini de kontrol etmek var aslinda...
    Bu klima fan hizini,m2 kademeyi de aracta test etmek biraz zor is gibi...


    Linea elearn den alinti...
    Son paragraf dizel icin bir detay...

    Araçta motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen iki hızlı bir elektrofandan oluşan bir motor soğutma sistemi bulunmaktadır .Motor soğutma sistemi için kabul edilen parametreler şunlardır : Motor soğutma suyu sıcaklığı , klima soğutucu sıvı basıncı.Motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık 94 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı belirli bir eşik değerini aştığında elektrofan düşük devirde devreye girmektedir. Elektrofanın ikinci hızı ise ( daha yüksek olan) motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık eşik değeri olan 102 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini ( yaklaşık 21 bar) aştığında devreye girmektedir.Elektrofanın ikinci hızdan birinci hıza geçişi motor soğutma suyu sıcaklığı 99 °C '' ın altına indiğinde ( bir gecikme çeviriminin sağlanması için çalışmanın 3derece altında ) ve klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini altına indiğinde gerçekleşmektedir Elektrofan motor soğutma suyu sıcaklığı 94 °C '' ın altına indiğinde ve aynı anda klima soğutucu sıvısının basıncı birinci müdahale eşik değerinin altında bir basınçta bulunduğunda tamamen devreden çıkmaktadır.

    Motor stop edildiğinde eğer motor soğutma suyu sıcaklığı belirli bir eşik değerinin üzerinde ise elektrofan belirli bir süre düşük hızda çalışmaya devam eder bu süre sona erdiğinde ise otomatikman durur.

    Dizel motorlu araçlarda müdahale eşik değerinin aşılması ile fanın çalışması ( veya devreden çıkma ) arasında belirli bir gecikme mevcuttur . Bu gecikme motor kontrol ünitesinin fan cihazını devreye sokmadan önce veya fanın daha düşük hıza geçmeden veya stop etmeden hızının düşürülmesini sağlamak için otomatik olarak fazla tork üretmek için motora müdahale etmesi nedeniyle oluşmaktadır.

  6. Bu mesajı için 2 kişi timbaz'ye teşekkür etti:


  7. #45
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Peki, fan sürekli 2. kademede çalışınca , hararet ibresi hareket etmez mi.Çünkü 94 derce de fan 1. kamede açılıyor ama 2. kademede çalıştığı için daha fazla soğutacak ama bu seferde hararet ibresinin düşmesi gerekir sabit kalmamalı.

  8. #46
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Bence su sekilde.. eger bozuk ise...
    94 de 1. Kademe komutu geliyor ama 2. Kademe calisiyor... daha fazla soguttugundan calisma kisa suruyor, 94 altina inince susuyor.. 1. Kademede calissa biraz uzun surerdi belki.... hararet gostergesi ortada, biraz genis araligi gosteriyor belki... isi 100lere cikmadan, ibre oynamiyor, pek yukari cikmiyor olabir..
    Termostat ta 88 de aciliyor mesela.. fan calismasa bile... bu 88 94 arasinda isinin gidip geldigini dusunursek, ibre genelde sabit... fandan once de sonra da ibre kipirdamiyor bende..

  9. #47
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı ORS15 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Peki, fan sürekli 2. kademede çalışınca , hararet ibresi hareket etmez mi.Çünkü 94 derce de fan 1. kamede açılıyor ama 2. kademede çalıştığı için daha fazla soğutacak ama bu seferde hararet ibresinin düşmesi gerekir sabit kalmamalı.
    mantıklı bi soru devamlı sabit yüksek devirde çalışınca ibreninde inmesi gerekir mantıken baktığınızda fakat bende şöyle yaklaşacağım bu soruya;

    mesela eski araçlarımda şehiriçi dur kalk trafikte hararet ibresi orta yükseklikte olurdu durmadan araba fanı açıp kapatırdı otobana çıkıp belli bi hızda seyrettiğimde ise hararet baya düşerdi fakat puntoda uzun yoldada dur kalktada ibre sabit yani onca rüzgara rağmen bile hiç ortadan aşağı düşmüyor elektrofan rezitörü bozukkende hiçibrenin düştüğünü görmedim
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  10. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  11. #48
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Göktan ve Sinan beye teşekkür ederim...bende aynı fandan önce ve fandan sonra ibre kıpırdamıyor, galiba bunu termostat sağlıyor. Bu elektrofan rezitörünü kontrol ettiklerinde kopuk tel yoksa, dirençleri kontrol etmeleri gerekiyor,serviste onu yapacak usta var mı acaba..
    Konu ORS15 tarafından (18/08/2016 Saat 10:47 ) değiştirilmiştir.

  12. #49
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    duz termometre mantiginda calissa, her 1derecede mesela, oynardi ama simdiki araclarda body computer duzenliyor bence...
    Ibre 50 derecede hareket etmeye basladigina gore, ibrenin hareketi icin de belirli limit degerler var sanirim... mesela 5 derece farklar normal ama bu her 5 derecede ibre oynasa idi, olumsuz yorumlayabilirdik... surucuyu de 5 derece icin panik etmemek gerekir sanirim )))ben ogle vakti firsat bulursam sokecegim))) merak ettim...
    Konu timbaz tarafından (18/08/2016 Saat 11:17 ) değiştirilmiştir.

  13. #50
    devrim kara
    kara devrim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/05/2016
    Mesajlar
    104
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Plaka
    06 AZ 7913
    Edilen teşekkür: 35

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı ORS15 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Göktan ve Sinan beye teşekkür ederim...bende aynı fandan önce ve fandan sonra ibre kıpırdamıyor, galiba bunu termostat sağlıyor. Bu elektrofan rezitörünü kontrol ettiklerinde kopuk tel yoksa, dirençleri kontrol etmeleri gerekiyor,serviste onu yapacak usta var mı acaba..
    hocam servisle hiç uğraşma derim parça 60 lira alıp kendin takabilirsin zaten ömrünü doldurmuştur gibi geliyor

  14. #51
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Şimdi iki servise aradım elektrofan rezitörünü bozulunca, motor arıza ışığını yakar dedi. Bende grande puntolarda yakmıyor arıza ışı dedim, Euro 5 motorlarda ve yeni puntolarda arıza ışığı yakıyor dediler. tabi cumartesi baktırcam yine de kontrol etsinler.

  15. #52
    devrim kara
    kara devrim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/05/2016
    Mesajlar
    104
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Plaka
    06 AZ 7913
    Edilen teşekkür: 35

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı ORS15 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Şimdi iki servise aradım elektrofan rezitörünü bozulunca, motor arıza ışığını yakar dedi. Bende grande puntolarda yakmıyor arıza ışı dedim, Euro 5 motorlarda ve yeni puntolarda arıza ışığı yakıyor dediler. tabi cumartesi baktırcam yine de kontrol etsinler.
    kesinlikle yakmıyor benim aracımda söktüğümüzde tellerden 3 ü kopuktu ışık falan yanmadı

  16. #53
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Devrim bey,öcelikle teşekkürderim aracınız kac model euro 5 motormu? Dizel mi? Ögreneyimki gidip söylicem

  17. #54
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Arkadaşlar,elektirofan rezitörü bozulunca arıza ışığı yanan oldumu veya euro 5 motorlarda yanmayan oldumu arıza ışıgı

  18. #55
    gok ten
    timbaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    06/08/2014
    Yaş
    51
    Mesajlar
    1.411
    Nereden
    Yurtdışı
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 503

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Bu arada aklima geldi...
    Aslinda araci bilgisayara baglayip.. ibre ve su sicakligi degerlerine bakmak gerekir... daha once bagladigimda degerlere bakiyordum ama ibre ile hic karsilastirmamistim... araci calistirip fan calisasiya kadar takip etmek.. sonra da stop edip ibre ve harareti takip etmek...
    Yagmur yagiyor, ugrasamadim ama... krese varinca ibre ortada oluyor 20 dakika sonra araca donuyorum, calistirdigimda ibre hala ortada.. 5 derece sogusa.. ki daha fazladir, ibre az da olsa duserdi o surede.. hava 20 derece su an..
    Bence orta konumda ibre genis bir araligi gosteriyor..
    Multiecuscanda aslinda bayagi veri var... ama bende zaman olmuyor..

  19. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  20. #56
    devrim kara
    kara devrim - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/05/2016
    Mesajlar
    104
    Nereden
    Muğla
    Rengi
    Yok
    Plaka
    06 AZ 7913
    Edilen teşekkür: 35

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı ORS15 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Devrim bey,öcelikle teşekkürderim aracınız kac model euro 5 motormu? Dizel mi? Ögreneyimki gidip söylicem
    aracım 2006 active 1,3 multijet

  21. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  22. #57
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Alıntı kara devrim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    aracım 2006 active 1,3 multijet
    Devrim bey teşekkürler, benim aracım 2013 lounge Euro 5 motor 1,3 multijet , dün ısrar ettim servise, onlarda ısrarla yenilerde arıza ışığı yakıyor diyorlar, acaba yeni modellerde böyle başına gelen var mı arkadaşlar.

  23. #58
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    kimse yok mu ?

  24. #59
    ALI ORS
    ORS15 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/10/2012
    Mesajlar
    1.983
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 257

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    Arkadaşlar, bugün servise gittim, bilgisayara bağladılar, fan kademelerini kontrol ettiler , fan kademeleri çalışıyor bir sorun yok dediler,1.kademe fan kont ettiler sonra 2.kademe fan kont ettiler iki kadamede calışıyorlar dediler. birinci kademe calışmasa arıza ışıgı yanar dediler.bunun yanında sabah servise giderken arıza ışıgı yandı ısıtma bujisi için onuda garantiden degiştirdiler .artık servis kayıtlarınıda tapletten acıyorlar.aracın heryerinden fotoğraf cekiyorlar,sonra tapletten imza atıyorsun sonra cıktı alıyorlar, işlem tamam.

  25. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  26. #60
    sinan turgut
    SinanTR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2015
    Mesajlar
    1.813
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 421

    Standart Cevap: Motor fanı ve klima kompresörü

    hayırlısı olsun abi
    G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic

  27. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Sayfa 3/4 İlkİlk 1234 SonSon

Benzer Konular

  1. Klima fanı
    ygttt54 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 63
    Son Mesaj: 12/04/2017, 18:26
  2. Klima kompresörü
    ORS15 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 23/05/2016, 09:50
  3. Klima Kompresörü
    invenciblee tarafından Yedek Parça forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 29/07/2013, 15:28
  4. Klima kompresörü
    seyrusefer tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 17/06/2013, 13:58
  5. Klima fanı sadece 4 te çalşıyor...
    uurknkc tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 24/12/2012, 00:02

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com