Fotoda sol ust kose...tersten oldugundan... modele gore yeri degisebilir tabi....
Direnc te 2. Fotoda gorunuyor.. dediginiz gibi test etmekte fayda var...
![]()
Konu timbaz tarafından (18/08/2016 Saat 01:21 ) değiştirilmiştir.
Arkadaşlar , cumartesi serviste o parçayı kontrol ettireceğim, galiba başka bir parçayı sökmeye de gerek yok galiba. bunun yanında şimdi bu fan gereğinden fazla hızla dönüyorsa, 90 da sabit duran hararet ibresinin dalgalanması veya aşağıya (85) dereceye gibi düşmesi gerekmiyor mu. çünkü gereğinden fazla hızlı çalışıyor ve gereğinden fazla soğutuyor.
benimde fan klima açıkken kesik kesik ve gürültülü çalışıyordu daha dün bu parçanın arızalı yani tellerinin kopuk olduğunu tespit ettik lehimle geçici olarak düzeldi bugünde siparişini verdim gelince takacağım basit biryerde
Fiat Grande Punto Kalorifer Rezistansı - n11.com
parçayı buradan aldım fiyatı uygun
Calisma prensibini baska baslikta paylasmistim.... linea dan ama ayni olmali...
Klima acildiginda fan 1. Kademede de calisabilir, 2. Kademede de... fakat 1. Kademe icin esik degeri klima icin belirtilmemis...
Park halinde beklerken fanin calisma hizi muhtemelen 1.... ama sanirim 2. Kademeye gecmesi zor gibi....
Klimayi actigimizda da ayni hizda calismaya basliyor ise, 1. Kademe.. 21 barda 2. Kademe ama bu degere 1. Kademeden 2. Kademeye cikmasi gerekir sanirim, direk sadece 2. Kademede baslayan kosul yok aslinda...
Park halinde klimayi uzun sure acik biraktim ama once yavas, sonra hizlandigini hic hatirlamiyorum...
Mevcut hizdan daha hizlisina denk gelmedim..
Ya da soyle bir senaryo,
O direnc bozuk, ve klimada da isida da fan 2. Hizda calisiyor...
Ilk bir kac yil ben de hissetmezdim hic, ama 3. yil park yerinde hissetmeye basladim... sonra antifriz degisimi olunca biraz da faydasi oldu sanirim... ara sira park yerinde durmaya yakin, ileri geri giderken duyuyorum... bu arada kontak kapaninca fan da duruyor, aciklamadaki gibi devam etmedi henuz... o aciklamada da hangi kosulda devam eder, o da net degil...
Gorunurde omdirenc, parca saglam olsa da direncin degerini de kontrol etmek var aslinda...
Bu klima fan hizini,m2 kademeyi de aracta test etmek biraz zor is gibi...
Linea elearn den alinti...
Son paragraf dizel icin bir detay...
Araçta motor kontrol ünitesi tarafından kumanda edilen iki hızlı bir elektrofandan oluşan bir motor soğutma sistemi bulunmaktadır .Motor soğutma sistemi için kabul edilen parametreler şunlardır : Motor soğutma suyu sıcaklığı , klima soğutucu sıvı basıncı.Motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık 94 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı belirli bir eşik değerini aştığında elektrofan düşük devirde devreye girmektedir. Elektrofanın ikinci hızı ise ( daha yüksek olan) motor soğutma suyu sıcaklığı yaklaşık eşik değeri olan 102 °C '' ı aştığında veya klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini ( yaklaşık 21 bar) aştığında devreye girmektedir.Elektrofanın ikinci hızdan birinci hıza geçişi motor soğutma suyu sıcaklığı 99 °C '' ın altına indiğinde ( bir gecikme çeviriminin sağlanması için çalışmanın 3derece altında ) ve klima soğutucu sıvısının basıncı ikinci eşik değerini altına indiğinde gerçekleşmektedir Elektrofan motor soğutma suyu sıcaklığı 94 °C '' ın altına indiğinde ve aynı anda klima soğutucu sıvısının basıncı birinci müdahale eşik değerinin altında bir basınçta bulunduğunda tamamen devreden çıkmaktadır.
Motor stop edildiğinde eğer motor soğutma suyu sıcaklığı belirli bir eşik değerinin üzerinde ise elektrofan belirli bir süre düşük hızda çalışmaya devam eder bu süre sona erdiğinde ise otomatikman durur.
Dizel motorlu araçlarda müdahale eşik değerinin aşılması ile fanın çalışması ( veya devreden çıkma ) arasında belirli bir gecikme mevcuttur . Bu gecikme motor kontrol ünitesinin fan cihazını devreye sokmadan önce veya fanın daha düşük hıza geçmeden veya stop etmeden hızının düşürülmesini sağlamak için otomatik olarak fazla tork üretmek için motora müdahale etmesi nedeniyle oluşmaktadır.
Peki, fan sürekli 2. kademede çalışınca , hararet ibresi hareket etmez mi.Çünkü 94 derce de fan 1. kamede açılıyor ama 2. kademede çalıştığı için daha fazla soğutacak ama bu seferde hararet ibresinin düşmesi gerekir sabit kalmamalı.
Bence su sekilde.. eger bozuk ise...
94 de 1. Kademe komutu geliyor ama 2. Kademe calisiyor... daha fazla soguttugundan calisma kisa suruyor, 94 altina inince susuyor.. 1. Kademede calissa biraz uzun surerdi belki.... hararet gostergesi ortada, biraz genis araligi gosteriyor belki... isi 100lere cikmadan, ibre oynamiyor, pek yukari cikmiyor olabir..
Termostat ta 88 de aciliyor mesela.. fan calismasa bile... bu 88 94 arasinda isinin gidip geldigini dusunursek, ibre genelde sabit... fandan once de sonra da ibre kipirdamiyor bende..
mantıklı bi soru devamlı sabit yüksek devirde çalışınca ibreninde inmesi gerekir mantıken baktığınızda fakat bende şöyle yaklaşacağım bu soruya;
mesela eski araçlarımda şehiriçi dur kalk trafikte hararet ibresi orta yükseklikte olurdu durmadan araba fanı açıp kapatırdı otobana çıkıp belli bi hızda seyrettiğimde ise hararet baya düşerdi fakat puntoda uzun yoldada dur kalktada ibre sabit yani onca rüzgara rağmen bile hiç ortadan aşağı düşmüyor elektrofan rezitörü bozukkende hiçibrenin düştüğünü görmedim
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
Göktan ve Sinan beye teşekkür ederim...bende aynı fandan önce ve fandan sonra ibre kıpırdamıyor, galiba bunu termostat sağlıyor. Bu elektrofan rezitörünü kontrol ettiklerinde kopuk tel yoksa, dirençleri kontrol etmeleri gerekiyor,serviste onu yapacak usta var mı acaba..
Konu ORS15 tarafından (18/08/2016 Saat 10:47 ) değiştirilmiştir.
duz termometre mantiginda calissa, her 1derecede mesela, oynardi ama simdiki araclarda body computer duzenliyor bence...
Ibre 50 derecede hareket etmeye basladigina gore, ibrenin hareketi icin de belirli limit degerler var sanirim... mesela 5 derece farklar normal ama bu her 5 derecede ibre oynasa idi, olumsuz yorumlayabilirdik... surucuyu de 5 derece icin panik etmemek gerekir sanirim )))ben ogle vakti firsat bulursam sokecegim))) merak ettim...
Konu timbaz tarafından (18/08/2016 Saat 11:17 ) değiştirilmiştir.
Şimdi iki servise aradım elektrofan rezitörünü bozulunca, motor arıza ışığını yakar dedi. Bende grande puntolarda yakmıyor arıza ışı dedim, Euro 5 motorlarda ve yeni puntolarda arıza ışığı yakıyor dediler. tabi cumartesi baktırcam yine de kontrol etsinler.
Devrim bey,öcelikle teşekkürderim aracınız kac model euro 5 motormu? Dizel mi? Ögreneyimki gidip söylicem
Arkadaşlar,elektirofan rezitörü bozulunca arıza ışığı yanan oldumu veya euro 5 motorlarda yanmayan oldumu arıza ışıgı
Bu arada aklima geldi...
Aslinda araci bilgisayara baglayip.. ibre ve su sicakligi degerlerine bakmak gerekir... daha once bagladigimda degerlere bakiyordum ama ibre ile hic karsilastirmamistim... araci calistirip fan calisasiya kadar takip etmek.. sonra da stop edip ibre ve harareti takip etmek...
Yagmur yagiyor, ugrasamadim ama... krese varinca ibre ortada oluyor 20 dakika sonra araca donuyorum, calistirdigimda ibre hala ortada.. 5 derece sogusa.. ki daha fazladir, ibre az da olsa duserdi o surede.. hava 20 derece su an..
Bence orta konumda ibre genis bir araligi gosteriyor..
Multiecuscanda aslinda bayagi veri var... ama bende zaman olmuyor..
kimse yok mu ?
Arkadaşlar, bugün servise gittim, bilgisayara bağladılar, fan kademelerini kontrol ettiler , fan kademeleri çalışıyor bir sorun yok dediler,1.kademe fan kont ettiler sonra 2.kademe fan kont ettiler iki kadamede calışıyorlar dediler. birinci kademe calışmasa arıza ışıgı yanar dediler.bunun yanında sabah servise giderken arıza ışıgı yandı ısıtma bujisi için onuda garantiden degiştirdiler .artık servis kayıtlarınıda tapletten acıyorlar.aracın heryerinden fotoğraf cekiyorlar,sonra tapletten imza atıyorsun sonra cıktı alıyorlar, işlem tamam.
hayırlısı olsun abi
G.Punto 2008 1,3 m.jet dynamic
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri