Alıntı karaduman205 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Araçlarımız ısınana kadar "open loop" da çalışıyor yani yakıt ⛽ hava karışımına müdahale etmeden çünkü oksijen sensoru belli bir ısıya ulaşana kadar devreye girmez dolayısıyla o2 sensoru verilerini baz almadan kayıtlı olan yakıt enjeksiyon prosedürü uygulanır....araç ısınınca o2 sensoru verileri işlenerek yakıt enjeksiyon sureleri düzeltilir yani "closed loop" a geçilir bu temiz eksoz gazı elde edilmiş ve yakotın optimum yanması sağlanır...sizin motor soğukken daha performans lı hissetmenizin nedeni budur... Bazı araçlarda bu hissedilmez çünkü o2 sensoru ne birde ısıtma resistansı ilave edilmiştir...
Konuyla ilgili bilgileri ltft ve stft nedir yazarak google da daha detaylı olarak bulabilirsiniz....
faydalı bilgiler bunları bilmek lazım gerçekten