Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
Merhaba ...
Arkadaşlar diğer marka ne gösterir bilmem ama motor çalışıyorsa yakıt harcar bence ....boş verin ekranda sıfır olmasına .....tamam saygılar ..
içten yanmalı cut-off sistemli şimdiki adıyla full(çok nokta) enjeksiyonlu araçlarda yakıt tüketimi gaza basarsanız var gaza basmazsanız yoktur.konuyu örnekleyerek anlatacak olursak: Rampa aşağı giderken araç viteste, devir yaklaşık olarak 1500 ün üzerinde ise örnek 2500 devir diyelim ayağınızı gazdan çekerseniz motora giden yakıt kesilecek, lastikleri döndürmek için olan motorun uyguladığı kuvvet bu defa lastiklerden motora doğru olacak. Motorun görevi yakıttan oluşan ısı enerjisini dairesel harekete çevirmektir. Oluşan dairesel hareket de aktarma organlarıyla yola iletilir. Bu olay motora yakıt verildiği süre için geçerlidir. yakıt verilmediği zaman, hareket halindeki aracın o anki hızı lastiklerden geriye, motora doğru aktarma organlarıyla mevcut kuvvet iletilir. Yani yakıt yakılarak döndürülen lastikler daha sonra yakıt verilmezken motorun dönmesini sağlar. Bu esnada motora yakıt püskürtülmez, kompresöre biner yani pistonların içinde hava sıkıştırılır sadece, o da aracın hızının azalmasına neden olur. Dik eğimli yollarda araç bayağı akar ama normal yolda hızı hemen kesirir.
Kafanızı yormayın, cidden araçlar viteste iken gaz kesildiğinde yakıt gönderilmez yani bu olay aslında 0,01 değil 0,00dır.
Yani şu cümleden kısa ve öz olarak anladığım olay şu: normalde motor lastikleri çevirmek için güç harcıyor fakat bayır aşşağı bıraktığımızda olay tersine dönüp lastiklerin dönmesiyle motor içindeki mekanizma devam ediyor ? Bu mudur ? Valla abi af buyur ama benim mantığıma hiç yatmıyor bu işİlginç...
Hükümetini ayakta tutmak için dini kullanmaya gerek duyanlar zayıf yöneticilerdir, adeta halkı bir kapana kıstırırlar. M.Kemal ATATÜRK.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri