body ne oluyo ya onu ılk kez duydum
Fren müşüründen yığılma yapmaz. Frenden sadece bodye frene basıp basmadığınıza dair kontak gelir. Basılı algılarsa stopları yakar, cc varsa ve aktif ise kapatır. Sizin sıkıntı ateşleme sisteminden ecuya, boğaz kelebeğinden gaz pedwlına kadar herhani bir yerden çıkabilir. Buna body de dahil.
body ne oluyo ya onu ılk kez duydum
arkadaslar fren musuru degıstı arac bılgısayara baglanıp hata resetlenmıs ve guncellenmıs servıs ole dedı problem cozuldu servistekı ustada bır ıkı gun benzınde dursun sonra gaz ayarını yenıletırsın dedı butun cevap yazan ve fıkırlerını paylasan arkadaslara tesekkur edıyorum hepınıze tesekkurler
geçmiş olsun. Aracınızı bir müddet kullanın fakat şuna emin olun fren müşüründen araç yığılma yapmaz. Siz gaz verip kalkış yapıyorsanız ve ayağınızı gazdan hiç çekmiyorsanız ve aracınız 1500-2500 devirlerde yığılıyorsa ateşleme problemi, body ecu haberleşme hatası, enjektör problemi gibi sorunlar vardır ve yazdıklarınıza göre servis olayı fren müşürüne bağlamış ve sizi göndermiş. Eğer elektronik bir arızaysa mutlaka kendini gösterir. Ayrıca 2006 fire arkadaşımın aracının da fren müşürü bozuktu ve araç hiç yığılmıyordu ama stopları hep yanıyordu.
eger bı sey olursa getırırsın dedıler eger olursa dogru servıse bıde 100 lıra aldılar hatayı tespıt ıcın oda hata mata cıkmadıya neyse ınsallah bıdaha yasamam aynı sıkıntıyı
arkadaşlar bir yerde okumuştum yeni sistem motorlu araçlarda fren müşürünün görevi sadece fren lambalarını yakmak değil ayrıca ecu ya sinyal gönderip enjektörlerin çalışmasını durdurup cut off la ilgili birşeyler yapıyordu gaz enjektörlerin çalışmasıda benzin enjektörlerinden sinyal almasına bağlı olduğu için fren müşürü bana mantıklı geliyor...
Eğer sistem sizin bahsettiğiniz gibi çalışmış olsa araca cut off yaptırmak için sürekli frene basmak gerekir, cut off olayı tamamen aracın devri ve gaz pedalıyla alakalıdır. Ya da şöyle söyleyim siz her fren yaptığınızda aracın yakıtı kesmesi gerekir ki fren müşürünün bozuk olduğunu düşünürsek aracın çalışmaması gerekir. Bu yüzden fren müşürü, debriyaj müşürü sadece sinyal gönderip motorun çalışmasıyla ilgili herhangi bir görevi yoktur.
Konu gecegezen39 tarafından (31/05/2014 Saat 22:27 ) değiştirilmiştir.
üstad ben normal çalışma koşullarında demiş idim bu cutoff pozisyonunu eğer müşür arızalı ise olay tamamen farklı boyuta giriyor birde arkadaşımız 1. ve 2. viteslerde yaptığını belirtmiş cc ile herhangi bir kullanım için bilgi vermemiş çoğu kişi cc yi 1.ve 2. viteste kullanmaz
Konu gecegezen39 tarafından (31/05/2014 Saat 23:08 ) değiştirilmiştir.
normal koşullarda da anormal koşullarda da yani kısacası hiç bir koşulda fren müşürü motorun çalışmasına etki etmez edemez. Motorun üzerinde bulunan sensörler motorun çalışması için gerekli olan tüm şartları kontrol ederek uygun karışımı motora gönderir ve bunu sürekli olarak da kontrol ederek motorun optimum şekilde çalışmasını sağlarlar. Motorun çalışmasında anormal bir durum varsa bu, ya bilgisayara bağlanıp hata kodu var mı diye bakılır ya da eski düzen sök takla yapılır. Ama her zaman en sağlıklısı bilgisayara bağlanıp hata koduna bakıp parametreleri kontrol etmektir.
Bizim araçlarda fren pedalının görevleri :
eğer basılıysa fren lambalarını yakmak, CC varsa ve devredeyse devreden çıkartmaktır. Bunun haricinde standart bir işlevde başka bir görevi yoktur.
Cut off olayı: motor, örneğin 3500 devirde çalışıyor araç duruyor, gazı bırakırsanız enjektörler surar yakıtı keser, ta ki (benzinliler için) yaklaşık 1200 1500 devir aralığına gelene kadar yakıt vermez bu aralıkta enjektörler devreye girer yakıt basar motor kendini rölanti devrine göre ayarlar stabil olarak çalışır, araç hareketli halde ise ör: 110 kmh la 3500 devirde gidiyorsun ayağını gazdan çektiğin anda (araç viteste olmak kadıyla) enjektörler susar, yine yaklaşık 1200 1500 devir aralığına gelene kadar yakıtı keser bu aralığa geldiğinde enjektörler devreye girer yakıt verir motor o anki süratiyle yol almaya devam eder. Eğer araç durma anına gelene kadar sürekli vites düşerseniz durma anına kadar neredeyse yakıt harcamazsınız arada vites düşümlerinde bir miktar yakıt basar. Eğer 110 kmh la aracı boşa alırsanız boşa aldığınız andan durduğunuz ana kadar yakıt yakmış olursunuz. İşte cut off dedikleri olay, motorun yakıt harcamadığı lastiklerin dönme etkisiyle çalıştığı olaydır.
üstad verdiğin bilgiler doğru 110 kmh ile gittiğiniz zaman ayağınızı gazdan çekerseniz cutoff tur bunda mutabıkız fakat benim dediğim olay daha farklı müşürün ecu ya sinyal göndermesi ile ilgili belkide müşür ecuya sinyal gönderiyor yada göndermiyor eğer gönderiyorsa benim dediğim için geçerli sinyal gönderip göndermediğini kesin bilmiyorum okuduğum bir makaleden dolayı buraya yazdım açıkçası ecu programını bilen veya sinyalleri nasıl gönderip aldığını bilen bir arkadaşımız daha temiz bilgiler verebilir...
Ya kusura bakma da deminden beri yazdıklarımı hatta ve hatta bugüne dek bu sitede yazdıklarımın tamamını(yanlışlarım veya yanlış hatırladıklarım mutlaka olmuştur) projelerinden bakıp yorumlayarak yapıyorum. eğer istersen sana elearndan fren lambalarının bağlantısını da gönderirim (yarın, şimdi işe gidecem). Arada belki yazım hatalarında kaynaklı anlatım bozuklukları da olmuştur ama yine söyliyim; bizim araçlarda fren pedalı body gidiyor evet ama sadece fren lambalarını yakıyor,(motorun çalışmasıyla ilgili henhangi bir işlevi daha önce belirttiklerim dışında yok
) ayrıca bir müşür de debriyaj pedalında var, gaz pedalında da 2 adet potans bulunmakta. Araç üzerinde bildiğim kadarıyla sadece geri vites müşürü bodye gitmeyip direk şanzıman üzerinden kontak açıksa geri vites lambasını yakıyor. Umarım bu defa anlaşmışızdır
![]()
Evet türkçe ama dil dil de seçilebiliyor. İspanyolca, ingilizce Türkçe vs. Eğer dil seçeneğiniz varsa ordan fren lambalarının olduğu yere gelin, fren müşürünün bağlantısını göreceksiniz, simgesel olarak enjenktör işareti de var ama kafanız karışmasın açıklamasını da okuyun orada belirtiyor zaten normalde açık kapalı olarak kontaklarının kullanıldığı pedal konumunu algıladığı.
body yapısı farklı doğal olarak pinlerde, donanım olarak aynı olsalar da tesisatta sadece kablo geçişi olarak büyük benzerlik taşıyorlar onun haricinde edindiğim bir kaç dosyadan gördüğüm body pin bağlantıları, CC kolu ve CC tesisatının farklı olduğunu biliyorum. Puntoda cc için bodye 1 kablo giderken, lineada ECU ya 5 kablo gidiyordu diye hatırlıyorum. Onun haricinde dediğiniz gibi buton grupları klima silecek motor parçaları vs tutuyor. Ama body neden farklı yapmışlar anlam veremiyorum. Yap aynı bodyi, donat tüm araçlarda kullan bunlar hepsine ayrı ayrı ünite koyuyorlar doğal olarak da pahalıya geliyor![]()
evet hocam bu cc kolu için ilk puntonun e learn ne bakıp fikir almak istemiştiksonradan pinleri ecu ya nasıl takıldığını öğrendik
acı tecrübeyle şimdi saolsunlar yetenekli arkadaşlar alfa 147 kolundan linea ya cc kolu monte ediyorlar ama dediğiniz gibi neden body ünitesi farklı anlamış değilim...
Size yazdıktan sonra aklıma gelen bir kaç sebep tabi daha başak sebepleri de olabilir
1 hep aynı parça olsa üst segmentte alt segment muamelesi görür diye,
2 üst segmentte donanım fazla olduğundan diğer tip giriş çıkışları karşılamıyor diye
3 tasarım farklı diye ama en saçma gelen bu olurdu çünkü aracın iç kısmında kaldığından istenildiği gibi oturtulur
4 aracın kalitesine göre üretim yapıldığı için yani kaliteli araca ucuz malzeme koymamak için şimdilik aklıma gelen bunlar![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri