12 sonuçtan 1 ile 12 arası

Konu: Turbolarda arıza sebepleri

  1. #1
    mustafa vural
    M.Tolga multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    318
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 cjs
    Edilen teşekkür: 96

    Standart Turbolarda arıza sebepleri

    Arkadaşlar çarşamba gecesi istanbul'dan Yalova istikametine 2005Opel Combo CDTİ ile yola çıktık. FSM köprüsünden sonra Ümraniye sapağına gelmeden, 140 ile 5. viteste seyrederken arac birden gaz yemez oldu. Aynaya baktığımda araba bembeyaz dumanlar atıyordu. Sağa yanaştık. Opel de 24 saat açık servis yokmuş.Çekici ile aracı servise çektirdik( saat 04:00 de)Mecbur araçta sabahladık. Sabah turbo arzası teşhisi koyuldu. Opel de turbonun fiyatı 1.300ytl imiş, bildiğiniz gibi opel combolarda fiat multijet motoru var. Tofaş parçacısından fiyat aldık 500ytl imiş. Hemen aldık, sağolsun bostancı sanayisinde çok da iyi bir turbo ustası (teknik turbo diye bir atölye)bulduk. o da kapakları değiştimek sureti ile turboları birebir aynı yaptı. Ve turbo arızaları ve dikkat etmek gerekenlerle ilgili bizi aydınlattı. İşte dikkat etmeniz gerekenler.

    1- Motor yağı zamanında değişmeli, yağ boşalımı vakumla olmamalı ve iyice boşaldığından emin olunmalı ki içerde çapak kalmasın. İçerde kalabilecek çapaklar turbo pervanesinin kırılmasına sebep olabiliyormuş.

    2- Ani devir değişimleri turbo üzerinde fazla zorlanmaya ve bir süre sonra pervanenin yorularak kırılmasına sebep olabilirmiş.

    3- Eksik yağ ile araç kullanmak. Yatakların aşırı ısınmasına ve bozulmasına sebep olabilirmiş.

    aşağıdaki linkde resimleri ile daha detaylı mevcut. GP lere iyi bakın.

    RapidShare: 1-Click Webhosting

    jasmine arkadaşımıza rapidshare de link açtığı için teşekkür ederim
    Bu arada comboyu da sattık bugün 17.500 e 170.000km ye gelmişti. Şimdi doblo vip alalım diyoruz bakalım.
    Konu multijet tarafından (01/10/2007 Saat 00:57 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 11 kişi multijet'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Haluk Korkmaz
    Halook!!! - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/05/2007
    Yaş
    38
    Mesajlar
    920
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 249

    Standart

    Sen biliyorsun abi bu işi valla

    Teşekkürler bilgiler için...

  4. #3
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Turbo için yağ miktarı ve durumu denildiği gibi çok önemli.Teşekkürler bilgiler için.Bir de turbo araçlarda motoru durdurmadan (Özellikle yüksek devirli ve uzun süreli kullanımdan sonra) aracı belirli bir süre (20-30sn kadar) rolantide çalıştırmak gerekli.Böylece paller yavaşlayıp duruna kadar geçen sürede yatakları da sağlıklı bir şekilde yağlanmış olur...

  5. Bu mesajı için 2 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


  6. #4
    mustafa vural
    M.Tolga multijet - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Yaş
    52
    Mesajlar
    318
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    35 cjs
    Edilen teşekkür: 96

    Standart

    Haklısın arda onu eklemeyi unutmuşum. Teşekkürler!
    Bu arada turbo basınç ayar vidasının gevşetip sıkmak suretiyle turbo basıncı değiştirilerek ekstra güç alabilmek de mümkün tabii motor ömrünü olumsuz etkiler. Bizim turbolarda bu ayar vidası boyanarak müdahele halinde tespit edilebilmek istenmiş.
    Konu multijet tarafından (01/10/2007 Saat 21:27 ) değiştirilmiştir.

  7. #5
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Turboyu korumak icin olmazsa olmazlar:

    1-Motor imalatcisinin tavsiye ettigi orijinal yagi veya muadilini kullanmak.
    2-Yag seviyesinin min-max arasinda olmasi.
    3-Her yag degisiminde filtreyi de degistirmek.
    4-Orijinal hava filtresi kullanmak.
    5-Sulfur orani dusuk yakit kullanmak (eurodiesel).

    Multijetlerin motor yaglari, uzun omurlu,dayanikli baz yagi katiklari ile temizleyicilerden imal edildigi icin kaliteli yagdir. Bu nedenle fiyatlari bircok yagdan pahalidir. Ancak muadilleri ile hemen hemen ayni fiyattadir. Muadilini bulmak cok zor, cunku piyasada birkac tane var.


    Eurodiesel kullanmanin etkisi: motorin ile karsilastirildiginda motor yagina daha az sülfür atigi biraktigi ve dolayisiyla daha az kirlettigi icin, yagin temizleyici ve yaglayici etkisini daha gec yitirmesini saglamasidir.

    Orijinal hava filtresi kullanmanin etkisi: piyasadan korsan aldiginiz filtrelerin partikul suzme hassasiyetlerinin daha dusuk olabilmesi nedeniyle motorun izin verilenden daha fazla toz emmesi, dolayisiyla motor yagina istenmeyen miktarda toz girmesi demektir. Bu asindirici partikuller turbo yataklarina da ulasarak parcayi kullanilmaz hale getirir.
    Konu Muhendis06 tarafından (01/10/2007 Saat 22:53 ) değiştirilmiştir. Sebep: imla,noktalama
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  8. Bu mesajı için 5 kişi Muhendis06'ye teşekkür etti:


  9. #6
    erdem aka
    GPerdemAMG - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/09/2007
    Mesajlar
    10
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    Alıntı multijet Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar çarşamba gecesi istanbul'dan Yalova istikametine 2005Opel Combo CDTİ ile yola çıktık. FSM köprüsünden sonra Ümraniye sapağına gelmeden, 140 ile 5. viteste seyrederken arac birden gaz yemez oldu. Aynaya baktığımda araba bembeyaz dumanlar atıyordu. Sağa yanaştık. Opel de 24 saat açık servis yokmuş.Çekici ile aracı servise çektirdik( saat 04:00 de)Mecbur araçta sabahladık. Sabah turbo arzası teşhisi koyuldu. Opel de turbonun fiyatı 1.300ytl imiş, bildiğiniz gibi opel combolarda fiat multijet motoru var. Tofaş parçacısından fiyat aldık 500ytl imiş. Hemen aldık, sağolsun bostancı sanayisinde çok da iyi bir turbo ustası (teknik turbo diye bir atölye)bulduk. o da kapakları değiştimek sureti ile turboları birebir aynı yaptı. Ve turbo arızaları ve dikkat etmek gerekenlerle ilgili bizi aydınlattı. İşte dikkat etmeniz gerekenler.

    1- Motor yağı zamanında değişmeli, yağ boşalımı vakumla olmamalı ve iyice boşaldığından emin olunmalı ki içerde çapak kalmasın. İçerde kalabilecek çapaklar turbo pervanesinin kırılmasına sebep olabiliyormuş.

    2- Ani devir değişimleri turbo üzerinde fazla zorlanmaya ve bir süre sonra pervanenin yorularak kırılmasına sebep olabilirmiş.

    3- Eksik yağ ile araç kullanmak. Yatakların aşırı ısınmasına ve bozulmasına sebep olabilirmiş.

    aşağıdaki linkde resimleri ile daha detaylı mevcut. GP lere iyi bakın.

    RapidShare: 1-Click Webhosting

    jasmine arkadaşımıza rapidshare de link açtığı için teşekkür ederim
    Bu arada comboyu da sattık bugün 17.500 e 170.000km ye gelmişti. Şimdi doblo vip alalım diyoruz bakalım.



    doblo vip tavsiye ederim...

  10. #7
    Mehmet Altun
    car_audio96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2007
    Yaş
    31
    Mesajlar
    259
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    Benim Punto 104000 kmde turbosu değişecek fiyatları biliyomusunuz??

  11. #8
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Mehmet, emin değilim ama 1000TL-2000TL gibi aklımda kalmış ama dediğim gibi emin değilim..

  12. #9
    hüseyin özgür sarı
    husso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2007
    Yaş
    53
    Mesajlar
    311
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 232

    Standart

    arkadaşlar konuyla ilgisi olduğu için yazıyorum elimde 1.3 motor için turbo var sıfır kadar yeni çok hesaplı veririm yarışlarda kullanmak için motora uygulamıştım ama kabul etmediler onun için çıkarmak zorunda kaldım isteyen olursa satacağım...

  13. #10
    hasan ali korkmaz
    bad cat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/11/2008
    Yaş
    39
    Mesajlar
    114
    Nereden
    Denizli
    Rengi
    Yok
    Plaka
    20 YE 338
    Edilen teşekkür: 26

    Standart

    pm yoluyla fiyat alabilir miyim

  14. #11
    hüseyin özgür sarı
    husso - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/11/2007
    Yaş
    53
    Mesajlar
    311
    Nereden
    Manisa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 232

    Standart

    Alıntı bad cat Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    pm yoluyla fiyat alabilir miyim
    telefonumu vereyim konuşuruz 532 431 61 64

  15. #12
    Mehmet Altun
    car_audio96 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2007
    Yaş
    31
    Mesajlar
    259
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 21

    Standart

    Beyler 450 ye buldum edirnekapılıdan

Benzer Konular

  1. Arıza-Arıza-Arıza
    selcukkuvvet tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 14/04/2012, 16:40
  2. Arıza Olduğu Halde Gösterge Işıkları Arıza Olduğuna Dair Uyarmıyor ??
    ceb_58 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 22/12/2011, 23:53
  3. Arıza arıza arıza
    hfguler tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 30/08/2011, 22:39
  4. 315 km ilk arıza
    ufuk tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 13/03/2007, 22:26

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com