Turboyu korumak icin olmazsa olmazlar:
1-Motor imalatcisinin tavsiye ettigi orijinal yagi veya muadilini kullanmak.
2-Yag seviyesinin min-max arasinda olmasi.
3-Her yag degisiminde filtreyi de degistirmek.
4-Orijinal hava filtresi kullanmak.
5-Sulfur orani dusuk yakit kullanmak (eurodiesel).
Multijetlerin motor yaglari, uzun omurlu,dayanikli baz yagi katiklari ile temizleyicilerden imal edildigi icin kaliteli yagdir. Bu nedenle fiyatlari bircok yagdan pahalidir. Ancak muadilleri ile hemen hemen ayni fiyattadir. Muadilini bulmak cok zor, cunku piyasada birkac tane var.
Eurodiesel kullanmanin etkisi: motorin ile karsilastirildiginda motor yagina daha az sülfür atigi biraktigi ve dolayisiyla daha az kirlettigi icin, yagin temizleyici ve yaglayici etkisini daha gec yitirmesini saglamasidir.
Orijinal hava filtresi kullanmanin etkisi: piyasadan korsan aldiginiz filtrelerin partikul suzme hassasiyetlerinin daha dusuk olabilmesi nedeniyle motorun izin verilenden daha fazla toz emmesi, dolayisiyla motor yagina istenmeyen miktarda toz girmesi demektir. Bu asindirici partikuller turbo yataklarina da ulasarak parcayi kullanilmaz hale getirir.
Yer imleri