Sayfa 2/2 İlkİlk 12
34 sonuçtan 21 ile 34 arası

Konu: Bizim triptronik Puntolar neden fireni bırakınca gitmiyor?

  1. #21
    sencer deniz
    tirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2009
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Alıntı ibooovn Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fiat ve alfalar ayni zaten ikisindede vitesi robot degistiriyor sizin yerinize..vites dusururken bile ara gaz veriyor ....tam otomatiklerde aninda dusuruyor...yari otomatik alinir mi alinmaz mi onu bilmemde..tam otomatik kadar seri degil onu biliyorum...vw aracim otomatik oldugu icin ve arkadasin alfada sadece triptonik farki gordum...daglar kadar fark var...dsg-yi hic soylemiyorum zaten...benimki 5 ileri tam otomatik ve triptonik...1 yil 2010 korsada surdum tam otomatik 4 ileri vites oldugunu bilsem almazdik..10 000km de sattik..sehir ici 1.4 motor 12 lt yakiyordu...bayirdada scooter motor gibi 2ci vitese kadar vites dusuruyordu...ve punto otomatik surenler birde vw falan denemesini tavsiye ederim...farki kendileri gorucektir...tabi fiyat farkida ona gore...
    Ben o kadar yazdım ama size sadece TCT yi kullanmanızı öneririm. Farklı olan şeyleri karşılaştırıyorsunuz. DSG, de yarı otomatiktir. Çift kavrama sistemlidir o yüzden tam otomatik gibi çalışır. Fiat ın yarı otomatiği tek kavramadır ama TCT (Şimdilik sadece Alfa larda) de çift kavramalıdır. DSG den farkı testlerde ortaya çıkar sanırım.

  2. #22
    cengizhan özden
    cengizhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Mesajlar
    231
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı tirit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim olumlu eleştiriniz için ama bir düzeltmem olacak. Otomotiv için her şey önce güvenlik ise, neden bütün araçlar yüksek güvenlik standardına uygun üretilmiyor. Belli model veya kasalara has oluyor. Siz inanabilirsiniz ama bunun gibi bir çok şey çıkarabilirim karşınıza. O yüzden otomotivde önce ekonomidir. Sonra güvenlik gelir. Yoksa bütün araçlar ncap ten 5 yıldız alırlardı.
    Otomotiv sektöründe can güvenliği parçaları üreten uluslararası çok büyük bir firmada çalışmış biri olarak size şunları gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Örnek olarak söylüyorum , bizim puntoyla bmwnin emniyet kemerleri aynı güvenlik standartlarında üretilirler ve test edilirler. ikisinin arasında güvenlik standardı konusunda bir fark yokdur. Her iki üründe aynı testlere tabii tutulurlar. Hatta kalite çalışanları kemerlerin proje kodlarıyla bildikleri için ancak bir sorun çıktığı zaman ana müşterinin kim olduğunu öğrenirler. Peki aradaki maliyet farkı , yani bmw niye daha pahalı diye sorarsanız , gene örnek verebilirim. Mesela sizin aracın içinde göremediğiniz kısımlarında emniyet kemeri makara gövdesi vardır. BMW ninki siyahdır , diğer firmalarınki açık renkdir. BMW siyah ister çünkü kemer kumaşının çıkdığı o küçük aralıkdan bakıldığında makaranın görülmesini istemez. Bu yüzden siyah ister ve kaplaması daha pahalı olur. Ama diğer firmalarınki açık renkte olduğu için görülür. Emniyet kemeri kumaşı da diğer örnek olabilir. Koparma ve çekme test değerleri birbirlerine çok yakındır. Ama emniyet kemeri kumaşları, abartarak söyleyelim biri ipekse öbürü basmadır.

    Otomotivde can güvenliği çok hassas bir konudur. Büyük üreticiler bu konuda asla taviz vermezler. Burada dikkate alınması gereken nokta şudur. Bu emniyet standartları çok yüksekdir. Yani gene emniyet kemerinden örnek verirsek, bir kemer en az 2000 kg bir koparmaya dayanmak ve bu istatistiksel olarak güvenilirliği ispatlanmak zorundadır (Hemde her üretim lotunda). Yani 100 kg bir kişinin 20 g lik bir çarpmasına dayanırlar.

    Şimdi sizin sorunuzun cevabına geleceğim. Neden bütün araçlar yüksek güvenlik standartına göre üretilmiyor ? Cevap biraz karışık, umarım anlatabilirim.
    Çünkü "yüksek güvenlik standardı" diye bir şey yok. Sadece "güvenlik standardı" var. Standart denilen şeyde olması gereken minimum değerlerdir. Ama bu minimum değerler zaten çok yüksekdir.Yani BMWnin kemeride 2000 kg ma dayanır fiatınkide. (100 kg bir kişinin 20 g lik bir çarpmasına dayanırlar).
    Bence aklınızda bu fikrin oluşmasına yol açan şey ncap çarpma testleridir. Bir firma 5 yıldız alıyorsa, diğeri 3 yıldız alıyor. Neden diğer firmada 5 yıldız alacak aracı üretmiyor diye düşüyorsunuz. haksızmıyım ? Kısaca bunda durum şudur. 3 yıldız alan bir araç sizin canınızı korumuşdur, ama 5 yıldız alan bir araç sizi daha fazla korumuşdur.

    Aşağıdaki ncap sonuçları güzel bir örnekdir.
    G.punto sırasıyla yıldızları 5 3 3
    BMW 3 serisi 2005 ninki 5 4 1
    Bu değerlendirmeyle sürücü korumaları aynı, bmw çocuk güvenliğinde 1 yıldız fazla; ama yaya güvenliğinde bir felaket sadece bir yıldız.
    Size şunu söylerim g.punto daha güvenli bir araçdır.
    Ama kimse BMW 3 serisi 2005 model için "yaya katili" veya "yaya celladı" demiyor. Çünkü her şey bir imaj meselesidir.
    Edit diğer araçların ncap sonuçalrı 3ncü linktedir. listede 3 yıldız alan sadece 1 araç var.

    Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars
    BMW 3 Series | Euro NCAP - For safer cars

    https://tr.euroncap.com/tr/viewcompa...6-61db9ffd0e80
    Konu cengizhan tarafından (20/02/2014 Saat 12:28 ) değiştirilmiştir.

  3. Bu mesajı için 2 kişi cengizhan'ye teşekkür etti:


  4. #23
    Bülent AKARSU
    grandeizmit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2014
    Mesajlar
    292
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 36

    Standart

    Cengiz bey açıklamanız için teşekkür ederim . Gerçekten güzel bilgiler olmuş. Ama şimdi kesin birileri çıkıp ikinci elde piyasası var diyecektir.
    Bu arada konu nerelere gelmiş.

  5. #24
    cengizhan özden
    cengizhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Mesajlar
    231
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı grandeizmit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Cengiz bey açıklamanız için teşekkür ederim . Gerçekten güzel bilgiler olmuş. Ama şimdi kesin birileri çıkıp ikinci elde piyasası var diyecektir.
    Bu arada konu nerelere gelmiş.
    Rica ederim.
    doğrudur. 2nci el piyasası vardır ama sonuçda BMW 3 serisi 2005 yayalar için güvenli değildir. Zaten satın alan adamda yaya olmaktan kurtulup, sürücü olmak için alıyordur.

  6. #25
    Serdar Y
    usermm1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    tork konvertörlü şanzımanlar yağ ile gücü aktardığından ve baskı-balata gibi tam ayrılmadığından rolantide azda olsa bir güç aktarımı vardır. buda siz gaza basmadan rolantinin devri ile aracı yürütür veya hafif yokuşta geri kaçırmaz. fakat bu sistemin dezavantajları da var. güç aktarımı kuru kavrama gibi kayıpsız olmadığından araç %20 çok yakar.
    Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein

  7. #26
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    O zaman ben de farklı bir soru sorayım, konu iyice dağılsın :p

    Serviste mı soylemislerdi yoksa kullanım kılavuzunda mı yazıyordu hatırlamıyorum ama, dualogic puntolarda ornegin kırmızı ışıkta beklerken ayaginiz tam otomatiklerdeki gibi hep frende olsun denmişti sanki. Şimdi debriyajimiz gaza bağlı olduguna gore boş yere frene basmasak bir zararı olmaz sanırım degil mi? Ben alıştım hep frende bekliyorum ama boş yere bileğimi yoruyor olabilirim, o yüzden merak ettim

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #27
    Alper Z
    mezkur - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    30/06/2013
    Mesajlar
    223
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Vişne Kırmızı
    Edilen teşekkür: 47

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman ben de farklı bir soru sorayım, konu iyice dağılsın :p

    Serviste mı soylemislerdi yoksa kullanım kılavuzunda mı yazıyordu hatırlamıyorum ama, dualogic puntolarda ornegin kırmızı ışıkta beklerken ayaginiz tam otomatiklerdeki gibi hep frende olsun denmişti sanki. Şimdi debriyajimiz gaza bağlı olduguna gore boş yere frene basmasak bir zararı olmaz sanırım degil mi? Ben alıştım hep frende bekliyorum ama boş yere bileğimi yoruyor olabilirim, o yüzden merak ettim

    Ben yaya güvenliği için ayağımı frene basılı tutuyorum birde her durduğum ışıkta boşa atıyorum balata ayrılsın ısınmasın diye


    iPhone 'den aracılığı ile gönderildi
    Eski nick: repla

  10. #28
    sencer deniz
    tirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2009
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman ben de farklı bir soru sorayım, konu iyice dağılsın :p

    Serviste mı soylemislerdi yoksa kullanım kılavuzunda mı yazıyordu hatırlamıyorum ama, dualogic puntolarda ornegin kırmızı ışıkta beklerken ayaginiz tam otomatiklerdeki gibi hep frende olsun denmişti sanki. Şimdi debriyajimiz gaza bağlı olduguna gore boş yere frene basmasak bir zararı olmaz sanırım degil mi? Ben alıştım hep frende bekliyorum ama boş yere bileğimi yoruyor olabilirim, o yüzden merak ettim
    Bildiğim kadarı ile güvenlik için basılı tutmanız gerektiği. Zaten bir süre basmadan beklerseniz araç uyarı veriyor.

  11. #29
    Serdar Y
    usermm1 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/06/2008
    Yaş
    48
    Mesajlar
    555
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 169

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman ben de farklı bir soru sorayım, konu iyice dağılsın :p

    Serviste mı soylemislerdi yoksa kullanım kılavuzunda mı yazıyordu hatırlamıyorum ama, dualogic puntolarda ornegin kırmızı ışıkta beklerken ayaginiz tam otomatiklerdeki gibi hep frende olsun denmişti sanki. Şimdi debriyajimiz gaza bağlı olduguna gore boş yere frene basmasak bir zararı olmaz sanırım degil mi? Ben alıştım hep frende bekliyorum ama boş yere bileğimi yoruyor olabilirim, o yüzden merak ettim
    Ekranda 1 yazarken siz durunca sistem debriyaja basar. Uzun durmalarda N ye almak daha dogru diye dusunuyorum ayni manuel araclardaki gibi.
    Dünyada bir tane dahi çocuk mutsuz olduğu sürece, büyük icatlar ve ilerlemeler yoktur. A.Einstein

  12. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  13. #30
    ihsan gökalp
    kovboy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    05/03/2013
    Yaş
    55
    Mesajlar
    381
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    Alıntı grandeizmit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Punto üzerinden konuşursak dualogic vites düz vitesten %15 az yakmıyor mu ekonomi modunda.
    Tam otomatik araçlarda normal araçlardan %10 fazla yakıyor. Ettimi sana %25 bende %30 demişim.
    Kullanımla sabit şehir içinde 6,5 litreleri gören araç yok benim önerdiğim panda haricinde . 14.000 liralara alınacak tam otomatikte en fazla 1998 model 2000 motor olur. o arabanında şehir içi en az 11 litrelerde dolaşır.

    100 KMDE 7 litrenin 100 kmde 11 litreye oranını çözersen %30un ne kadar alçak gönüllülükle söylendiğine hak verirsin.
    punto triptonıc 7 lt aveo tam otomatik 7.5 litre bence aveo daha tercih edilesi geliyor.100 km de 11 lt yakan araç d veya e sınıfı en az 1400 kg.aveo 6 ileri örneğin sonato tam bilmiyorum 4 ileri olması lazım.şu anda 97 sonato alma arefesindeyim.konfor olsun süspansiyon olsun sonato aveo ve puntonun ilerisinde yakıtta sınıfta kalıyor.önerdiğniz panda sadece 860 kg .6.5 lt hayal değil. b sınıfı ile d sınıfı karşılaştırılırsa % 30 dan fazla yakıt farkı olur.fakat b sınıfları karşılaştırılmasında % 10 ekonomik konforlu sürüşler sizlerle olsun.

  14. #31
    ibrahim ibrahim
    ibooovn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/09/2013
    Mesajlar
    376
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 31

    Standart

    Alıntı grandeizmit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    ibrahim bey o tatmiyle sizin şöförlüğünüz ve puntonun eco modu sayesinde oluyor. eco modundan çıkarırsanız araç rampa yukarı 80 ide 90ıda görüyor. Bu arada bu kadar çorsa seviyorsanız dizel punto niye sürüyorsunuz.??????
    yok corsayi hic sevmedim zaten 10 000 kmde sattik 12 lt yakiyor sehir ici ve 4 vitesmis..puntom ise dizel duz vites...sirf ekonomik diye aldim yakittan dolayi cok memnunum diger aracim ise kapi onunde yatan otomatik 5 ileri passat 2.5 tdi v6 motor turkiyede neredeyse hic yok...yalniz 14 lt yakiyor sehir ici uzundada 6-7 lt....o yuzden puntoyu tercih ettim..malum yakit yetistiremiyoruz fiyatlardan dolayi...ayni konforu vermiyor tabi ama bol bol gezemedikten sonra yemisim konforunu

  15. #32
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı usermm1 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ekranda 1 yazarken siz durunca sistem debriyaja basar. Uzun durmalarda N ye almak daha dogru diye dusunuyorum ayni manuel araclardaki gibi.
    Alıntı tirit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bildiğim kadarı ile güvenlik için basılı tutmanız gerektiği. Zaten bir süre basmadan beklerseniz araç uyarı veriyor.
    Alıntı repla Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ben yaya güvenliği için ayağımı frene basılı tutuyorum birde her durduğum ışıkta boşa atıyorum balata ayrılsın ısınmasın diye
    Doğru diyorsunuz ayak frende de olsa uzun bir süre bekleyince araç öterek boşa atıyor vitesi. Ben zaten uzun duraklamalarda direk bosa atıp el frenini çekiyorum ama 3-5 saniyelik duraklamalarda freni biraksak da olurmuş demek ki. Yine de yaya güvenliğini de düşününce basmakta fayda var...

  16. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  17. #33
    GÖKHAN ÇELİK
    BLUEMAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2011
    Mesajlar
    224
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 10

    Standart

    Alıntı Evren_c Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    O zaman ben de farklı bir soru sorayım, konu iyice dağılsın :p

    Serviste mı soylemislerdi yoksa kullanım kılavuzunda mı yazıyordu hatırlamıyorum ama, dualogic puntolarda ornegin kırmızı ışıkta beklerken ayaginiz tam otomatiklerdeki gibi hep frende olsun denmişti sanki. Şimdi debriyajimiz gaza bağlı olduguna gore boş yere frene basmasak bir zararı olmaz sanırım degil mi? Ben alıştım hep frende bekliyorum ama boş yere bileğimi yoruyor olabilirim, o yüzden merak ettim
    evren sen gene kırmızı ışıkta doğru bildiğini yap dururken frenden basılı tut, çünkü frenden ayağını çekersen araç kendini boşa alır ve eğimliyse gitmeye başlar tehlike oluşturur,nihayetinde yarı otomatik yani duologic kullanıyorsan bu söz konusu olur,tabi tam otomatikler zaten frenden çekince kendi otomatik gidiyor ona her halükarda basılı tutman lazım.
    Konu BLUEMAN tarafından (18/03/2014 Saat 02:53 ) değiştirilmiştir.

  18. #34
    Ev .
    Evren_c - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/07/2009
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.741
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 403

    Standart

    Alıntı BLUEMAN Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    evren sen gene kırmızı ışıkta doğru bildiğini yap dururken frenden basılı tut, çünkü frenden ayağını çekersen araç kendini boşa alır ve eğimliyse gitmeye başlar tehlike oluşturur,nihayetinde yarı otomatik yani duologic kullanıyorsan bu söz konusu olur,tabi tam otomatikler zaten frenden çekince kendi otomatik gidiyor ona her halükarda basılı tutman lazım.
    Evet en güvenlisi bu. Uzun ışıklarda hep boşa atıyorum artık.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Gaza basıp bırakınca gelen ses
    murat53 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 19/02/2018, 12:43
  2. El fireni
    DeepFear tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/08/2011, 15:30
  3. el fireni hakkında
    sasa tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 18/05/2011, 13:03
  4. Bizim GP'lerde neden yok ?
    magic tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 74
    Son Mesaj: 21/03/2010, 00:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com