35 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Bizim triptronik Puntolar neden fireni bırakınca gitmiyor?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    sencer deniz
    tirit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/11/2009
    Mesajlar
    193
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 35

    Standart

    Alıntı cengizhan Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sencer Bey güzel yazmışsınız. Arkadaşlara söylüyorum punto normal, diğerleri anormal diye. Hareketin gaza bağlı olması istenen bir özelliktir, özellikle kırmızı ışıkda arkadan çarpmalara karşı. Sadece küçük bir düzeltme yapmama müsade edin. Otomotivde herşeyden önce güvenlik gelir. Buna emin olun.
    Teşekkür ederim olumlu eleştiriniz için ama bir düzeltmem olacak. Otomotiv için her şey önce güvenlik ise, neden bütün araçlar yüksek güvenlik standardına uygun üretilmiyor. Belli model veya kasalara has oluyor. Siz inanabilirsiniz ama bunun gibi bir çok şey çıkarabilirim karşınıza. O yüzden otomotivde önce ekonomidir. Sonra güvenlik gelir. Yoksa bütün araçlar ncap ten 5 yıldız alırlardı.

  2. #2
    cengizhan özden
    cengizhan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/04/2007
    Mesajlar
    231
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı tirit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Teşekkür ederim olumlu eleştiriniz için ama bir düzeltmem olacak. Otomotiv için her şey önce güvenlik ise, neden bütün araçlar yüksek güvenlik standardına uygun üretilmiyor. Belli model veya kasalara has oluyor. Siz inanabilirsiniz ama bunun gibi bir çok şey çıkarabilirim karşınıza. O yüzden otomotivde önce ekonomidir. Sonra güvenlik gelir. Yoksa bütün araçlar ncap ten 5 yıldız alırlardı.
    Otomotiv sektöründe can güvenliği parçaları üreten uluslararası çok büyük bir firmada çalışmış biri olarak size şunları gönül rahatlığı ile söyleyebilirim. Örnek olarak söylüyorum , bizim puntoyla bmwnin emniyet kemerleri aynı güvenlik standartlarında üretilirler ve test edilirler. ikisinin arasında güvenlik standardı konusunda bir fark yokdur. Her iki üründe aynı testlere tabii tutulurlar. Hatta kalite çalışanları kemerlerin proje kodlarıyla bildikleri için ancak bir sorun çıktığı zaman ana müşterinin kim olduğunu öğrenirler. Peki aradaki maliyet farkı , yani bmw niye daha pahalı diye sorarsanız , gene örnek verebilirim. Mesela sizin aracın içinde göremediğiniz kısımlarında emniyet kemeri makara gövdesi vardır. BMW ninki siyahdır , diğer firmalarınki açık renkdir. BMW siyah ister çünkü kemer kumaşının çıkdığı o küçük aralıkdan bakıldığında makaranın görülmesini istemez. Bu yüzden siyah ister ve kaplaması daha pahalı olur. Ama diğer firmalarınki açık renkte olduğu için görülür. Emniyet kemeri kumaşı da diğer örnek olabilir. Koparma ve çekme test değerleri birbirlerine çok yakındır. Ama emniyet kemeri kumaşları, abartarak söyleyelim biri ipekse öbürü basmadır.

    Otomotivde can güvenliği çok hassas bir konudur. Büyük üreticiler bu konuda asla taviz vermezler. Burada dikkate alınması gereken nokta şudur. Bu emniyet standartları çok yüksekdir. Yani gene emniyet kemerinden örnek verirsek, bir kemer en az 2000 kg bir koparmaya dayanmak ve bu istatistiksel olarak güvenilirliği ispatlanmak zorundadır (Hemde her üretim lotunda). Yani 100 kg bir kişinin 20 g lik bir çarpmasına dayanırlar.

    Şimdi sizin sorunuzun cevabına geleceğim. Neden bütün araçlar yüksek güvenlik standartına göre üretilmiyor ? Cevap biraz karışık, umarım anlatabilirim.
    Çünkü "yüksek güvenlik standardı" diye bir şey yok. Sadece "güvenlik standardı" var. Standart denilen şeyde olması gereken minimum değerlerdir. Ama bu minimum değerler zaten çok yüksekdir.Yani BMWnin kemeride 2000 kg ma dayanır fiatınkide. (100 kg bir kişinin 20 g lik bir çarpmasına dayanırlar).
    Bence aklınızda bu fikrin oluşmasına yol açan şey ncap çarpma testleridir. Bir firma 5 yıldız alıyorsa, diğeri 3 yıldız alıyor. Neden diğer firmada 5 yıldız alacak aracı üretmiyor diye düşüyorsunuz. haksızmıyım ? Kısaca bunda durum şudur. 3 yıldız alan bir araç sizin canınızı korumuşdur, ama 5 yıldız alan bir araç sizi daha fazla korumuşdur.

    Aşağıdaki ncap sonuçları güzel bir örnekdir.
    G.punto sırasıyla yıldızları 5 3 3
    BMW 3 serisi 2005 ninki 5 4 1
    Bu değerlendirmeyle sürücü korumaları aynı, bmw çocuk güvenliğinde 1 yıldız fazla; ama yaya güvenliğinde bir felaket sadece bir yıldız.
    Size şunu söylerim g.punto daha güvenli bir araçdır.
    Ama kimse BMW 3 serisi 2005 model için "yaya katili" veya "yaya celladı" demiyor. Çünkü her şey bir imaj meselesidir.
    Edit diğer araçların ncap sonuçalrı 3ncü linktedir. listede 3 yıldız alan sadece 1 araç var.

    Fiat Grande Punto | Euro NCAP - For safer cars
    BMW 3 Series | Euro NCAP - For safer cars

    https://tr.euroncap.com/tr/viewcompa...6-61db9ffd0e80
    Konu cengizhan tarafından (20/02/2014 Saat 12:28 ) değiştirilmiştir.

  3. Bu mesajı için 2 kişi cengizhan'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. Gaza basıp bırakınca gelen ses
    murat53 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 35
    Son Mesaj: 19/02/2018, 12:43
  2. El fireni
    DeepFear tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 29/08/2011, 15:30
  3. el fireni hakkında
    sasa tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 18/05/2011, 13:03
  4. Bizim GP'lerde neden yok ?
    magic tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 74
    Son Mesaj: 21/03/2010, 00:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com