18 sonuçtan 1 ile 18 arası

Konu: Multijet tutumlu motor

  1. #1
    yusuf şenol çetin
    Yalın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/09/2007
    Yaş
    61
    Mesajlar
    1.445
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 737

    Standart Multijet tutumlu motor

    Tutumlu motor
    Grande Punto'nun kalbinde Opel ve Fiat modellerinden tanıdık 1.3litre Multijet motor görev yapıyor. Fiat-GM Powertrain tarafındantasarlanan motor, 1248 cc hacminde, 16 supaplı. Dizel motor 4000d/d'de 75 HP güç ve 1750 d/d'de 190 Nm tork üretiyor. Firmanın dizelmotor teknolojisindeki gücünü ortaya koyan Multijet teknolojisindegelişmiş enjektör ve kontrol sistemleri kullanılıyor. Halen kullanılandört silindirli common-rail dizel motorların hepsinden daha küçükbir yapıya sahip olan motorun toplam ağırlığı 130 kg. Her püskürtmezamanında 2 yerine 5 kez yakıt püskürten enjeksiyon sistemi, böyleceyanma sırasın da ısı ve basınç artışının kademeli olarak artmasınısağlıyor ve silindirlere giren hava daha iyi kullanılıyor. Trigerkayışı yerine zincir kullanılan motor, 200 bin km boyunca bakımgerektirmemesiyle de dikkat çekiyor. Bütün modern turbo dizel motorlargibi şaşırtıcı bir hızla derlenen Multijet motor, Punto'ya kullanımdaçeviklik kazandırıyor. Devri 2000 d/d düzeyindeyken gerçek bir patlamayaşatan motor, akıcı bir şekilde yüksek hızlara doğru tırmanıyor.Rölantide duyulan zayıf gürültüsü araç hızlandıkça iyice azalıyor.Çabuk gaz tepkileri ve yumuşak vites geçişleriyle kolayca hızlananotomobil, motor devri 2000 d/d'nin altına düşmediği sürece akıcısürüş karakterini koruyor. Motorun 190 Nm'lik yüksek torku esnekkullanım imkanı sağlıyor, Otomobilin Muitijet motorla sağladığıperformans değerleri, bu sınıftaku Polo TDI, Clio dCi ve 206 HDi'danbaşarılı. Bu performans karşılığında otomobilin 100 km'de tükettiğimotorin miktarı sadece 4.7 litre ve bir depo motorinle 1042 km'lik menzile ulaşabiliyor.

    ders notu kaynak fiat
    Konu Yalın tarafından (26/09/2007 Saat 15:45 ) değiştirilmiştir.

  2. Bu mesajı için 11 kişi Yalın'ye teşekkür etti:


  3. #2
    Oruç Yılmaz
    (diğer bir) 2 teker üye unik06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/12/2006
    Yaş
    44
    Mesajlar
    1.799
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 342

    Standart

    bilgi için teşekkürler..ama siz yazmadıysanız, alıntı yaptığınız kaynağı belirtseniz daha iyi olurdu...diye düşünüyorum.

  4. #3
    BÜLENT AKDERELİ
    KAANİTO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/01/2007
    Yaş
    57
    Mesajlar
    86
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    34JA1045
    Edilen teşekkür: 5

    Standart

    pekii turbo kaç devirde açıyor ve kaç devire kadar maxımum güç sağlıyor

  5. #4
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    gaza bastıkça dolmaya başlıyor. 2000 civarı hissedilmeye başlıyor. 4000 civarına kadar hissedebilirsin.

  6. #5
    yusuf şenol çetin
    Yalın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/09/2007
    Yaş
    61
    Mesajlar
    1.445
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 737

    Standart

    turbo
    gp ilk 1400 d acmaya başlar 2500 d calışmasını bitirmiş olur.

    1248 cc hacminde, 16 supaplı. Dizel motor 4000d/d'de 75 HP güç ve 1750 d/d'de 190 Nm tork üretiyor.

  7. #6
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    turbonun devirlenmesi dolmasi ok de acmasi kapamasi die birsey olduguna emin misiniz arkadaslar?? sanmiyorum acilip kapanma diye birsey olsun sadece gucunu hissedecegimiz devirler vardir hepsi o.

  8. #7
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Haklısın Uğur.Genelde turbo açma denen şey turbonun motor verimini maksimuma ulaştırdığı an için söylenir ama bu sanki turbonun mekanik olarak açılıp kapandığı gibi anlaşılır.Mjtdlerde max tork 1750d/d da gelir.Bu devirden sonra ise düşmeye başlar(75bg lerde daha hızlı bir şekilde)Max güç üretimi ise(bg) tork düşmesine karşın 4000d/d ya kadar artmaya devam eder...

  9. Bu mesajı için 2 kişi ABNEW'ye teşekkür etti:


  10. #8
    Hüseyin Koyak
    h k - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.217
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 205

    Standart

    motoru çalıştırdığınızda atık gazlar anında çıkmaya başlar ve turbonuzda dönmeye başlar hemencecik. ancak etkisini hissedebilmeniz için gaz deşarjınız artmalıdır yani motorunuzun devri yükselmelidir. özetle turbo açılıp kapanan bir şey değildir , sürekli dönen bir elemandır
    Granit Gri F.I.R.E Dynamic KP + SP + AJ

  11. #9
    E. Y.
    Kurallara uymadığı, reklam yaptığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. edi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/01/2007
    Yaş
    41
    Mesajlar
    72
    Nereden
    Kocaeli
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 25

    Standart

    arkadaslar bende emotion var ve bundaki turbo geometrili turbo 2500den sonra sanki baska bir turbo acılıyor gibi oluyor cıldırıyor 4000e kadar. aynı bir beygir gibi kişneye kişneye şahlanıyor...

    mazotumu koklayan çoktur.

  12. #10
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    ayrica motorun devriylede tam senkonize degilde aracin pedalına basma oranıyla senkronize olduguna inanıyorum ben oyle hissettim, arac bir vitesde iken turbo normal hızlarda calisirken gaz bedalına hafiften yuklendigimde motordan once turbonun ucak gibi ses cikartmasi beni cildirtiyor cok hosuma gidiyor duvar yanından vs ince seslerin size geri donebilecegi yerlerden gecerken bu ses cok fazla duyuluyor caminiz aciksa hondamdada turbo yok ama ondada aynı bu durumda cikan bir hava hisirtisi gibi bir ses geliyor oda tahrik edici neden oldugunu cozemedim

  13. #11
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arkadaslar bende emotion var ve bundaki turbo geometrili turbo 2500den sonra sanki baska bir turbo acılıyor gibi oluyor cıldırıyor 4000e kadar. aynı bir beygir gibi kişneye kişneye şahlanıyor...

    mazotumu koklayan çoktur.
    Değişken geometrili turbo sayesinde daha düşük devirde bir miktar daha yüksek tork üretilebilir ve devir artışına bağlı olan tork azalma eğilimi normal turboya göre daha azdır...

  14. #12
    ugur ozer
    ugurozer - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/08/2007
    Mesajlar
    1.416
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 630

    Standart

    degisken geo nun emotionla diilde 90 hp olan butun motorlarda oldugunu saniyorum kisnemeside iimiş

  15. #13
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Haklısın Uğur, mjtd-cdti 90bg lerin hepsi değ. geo. turbo...

  16. #14
    yusuf şenol çetin
    Yalın - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/09/2007
    Yaş
    61
    Mesajlar
    1.445
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 737

    Standart

    Turbo Ünitesinin motorlar üzerinde kullanılması neredeyse içten yanmalı motorların keşfi ile aynı zamana denk gelir .1885 ve 1896 yıllarında Gottlieb Daimler ve Rudolf Diesel ön sıkıştırmalı yanma odasını keşfederek motordan yüksek güç ve düşük yakıt tüketimini elde ettiler .Turbo Ünitesini başarı ile ilk uygulayan ise İsveçli mühendis Alfred Büchi’dir .Böylece motordan %40 oranında daha fazla güç almayı başarmıştır .
    İlk Turbo Ünitesi uygulamaları yalnızca çok büyük kapasiteli motorlarla (gemi motorları , büyük iş makinaları, lokomotifler vb) sınırlı idi. Otomotiv motor endüstrisinde ise ilk olarak kamyon motorları ile başladı.1938 yılına gelindiğinde ilk kez bir kamyon ‘’ Swiss Machine Works Sauer ‘’ markası ile Turbo Ünitesi kullanmaya başlamıştır .
    1962 – 1963 yıllarına gelindiğinde Turbo Ünitesi ; Chevrolet , Corvair , Monza ve Oldsmobile Jetfire firmaları tarafından ilk kez binek otomobillerde kullanılmış fakat o döneme göre ileri sayılacak bir teknolojide üretilmesine rağmen kullanıcılar tarafından güvenilirliklerinin zayıf bulunması çok kısa sürede pazardan silinmelerine neden olmuştur .
    1973’te yaşanan ilk benzin krizinden sonra Turbo Ünitesi ticari otomobillerde daha fazla kabul görür hale gelmiştir .Bunun yanısıra Turbo Ünitesinin yüksek yatırım maliyetleri gerektirmesi , düşük yakıt maliyet tasarruf gereksinimleri yüzünden kısıtlamaya gidilmesine sebebiyet verse de 80’lere gelinmesiyle başlayan sıkı emisyon şartnameleri tekrar Turbo Ünitesi kullanımında artışa sebebiyet vermiştir .
    1970’lerde Turbo Ünitesinin motor sporlarına girmesi ile birlikte özellikle de Formüla 1 yarışlarında , Turbo Üniteli binek otomobiller çok populer hale gelmiştir .Bu sayede özellikle ‘’Turbo’’ kelimesi oldukça bilinir olmuştur.1978 yılına gelindiğinde Mercedes-Benz 300 SD binek otomobillerde Turbo Ünitesi başarılı bir şekilde uygulanmıştır .İzleyen yıllarda VW Golf, Turbo Diesel'de bunu başarı ile uygulamıştır .Turbo Ünitesi sayesinde dizel otomobillerin verimi artmış bunun yanısıra da sürüş kolaylığı ve mükemmel bir düşük emisyon düzeyi yakalanmıştır .
    Günümüzde Turbo Ünitesi kullanımı , artık performanstan ziyade yakıt tüketimindeki düşüş ve CO2 emisyonlarının çevreye vermiş olduğu kirlilikte sağladığı azalma ile ön plana çıkmıştır.
    Sonuç'ta Turbo Ünitesi kullanımı ÇEVRE ve ENERJİ KAYNAKLARI'nın kullanımı konusunda çok önemli bir fayda sağlamıştır.

    (alıntıdır)





    not: motor yağ değişim km sakın gecirmeyin özelliğini kaybeden motor yağı turboyu çok çabuk bozacaktır.

  17. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  18. #15
    ilker sezgin
    ilkersezgin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    22/07/2008
    Yaş
    53
    Mesajlar
    73
    Nereden
    Mersin
    Rengi
    Beyaz
    Edilen teşekkür: 17

    Standart

    merhaba arkadaşlar 1.3 75 gp kullanıyorum. dört ay kadar önce karbon temizleme yaptırdım. şu anda araba 42000 km civarında bir aydan beri arabamda bazen 1. vitesten 2. vitese geçerken yada bazen vites düşerken bir anlık bir yığılma ve durağanlaşma oluyor sanki bir saniyeliğine araba yakıt yemiyor yada hava alamıyor gibi oluyor ama daha sonra çok güçlü bir şekilde öne doğru fırlıyor. tekleme yada pır pır yapma durumu değil diye düşünüyorum . henüz servise götürmedim . bu durumu her zaman yapmıyor . servise götürdüğüm zaman bu durumu yapmazsa büyük ihtimalle sevis beni geri gönderecektir. bilgisayarda her hangi bir arıza ışığı yanmadı. bu durum için değerli görüşlerinizi almak istiyorum . başından böyle bir olay geçmiş arkadaşımız var ise yardımcı olurlarsa sevinirim . selamlar saygılar

  19. #16
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    dostum aynı problem bende de olmaya başladı. Bence sebebi baskı balata. Vitesi ilk attığın anlarda gaz verdiğinde silkeleme de oluyordur.

  20. #17
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Cihan, İlker Bey in aracında sanıyorum devirlenme güçlüğü var.Yani gaza basıldığı halde motor devri gecikmeli olarak artmakta.Dolayısıyla kavrama sisteminde bir sorun olmaması gerekiyor.Tahminim yakıt sistemi-elektronik ile ilgili bir problem olabileceği yönünde...

  21. 22/11/2008, 18:20


  22. #18
    Ziyaretçi047
    Ziyaretçi Ziyaretçi047 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)

    Standart

    valla turbo basıncımı fazla kısarsam bu gecikme bende de oluyor. onun dışında turbom da iyi dolmuyor bazen. gazı bırakıp tekrar basmam gerekiyor. hepsinin sonu baskı ya çıkacak gibime geliyor.

Benzer Konular

  1. Multijet motor kodları
    34 BU 8440 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 6
    Son Mesaj: 24/04/2012, 01:29
  2. 1.3 multijet motor yenileme
    Ziyaretci046 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 10/02/2012, 11:56
  3. 4 milyonuncu multijet motor...!
    jacoben tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 01/06/2011, 17:43
  4. 1.3 multijet motor tıkırtısı
    asimsendogan tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 13/10/2010, 18:30
  5. 1.3 multijet motor performans
    terazi12345 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 61
    Son Mesaj: 23/05/2010, 10:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Multijet tutumlu motor Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com