Evet kesinlikle böyle yaptım

başta içeri giden iki hortumu buldum ve takip ettim kelepçe yerlerinden çıkarttım içlerine baska bir hortum geçirdim daha küçük çapta. Daha sonra nefesimle üfleyerek içindeki antifrizi komple bosalttım ve içini diger hortumdan çıkana kadar kireç çözücüyle doldurdum. 15-20 dk arası bekledim ve kireç çözücü gerçekten işe yaradı özüldü. başta üflediğimde zor giden hafa çok rahat akmaya basladı. petekten çıkan antifriz katran gibi olmustu. Kireç çözücü olayını 2 kere tekrarladım. Üflemem kolaylasınca aynen geri topladım aracı(kireç çözücüyü komple boşalttıgımdan emin olduktan sonra). Herşey iyi güzel ama ısıtma hala yoktu hava yaptıgını farkettim. çünkü kaloriferi açtıgımda su sesi geliyordu şarıl şarıl dedim bunda hava var

İçeri giden hortumlardan biri üzerinde vana var o vanadan su gelene kadar havasını aldım. Şuanda araç sauna gibi ısıtıyor. Antifrizim azaldı kabında bariz görülüyor yarın komple antifrizini değiştireceğim. Bu uygulamayı aracı ısıtmayan arkadaslar deneye bilir fakat işlemi yapmadan önce aracın motorundan içeri giden bir giriş bir çıkış hortumu var, hararet normali gösterdiğinde o hortumları elleyin biri sıcak diğeri soguksa tıkalıdır ve bu işlemi uygulayın. İkisi sıcaksa muhtemelen vanası kapalıdır(multijetlerde).
Deneyerek ve fikir alarak basarıya ulastıgım bir işlemdi. Bu işlemi sanayıde makına ile yaptırması 120 tl civarı egerki şişlememiz lazım derlerse fiyatı 200den aşşagı olmayacaktır.. Bunu kendiniz yaparsanız 2lt kireç çözücü fiyatı kadar tutuyor. Ha olduda siz açamadınız şişletmeniz veya petegi değiştirmeniz gerekti bunun için komple gögsü söktürmeniz gerekiyor ben sordum sadece işçilik 250 denildi. petek alsak etsek 150 de o gelir muhtemelen. Çok çok ustalık gerektirmiyor ama kesinlikle el yatkın olmalı. Aracı geri toplayamam derseniz hiç bulaşmayın.
Yer imleri