10 sonuçtan 1 ile 10 arası

Konu: Linea T-JET yağ eksiltme problemi.

  1. #1
    GÖKHAN KARALARLI
    eye of the tiger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 34

    Teknik Konu Linea T-JET yağ eksiltme problemi.

    Arkadaşlar merhaba.2007 model 76000 km de Linea t-jet araçım ( LPG'siz ) yağ eksiltiyor.Yaklaşık 3000-4000 km de 250 - 300 cc kadar yağ eksiltme frekansı var.Bu normal mi bi durum mu ? Yoksa anormal mi ? Turbo beslemeli araçlarda yağ yakma gibi bi durumun söz konusu mu ? Arabamın bakımlarını düzenli olarak yaptırıyorum.Bu durum canımı sıktı .Bilgisi olan arakadaşlardan yorum bekliyorum.

  2. #2
    Oğuzhan Mungan
    Ozzy3327 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/06/2013
    Mesajlar
    226
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    bence belirttiğiniz rakam normal,vw tsi motorları özellikler polo gti tsi motorlar belirttiğiniz miktarı 1.000 kmde eksiltiyo,aynı şekilde deli gibi paralar verilip alınan d4d motorlu toyotalarda aynı durumda.
    ayrıca bu kilometrede bi araç yağ yakmaz diye düşünüyorum,yağ kaçağı olur en fazla

  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    GÖKHAN KARALARLI
    eye of the tiger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    Alıntı Ozzy3327 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    bence belirttiğiniz rakam normal,vw tsi motorları özellikler polo gti tsi motorlar belirttiğiniz miktarı 1.000 kmde eksiltiyo,aynı şekilde deli gibi paralar verilip alınan d4d motorlu toyotalarda aynı durumda.
    ayrıca bu kilometrede bi araç yağ yakmaz diye düşünüyorum,yağ kaçağı olur en fazla
    Yağ kaçağı değilde normal bi terleme var.

  5. #4
    Oğuzhan Mungan
    Ozzy3327 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    21/06/2013
    Mesajlar
    226
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 63

    Standart

    nerden yapıyo peki bu terlemeyi? intercooler yada turbo hortumundan falanmı?

  6. #5
    GÖKHAN KARALARLI
    eye of the tiger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    Alıntı Ozzy3327 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    nerden yapıyo peki bu terlemeyi? intercooler yada turbo hortumundan falanmı?
    Karter alt ve yan kısımlarında var.Turbo hortumunun içine açıp bakmadım yağ var mı diye .

  7. #6
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    karter tapasını bi konrol ettirin olmadı üst kapak contasına bi baksınlar,benimde gp. t jet 53000 de allaha şükür 1 gram yağ eksiltme yok çubuk sürekli aynı seviyede.

  8. #7
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    size bir de tavsiye castrol edge 5 40 turbo dıesel yağ kullanın inanın çok farkediyo , bi de yağı mümkün olduğunca erken değiştirin ben en geç 7000 km'de değişiyorum.

  9. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  10. #8
    GÖKHAN KARALARLI
    eye of the tiger - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/02/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    129
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 34

    Standart

    Arkadaşlar tekrar merhaba.Motor yağ eksiltme problemi için bugün Bosch Car servise gittim.Hava filtresinden turbo'ya gelen boruda ve turbodan intercoller'a giden boru üzerinde yağlanma gördük.Intercooller'a giden boruyu söktüler ve boru içerisinde yaklaşık 50 cc kadar akışkan yağ olduğunu gördük.Yağ eksiltmenin turbo kaynaklı olduğu anlaşıldı.Turbo tamirinin mümkün olduğunu fakat randumanlı olmadığını söyleyip değişim tavsiye ettiler.Yetkili serviste 1995 tl gibi bir parça fiyatı olduğu söylendi. ( Bizzat servise gidip sormadım. ) T-Jet motorlar üzerinde Garrett marka turbo olduğu söyledi Bosch servisi ve aynı turbonun 800 tl gibi bir fiyatı olacağını söylendi.( Tahmini rakam. ) Değişime onay verdiğimde parça siparişlerini verip değişimi yapacaklar.Hazır bakıma girmişken triger kayışı,rulmanlar,su devir dayim pompası,yardımcı kayışlar ,bujiler ve klima kayışınıda değiştirmek istediğimi söyledim.yaklaşık 2000 tl gibi bir masraf beni bekliyor.Pamuk eller cebe

  11. #9
    görkem koçsan
    görkem koçsan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/02/2009
    Mesajlar
    1.003
    Nereden
    Zonguldak
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 162

    Standart

    kardeş arabayı sıkıştırma bi de turbonun en büyük düşmanı o, bi de stop etmeden bi 30-40 saniye boşta çalıştırcaksın, mecbur kalmadığın sürece sıkıştırmıycan arabayı. neyse onunla geçmiş olsun allah kaza bela vermesin araba işleri bu sonuçta masraf ne yazıkki olacak.

  12. #10
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı eye of the tiger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar tekrar merhaba.Motor yağ eksiltme problemi için bugün Bosch Car servise gittim.Hava filtresinden turbo'ya gelen boruda ve turbodan intercoller'a giden boru üzerinde yağlanma gördük.Intercooller'a giden boruyu söktüler ve boru içerisinde yaklaşık 50 cc kadar akışkan yağ olduğunu gördük.Yağ eksiltmenin turbo kaynaklı olduğu anlaşıldı.Turbo tamirinin mümkün olduğunu fakat randumanlı olmadığını söyleyip değişim tavsiye ettiler.Yetkili serviste 1995 tl gibi bir parça fiyatı olduğu söylendi. ( Bizzat servise gidip sormadım. ) T-Jet motorlar üzerinde Garrett marka turbo olduğu söyledi Bosch servisi ve aynı turbonun 800 tl gibi bir fiyatı olacağını söylendi.( Tahmini rakam. ) Değişime onay verdiğimde parça siparişlerini verip değişimi yapacaklar.Hazır bakıma girmişken triger kayışı,rulmanlar,su devir dayim pompası,yardımcı kayışlar ,bujiler ve klima kayışınıda değiştirmek istediğimi söyledim.yaklaşık 2000 tl gibi bir masraf beni bekliyor.Pamuk eller cebe
    Orjinal t-jetlede (120hplik) IHI VL37 turbo mevcut. VL36 lar 150lik bravolarda kullanılıyor diye hatırlıyorum. Garrett 1446 turbo ise 150+ üstü güçlerde kullanılıyor. Servisten 36ve 37 turbo fiyatları alın 36 uygun gelirse onu takar bir de chip attınız mı tadından yenmez diye düşünüyorum. Zira hesaplar değişmeseydi Orkun abimizin yönlendirmesiyle bu konfigürasyonu uygulaycaktım.

Benzer Konular

  1. Su eksiltme.
    forcaster35 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 14/11/2013, 23:48
  2. Su eksiltme
    iskender tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 11/11/2013, 20:46
  3. Yağ eksiltme
    jakabo_ank tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 11/06/2010, 11:48
  4. Yağ eksiltme problemi
    usermm1 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 08/12/2009, 00:41
  5. Yağ Eksiltme ?
    aykuting tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 20/09/2009, 23:17

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com