Alıntı eye of the tiger Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
Arkadaşlar tekrar merhaba.Motor yağ eksiltme problemi için bugün Bosch Car servise gittim.Hava filtresinden turbo'ya gelen boruda ve turbodan intercoller'a giden boru üzerinde yağlanma gördük.Intercooller'a giden boruyu söktüler ve boru içerisinde yaklaşık 50 cc kadar akışkan yağ olduğunu gördük.Yağ eksiltmenin turbo kaynaklı olduğu anlaşıldı.Turbo tamirinin mümkün olduğunu fakat randumanlı olmadığını söyleyip değişim tavsiye ettiler.Yetkili serviste 1995 tl gibi bir parça fiyatı olduğu söylendi. ( Bizzat servise gidip sormadım. ) T-Jet motorlar üzerinde Garrett marka turbo olduğu söyledi Bosch servisi ve aynı turbonun 800 tl gibi bir fiyatı olacağını söylendi.( Tahmini rakam. ) Değişime onay verdiğimde parça siparişlerini verip değişimi yapacaklar.Hazır bakıma girmişken triger kayışı,rulmanlar,su devir dayim pompası,yardımcı kayışlar ,bujiler ve klima kayışınıda değiştirmek istediğimi söyledim.yaklaşık 2000 tl gibi bir masraf beni bekliyor.Pamuk eller cebe
Orjinal t-jetlede (120hplik) IHI VL37 turbo mevcut. VL36 lar 150lik bravolarda kullanılıyor diye hatırlıyorum. Garrett 1446 turbo ise 150+ üstü güçlerde kullanılıyor. Servisten 36ve 37 turbo fiyatları alın 36 uygun gelirse onu takar bir de chip attınız mı tadından yenmez diye düşünüyorum. Zira hesaplar değişmeseydi Orkun abimizin yönlendirmesiyle bu konfigürasyonu uygulaycaktım.