16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Turbo Sorunum. Yardım

  1. #1
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart Turbo Sorunum. Yardım

    Selam değerli forum üyeleri
    Geçen gün arabamla giderken birden çekişten düştüğünü farkettim ve kaputu açıp gaza bastırdım bir uğultu geliyor. farkettimki turbo sorunu. İzmirde fiat bornovadaki fiat alberti ye gittim . kafadan turbo gitmiş değişmesi gerek dediler ama benim sorunum biraz anormal. Turbo devreye girmiyor değil giriyor ama yokuş yukarı yada otobanda hızlandığı zaman. diğer türlüde sanki yarım devrede . hani hortumdan su akarken hortumu elimizle kısarız suyu azaltırız ya aynı o his. Neyse bugün artık dayanamadım arabayı kapının önünden aldım ve çıktım otobana yüklendim deviri 5 e kadar getirdim. yavaş yavaş eski haline döndü baya bir zorladım ( kurum bağladıysa açılsın diye ) ve artık eski düzene döndü ve bu arada baya bi ani dur kalk yaptım (otobana çıkmadan) arabayı bi yerde durdurdum mazot aldım ve kontak aç kapa yaptıktan sonra devam ettim ve artık sorun çözülmüştü ama hala çok ince bir uğultu geliyor yada psikolojik. yani para göz servis elemanlarının dediği gibi turbo değişmesi gerekmiyormuş belki bi temizlik işiyle hallolucaktı ama kandırmaya çalıştılar çünkü ben turbomun gidici olduğu kanaatinde değildim sonuçta kendi kullandığımız arabaları az çok tanıyoruz. Neyse şuan araba kapının önünde sorunum kısmen çözüldü. Sizce bu sorun kurum bağlamasından mı kaynaklanıyor ? Not: Genelde aracımı 2.000 devir civarı kullanırım ve motor 2 hafta önce yağmur yedi.

  2. #2
    serkan dikici
    serkandikici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    682
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AV 8552
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Kardeşim öncelikle geçmiş olsun.. Turbo mazotu üzerinden geçiren bi sistem değil yalnızca yağ yardımıyla soğur ve lubrikasyon yapar bu açıdan düşünürsek turbonun kurum bağlamasını çok ihtimalli bulmuyorum yanlışım varsa düzeltecektir arkadaşlar. Islık şeklinde bi uğultu ise bahsettiğimiz ki genelde turbonun gitmesi de bu ses ile ilişkilendirilir pervanelerin yamulması sonucu havanın içinden geçerken ses vermesidir. Sorununuz tam olarak ne bilmiyorum belki de turbo hortumunda bişey tıkandı hava aldığı nokta kapanmıştı vb şeyler geliyor aklıma. Tavisyem bi ustaya turbo hortumlarını (hava giriş) kontrol ettirebilirsin. Eğer turbo kaynaklı bir çekiş düşmesi varsa ve sen zorladığında açıldıysa tıkanma - veya hortum patlatıp hava kaçırma ihtimali ağır basıyor yani.. Aracın kaç km olduğuna da bağlı olarak turbo gitmiş de olabilir. Eski aracım 1.6 TDCI Ford Fusiondu 67000km de eski sahibinin yağ değişim ihmali sonucu turbo değiştirdim ve çekişten düşme vs nedeniyle değil sadece ses nedeniyle. Biraz pinpirikli davrandım anlayacağın Yetkili hangi servise gidersen turbo ıslığını duydumu değişim diyor yapcak bişey yok.. Turbo tamiri yapan bir çok iyi firma var internetten bakarsan izmir içinde de garantili yerler var. Revizyonu pek tavsiye etmiyorum ama içine sinecekse veya beni 6ay - 1yıl - 2yıl vb idare etsin dersen o da bi alternatif.. Tekrardan geçmiş olsun uzun oldu biraz yazı kusura bakma
    M.K.ATATÜRK


  3. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  4. #3
    serkan dikici
    serkandikici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    682
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AV 8552
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Edit : Bu arada seste azalma ve artma düzensiz olarak bende de oluyordu yani şu anda ıslık sesi azalmış olabilir ama sorunun tekrardan nüksetmesi muhtemel. İlk bu sorunu yaptığında otobanda 6000 devir civarında çevirerek biraz zorlayarak kullandım aracı ne olacak diye motor arıza ışığı yaktı stop edip çalıştırınca arızayı sildi ve ses oldukça azaldı ancak 1 hafta sonra tekrar başladı ve giderek arttı..
    M.K.ATATÜRK


  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #4
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı nserkandikici Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Edit : Bu arada seste azalma ve artma düzensiz olarak bende de oluyordu yani şu anda ıslık sesi azalmış olabilir ama sorunun tekrardan nüksetmesi muhtemel. İlk bu sorunu yaptığında otobanda 6000 devir civarında çevirerek biraz zorlayarak kullandım aracı ne olacak diye motor arıza ışığı yaktı stop edip çalıştırınca arızayı sildi ve ses oldukça azaldı ancak 1 hafta sonra tekrar başladı ve giderek arttı..
    Belki benim sorunumda aynı bu şekilde olucak ama ben turbo bittiğinin kanaatine varmak istemiyorum pek İnşallah hortum tıkanması gibi bişeydir bir ustaya kontrol ettireyim en iyisi teşekkür ederim

  7. #5
    serkan dikici
    serkandikici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    682
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AV 8552
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Alıntı ttayyllann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Belki benim sorunumda aynı bu şekilde olucak ama ben turbo bittiğinin kanaatine varmak istemiyorum pek İnşallah hortum tıkanması gibi bişeydir bir ustaya kontrol ettireyim en iyisi teşekkür ederim
    Çok geçmiş olsun tekrardan umarım hiç bişey yoktur turbo sistemde ki bakımlarınızı yağ değiişimlerinizi aksatmıyorsanız zannetmiyorum pek
    M.K.ATATÜRK


  8. #6
    serkan dikici
    serkandikici - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    682
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    35 AV 8552
    Edilen teşekkür: 168

    Standart

    Bu arada araç kaç binde? Bizim sattığımız bi albea 1.3 mjet vardı 265.000kmde daha turbo tık dememişti..
    M.K.ATATÜRK


  9. #7
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    araç 200binde. ben daha 10 bin km yapmadım. ama alırken motor kuvveti 75 bg ken 73 çıktı. Yani daha ömrü çook var zaten dizel motorların bakımını aksatma seni gömer ama turbo için çok bişey diyemem sonuçta. 15 dk önce araca tekrar bindim 5 km yol yaptım ince ıslık sesi dışında birşeyi yoktu çekişten düşme vs. önceden resmen hızlanmıyodu. Galiba turbo boruları tıkanmış ve ben yüksek basınçla açtım diye düşünüyorum. Garip bi olay.

  10. #8
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Turbo sisteminde arabayı zorlayıp basınç ile açılarak düzelecek bir hortum vs. yoktur, eğer halen ıslık veya üfleme tarzında ses varsa, bence öncelikle aracı test cihazına bağlatıp turbo kontrolü yapmak gerekir. Eğer testde turbo verilerinde düşüş varsa da hakikaten revizyon ile de tam bir sonuç elde edilemeyebilir, bu durumda tabiki en doğrusu turbo değişimi olacaktır.

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #9
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo sisteminde arabayı zorlayıp basınç ile açılarak düzelecek bir hortum vs. yoktur, eğer halen ıslık veya üfleme tarzında ses varsa, bence öncelikle aracı test cihazına bağlatıp turbo kontrolü yapmak gerekir. Eğer testde turbo verilerinde düşüş varsa da hakikaten revizyon ile de tam bir sonuç elde edilemeyebilir, bu durumda tabiki en doğrusu turbo değişimi olacaktır.
    Ama fiat servisi kendinden soğuttu resmen yani daha arabanın sesine baktı değişim dedi peki neden ara sıra devreye giriyo normale dönüyo dedim olur arada dedi çok lakayitler yani bunu sanayide yapabilecek birileri varmıdır güvenim sanayiye daha fazla resmen. Birde arabadan anlayan birkaç arkadaşım var onlara sorduğumda tabiki tıkanma olur doğaldır devirli kullanırsan kendini temizler dediler. dizel bravolarında buna benzer bir sorunu vardı sanırım yanlış hatırlamıyorsam arada yüksek devirli kullanmak gerekiyordu. Ben genelde devirsiz araba kullanırım ses yapmasın diye aşırı değil ama normal değerlerin çok az altında. Bilginize zıtlık olsun diye demiyorum sadece böyle bişeyin olma ihtimali yokmudur diyorum . yoksa ilk fırsatta kendimi sanayiye atıcam

  13. #10
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı ttayyllann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama fiat servisi kendinden soğuttu resmen yani daha arabanın sesine baktı değişim dedi peki neden ara sıra devreye giriyo normale dönüyo dedim olur arada dedi çok lakayitler yani bunu sanayide yapabilecek birileri varmıdır güvenim sanayiye daha fazla resmen. Birde arabadan anlayan birkaç arkadaşım var onlara sorduğumda tabiki tıkanma olur doğaldır devirli kullanırsan kendini temizler dediler. dizel bravolarında buna benzer bir sorunu vardı sanırım yanlış hatırlamıyorsam arada yüksek devirli kullanmak gerekiyordu. Ben genelde devirsiz araba kullanırım ses yapmasın diye aşırı değil ama normal değerlerin çok az altında. Bilginize zıtlık olsun diye demiyorum sadece böyle bişeyin olma ihtimali yokmudur diyorum . yoksa ilk fırsatta kendimi sanayiye atıcam
    Sevgili Taylan kardeşim, asla araba kullanma şekliyle turbo arızaları düzelmez, çünkü gaza basma veya basınç arttırma ile açılacak bir sistem değildir. Ayrıca da servis konusunda ön yargı geliştirmeye de gerek yok, öbür türlü de doğru bir işlem yapılacağı garantisi asla olamaz, doğru olanı dediğim şekilde, Fıat test cihazı veya examiner cihazına bağlatıp turbo değerlerine bakılarak arıza tespiti yapmak olacaktır. Eğer sorun var ise de, ben revizyon ile geçici olarak uzun vadede sağlıklı olamayacak işlerle uğraşmamanızı öneririm, en sağlıklısı tabiki yeni bir turbo uygulamaktır.

  14. #11
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili Taylan kardeşim, asla araba kullanma şekliyle turbo arızaları düzelmez, çünkü gaza basma veya basınç arttırma ile açılacak bir sistem değildir. Ayrıca da servis konusunda ön yargı geliştirmeye de gerek yok, öbür türlü de doğru bir işlem yapılacağı garantisi asla olamaz, doğru olanı dediğim şekilde, Fıat test cihazı veya examiner cihazına bağlatıp turbo değerlerine bakılarak arıza tespiti yapmak olacaktır. Eğer sorun var ise de, ben revizyon ile geçici olarak uzun vadede sağlıklı olamayacak işlerle uğraşmamanızı öneririm, en sağlıklısı tabiki yeni bir turbo uygulamaktır.
    Doğrudur belki şehir efsanelerine kulak vermemek gerek ama neden biraz devirli kullandıktan sonra düzene girdi yani bu garip geliyo bana

  15. #12
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı ttayyllann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğrudur belki şehir efsanelerine kulak vermemek gerek ama neden biraz devirli kullandıktan sonra düzene girdi yani bu garip geliyo bana
    Kullanım sonrasında düzene girip girmediğini ancak performans ve turbo değerlerini cihazda gördüğünüzde düşünmelisiniz. Çünkü bu durumda psikolojik faktörler de devreye giriyor. Turbo sisteminde tıkanma, ancak yağlama borusunda olur ve o da ne kadar devirli araba kullansanız da asla tıkanmış yağlama hortumu ve spiral borusunu açmaya yetmez, kurum oluşturacak bir kısmı da yoktur. Asla gerçek olmayacak ve ütopik bir şekilde açıldığını varsaysanız da, tıkanmış boru ve azalmış bir yağlama nedeniyle bozulmuş bir mil yatağını ve de dolayısıyla düşmüş bir turbo performansını tekrar düzeltmiş olmak asla mümkün değildir. Halen var olduğunu belirttiğiniz ses, sorun olduğunu göstermekte, test cihazında mutlaka görülmesi gerekir.
    Konu OAGP1960 tarafından (04/11/2013 Saat 02:23 ) değiştirilmiştir.

  16. #13
    Osman KOCA
    cezalandirici083454 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2013
    Mesajlar
    140
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Plaka
    34GZ2403
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    Selamunaleyküm geçmiş olsun.
    Bence tanıdık güvenilir bier usta bulup sorunun kaynağını bulmanız. Servislere pek güvenemiyorum bende.

  17. #14
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Arkadaşlar sorunum düzeldi Anlamadığım bi şekilde arabanın çekişi eskisi gibi gayet iyi herhangibi bir sorun kalmadı şuan. Arabayı yinede tamircime bırakıcam randevu verdiler. Bildirmek istedim.

  18. #15
    eko mode
    miskofalez - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/11/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    329
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Edilen teşekkür: 102

    Standart

    Bana sanki manifold tıkanması gibi geldi ama sen yinede baktır
    BABANA SOR ÇOCUK, VATAN ELDEN GİTTİKTEN SONRA EVLADIN NE ÖNEMİ KALIR?
    ATATÜRK

    PİONNER 8450BT
    KİCKER KS65.2 16 CM
    KİCKER KS5.2 13 CM
    REAUDİO SRX 12 SUB
    SOUNDMAGUS VS 800.1
    MACOUSTİC MSX 700.5

  19. #16
    ahmet kuy
    punto98 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    08/08/2013
    Mesajlar
    21
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    arkadaşlar benim araba 40000 binde yakıtı değiştirdim tubo bitti nasıl düzeltirim geri çok acil yardım

Benzer Konular

  1. 2 tane sorunum var acil yardım
    pakten tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 05/05/2012, 02:17
  2. 2 sorunum var birine servis bile çare bulamadı yardım lütfen
    miharbi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 11/03/2012, 23:30
  3. Turbo yardım
    nemrut tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 23/05/2010, 14:06
  4. teyp sorunum var yardım
    krakercocuk tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 27/08/2008, 12:16
  5. AciL Yardım Turbo NoS
    bora_ksk tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 27/01/2008, 13:11

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com