16 sonuçtan 1 ile 16 arası

Konu: Turbo Sorunum. Yardım

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Turbo sisteminde arabayı zorlayıp basınç ile açılarak düzelecek bir hortum vs. yoktur, eğer halen ıslık veya üfleme tarzında ses varsa, bence öncelikle aracı test cihazına bağlatıp turbo kontrolü yapmak gerekir. Eğer testde turbo verilerinde düşüş varsa da hakikaten revizyon ile de tam bir sonuç elde edilemeyebilir, bu durumda tabiki en doğrusu turbo değişimi olacaktır.
    Ama fiat servisi kendinden soğuttu resmen yani daha arabanın sesine baktı değişim dedi peki neden ara sıra devreye giriyo normale dönüyo dedim olur arada dedi çok lakayitler yani bunu sanayide yapabilecek birileri varmıdır güvenim sanayiye daha fazla resmen. Birde arabadan anlayan birkaç arkadaşım var onlara sorduğumda tabiki tıkanma olur doğaldır devirli kullanırsan kendini temizler dediler. dizel bravolarında buna benzer bir sorunu vardı sanırım yanlış hatırlamıyorsam arada yüksek devirli kullanmak gerekiyordu. Ben genelde devirsiz araba kullanırım ses yapmasın diye aşırı değil ama normal değerlerin çok az altında. Bilginize zıtlık olsun diye demiyorum sadece böyle bişeyin olma ihtimali yokmudur diyorum . yoksa ilk fırsatta kendimi sanayiye atıcam

  2. #2
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı ttayyllann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ama fiat servisi kendinden soğuttu resmen yani daha arabanın sesine baktı değişim dedi peki neden ara sıra devreye giriyo normale dönüyo dedim olur arada dedi çok lakayitler yani bunu sanayide yapabilecek birileri varmıdır güvenim sanayiye daha fazla resmen. Birde arabadan anlayan birkaç arkadaşım var onlara sorduğumda tabiki tıkanma olur doğaldır devirli kullanırsan kendini temizler dediler. dizel bravolarında buna benzer bir sorunu vardı sanırım yanlış hatırlamıyorsam arada yüksek devirli kullanmak gerekiyordu. Ben genelde devirsiz araba kullanırım ses yapmasın diye aşırı değil ama normal değerlerin çok az altında. Bilginize zıtlık olsun diye demiyorum sadece böyle bişeyin olma ihtimali yokmudur diyorum . yoksa ilk fırsatta kendimi sanayiye atıcam
    Sevgili Taylan kardeşim, asla araba kullanma şekliyle turbo arızaları düzelmez, çünkü gaza basma veya basınç arttırma ile açılacak bir sistem değildir. Ayrıca da servis konusunda ön yargı geliştirmeye de gerek yok, öbür türlü de doğru bir işlem yapılacağı garantisi asla olamaz, doğru olanı dediğim şekilde, Fıat test cihazı veya examiner cihazına bağlatıp turbo değerlerine bakılarak arıza tespiti yapmak olacaktır. Eğer sorun var ise de, ben revizyon ile geçici olarak uzun vadede sağlıklı olamayacak işlerle uğraşmamanızı öneririm, en sağlıklısı tabiki yeni bir turbo uygulamaktır.

  3. #3
    taylan durğal
    ttayyllann - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/04/2013
    Yaş
    33
    Mesajlar
    56
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Edilen teşekkür: 3

    Standart

    Alıntı OAGP1960 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sevgili Taylan kardeşim, asla araba kullanma şekliyle turbo arızaları düzelmez, çünkü gaza basma veya basınç arttırma ile açılacak bir sistem değildir. Ayrıca da servis konusunda ön yargı geliştirmeye de gerek yok, öbür türlü de doğru bir işlem yapılacağı garantisi asla olamaz, doğru olanı dediğim şekilde, Fıat test cihazı veya examiner cihazına bağlatıp turbo değerlerine bakılarak arıza tespiti yapmak olacaktır. Eğer sorun var ise de, ben revizyon ile geçici olarak uzun vadede sağlıklı olamayacak işlerle uğraşmamanızı öneririm, en sağlıklısı tabiki yeni bir turbo uygulamaktır.
    Doğrudur belki şehir efsanelerine kulak vermemek gerek ama neden biraz devirli kullandıktan sonra düzene girdi yani bu garip geliyo bana

  4. #4
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı ttayyllann Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğrudur belki şehir efsanelerine kulak vermemek gerek ama neden biraz devirli kullandıktan sonra düzene girdi yani bu garip geliyo bana
    Kullanım sonrasında düzene girip girmediğini ancak performans ve turbo değerlerini cihazda gördüğünüzde düşünmelisiniz. Çünkü bu durumda psikolojik faktörler de devreye giriyor. Turbo sisteminde tıkanma, ancak yağlama borusunda olur ve o da ne kadar devirli araba kullansanız da asla tıkanmış yağlama hortumu ve spiral borusunu açmaya yetmez, kurum oluşturacak bir kısmı da yoktur. Asla gerçek olmayacak ve ütopik bir şekilde açıldığını varsaysanız da, tıkanmış boru ve azalmış bir yağlama nedeniyle bozulmuş bir mil yatağını ve de dolayısıyla düşmüş bir turbo performansını tekrar düzeltmiş olmak asla mümkün değildir. Halen var olduğunu belirttiğiniz ses, sorun olduğunu göstermekte, test cihazında mutlaka görülmesi gerekir.
    Konu OAGP1960 tarafından (04/11/2013 Saat 02:23 ) değiştirilmiştir.

Benzer Konular

  1. 2 tane sorunum var acil yardım
    pakten tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 05/05/2012, 02:17
  2. 2 sorunum var birine servis bile çare bulamadı yardım lütfen
    miharbi tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 14
    Son Mesaj: 11/03/2012, 23:30
  3. Turbo yardım
    nemrut tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 23/05/2010, 14:06
  4. teyp sorunum var yardım
    krakercocuk tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 27/08/2008, 12:16
  5. AciL Yardım Turbo NoS
    bora_ksk tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 20
    Son Mesaj: 27/01/2008, 13:11

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com