Sayfa 10/11 İlkİlk ... 67891011 SonSon
216 sonuçtan 181 ile 200 arası

Konu: Hadi bakalım şu cut-off olayına biraz kafa yoralım

  1. #181
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Doğal olarak viteste iken mantıken gaza bassanızda basmasanızda yokuş aşağı inerken fren destekli de olsa motor teker dönüşü devrinde çalışıyor olması gerekir. Fakat vitesin boşta olması motoru rölanti durumuna sokmazmı. Motor rölantide ama araba mesela 80km hızla gidiyor. Bu durumda motora giden yakıt miktarı sadece rölanti kadar olmalı değilmi. Ama araba 50km yol yapmış. 100km sonunda araba ne kadar yakıt harcamıştır. Tabii yokuş inişler için söylüyorum. Düz yolda aynı hızı yakalamak için extra bi yakıt daha harcamak gerekir o ayrı.

  2. #182
    Şakir Yalçın
    makineman - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/05/2007
    Yaş
    44
    Mesajlar
    269
    Nereden
    Konya
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 92

    Standart

    Alıntı serdar2362 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Doğal olarak viteste iken mantıken gaza bassanızda basmasanızda yokuş aşağı inerken fren destekli de olsa motor teker dönüşü devrinde çalışıyor olması gerekir. Fakat vitesin boşta olması motoru rölanti durumuna sokmazmı. Motor rölantide ama araba mesela 80km hızla gidiyor. Bu durumda motora giden yakıt miktarı sadece rölanti kadar olmalı değilmi. Ama araba 50km yol yapmış. 100km sonunda araba ne kadar yakıt harcamıştır. Tabii yokuş inişler için söylüyorum. Düz yolda aynı hızı yakalamak için extra bi yakıt daha harcamak gerekir o ayrı.
    Aynı şeyden bahsetmiyormuyuz ya da anlatmaya çalıştığınızı ben tam anlayamadım. Anlayan arkadaşlar cevaplasınlar lütfen.

  3. #183
    Serdar Karaaslan
    BSK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    12/11/2008
    Yaş
    45
    Mesajlar
    555
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 310

    Standart

    Sonuç olarak;
    - Araç boş viteste yokuş aşağı inerken rölantide çalışacak kadar yakıt harcıyor yani benzin yakıyor,
    - Araç viteste 1750-2000 deviri geçmek şartıyla cut-off a geçiyor ve benzin yakmıyor,
    - Yani 1750-2000 deviri geçiyorsanız viteste inin ki yakmasın geçmiyorsanız zaten düze yakın bir eğimdesiniz demektir yada çok yavaş gidiyorsunuz demektir ki zaten gaza basacaksınız eğer yavaş gitmekten sıkılmıyorsanız.

  4. #184
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Serdar Bey, yokuşta boşta gitmek yokuşta viteste gitmekten daha fazla yakıt harcanmasına sebep olur.Bunun nedeni ise yukarıda söylendiği gibi cut-off.Belki şu tartışılabilir: Yokuş aşağı aracın daha rahat hızlandığını varsayarak belki boşta 10km gidilebilecekken viteste 7km gidilebilir.Ancak yine de cut-off nedeniyle kalan 3km de yakılan yakıtı hesaba kattığımızda bile viteste inmek daha tasarruflu olur bence.Zaten aracı boşa almak motor ve tekerlek arasındaki bağlantıyı kestiği için tehlike doğurabilir.O yüzden bence yokuş aşağı hem güvenlik hem de ekonomiklik için viteste kalınmalı,

    Konu cut-offla ilgili olduğundan diğer başlıkla bunu birleştirelim...

  5. #185
    Ha UL
    fluent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/02/2009
    Mesajlar
    55
    Nereden
    Elazığ
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Sende at 1 e motor zaten kendini frenliyor, 1. viteste hafif gaz vererek in rampayı

  6. #186
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Serdar Bey, yokuşta boşta gitmek yokuşta viteste gitmekten daha fazla yakıt harcanmasına sebep olur.Bunun nedeni ise yukarıda söylendiği gibi cut-off.Belki şu tartışılabilir: Yokuş aşağı aracın daha rahat hızlandığını varsayarak belki boşta 10km gidilebilecekken viteste 7km gidilebilir.Ancak yine de cut-off nedeniyle kalan 3km de yakılan yakıtı hesaba kattığımızda bile viteste inmek daha tasarruflu olur bence.Zaten aracı boşa almak motor ve tekerlek arasındaki bağlantıyı kestiği için tehlike doğurabilir.O yüzden bence yokuş aşağı hem güvenlik hem de ekonomiklik için viteste kalınmalı,

    Konu cut-offla ilgili olduğundan diğer başlıkla bunu birleştirelim...
    arabada bu risk ne kadar var bilmiyorum ama babamın kuzeni kamyonla bu yüzden kaza yaptı ve vefat etti
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

  7. #187
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı OzzY Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    arabada bu risk ne kadar var bilmiyorum ama babamın kuzeni kamyonla bu yüzden kaza yaptı ve vefat etti
    Allah rahmet eylesin Ozan, otomobillerde de aynı risk mevcut.Sonuçta mekanik yapının çalışma mantığı aynı...

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #188
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Sonuçta ben Cut-Off olayını tam anlamamışım. Pardon yani.

    Malum biz eski adamlardan olduk. Eski arabalarda beyin diye bişey yoktu. Beyinsiz arabalardı. Ne kaa gaz, o kaa hız. Şimdi mekanik konusunda bilgim iyidir ancak elektrik, elektronik konusunda pek kafam almıyor. Bizim arabalarıda eski usul kullanmaya çalışıyoruz. Kaldıki bana direksiyonu öğreten de o zamanların ileri sürücü tekniği hocasıydı.

    Bu arada net'te araştırdım bir forum da birisi şunları yazmış. Siz zaten biliyorsunuz ben sadece bilgilendirme amaçlı olarak ekliyorum.

    Aracımızla yokus aşağı giderken araç vitesteyse yakıt tüketimi sıfır mıdır? Buna cut-off deniyor. Doğruluk payı ne kadardır? Teknik açıdan izahı yapılabilir mi?
    İşte izahı..... Arkadaşlar Belki Bazı Şeyleri Yanlış Biliyoruz...

    Yokuş aşağı inerken

    Araç viteste ise yer çekiminden ve aşağıya doğru iniş hareketinden tekerlekler aracın ağırlığına göre de hızlanarak sırası ile

    a. lastik-jant-takrik mili-(diferansiyel)-(kardan mili)-vites kutusu-kavrama-krank mili-biyel kolu-piston aracılığı ile silindirlere aşağıdan
    b. lastik-jant-takrik mili-(diferansiyel)-(kardan mili)-vites kutusu-kavrama-krank mili-zincir/kayış-eksantrik mili/milleri-valfler aracılığıyla üstten
    c. lastik-jant-takrik mili-(diferansiyel)-(kardan mili)-vites kutusu-kavrama-krank mili-kayış aracılığıyla da şarz dinamosu ve klima kompresörüne

    basınç uygulamakta, buna da "KOMPRESYON" denmekte, halk arasında da "MOTOR FRENİ" olarak adlandırılmaktadır. Gaz pedalına basılmadığından yakıt pompası (dizel-benzin-LPG) besleme yapması gerektiğine dair herhangi bir sinyal almamakta ve besleme yapmamaktadır. Bu husus esasen tüm araçlarda geçerlidir. Karbüratörlü araçlarda da eksantrik milinden güç alan yakıt pompası motor çalıştıkça daima yakıt pompalamakta ama karbüratörde hava besleme boğazına püskürtülmeyen fazla yakıt benzin deposuna geri gönderilmektedir. Yani 1978 model Şahin'le Pozantı yokuşundan aşağı viteste inerseniz benzin durmadan pompalanır ama depoya geri gider. 2008 model Passat TSI'yle viteste inerseniz benzin pompası devrede olur ancak yakıt çekmez.

    Bir defa bir yokuşu ÇIKTIĞINIZ vitesle İNMENİZ gerekiyor (3'se 3, 4'se 4, 2'yse 2 mesela). Vitese takmadan yokuş aşağı inerseniz, dostlarım, sırası ile sadece lastik-jant-takrik mili-(diferansiyel)-(kardan mili)-vites kutusu hareket eder, kavrama volan dişlisine bağlı olduğundan dönmez, motor rölantide çalışır ve 800 d/d hızla döner, yakıt tüketir, klima açıksa daha fazla tüketir.

    Bu nedenle, dostlarım, hem motor freni nedeni ile, hem aracınızın disk/kampana fren balatalarının ömrünü uztmak için, hem yakıt tasarrufu sağlamak için YOKUŞLARDA İNERKEN ve ayrıca (!) düz yolda (şehiriçinde kırmızıya yaklaşırken) yavaşlamanız gerekiyorsa vites küçülterek motor freni yapınız, boşa almayınız. İYİ ŞÖFOR ÇOK FRENE BASMAZ. Motor freni kullanır. Boşa almak cüzdanı da boşaltır çünkü boşta rölantıde çalışır araba.

    YOL BİLGİSAYARIN ANLIK YAKIT TÜKETİMİNİ ÖLÇMESİ olayına gelince: Yol bilgisayarı aracın her yerindeki sensörlerden gelen bilgileri toplayarak ve analiz ederek şoföre bazı fikirler verir. Anlık yakıt tüketimi yol bilgisayarının benzin pompasından gelen basınç ve yakıt akış sinyallerini aracın hızına ve motor devrine bağlı olarak EKSTRAPOLASYON yöntemi ile (temel verileri kullanarak bilgiyi arttırma yoluna gitmek) o andaki yakıt ile aracın 100 kilometreye ne kadar yakıt tükettiği veya 1 litre benzinle kaç kilometre gidebileceğini, katedebileceğini hesaplamakta ve ekranda göstermektedir.
    Konu ABNEW tarafından (15/09/2009 Saat 18:18 ) değiştirilmiştir.

  10. #189
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı serdar2362 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Sonuçta ben Cut-Off olayını tam anlamamışım. Pardon yani.

    Malum biz eski adamlardan olduk. Eski arabalarda beyin diye bişey yoktu. Beyinsiz arabalardı. Ne kaa gaz, o kaa hız. Şimdi mekanik konusunda bilgim iyidir ancak elektrik, elektronik konusunda pek kafam almıyor. Bizim arabalarıda eski usul kullanmaya çalışıyoruz. Kaldıki bana direksiyonu öğreten de o zamanların ileri sürücü tekniği hocasıydı.
    Serdar Bey, beyni olmayan o araçların bir çoğunda da cut-off bulunmaktaydı

  11. #190
    Mustafa Akçay
    pdr42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    45
    Mesajlar
    3.486
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 625

    Standart

    bu elemanda cut of olayında hiz benzin yakmadıgından soz ediyor ama dogan ında cut of yaptıgından soz ediyor ben yeni nesillerde olabilecek bir olay diye dusnuyordum. tabi yukarıdaki acıklamayla biraz daha yakıt yakmadıgına inandım. aama dedigim gibi bir deneme yapacam sizlerlerede paylasacam .

  12. #191
    SERDAR ÖZLÜ
    serdar2362 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/08/2009
    Yaş
    62
    Mesajlar
    1.860
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BY 7694
    Edilen teşekkür: 1623

    Standart

    Kısmet olursa arabamı ilk defa uzun yola çıkaracağım. Bayramda Ank-Kemer arası bi göreceğim burda da ne kadar yaktığı ve performansı konusunda konuşuruz gene. Şehir içi şu anda Ortalama Yakıt Tüketimi 5,5 gözüküyor bakalım 3 lü sayıları görebilecekmiyim.

    Alıntı ABNEW Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Serdar Bey, beyni olmayan o araçların bir çoğunda da cut-off bulunmaktaydı
    Evet varmış...! Bence birçok usta motor tamircisi bile bilmiyordu.
    Konu erdiyilmaz tarafından (16/09/2009 Saat 13:54 ) değiştirilmiştir. Sebep: Mesajlariniz birlestirilmistir.

  13. #192
    TÜMER ÖZDEMİR
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. rande - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    15/09/2009
    Mesajlar
    6
    Nereden
    Adıyaman
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1

    Standart

    Arkadaşım ben senin yerinde olsam aracımın hararet göstergesi biraz kımıldadıktan sonra hareket ederim, aracında oluşabilecek arızalar harcıyacağın yakıttan çok daha yüksek olur.

  14. #193
    Ümit Coşkun TURUCA
    Emekli Moderatör GP COSKUN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    11/09/2009
    Yaş
    49
    Mesajlar
    8.995
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 6069

    Standart

    Yapmayin arkadaşlar
    yakitin motoru yağlama gibi bir özelliği yok
    siz marşa basip araciniz çaliştiği andan itibaren yağ pompasi devreye girer ve yağlama abaşlar
    ayrica sana tavsiyem soğukken aracin motoruna fazla güç bindirmemen allah muhafaza kol çikarma dediğimiz motor arizasinin başlica sebeblerinden biri soğuk motora gaz verilmesi ve kompresörde inilmesi
    bence aracini bi beş dakka kadar isit daha sonra hareket et ve kesinlikle viteste in

  15. #194
    Mert Karaca
    Stalker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    25/12/2008
    Yaş
    40
    Mesajlar
    515
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Egzotik Kırmızı
    Edilen teşekkür: 135

    Standart

    Bu cutoff olayı Doganlarda felan var mı tam olarak bilmiyorum ama ya 98 ya da 96 model aracalarla birlikte kullanılmaya basladı yanılmıyorsam. 90 model kuslarda olması imkansız hatta bir ihtimal viteste inerken daha bile fazla yakabiliyor olabilirler

  16. #195
    Arda BULUT
    ABNEW - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/02/2007
    Yaş
    48
    Mesajlar
    12.708
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 4298

    Standart

    Alıntı Stalker Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu cutoff olayı Doganlarda felan var mı tam olarak bilmiyorum ama ya 98 ya da 96 model aracalarla birlikte kullanılmaya basladı yanılmıyorsam. 90 model kuslarda olması imkansız hatta bir ihtimal viteste inerken daha bile fazla yakabiliyor olabilirler
    Mert, yılını bilemiyorum ama karbüratörlülerde de mevcuttu...

  17. #196
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    SELAM .öncelikle şunu belirteyim ben motorcu değilim.cut off:enjeksiyonlu benzinli dizel araçlarda ve kimi karbüratörlü araçlarda bulunan ,güvenlik ve ekonomi sistemidir. Ayak gaza basılı değilken (gaz sensörü veya sivici bulunur ayağın gaza basılı olup olmadığını algılar aksi takdirde cut off devreye girmez ) motor devri 1700-2000 üzerinde ise (bu devir oranı markalar arası değişik olabilir) motora hiç yakıt gitmez.bu sadece rampa inişlerde değil düz yolda ve hatta rampa yukarı dahi cut off devreye giirer .mesela araba 150 km ile rampa çıkıyor.motor devri 4000 diyelim.ayağımızı gazdan çektik motor 2000 devirin altına düşen kadar yakıtsız gider.
    Arkadaşımızın dediği gibi soğuk mevsimde sabah arabayı çalıştırdık .motor soğuk.rampa aşağı iniyoruz devir çıktı 2000 e.ayağımız gazda değil.yakıt kesildi motor yağlaması devam ediyor zaten.artık motor tekeri değil , teker motoru çeviriyor.yağlama çokta güzel oluyor.tazyikli yağ pistonun hemen peşinden silindirin içine alttan gönderiliyor.yanma odasında patlama da yok.yağlama hemde çok güzel oluyor.motor soğuk , parçalar genleşmemiş.segmanlar ve silindir arasında çok baskı da yok .aşınma da olmayacak yani. sorunsuz rampa inişler...
    yanlışım varsa ustalarım affetsin.

  18. #197
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Ziyaretci046 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    02/01/2010
    Mesajlar
    0
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 0

    Standart

    bence cut off araca lpg taktığınız anda iptal olur diye düşünüyorum ecu benzin enjektörlerine hükmedebilir ama lpg beyni hükmedebilr mi bilmiyorum bi lpgçi usta lazım ama cut off işe yaramaz

  19. #198
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    motor soğukken yağlamanın güzel olması parçalar genleşmemişken de sağlıklı olması pek bana mantıklı gelmedi ama hocam tabiki ustalarımıız daha iyi cevap verecektir..

  20. #199
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    benim bundan evelki aracım lpg li idi.ben araçtaki cut off sistemini kendi yaptığım elektronik devre ile lpg ye uyarlamıştım.çok da ekonomik olmuştu.

  21. #200
    MURAT KAVAK
    granded - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    27/03/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    84
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    34
    Edilen teşekkür: 8

    Standart

    mesele sadece genleşme değil.ben orda küçük bi ayrıntı bazında yazdım.

Sayfa 10/11 İlkİlk ... 67891011 SonSon

Benzer Konular

  1. Hadi bakalım. Tüm Fenerliler 1-1907...
    CaGRi tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3355
    Son Mesaj: 01/06/2013, 17:16
  2. Trakya neredesin hadi bakalım
    TOLGAYOZKAN tarafından Diğer İller forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 29
    Son Mesaj: 09/08/2011, 12:55
  3. Hadi bakalım çıkın işin içinden :))
    StrawBeeRy tarafından Geyik forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 30/09/2010, 12:59
  4. Hadi bakalım.tüm GS LİLER 1-1905...
    uLTRa GP tarafından Spor forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 9
    Son Mesaj: 28/06/2008, 22:10
  5. IQ sonuçlarımız hadi bakalım :) !!!!
    kaaneroglu_15 tarafından Serbest Kürsü forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 06/07/2007, 22:56

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com