25 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Bilgisi olan arkadaşlardan yardım bekliyorum.

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    kalorifer ısıtmıyor ve performans kaybı aklıma contayı getirdi..conta yanmış olmasın? son zamanlarda hararet ile ilgili sorun oldu mu? araçta su kaybı oluyor mu?

  2. #2
    onur açıkgöz
    blackdevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/06/2011
    Mesajlar
    111
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 R 1555
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    araçta su kaybı yok kalorifer ısıtıyor ama o kadar fazla ısıtmıyor fazla ısıtmadığını şöyle anladım başka araçlara bindiğimde fırın gibi oluyor araba ama benim arabanın kaloriferinde o kadar sıcaklık olmuyor. ama 1 kere yazın fan açmama sebebi ile hararet yaptı ama hemen sağa çekmiştim aracı.

    maf ve map sensörleri nerede bu motorda

    son 2 aydır bu şekilde düşük aracımın performansı
    Konu StrawBeeRy tarafından (15/01/2013 Saat 01:19 ) değiştirilmiştir. Sebep: mesajlarınız birleştirilmiştir..

  3. #3
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    Alıntı blackdevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    araçta su kaybı yok kalorifer ısıtıyor ama o kadar fazla ısıtmıyor fazla ısıtmadığını şöyle anladım başka araçlara bindiğimde fırın gibi oluyor araba ama benim arabanın kaloriferinde o kadar sıcaklık olmuyor. ama 1 kere yazın fan açmama sebebi ile hararet yaptı ama hemen sağa çekmiştim aracı.

    maf ve map sensörleri nerede bu motorda

    son 2 aydır bu şekilde düşük aracımın performansı
    fark etmez conta yanmış olabilir.. aracın göstergelerinde herhangi bir sorun yoksa ilk iş yağı komple değiştirin , krank filtresini değiştirin , hava filtresini zaten yeni almışsınız o kalsın ; butun bunları yaptıktan sonra hava filtresini çıkartın yanınıza bir arkadaşınızı alın ve sürücü koltuğuna oturtun o gaza bassın sizde o esnada elinizi hava filtresi borusuna bastırın eger gaza basınca elinizi kuvvetli bir sekilde canınızı acıtarak (biraz satanistçe oldu ) çekerse ozmn turboda sağlam demektir.. geriye 3 şey kalıyor..

    1 = intercooler a.y..yemiş

    2 = manifold a.y..yemiş

    3 = conta a.y..yemiş

    ONEMLI NOT => "a.y..yemiş" = "ayvayı yemiş" (yanlış anlaşılmasın )

  4. #4
    onur açıkgöz
    blackdevil - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/06/2011
    Mesajlar
    111
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 R 1555
    Edilen teşekkür: 4

    Standart

    Alıntı dicaser Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    fark etmez conta yanmış olabilir.. aracın göstergelerinde herhangi bir sorun yoksa ilk iş yağı komple değiştirin , krank filtresini değiştirin , hava filtresini zaten yeni almışsınız o kalsın ; butun bunları yaptıktan sonra hava filtresini çıkartın yanınıza bir arkadaşınızı alın ve sürücü koltuğuna oturtun o gaza bassın sizde o esnada elinizi hava filtresi borusuna bastırın eger gaza basınca elinizi kuvvetli bir sekilde canınızı acıtarak (biraz satanistçe oldu ) çekerse ozmn turboda sağlam demektir.. geriye 3 şey kalıyor..

    1 = intercooler a.y..yemiş

    2 = manifold a.y..yemiş

    3 = conta a.y..yemiş

    ONEMLI NOT => "a.y..yemiş" = "ayvayı yemiş" (yanlış anlaşılmasın )

    conta olucanı sanmıyorum çünkü hararet gördükden sonra 30000km yaptım.bu zamana kadar belli ederdi artı herzaman 6000devir kullanıyorum.

    intercooler de ne olabilir? (turbo revizyoncu kont. etti sağlam dedi)

    manifold derken hangi manifold?

  5. #5
    erhan yildirim
    dicaser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/07/2012
    Yaş
    38
    Mesajlar
    605
    Nereden
    Bursa
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    16 LN 308
    Edilen teşekkür: 182

    Standart

    Alıntı blackdevil Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    conta olucanı sanmıyorum çünkü hararet gördükden sonra 30000km yaptım.bu zamana kadar belli ederdi artı herzaman 6000devir kullanıyorum.

    intercooler de ne olabilir? (turbo revizyoncu kont. etti sağlam dedi)

    manifold derken hangi manifold?
    öncelikle şunu belirteyim bir aracın contası yandığı zaman araç kendini belli etmeyebilir.. yani normal bir motordan farklılaşma sağlamaz nitekim sürekli yüksek devir kullanıyorum demişsiniz sizin contanın yanındığını anlamanızın pek imkanı yok intercooler'da ne olabilir?

    intercooler daha doğrusu araç aşırı pis hava ile karşılaşmışsa yada çamurlu , kumlu hava ile karşılaşmışsa intercooler aşırı zarar görür , zarar görmüş olsaydı ilk turbo zarar görürdü diyebilirsiniz ancak şunu unutmamakta fayda var turbo sürekli yağlanan ve kendini revize eden bir parça + puntoların turboları düşük barda çalıştıkları için turboları gerçekten sağlam ; bu yüzden turbodan sonra gelen ilk parça yani intercooler hasar görmüş olabilir..

    sizin sorununuza gıyaben söylüyorum eğer boost alamıyorsanız araçtan turboda sıkıntı var demektir ve dediğiniz gibi turbo sağlamsa geriye tamamen 2 seçenek kalıyor ;

    1 = intercooler , 2 = egzos manifoldu

    inetrcooler'ı anlattım şimdi gelelim egzos manifolduna ;

    Turbo yalnızca dışarıdan alınan hava ile dönmez turbonun çalışmasının 2 prensibi vardır 1 hava filtresinden gelen havanın basınçlı bir şekilde intercooler sonrada enjeksiyonlara iletilmesi 2.si ise manifolddan çıkan basınclı egzos dumanının turbonun ters tarafında bulunan pervanesini hızlı döndürmesi..

    yani = turboda sıkıntı yoksa intercooler'dada sıkıntı yoksa ve hala boost yoksa ozmn sıkıntı kesinlikle egzos manifoldunda.. turbonun çalışma prensibini yukarıda kısaca özetle anlattım turbo pervanesinin ters tarafında kalan pervane egzos manifoldundan aldığı pis pasınclı havayı pervaneyi daha hızlı çevirmeye yarıyor bu durumda turbo pervanesi (turbodan turboya değişir) saatte 250.000 bin devirle döner ve ısı 950 dereceyi bulur

    çok uzun oldu ama umarım anlatabilmişimdir

    "NOT : Yazdığım cümlelerde bilgi eksikliği yada hatalar var ise beni uyarın arkadaşlar ekleme yapıp yazımı düzeltirim sorun değil yeterki doğru bir bilgi olsun ve işe yarasın.."

    Alıntı volume23 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Hocam sen her tamirciye güvenme başka bir tamirciye göster işin ehli turbo motor bilgisi olan geçen bir arkadaşımın başına geldi beyin arızalı dedi bir tamirci bizde ona inanarak beyin araştırıyorduk aem 1600$ a bulduk ebaydan aynen senin gibi kullanıyordu turbosuz gibi geçen korna rolesi arızalanmış farı söktük ne görelim turbo borusu çıkmış boşa üflüyormuş borunu yerine taktık eski haline döndü birde aşırı fazla yakıyor sürekli zengin karışımda kalıp sizin yakıt değerleriniz nasıl?
    e herkes buluştu biz buluşmucazmı Erkan başkan

Benzer Konular

  1. Aracım sola çekiyor bilgisi olan varsa yardımlarınız bekliyorum
    omerr tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 02/11/2012, 00:09
  2. Bursadaki arkadaşlardan yardım bekliyorum!!
    EVOBURSA tarafından Görsel modifikasyon forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 23/07/2012, 02:50
  3. Kicker component hakkında fikri olan arkadaşlardan yardım?
    Raistlin tarafından Ses & görüntü sistemleri forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 4
    Son Mesaj: 14/02/2010, 02:19
  4. bilgisi olan yardım edermi acaba ?
    xtremetrx tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 30/01/2008, 17:05

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com