kalorifer ısıtmıyor ve performans kaybı aklıma contayı getirdi..conta yanmış olmasın? son zamanlarda hararet ile ilgili sorun oldu mu? araçta su kaybı oluyor mu?
kalorifer ısıtmıyor ve performans kaybı aklıma contayı getirdi..conta yanmış olmasın? son zamanlarda hararet ile ilgili sorun oldu mu? araçta su kaybı oluyor mu?
araçta su kaybı yok kalorifer ısıtıyor ama o kadar fazla ısıtmıyor fazla ısıtmadığını şöyle anladım başka araçlara bindiğimde fırın gibi oluyor araba ama benim arabanın kaloriferinde o kadar sıcaklık olmuyor. ama 1 kere yazın fan açmama sebebi ile hararet yaptı ama hemen sağa çekmiştim aracı.
maf ve map sensörleri nerede bu motorda
son 2 aydır bu şekilde düşük aracımın performansı![]()
Konu StrawBeeRy tarafından (15/01/2013 Saat 01:19 ) değiştirilmiştir. Sebep: mesajlarınız birleştirilmiştir..
fark etmez conta yanmış olabilir.. aracın göstergelerinde herhangi bir sorun yoksa ilk iş yağı komple değiştirin , krank filtresini değiştirin , hava filtresini zaten yeni almışsınız o kalsın ; butun bunları yaptıktan sonra hava filtresini çıkartın yanınıza bir arkadaşınızı alın ve sürücü koltuğuna oturtun o gaza bassın sizde o esnada elinizi hava filtresi borusuna bastırın eger gaza basınca elinizi kuvvetli bir sekilde canınızı acıtarak(biraz satanistçe oldu
) çekerse ozmn turboda sağlam demektir.. geriye 3 şey kalıyor..
1 = intercooler a.y..yemiş
2 = manifold a.y..yemiş
3 = conta a.y..yemiş
ONEMLI NOT => "a.y..yemiş" = "ayvayı yemiş" (yanlış anlaşılmasın)
öncelikle şunu belirteyim bir aracın contası yandığı zaman araç kendini belli etmeyebilir.. yani normal bir motordan farklılaşma sağlamaz nitekim sürekli yüksek devir kullanıyorum demişsiniz sizin contanın yanındığını anlamanızın pek imkanı yokintercooler'da ne olabilir?
intercooler daha doğrusu araç aşırı pis hava ile karşılaşmışsa yada çamurlu , kumlu hava ile karşılaşmışsa intercooler aşırı zarar görür , zarar görmüş olsaydı ilk turbo zarar görürdü diyebilirsiniz ancak şunu unutmamakta fayda var turbo sürekli yağlanan ve kendini revize eden bir parça + puntoların turboları düşük barda çalıştıkları için turboları gerçekten sağlam ; bu yüzden turbodan sonra gelen ilk parça yani intercooler hasar görmüş olabilir..
sizin sorununuza gıyaben söylüyorum eğer boost alamıyorsanız araçtan turboda sıkıntı var demektir ve dediğiniz gibi turbo sağlamsa geriye tamamen 2 seçenek kalıyor ;
1 = intercooler , 2 = egzos manifoldu
inetrcooler'ı anlattım şimdi gelelim egzos manifolduna ;
Turbo yalnızca dışarıdan alınan hava ile dönmez turbonun çalışmasının 2 prensibi vardır 1 hava filtresinden gelen havanın basınçlı bir şekilde intercooler sonrada enjeksiyonlara iletilmesi 2.si ise manifolddan çıkan basınclı egzos dumanının turbonun ters tarafında bulunan pervanesini hızlı döndürmesi..
yani = turboda sıkıntı yoksa intercooler'dada sıkıntı yoksa ve hala boost yoksa ozmn sıkıntı kesinlikle egzos manifoldunda.. turbonun çalışma prensibini yukarıda kısaca özetle anlattım turbo pervanesinin ters tarafında kalan pervane egzos manifoldundan aldığı pis pasınclı havayı pervaneyi daha hızlı çevirmeye yarıyor bu durumda turbo pervanesi (turbodan turboya değişir) saatte 250.000 bin devirle döner ve ısı 950 dereceyi bulur![]()
çok uzun oldu ama umarım anlatabilmişimdir
"NOT : Yazdığım cümlelerde bilgi eksikliği yada hatalar var ise beni uyarın arkadaşlar ekleme yapıp yazımı düzeltirim sorun değil yeterki doğru bir bilgi olsun ve işe yarasın.."
e herkes buluştu biz buluşmucazmı Erkan başkan![]()
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri