36 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: Çalışmayan 1.3 Multijet - Eksantrik mili sensörü şüphesi

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    eski puntocu yeni lineacı
    halils2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    24/03/2011
    Yaş
    41
    Mesajlar
    5.868
    Nereden
    Tekirdağ
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 1276

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Ustam, sensörün test gerilimlerine yönelik bir bilgiye ben de henüz rastlayamadım. Youtube üzerinden birkaç örnek video izledim, bu örneklerde pinler arasında 2.2 V kadar gerilim okuyorlar sağlıklı durumda. Ben kendi yaptığım gerilim testlerinde hiç voltaj okuyamıyorum. Önceki mesajda da dediğim gibi, bu sensörün test koşullarını bulamadım. Sensörü delphi ve bosch orijinal yedek olarak üretiyor. Servisten ne kadar fiyat çekerler bilemiyorum ancak şimdiye kadar sensörleri en uygun bosch'tan alabildim. Pazartesi günü dükkanlar açılınca fiyat araştırmasına gireyim. Çok fahiş bir bedel değilse önce sensörü değiştirmekle işe başlamak mantıklı görünüyor. Burada işin tuhaf yanı, sensör arızasına ilişkin ECU'da hiçbir hata kodu vermemesi.
    netten baktığım fiyatlar 85 95 tl civarı ama servis ne ister bilemem. anlattığın kadarıyla ve tesadüfen denk gelen bağlantıya dayanarak cihazın 2 pin bağlantılı olduğunu gördüm eğer böyleyse cihaz 4-20mA veya 0-20mA çıkış verir bu çıkışa bağlı olarak da gelen referansı değerlendirip çalışmasını yürütür. sizin ölçüm yaptığınız 2,2v luk değer cihazın normal çalışma esnasında vermiş olduğu mA akım değerinin voltajıdır. eğer dediğim gibi mA çıkış veren cihazsa dışarıda +ucuna 12v verip diğer ucuna seri bağlı mA okuyan bir avometre avometre çıkış boşta kalan diğer ucu da -12 ucuna bağlayıp sensörün önüne elinizi ve ya bir cismi yaklaştırıp uzaklaştırarak çıkış akımını ölçebilirsiniz cihaz normal çalısıyorsa avometreden 0-4-20mA arası bir değer okumanız gerek. çalışmıyorsa ki siz pin uçlarından voltaj okuyamadığınızı söylediniz buna göre cihaz çalışmıyor ve hçbir şekilde br değer okuyamazsınız. umarım yadımcı olabilmişimdir saygılar.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  3. #2
    _ _
    Muhendis06 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/12/2006
    Mesajlar
    398
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 215

    Standart

    Alıntı halils2 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    netten baktığım fiyatlar 85 95 tl civarı ama servis ne ister bilemem. anlattığın kadarıyla ve tesadüfen denk gelen bağlantıya dayanarak cihazın 2 pin bağlantılı olduğunu gördüm eğer böyleyse cihaz 4-20mA veya 0-20mA çıkış verir bu çıkışa bağlı olarak da gelen referansı değerlendirip çalışmasını yürütür. sizin ölçüm yaptığınız 2,2v luk değer cihazın normal çalışma esnasında vermiş olduğu mA akım değerinin voltajıdır. eğer dediğim gibi mA çıkış veren cihazsa dışarıda +ucuna 12v verip diğer ucuna seri bağlı mA okuyan bir avometre avometre çıkış boşta kalan diğer ucu da -12 ucuna bağlayıp sensörün önüne elinizi ve ya bir cismi yaklaştırıp uzaklaştırarak çıkış akımını ölçebilirsiniz cihaz normal çalısıyorsa avometreden 0-4-20mA arası bir değer okumanız gerek. çalışmıyorsa ki siz pin uçlarından voltaj okuyamadığınızı söylediniz buna göre cihaz çalışmıyor ve hçbir şekilde br değer okuyamazsınız. umarım yadımcı olabilmişimdir saygılar.
    Konuyla ilgili biraz daha sondaj yapinca, benzer sorunlar yasayan kişilerin farkli paylasimlarini gözden geçirme imkanım oldu. Bu önemli bilgileri içeren linkleri aşağıda veriyorum.

    Kam & krank mili konum sensörü nasil test edilir?

    CAM and CRK & Wiring Diagrams - YouTube

    CAM or Camshaft Position Sensor Testing - YouTube

    CAM ve CAMSHAFT sensör testi hakk?nda??? - TechTurkey Forum

    Benim 1.3 75 Hp multijetin üzerinden lancia 3 pinli bir konum sensörü çıktı. Özetlemek gerekirse bu sensörün çalışmasını tam olarak test edebilmek için bir osiloskop biçilmiş kaftan. Çünkü sensör bir basamak sinyali veya tepe sinyali vererek çalışıyor. Ancak bir multimetre kullanarak da arti / eksi kutuplarda dalgalanan sinyali iyi kötü görebilmek mümkün olabilir kanaatindeyim. Haftaiçi bu işlerle uğraşamadığım için önümüzdeki cumartesi sensörü tekrar ölçmek için kurcalayıp, arızalı olduğuna kesin kanaat getirince yenisini temin edip denemek yoluna gideceğim.
    1.3 MJ Act 75 HP, 5 lt/100km

  4. #3
    Ozan K
    OzzY - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/12/2006
    Yaş
    36
    Mesajlar
    9.484
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35HK***
    Edilen teşekkür: 2813

    Standart

    Alıntı Muhendis06 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Konuyla ilgili biraz daha sondaj yapinca, benzer sorunlar yasayan kişilerin farkli paylasimlarini gözden geçirme imkanım oldu. Bu önemli bilgileri içeren linkleri aşağıda veriyorum.

    Kam & krank mili konum sensörü nasil test edilir?

    CAM and CRK & Wiring Diagrams - YouTube

    CAM or Camshaft Position Sensor Testing - YouTube

    CAM ve CAMSHAFT sensör testi hakk?nda??? - TechTurkey Forum

    Benim 1.3 75 Hp multijetin üzerinden lancia 3 pinli bir konum sensörü çıktı. Özetlemek gerekirse bu sensörün çalışmasını tam olarak test edebilmek için bir osiloskop biçilmiş kaftan. Çünkü sensör bir basamak sinyali veya tepe sinyali vererek çalışıyor. Ancak bir multimetre kullanarak da arti / eksi kutuplarda dalgalanan sinyali iyi kötü görebilmek mümkün olabilir kanaatindeyim. Haftaiçi bu işlerle uğraşamadığım için önümüzdeki cumartesi sensörü tekrar ölçmek için kurcalayıp, arızalı olduğuna kesin kanaat getirince yenisini temin edip denemek yoluna gideceğim.
    takıp deneyince olmazsa parçacı geri almıyor mu?
    Ne Mutlu Türküm Diyene!

Benzer Konular

  1. Çözülemeyen ekzantirik mili sensörü hatası
    pfeiffer tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 12/10/2017, 09:59
  2. Sabah çalışmayan aracım
    M@GIC tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 15
    Son Mesaj: 06/03/2015, 09:20
  3. Çalışmayan Punto
    emart tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 28
    Son Mesaj: 22/11/2012, 13:12
  4. 1 dakikalığına çalışmayan kilit sistemi Hakkında bir soru
    sinanuzun tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 24/04/2012, 08:56
  5. Ateşleme İmpulsu Eksantrik Sensörü
    pfeiffer tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 05/05/2011, 00:37

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com