Önceki gün 156.000 km'deki 1.3 Mjet aracımı motor soğuk iken çalıştırmayı denediğimde en az 15 marşın sonunda çalıştırabildim. Akü ile marş motoru sağlam ve motor arıza lambası sönük. Aracın ilk çalıştırma tepkisi, marş alıp birkaç saniye rölantide sarsıntı yaparken gaz pedalına hiç tepki vermemesi ve arkasından motorun durması şeklinde gerçekleşti. Çalışınca 50 km yol gittim. Araç iki gün kapıda yattıktan sonra artık çalışmıyor. Yine bir iki saniye rölantide çeviriyor ve motor duruyor. Renkli duman atma yok.

Üzerine bir de bilgisayarla ECU hatalarina baktim, hiçbir hata yok. İlave bilgiler şöyle,
-Akü gerilimi 12.45 Volt, normal.
-Marş motoru çalışıyor.
-Yakıt besleme pompası çalışıyor.
-Sıcaklık sensörü bilgisi ECU tarafından okunuyor,
-Common rail alçak basıncı 2 bar, yüksek basıncı 350 bara kadar erişiyor (ancak hemen stop ettigi için 1000 bar ve üzerini göremiyorum). Bunda da sorun yok bence.
-Motorun çalışabildiği kısa saniyeler içinde egzosttan yanık gaz atıyor, demek ki yakıt da geliyor silindirlere ve yanıp dışarı çıkabiliyor.
-Röle arızası olabileceği düşüncesiyle, sigorta kutusundaki rölelerin yerlerini birbirleriyle değiştirerek denemeler yaptım ama bir sonuç alamadım.
-Eksantrik mili sensörüne erişmek için üst plastik muhafazayı söktüm, sensöre giden tesisata eriştim. Sensöre bağlanan 1,2,3 nolu pinlerle alakalı gerilim testleri yaptım tesisatın sağlam olduğunu tespit ettim.
-Geriye eksantrik mili sensörünün kendisi kaldı. Sensörün üzerinde 46798365 parça numarası yazıyor, delphi'nin imal ettiği bir parça olduğunu tespit ettim. Ancak arızalı olup olmadığı konusunda emin değilim henuz. Benzer bir problemi deneyimlemiş bir arkadaşımız varsa tecrübelerini aktarmasını rica ederim.