puntoların otomatiklerinde cok sorun var. Birçok kişi şikayetçi ikinci el alırken dikkat etmek lazım.Forumda sorun yaşayanlar yardımcı olacaklardır.
arkadaşlar herkese merhaba. 2009 model grande punto dualogic 1.4 fire aracım 60000km.ye yaklaştı. geçtiğimiz 2-3 aylık dönemde aracın şanzımanı yolda giderken kendi kendine (N) moda yani boşa geçiyor ve araç duruyor. tekrar frene basıp (A) moda alıp devam edebiliyorum ancak bu durum canımı sıkmaya başladı. ayrıca şanzımandan vites geçişlerinde daha fazla ses geliyor.bu gibi bir durum başına gelen yada bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim. son olarak şanzımanın herhangi bir yıllık yada km. bakımı varmı? sanki 60000km.de bir kontrolü yada bakımı varmış gibi hatırlıyorum. şimdiden herkese çok tşk.ler ve iyi forumlar...
Konu slmhzl tarafından (30/09/2012 Saat 14:38 ) değiştirilmiştir.
puntoların otomatiklerinde cok sorun var. Birçok kişi şikayetçi ikinci el alırken dikkat etmek lazım.Forumda sorun yaşayanlar yardımcı olacaklardır.
Çokta sorun yok bence insanları yanlış bilgilendirmeyelim hemen. Boşa atma olayına gelirsek bence şanzıman yağına baktırın derim.
Robot bozulmadıysa Baskı balata
Yoğun trafikten sonra (Baskı balata ısınıp genleşince) kalkışlarda (özellikle yokuşta) titreme olayını yaşıyorsanız ve durum gittikçe çoğaldıysa ve buna bir de vitesten çıkma problemi eklenicne baskı balatanın değişim vakti gelmiş diyebiliriz.
En ucuz 265 TL nakit fiyat alabildim parçacılardan.
İşçilik te 150-200 arası fiyat çekerler.
görevim gereği batmanda yaşıyorum. çok fazla yoğun trafikte kullandığımı söyleyemem. dediğiniz titremeyi araç soğukken zaman zaman hissediyorum. geçmişte olmayan vitesten çıkma dediğim gibi son 2-3 ayda 5 defa falan oldu. dediğiniz gibi baskı balataysa batmanda nasıl yaptırırım bilemiyorum. baskı balata değişim periyodunu biliyormusunuz? ilginiz için çok tşk.ler...
Selam, baskı balata değişimi için tam km yok, kullanıma bağlı değişiyor. Bir sayaç var serviste bilgisayara bağlayıp okuyorlar.
Benzinlilerde robot yağı yok, dizellerde ise robot yağı var 60.000km'de değiştirmek gerekiyor.
Sizdeki sorun bence baskı balata, dualogiclerde baskı balata çok uzun gitmiyor diyorlar benim aracım da 60.000kmde son baktıklarında baskı-balata için yarı ömründe demişlerdi, ben ışıklarda vs. trafik durduğunda ihmal etmeden boşa atarak kullanıyorum, manuel şanzımanda debriyaja basıp beklememek gibi...
Eski aracımda aynen sizin sorununuzu yasadım tamamen baskı balatayla ilgili sorununuz ....
merhaba arkadaşlar kronik bir hastalık bu . aynı sorunu 30000 km yaşadım. baskı balatayı değiştrdim... biçok kez servise gittim. sorun geçici olarak düzeldi... yanlız aşırı derece dur kalk yaptığınızda balatalarda şişme ister istemez oluyor ... daha sonrasında vitesin kendisini boşa atmas v.s. robot ile ilgili bir sorun var iyi bir şanzımancı bulabilirseniz bir gösterin... piyasada sadece puntoda var diye bir sorunda yok. daha kötüsü de var triptonik viteslerin hepsi sorunlu tam otomatik ya da manuelden vaz geçmemek lazım... bu işin ustası honda toyota wv mercedes bmv ... çok hor kullanılmaya , performans aranmaya, durkalka çok gelen bir araç değil. yokuşlarda vites yetersiz kalıyor...paylaşmak istedim... unutmadan debimetre denen bir parça var temizletmenizi tavsiye ederim... yakıtlardan dolayı aşırı pisleniyor... yakıt pompalamakta sorun yaşıyor araç...eco yu kapatın uzun bir süre kulanın sakin bir şekilde göreceksiniz hiçbir sorun kalmayacak... kader arkadaşlarım...
Sizin araç profilinizde gözüken 1.4 benzinli değil mi?
Hangi debimetreden bahsediyorsunuz?
Ayrıca debimetre(hava akış metre) denen şey hava kanalında olması gerekir?
Enjektör temizletmekten bahsediyor olabilirsiniz beki. Ancak o da düşük kmlerde kolay kolay bozulmaz. Bozulursa da ciddi manada hissettirir.
Konu celenlee tarafından (06/10/2012 Saat 19:10 ) değiştirilmiştir.
Merhaba, baskı balata değişimi ile ilgili fikrim yok ancak robot yağı değişimi ile ilgili fikrim oldu Kullanma kılavuzunda bu işlemin dizeller için 60.000kmde ya da 2 yılda bir yapılması gerektiği yazılı. 60000 bakımında İzmir-Birmot'ta servis danışmanını robot yağı değişmesi gerektiğine ikna edebildikten sonra ellerinde bu yağ olmadığı için işlemi yaptıramadım. Yağ geldikten sonra geri çağıracaklardı ancak 2 hafta geçmesine rağmen halen dönüş yapmadılar. Bugün İzmir Enriko Aliberti'de bu işlemi 105TL karşılığı yaptırdım. Normalde vites geçişlerinde cam açıkken vites değişme sesini dışarıdan duyuyordum robot yağı değişimi sonrası bu ses çok ciddi azalmış durumda. Bu önemli işlem maalesef servisler tarafından atlanıyor, daha önce başka bir serviste sorduğumda da dualogicler için extra bir bakım uygulamadıklarını söylemişlerdi, genel olarak bu konu bilinmiyor...
Dualogic'lere sorunlu diyenler bence otomatik yada yarı otomatik vites arabalardan anlamıyorlardır. Aksine dualogic bence kullanımı çok zevkli ve sorunsuz olan aktarma tipleridir.
merhaba arkadaşlar,
aracım grande punto 2009 1.4 fire motor
2 gün önce aracı çalıştırıp hareket ettim, 2. vitese geçirmek istediğimde araç boşa aldı ve uyarı sesi verdi ancak uyarı mesajı vermedi. frene basıp bir iki denemeden sonra birinci vitese geçirebildim.
dün de araçla 150-200 m hareket ettikten sonra ışıklarda kalkış esnasında 1. vitesten 2'ye geçerken aynı şeyi yaptı.
bugün sabah aracı çalıştırdım, vitese atmaya çalıştım yine sesli uyarı verdi ve vitese geçmedi. bir kaç kez denedim yine olmadı. daha sonra stop edip tekrar bir iki sefer denedikten sonra vitese geçti.
bu kendiliğinden boşa alma olayı her seferinde motor soğukken ilk çalıştığı zamanlarda yapıyor. sonrasında herhangi bir sıkıntı çıkarmıyor.
sorunumla ilgili yardımcı olabilir misiniz?
NOT: 4-5 gün önce aracın aküsünü sanayide değiştirdim.
Boşa geçme vitese geçmeme olayı genelde baskı balata bitimine yakın oluyor.
Balata tükenim endeksine bakmak lazım..
SON DURUM:
aracımı cumartesi günü kavaklıdere fiat Müslüm Bey'e götürdüm.
kontrolden sonra çok cüzi bir ücrete yeni yazılım yüklendi. iki gündür problemsiz olarak kullanıyorum.
sorun takibe alındı. gelişme oldukça paylaşacağım.
merhaba, bu arada bir boşa atma durumu bende de var, baskı balata yeni, yazılımla sorun çözüldü demişsiniz, eğer öyle ise kısa zaman içinde servise uğrayıp yazılım güncellemesi yaptıracağım, peki yazılım güncelleme harici mekanik olarak bir müdahele yapmışlar mı?
Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri