Sayfa 4/4 İlkİlk 1234
76 sonuçtan 61 ile 76 arası

Konu: Punto Vites Değişimleri Neden Kötü ?

  1. #61
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Alıntı rafetkurt Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    valla keşke çözüm olsa çok rahatsız ediyor beni kaç tane araba değiştirdim ilk defa bunda görüyorum bu sesi korkuyorum bazen yolda bırakır mı bişey olurmu diye demekki herkezde var kronik bir sorun servisde bin 30-40 bin sonra o kulak mulak tutan birşeyler demişti onlara bakarız ayarlarız demişti demeki onlardanmış..

    aksam bende paspası kadlrıyım bir öyle süreyim iş dönüşü bakalım merak ettim şimdi çözüm bulan arkadaşlar olursa o sese çok iyi olur konuyu takip ediyor olcam.
    Aynen yolda bırakıcak bi sorun kesinlikle olmaz. Sadece zamanla motor takozları yıpranır o ses çok artar sarsıntı artar o zaman motor takozları değişecek anlamına gelir O yüzden olabildiğince yumuşak kalkıp debriyajada basarken yumuşak basmak gerekiyor

  2. #62
    Kaan Acurol
    Kurallara uymadığı için forumdan uzaklaştırılmıştır. Budweiser - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/09/2010
    Mesajlar
    2.333
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Evo Siyah
    Edilen teşekkür: 524

    Standart

    Bu arada orijinal paspaslar engellemiyor debriyaj pedalını bende hem halı hemde kaucuk var orijinal. Bi sıkıntı yok. Orijinal paspaslarınızı kesmeyin yazık günah derim. He herhangi bir paspasla keyfiniz bilir ona birşey diyemem

  3. #63
    Rafet KURT
    rafetkurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/09/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    281
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Parlak Beyaz
    Edilen teşekkür: 78

    Karizmatik

    Alıntı k0d3r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Yolda bırakacak birşey olduğunu zannetmiyorum ama işte insanın keyfini kaçırıyor
    aynen öyle valla bende keyif kalmıyor telefonla konuşmak zorundayım mecbur müziği kapatıyorum vites atıcam debrijyaja basıyorum tak tuk bişey geliyor araba sirkeleme yapmıyor sadice ses geliyor canım sıkılıyor sanki 88 model şahine biniyorum ya buna bir çözüm bulan yokmu arkadaşlar ustalar puntocular..

    hiçmi bu sorunu aşmak isteyen yok K0d3r arkadaşımla çözümlerinizi bekliyoruz..

  4. #64
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    devlet buna bişey yapması lazım
    evo evo..

  5. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  6. #65
    mehmet yilmaz
    iskmehmet1975 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/04/2012
    Yaş
    49
    Mesajlar
    121
    Nereden
    Ordu
    Rengi
    Evo Metalik Beyaz
    Plaka
    52 AR 675
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Alıntı k0d3r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    merhaba arkadaşlar,

    punto evo'mu (manuel vites) yaklaşık bir buçuk yıldır kullanıyorum ve hemen hemen herşeyinden memnunum. Yalnızca bir konu var ki aracı aldığımdan beri bir türlü alışamadım, artık aracın dizel olması ile mi alakalı yoksa fiat a özgü bi durum mu, ya da sanmıyorum gerçi ama aracımda mı bi sorun var bilemiyorum. Konu; vites değişimleri. özellikle 1-2-3 viteslerde daha belirgin olan bu durum; 4-5 viteslerde o kadar sorun olmuyor. Olay şu ki, ben bu aracın vites değişimlerine alışamadım ve ne kadar uğraşırsam uğraşayım 1-2-3 vites geçişleri sarsıntılı oluyor. Vitesi artırırken; debriyajdan tamamen ayağı çekip daha sonra gaz verince sanki gaz verme geç kalıyor ve araç bi sendeliyor, debriyajdan ayağı tamamen çekmeden gaz verince de aragazı gibi bişey oluyor, debriyajdan ayak komple çekilince de araç öne atılıyor. Ha bir de özellikle yoğun trafikteyken ağır ağır ilerliyorken vites değiştirmek üzere debriyaja bastığımda bazen tak diye bir ses geliyor ki bu aracı aldığımdan beri var.

    Kısacası ben punto'nun vites değişimlerini şöyle yumuşak yapmayı hala beceremiyorum. Bu aracın karakteristiği midir, başka bu şekilde dikkatini çeken arkadaşlar var mı. Daha önceki araçlarım hep benzinliydi acaba diyorum ondan mı ama zannetmiyorum. Hayır acemi şöfor olsam yine anlayacağım ama 9 yıldır trafikte aktifaraç kullanıyorum. Ayrıca aracı babam ya da kardeşim kullandığında da dikkat ediyorum, onlar da vites geçişlerini sarsıntılı yapıyorlar.

    Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.

    17 000 km oldu bende de sorun aynı,serviste usta bindi beraber denedik,adam titretmedi= sorun bizde sanırım.bazen bende titreme yapmadan kullanıyorum ama genelde oluyor

  7. #66
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Alıntı iskmehmet1975 Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    17 000 km oldu bende de sorun aynı,serviste usta bindi beraber denedik,adam titretmedi= sorun bizde sanırım.bazen bende titreme yapmadan kullanıyorum ama genelde oluyor
    ya hocam iyi de 1500 devire gelmeden vites değiştir (turbo devreye girmeden), sen de titretmezsin. ama normal kullanımda 1500 e gelmeden vites atılmaz, 2000 ve üzeri değiştirmek lazım. öyle olunca da sarsıntı oluyor.

    yani mesele, hadi bakalım sarsıntı yapmadan vites değiştirebilecek miyiz değil, elbette bazı şekillerde sarsıntı yapmadan değiştirilir de, önemli olan normal kullanımda çoğu kullanıcının rahat vites değiştirebilmesidir bence.
    evo evo..

  8. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  9. #67
    Rafet KURT
    rafetkurt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    04/09/2012
    Yaş
    37
    Mesajlar
    281
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Parlak Beyaz
    Edilen teşekkür: 78

    Standart

    tak tık sesine çözüm yokmu arkadaşlar

  10. #68
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Dikkat

    Alıntı alperd Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    yani artık paspasın o kısmı kesildiği için debriyaj pedalı daha aşağıda basıyor ve sorun düzeldi mi?
    işin aslı bende sorun yok ama arkadaşlarımın bahsettiği şeyi çok iyi anlıyorum.... Sıkıntı aslında makinada değil.... Sıkıntı bizlerde debriyajdan ayağımızı çekerken balatayı sıyırmasın mantığıyla biraz aceleci çekiyoruz.... Aslında hafif balatayı yalatmak bu sarsıntıyı azaltıyor hatta yok ediyor.... Ancak bu yalatmak kısmı 1 snyi geçmemeli tabiki. Bende hızlı çektiğimde araç sarsılıyor, titriyor... Ayrıca aracın kavrama mekanizmasının ve aktarma elemanlarının tümüne zarar veriyor... benim yaptığıma gelince ben tikli bi adamım, aşırı tedbirciyimdir. Aracımda 2 adet paspas bulunuyor. Biri halı paspas onun üzerindede orjinal kauçuk paspas. Hepimizinde bildiği gibi kauçuk paspaslar su tutması mantığıyla kenarlar kısımları çıkıntılıdır... ben bu çıkıntı kısmı ve debriyaj pedalının olaki denk geleceği kısmı boşalttım. Yani t bıçağı ile kestim zaten usta sürücüde olsanız acemi sürücüde olsanız atıyorum paspasın pedalın altına girdiğini farketmeden yaptığınız her vites değişimi size 5-10 bin km önce debriyaj setini değiştirmenize neden olacaktır. benim yaptığım sadece tedbir ve sorarsanız bir fark hissettin mi diye? Cevabım kesinlikle Evvet!!! olur debriyaj pedalının altının boş olduğunu bilmek bile yaptığım hataların sadece benden kaynaklı olacağına kanıt oluyor.... Ve inanın bana hiç bir vites değişimimde sıkıntı yaşamadım hatta vites değişimleri ve yumuşaklığı hoşuma bile gidiyor.... İmkanım olur unutmazsam nasıl ve ne ölçüde kestiğimi göstermek maksatlı resim atarım... Akıllarda kalır... Herkese teşekkürler....Hayırlı Forumlar.
    Konu biancoangelo tarafından (21/09/2012 Saat 13:18 ) değiştirilmiştir.
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  11. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  12. #69
    Cemil Şen
    fotobelit - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/10/2011
    Yaş
    49
    Mesajlar
    3.062
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 859

    Standart

    Bu paspasların kaymaması için arka kısımlarına takmak için delik koymuşlar..Acaba neden hiçbir puntoda bunu takıcak zımbırtı yok..En azından pedalların oldugu bölümdeki paspaslara 2 civata gibi birşey monte etme şansı yokmu..Kesmeye gerek kalmaz..Paspasları oraya taksat(Şoför koltugunun alt bölümüne)Ben bir ara oraya 2 vida gibi birşey monte etmeyi düşündüm ama,araca zarar veririm diye yapmadım..zarar vermiycek şekilde belki yapılabilir.. paspası kesmekten iyidir sanırım..

  13. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  14. #70
    Kubilay REİS
    KASIRGAAA biancoangelo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2012
    Mesajlar
    1.897
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 472

    Standart

    Alıntı fotobelit Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Bu paspasların kaymaması için arka kısımlarına takmak için delik koymuşlar..Acaba neden hiçbir puntoda bunu takıcak zımbırtı yok..En azından pedalların oldugu bölümdeki paspaslara 2 civata gibi birşey monte etme şansı yokmu..Kesmeye gerek kalmaz..Paspasları oraya taksat(Şoför koltugunun alt bölümüne)Ben bir ara oraya 2 vida gibi birşey monte etmeyi düşündüm ama,araca zarar veririm diye yapmadım..zarar vermiycek şekilde belki yapılabilir.. paspası kesmekten iyidir sanırım..
    maalesef çoğu araçta o zımpırtının olduğunu düşünmüyorum... Kesmek en mantıklısı....
    Her ŞERDE bi HAYIR vardır...

    Motor ömrü diye birşey yoktur! Kullanıcının motora tanıdığı yaşam hakkı vardır!

  15. #71
    Cem Cancı
    ^^Cem^^ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/05/2010
    Yaş
    41
    Mesajlar
    51
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    34 US 2914
    Edilen teşekkür: 16

    Standart

    Arkadaşlar aracım 35000 km. ye geldi ilk zamanlar yoğun trafikte debriyaj çekerken bi tıkırtı oluyordu fakat bu tamamen kullanımla alakalı bence uzun zamandır ne vites geçişleriyle nede debriyajla ilgili bir sıkıntı yok hatta kullandığım çoğu araçtan daha konforlu kullanımı debriyaj, vites, fren, gaz pedalı pamuk gibi bi ara civic, swift, clio ve twingo kullandım onlarda debriyaj ve fren taş gibiydi. Debriyaj hidrolik olduğundan belki hızlı çekiyor olabilirsiniz.

  16. #72
    Selçuk DOĞAN
    k0d3r - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/01/2010
    Yaş
    40
    Mesajlar
    704
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Evo Gri
    Edilen teşekkür: 86

    Standart

    Güncel
    evo evo..

  17. #73
    utku yünsel
    anamurmuzu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    09/10/2012
    Mesajlar
    284
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Plaka
    06 BG 6217
    Edilen teşekkür: 58

    Standart

    Alıntı k0d3r Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Merhaba arkadaşlar,

    Punto Evo'mu (manuel vites) yaklaşık bir buçuk yıldır kullanıyorum ve hemen hemen herşeyinden memnunum. Yalnızca bir konu var ki aracı aldığımdan beri bir türlü alışamadım, artık aracın dizel olması ile mi alakalı yoksa Fiat a özgü bi durum mu, ya da sanmıyorum gerçi ama aracımda mı bi sorun var bilemiyorum. Konu; vites değişimleri. Özellikle 1-2-3 viteslerde daha belirgin olan bu durum; 4-5 viteslerde o kadar sorun olmuyor. Olay şu ki, ben bu aracın vites değişimlerine alışamadım ve ne kadar uğraşırsam uğraşayım 1-2-3 vites geçişleri sarsıntılı oluyor. Vitesi artırırken; debriyajdan tamamen ayağı çekip daha sonra gaz verince sanki gaz verme geç kalıyor ve araç bi sendeliyor, debriyajdan ayağı tamamen çekmeden gaz verince de aragazı gibi bişey oluyor, debriyajdan ayak komple çekilince de araç öne atılıyor. Ha bir de özellikle yoğun trafikteyken ağır ağır ilerliyorken vites değiştirmek üzere debriyaja bastığımda bazen tak diye bir ses geliyor ki bu aracı aldığımdan beri var.

    Kısacası ben punto'nun vites değişimlerini şöyle yumuşak yapmayı hala beceremiyorum. Bu aracın karakteristiği midir, başka bu şekilde dikkatini çeken arkadaşlar var mı. Daha önceki araçlarım hep benzinliydi acaba diyorum ondan mı ama zannetmiyorum. Hayır acemi şöfor olsam yine anlayacağım ama 9 yıldır trafikte aktifaraç kullanıyorum. Ayrıca aracı babam ya da kardeşim kullandığında da dikkat ediyorum, onlar da vites geçişlerini sarsıntılı yapıyorlar.

    Fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim.
    bu sorunların birebir aynısı bende de var ve kavaklıdere servisine gittim gösterdim arkadaşlarında dediği gibi motor kulaklarından olduğunu söyledi ve ayrıntılı şekilde nedeninide anlattı,yani olası bi kaza durumunda motorun iç kısıma yani şoför bölmesine girmeden yere inmesini sağlayıp güvenliği arttırmak için kulakların yumuşak yapıldığını anlattı yumuşaklıktan dolayıda o sesin normal olduğunu ama içimin rahat etmesini istiyorsamda değiştirebilceklerini ve kulakları yenileyince sesin biraz daha azalacağını söylediler.
    vites geçişlerindeki sarsıntılarında bizim alışamadığımızdan oldugunu düşünüyorum arabayı alalı 4 ay oldu halen sarsıyorum ama babam daha ilk kullanışında hiç sarsmadan arabayı istanbuldan ankaraya getirdi ama şu paspas olayına sabah bi bakıcam bende uyduruk bi paspas var kesmem gerekcek sanırım
    'Fenerbahçe büyüklüğü ne şampiyonluk büyüklüğü, ne kupa büyüklüğüdür.
    Onun büyüklüğü başka bir büyüklüktür işte, adı konamaz"

  18. Bu mesaj için teşekkür edenler:


  19. #74
    Elvan Bey
    hoksi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    01/06/2014
    Yaş
    38
    Mesajlar
    370
    Nereden
    Muş
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 18

    Standart

    Arabam 1haftadır bende daha şu 2. viteste silkeleme olayına alışamadım ustam bir sıkıntı yok devam dedi ediyoruz bakalım.
    Evvelden Bade-i Aşk İle Mestiz

  20. #75
    Evren İskent
    evren iskent - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    20/03/2014
    Yaş
    47
    Mesajlar
    148
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Tekno Gri
    Edilen teşekkür: 43

    Standart

    3 yıl şirket aracı Albea dizel kullandım. Şu anda şirket aracı dizel fiesta. Albea'dan önce de eski kasa fiestaydı.

    Evo'da debriyaj çok yumuşak ama vites geçişlerindeki kavrama noktası çok aşağıda değil. Özellikle önde hızlanmak için yeterli mesafe yoksa, sıkışık trafikteyseniz aracın sarsıntısız vites geçirmesi için debriyajdan ayağı çekecek pay kalmıyor. Eğer hızlı çekilirse doğal olarak araç sarsıyor. Bir de buna evo'daki kemikli vites geçişlerini eklemek lazım. Joystick tarzı vitesleri kullanan vag grubu araçlarında mesela Seat'ta debrijaya bile basmasanız geçecek yumuşaklıktaki, kendi yolunu bulan vites mekanizması evo'da yok. Olmadığı gibi vites pürüzsüz şekilde yuvasında ilerlemiyor. Bu kimine güzel gelir kimine kötü ancak özellikle kısa mesafede debriyajı ayarlamak için ayağı kontrol eden zihinimize direnç gösteren bir vites kolu, debriyajı yukarı değil, vites rahat geçsin diye aşağı bastırmamızı telkin edince titremeler, vuruntular yaşanıyor. Dün denemek için eski bir albea'yı kullandım. Debriyaj son viteste bile çok altlarda kavradığından şanzıman kulağı sorunlu olmasına rağmen titreme olmuyor sadece kulaktan kaynaklı vuruntular oluyor. Ayrıca vites yolu kısa ve daha kemiksiz olduğundan aracın da hafifliğine binaen daha seri kullanıma izin veriyor.


    Benim debriyajımdaki problemim ise, bazen debriyaj pedalından çıtırtı sesi geliyor. Araç çalışmadığında daha rahat duyuluyor ve yayın mukavemeti oluşmayacak kadar yumuşak basışta sanki sağa sola oynayan plastik aksamın yaptığı çıtırtıya benzer ses duyuluyor. Bazen de hiç olmuyor. Sanki birşey yerine oturuyor. Serviste bakımda söylemedim daha yeni almıştım o zaman ancak sanayideki arkadaşıma gösterdiğimde genelde sorun yapmayan zamana denk geldiğinden birşey bulamadı. İnternette biraz araştırdım, benzer bir iki vaka var ama aynı şey olup olmadığını bilmiyorum. Wd40 ile düzelten de var, debriyaj pedalını değiştiren de. Basit birşeyse hafta sonu ben bakayım diyorum ancak benzer problem yaşayan varsa beyanı yol gösterici olur.

    Saygılarımla.


    iPad 'den aracılığı ile gönderildi

  21. #76
    Ali Kemal
    NEYZEN aleko42 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    07/08/2013
    Mesajlar
    76
    Nereden
    Aydın
    Rengi
    Orleans Mavi
    Plaka
    64 KZ 468
    Edilen teşekkür: 7

    Standart

    Değerli arkadaşlar viteste 1 e 2 te takarken zor geriye takmak daha zor hatta geride sesler çıkıyor geçmiyor falan bugün bosh servise gittim nazillide bana debriyajin çok aşağıdan aldığını söyledi benim bildiğim zaten puntolar dipten kavrar öyle değil mi vites değiştirerek debriyaj balatasinda sıkıntı var dedi ayrıca usta 600 TL de fiyat çıkardı sizce normal mi çünkü seti bile 150 TL diye biliyorum
    ONLY GRANDE PUNTO...

Sayfa 4/4 İlkİlk 1234

Benzer Konular

  1. Kötü bir punto kazası
    ancester tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 31/07/2010, 13:58
  2. 90hp vites değişimleri ve hızlama
    MaT tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 10
    Son Mesaj: 28/04/2010, 00:23
  3. Grande Punto Larda Fabrika Hatalari Ve Kampanya Değişimleri
    mcakmaklar tarafından Servis forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 5
    Son Mesaj: 15/04/2008, 14:43
  4. Kötü Gerçekten Kötü Bi Olay
    omurkuru08 tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 11
    Son Mesaj: 08/08/2007, 04:32

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com