38 sonuçtan 1 ile 20 arası

Konu: T Jet back pressure, yardım arkadaşlar !!!

Threaded View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #29
    Orkun Aksoy
    ABARTH OAGP1960 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    23/03/2012
    Yaş
    64
    Mesajlar
    1.783
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Rock Siyah
    Edilen teşekkür: 633

    Standart

    Alıntı bulut Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    HERKESE İYİ FORUMLAR ARKADAŞLAR.
    kafama takılan bir noktada sizden tecrübelerinizi ve ya bildiniz detayları paylaşmanızı rica edicem
    şuanki stok t-jet'imde green kutu içi ve otto son susturucu var. şimdi benim amacım ; kutuiçi green ile rahat hava emişi saglarken , aynı zamanda egzos sitemiyle de rahat gaz cıkışı saglamalı. öncelikle ben downpipe düsünmüyorum. borularım orjinal 51 lik. şimdi bildiğim kadarıyla stok araçta boruların 51 kalması daha mantıklı çünki alt devirlerde sıkıştırma düzenli olacagından tork düşmeyecek, bu durumda stok olarak sıkıntımız yok. ben sadece orta susturucu konusunda kararsız kalmaktayım. son susturucum otto demiştik , ben orta susturucumu söktügümde her nekadar turbo araçlarda back pressure gerek yok denilse de benim şahsi görüsüm ve araştırmalarımda, az da olsa bir back pressure gerekli oldugunun kanısındayım. yani sadede gelelim ; ben şimdilik 51 lik borularla orta susturucumu krom tüp susuturucu ile degiştirerek minimum bir back pressure saglayarak alt devirlerimi öldürmemek ve tüp susturucunun standart susturucuya göre ufak ve bir o kadarda içindeki yapının standart orta susturucu ile aynı çalışma prensibine sahip olması nedeniyle üst devirlerde de aracı fazla sıkmayacagından ufak bir rahatlama olacagı kanısındayım. ne alt devrim nede üst devrim ölmemeli arkadaşlar. bu konuda paylaşımınızı rica edicem.
    bu arada ilerleyen zamanlarda araçta turbo büyütme ve yazılım olabilir. bu noktada egzos sitemi degişecek elbette. şimdilik stok haliyle max. rahatlama ihtiyacımız var herkese tekrar iyi forumlar
    Back pressure her türlü araçta gerekli olup, aracın güç-performans değerlerine göre değişiklik gösterebilen ve egzoz gazı çıkış basıncını ifade eden bir kavram. Yani ne kadar motor gücüne ne kadar efektif gaz çıkış basıncı sağlayacak olan egzoz boru çapı yani, egzoz kompartman hacmi ile ilgilidir. Yarış set-up ında yüksek devir, yüksek throttle ve yüksek hızlar söz konusu olduğundan özellikle turbo şarjlı araçlarda çoğu kez egzoz sistemine ihtiyaç da olmayabilir. Yani alt devirlerle ilgili bir back pressure ihtiyacı genellikle olmayabilir. Stock t-jet de, eğer boru değiştirilmeyecekse son susturucu Otto olmak üzere, orta susturucu alınıp yerine daha küçük kazan hacmi ve de boyu olan bir tüp susturucu hem performans ve hem de sportif ses açısından faydalı olacaktır. Eğer 60 lık boru düşünülecekse mutlaka dirsekleri patent krom denilen türde ve potsuz olarak kaynaklı olmalı ve de flow bir orta susturucu olmalıdır. Orta susturucunun fonksiyonu, rezonatör yani çatırtı tarzındaki düzensiz sesleri kesen ve alev gizleyici olmasıdır. Araç eğer yarış otomobili değilse, yani cadde otomobili iseki aracın böyle, mutlaka bu fonksiyonları yerine getiren bir orta susturucuyu taşıyor olmalıdır.

  2. Bu mesaj için teşekkür edenler:


Benzer Konular

  1. TPMS hakkında (Tire Pressure Monitoring System)
    makeles tarafından Lastik ve Jant forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 8
    Son Mesaj: 31/12/2012, 13:23
  2. Insufficient oil pressure.. engine stop and start..
    drk53 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 19
    Son Mesaj: 30/12/2011, 19:27
  3. Arkadaşlar yardım..:(
    assan tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 31/10/2011, 20:22
  4. Insufficient oil pressure.. engine stop and start..
    CesSpOoL tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 29/09/2010, 23:48
  5. Arkadaşlar Yardım?
    JuzZz tarafından Motor ve yürüyen aksam modifikasyonu forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 18
    Son Mesaj: 28/11/2009, 11:41

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com