yapma etme canım arkadaşım öyle şey olur mu? turbo dizelde 3000 devirden sonra tork falan kalmıyor zaten 75 hp lik motor. 75 hp'yi alabilmek için 4000 devir çevirtmen gerekir. 4000 devirde 75 hp yi ne yapacaksın ki? dizel motorlar ekonomi ve tork makineleridir. asıl amacı beygir üretmekten çok tork üretmektir. bu nedenle ekonomi motorundan 75 hp yi almak için cayır cayır devir çevirtirsen ömrünü kısaltırsın. turbo dizelin normal bir kullanıcı için kullanım devri 2000 - 3000 devir arasıdır. 3000 devirden sonra nefesi kesilmeye başlar.
1.3 multijet 75 hp bir çok benzinli arabaya kafa tutuyorsa 75 hp den değil 190 nm'luk yüksek torku yüzündendir. o yüzden yazık etme güzelim arabana boşa devir çevirterek.
dizel araçlar 4000-4500 rpm çevirir
fiat mjetler ise 4000 rpm çeviriyor
2 bin rpm de tork 4 bin rpm de hp alırsınız
2 binin altında fazla sürmeyin kurumlamayı artırıyor...
süreklide 4 binlerde sürmeyin ...eğer sürecek olursanız...yağını 5 bin de değiştirin....
Yanılmıyorsam bravolarda böyle değil,bravonun hatırladığım kadarıyla dizellerinde 6 bin devir son, oysa benzinlilerin kadranı 8 binlerde son görünüş olarakBir bravocu arkadaşımız bize yardımcı olabilir !
Özgürlüğün Yolunu Aç...
- Ah dostum Şerafettin. Hastasın biliyorsun. Yatakta olman gerekirken hala BEŞİKTAŞ hala BEŞİKTAŞ !
...dedi doktor Enver
ince bir sesle:
-FEDA
...dedi Şeref bey
ama kimseler duymadı ...
maşallah bu yaşta ne çok mesleğin varmış adaş
Ben V6-V8 ne V BİLMEM KAÇ silidirli Gemi motorlarından anlamam..
Hatta denizlerde rampa varmıdır bilmiyorum! denizlerde hep sabit devirle mi gidilir bilmyorum, gemilerde vites varmıdır bilmyorum!
Ben yeni nesil turbo dizel araçları bilirim.
Seyir esnasında (sabit devirde gittiğin zaman)
Düz yolda 1500rpm'in
Rampa yukarı çıkarken de 1700-1800 rpm'in altında seyretmediğin sürece,fiatın,opelin multijet ve Renault'un dCi motorlarında problem yaşanmayacağına eminim.
Zaten bu motorların en verimli çalıştığı devir olan 1750-2500 devirleri değil de 3000 ve üzeri devirlerde sürülmesi gerektiğini söylemeniz bile düşündürücü!
Son olarak:
*Sen yine de tavsiye ettiğim OBK'nun yazılarına bir göz at. Okulunuzda okutulan dersler konunuza(GEMİ) has olabilir, hatta güncel olmayabilir. Hele ki hocalarınız genç ve yeniliği takip eden kişiler değilse, günümüz motorları ile hiç kıyaslamayın o okuduklarınızı.
Konu celenlee tarafından (21/05/2012 Saat 18:29 ) değiştirilmiştir.
# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network # |
Yer imleri