Sayfa 2/2 İlkİlk 12
27 sonuçtan 21 ile 27 arası

Konu: Devir İbresi 5 bin'i Gecmiyor ??

  1. #21
    Can Yağcı
    Mazüt Powır :D Du Hast - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    31/03/2010
    Yaş
    35
    Mesajlar
    2.489
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Titanyum Gri
    Plaka
    06 BA 9125
    Edilen teşekkür: 1028

    Standart

    Alıntı aykutisci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel araclarınızı 3000 devirin altında kullanmayınız motorun ömrü asıl o zaman kısalır her zaman yüksek devirde kullanılmalı dizel motorlar 3000-3500 arası öyle benzinli gibi 2000-2500 devir vites yükselt işte o zaman motorun ömrünü kısaltıyorsunuz ...
    yapma etme canım arkadaşım öyle şey olur mu? turbo dizelde 3000 devirden sonra tork falan kalmıyor zaten 75 hp lik motor. 75 hp'yi alabilmek için 4000 devir çevirtmen gerekir. 4000 devirde 75 hp yi ne yapacaksın ki? dizel motorlar ekonomi ve tork makineleridir. asıl amacı beygir üretmekten çok tork üretmektir. bu nedenle ekonomi motorundan 75 hp yi almak için cayır cayır devir çevirtirsen ömrünü kısaltırsın. turbo dizelin normal bir kullanıcı için kullanım devri 2000 - 3000 devir arasıdır. 3000 devirden sonra nefesi kesilmeye başlar.

    1.3 multijet 75 hp bir çok benzinli arabaya kafa tutuyorsa 75 hp den değil 190 nm'luk yüksek torku yüzündendir. o yüzden yazık etme güzelim arabana boşa devir çevirterek.

  2. #22
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı aykutisci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    sen dizel veya benzinli motordan gerçekten anlıyormusun ? 90 model ford kamyonlarda bile var turbo ...
    Emin ol çok iyi anlıyorum. Ve yeni nesil araçlardan bahsediyoruz
    Şöyle internette bir takıl bir araştır bakalım, sonra o kadar USTA'ya güvenmezsen bildiğin gibi devam et..

    donanımhaberden OBK nın yazılarını tavsiye ederim başlamak için. Kendisi konunun uzmanıdır.

  3. #23
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    dizel araçlar 4000-4500 rpm çevirir

    fiat mjetler ise 4000 rpm çeviriyor

    2 bin rpm de tork 4 bin rpm de hp alırsınız

    2 binin altında fazla sürmeyin kurumlamayı artırıyor...
    süreklide 4 binlerde sürmeyin ...eğer sürecek olursanız...yağını 5 bin de değiştirin....

  4. #24
    EMRULLAH AKCA
    akca37 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    18/06/2009
    Yaş
    43
    Mesajlar
    1.580
    Nereden
    Kastamonu
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    sonu 095
    Edilen teşekkür: 335

    Standart

    Yanılmıyorsam bravolarda böyle değil,bravonun hatırladığım kadarıyla dizellerinde 6 bin devir son, oysa benzinlilerin kadranı 8 binlerde son görünüş olarak Bir bravocu arkadaşımız bize yardımcı olabilir !
    Özgürlüğün Yolunu Aç...

  5. #25
    aykut işçi
    aykutisci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    17/05/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    607
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Titanyum Gri
    Edilen teşekkür: 170

    Standart

    Alıntı celenlee Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Emin ol çok iyi anlıyorum. Ve yeni nesil araçlardan bahsediyoruz
    Şöyle internette bir takıl bir araştır bakalım, sonra o kadar USTA'ya güvenmezsen bildiğin gibi devam et..

    donanımhaberden OBK nın yazılarını tavsiye ederim başlamak için. Kendisi konunun uzmanıdır.
    internette takılmama gerek yok kendim gemiciyim 1 yıl makine dersi aldım 4silindir olsun 5 silindir mercedes motoları boksör motorlar v6 v8 motorlar çalışma prensibini gayet iyi biliyrum


    - Ah dostum Şerafettin. Hastasın biliyorsun. Yatakta olman gerekirken hala BEŞİKTAŞ hala BEŞİKTAŞ !
    ...dedi doktor Enver
    ince bir sesle:

    -FEDA
    ...dedi Şeref bey
    ama kimseler duymadı ...

  6. #26
    Aykut BODUR
    aykut_1914 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    14/08/2011
    Yaş
    34
    Mesajlar
    3.825
    Nereden
    İzmir
    Rengi
    Granit Gri
    Plaka
    35 DAY 02
    Edilen teşekkür: 874

    Standart

    maşallah bu yaşta ne çok mesleğin varmış adaş

  7. #27
    M.Furkan Çelenli
    celenlee - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    28/12/2011
    Mesajlar
    3.124
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 617

    Standart

    Alıntı aykutisci Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    internette takılmama gerek yok kendim gemiciyim 1 yıl makine dersi aldım 4silindir olsun 5 silindir mercedes motoları boksör motorlar v6 v8 motorlar çalışma prensibini gayet iyi biliyrum
    Ben V6-V8 ne V BİLMEM KAÇ silidirli Gemi motorlarından anlamam..

    Hatta denizlerde rampa varmıdır bilmiyorum! denizlerde hep sabit devirle mi gidilir bilmyorum, gemilerde vites varmıdır bilmyorum!

    Ben yeni nesil turbo dizel araçları bilirim.
    Seyir esnasında (sabit devirde gittiğin zaman)
    Düz yolda 1500rpm'in
    Rampa yukarı çıkarken de 1700-1800 rpm'in altında seyretmediğin sürece,fiatın,opelin multijet ve Renault'un dCi motorlarında problem yaşanmayacağına eminim.

    Zaten bu motorların en verimli çalıştığı devir olan 1750-2500 devirleri değil de 3000 ve üzeri devirlerde sürülmesi gerektiğini söylemeniz bile düşündürücü!

    Son olarak:
    *Sen yine de tavsiye ettiğim OBK'nun yazılarına bir göz at. Okulunuzda okutulan dersler konunuza(GEMİ) has olabilir, hatta güncel olmayabilir. Hele ki hocalarınız genç ve yeniliği takip eden kişiler değilse, günümüz motorları ile hiç kıyaslamayın o okuduklarınızı.
    Konu celenlee tarafından (21/05/2012 Saat 18:29 ) değiştirilmiştir.

Sayfa 2/2 İlkİlk 12

Benzer Konular

  1. Yüksek devir^^Alçak devir????
    rmzn tarafından Genel forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 13
    Son Mesaj: 30/05/2012, 23:50
  2. Yakıt İbresi ve Yakıt Miktarı Resimli Soru ?
    sinanuzun tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 17
    Son Mesaj: 26/02/2012, 12:07
  3. Hararet İbresi
    mmunluer tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 7
    Son Mesaj: 20/07/2011, 17:44
  4. Hararet İbresi
    StrawBeeRy tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 22/09/2009, 01:40
  5. Yakıt İbresi - Benzin Işığı Sorunu
    Enterberk33 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 01/04/2008, 09:53

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com