Sözünü ettiğiniz karter havalandırma hortumu manifolda yağ buharı gönderir burdan üflemeyen araç şimdiye kadar görmedim illaki üfleyecek, çünkü karterin içinde basınç oluşur bu hortumu buraya koymalarının sebebi bu zaten sıcak yağ basınçlı ortamda beyaz buhar olarak görünür.


Alıntı eisenheim Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
iyi günler arkadaşlar

200 bin km ye yeni giren multijet aracımın en son bakımı 198.000 km de yapıldı.

yağ olarak 5/40 MOBİL 1 yağ konuldu. şu anda 200100 km de . sabah yağına bakıyım dedim biraz azalmış. korktum hemen motorcuma gittim.yarım litre yağ eksiltmiş. üst kapağı açtı üfleme yok. yağ çubuğunu çekti üfleme yok. üst kapağa giden bir hortumu çekti ordan hafif bir üfleme geldi.motoru açıp bakmamız lazım dedi.aracın altında hafif yağ yaşarmalarıda var. servis çok yoğun olduğu için lifte kaldırıp altınada bakamadık. sekman piston rektefiye enjektör ayarı ustalık derken 2000 tl gider dedi.sandık motor zaten komple 4000 tl.şimdi benim içim içimi yiyor araç motor isteyecek diye. eski aracım m42 motor kodlu 3.18is de üstten egzantrikliydi ve hafif üflerdi. buda aynı şekilde hafif üflüyor. silindir kapağından üfleme yapması multijetler için normalmi? yağ çubuğundan ve yağ dolum kapağından üfleme yapmıyor. birde araç norlmal multijet 1.3 lere göre sesli çalışıyor ve rolantide sarsıntılı çalışıyor.gidişinde yakıtında sorun yok. az yakıyor performansıda iyi.

yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkürler