7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Aracı ilk çalıştırmada bekletmek stop ederken rolantide bekletmek faydalı mı?

  1. #1
    Sinan UZUN
    Yüksek Lisans sinanuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    439
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    yok
    Edilen teşekkür: 89

    Standart Aracı ilk çalıştırmada bekletmek stop ederken rolantide bekletmek faydalı mı?

    Arkadaşlar şu bilgi bilgi ne kadar doğru : aracı özelliklede soğuk havalarda çalıştırıp bir kaç dakika bekleyin ve stop ederken de rolantide 2 3 dakika bekletip öyle stop edin.

    Yeni nesil araçlarda da böylemi yapmalı ? Tamam eskiden kızdırmalı doğanlarda kızdırma için zaten bekliyor sonra çalıştırıyor bekletiyorduk. Bazı arkadaşlar özellikle turbo için stop öncesi araç rolantide olmalı diyor ama ben anlayamıyorum turbo havayşa ilgili değil mi yanmanın daha iyi olması için yanmadaki hava miktarıyla destek vermiyor mu ? Lütfen bilen arkadaşlar aydınlatsınlar Saygılarımla..

  2. #2
    tayfun aydın
    tayfux - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    16/01/2011
    Mesajlar
    8.420
    Nereden
    İstanbul
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 2123

    Standart

    benim arabanın kitapçığında da 30 sn bekletmeniz motor için yararlı olacaktır diyor..aslında mantıklı düşündüğümüz zaman bir atlet koşu bittiği zaman yere oturmaz bir süre normal yürüme yapar, futbolcular da maçtan sonra yenileme çalışması yaparlar birden durmazlar bunlar gibi birşey sanırım

  3. #3
    ümit başaran
    uzuncocuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Yaş
    45
    Mesajlar
    1.518
    Nereden
    Mardin
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 480

    Standart

    orn: tsk nın elındekı land rover tdı aracın ön camında söyle yazar: motor türbin ünitesini korumak için aracı calıstırıp gaz vermeden 30 sn bekleyın stop etmeden oncede 30 sn bekleyıp sonra stop edın....
    jetta1.2 tsı comfortlıne 2012

  4. #4
    Serhat Serhat
    İl Başkanı (Kırşehir) takres - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    13/10/2010
    Mesajlar
    7.894
    Nereden
    Kırşehir
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 1804

    Standart

    turbonun pallerinin yağlanması için gereklidir...
    Keyif BMW'Dir...



  5. #5
    ismail x-ray
    x-ray - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    03/12/2011
    Mesajlar
    183
    Nereden
    Çankırı
    Rengi
    Evo Beyaz
    Edilen teşekkür: 49

    Standart

    Alıntı mehmetbasli Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    dizel kullanımında klişe iki kural vardır birincisi motorun sesini herzaman duyacaksın diğeride toplar diye yüksek viteste araca yüklenmeyeceksin. dizeller için 2000 devrin altı çok riskli yüksek devir çevirtmekte kısa devir bandı yüzünden motoru aşınmasını hızlandırmaktan başka bir işe yaramaz. ancak dikkat edilmesi gerekn temel husulardan biride stop ederken aracınızın en az 10 saniye kadar rölantide bekleyerek turbonun da yavaşlamasını sağlamak. çünkü yol sonrası hemen kontak kapatıldığında motorun yağmalası durur. ancak egzost manifoltundaki basıncın etkisiyle onbinli devirlerde dönen turbo pallerinin yağlanmaya ihtiyacı var. siz kontağı kapattığınızda yağlama duru. ancak motordan daha hızlı dönen pallerin yavaşlayıp durmamsı biraz zaman ister. tabi bu arada pallerin yavaşlamayıp durması evresine kadar yağlama olmayacak. işte bu yüzden turbolar çabuk arıza veriri.
    şimdilik bu alıntıyı yapıyorum. ama forumda bu konu olması lazım, araştırırsan eminim bulursun. altı çizili kısım sorunuza cevaptır, haddim olmadan alıntıda oynama yaptım, sayın mehmet basli kusuruma bakmasın lütfen.

  6. #6
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    1. özellikle soğuk havalarda marşa bastıktan sonra hemen gaz verip gitmeyin...
    - siz marşa bastınız...motor çalışmaya başladı turbo dönmeye başladı...ancak yağ pompası henüz turboya yeterince yağ basmamıştır...o yüzden turbonun yağlanmasını bekleyin...
    diğer taraftan motor ısınmamıştır. ısınmayan motor verimli çalışmaz çok yakıt tüketir.

    2. sıkışık trafikte , agresif sürüşte yada üst devirde araç sürdükten sonra hemen kontak kapatmayın
    - turbo 600 derece 1000 derece olmuştur...siz kontak kapadğınızda yağ pompası yağ basmayı bırakacaktır. ancak turbo kendi ivmesi ile 3-5 saniye daha dönecektir... rüzgar gülünü düşünün....sizler üflemeyi kessenizde rüzgar gülü dönmeye devam eder...işte turbo da öyle...kontak kapattınız...motor durdu yağ pompası durdu...yüksek ısıdan dolayı turbo miline gelen yağ yanacaktır. viskositesini yitiricektir. böylece metal aşınması olacaktır. zamanla mil bozulacak ötmeye başlayacak ve ileride kırılacaktır. bunu engellemek için turbonun yağlanarak soğumasını beklerseniz hem yağlama devam eder hem mili korumuş olursunuz. bu yüzden 30sn 1 dk...2-3 dk...bekleyin...



    mehmetbasli arkadasın yazısında biraz düzeltme yapalım...

    redlinede sürmediğin sürece bir sorun olmaz..motor ömrü kısalmaz motoru aşındırmaz...2000 rpm altında turbolu araç sürmek kurumlamayı artırır ileride aşırı kurumdan turbo palleri sıkışacaktır ve iş göremeyecektir.

    10 sn bekleyerek turbonun yavaşlaması diye bir şey yok..yada yavaşlamasının bir faydası yok...yada getirisi yok...

    turbo palleri yağlanmaz...mil ve onun bağlı olduğu bilye yağlanır...

    bir turbonun dönme hızı dakikada...50-60 bin tur olduğu kadar 130-150 bine kadar çıkabiliyor...

  7. Bu mesajı için 4 kişi cemal arslan'ye teşekkür etti:


  8. #7
    Sinan UZUN
    Yüksek Lisans sinanuzun - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    10/03/2011
    Yaş
    43
    Mesajlar
    439
    Nereden
    Trabzon
    Rengi
    Beyaz
    Plaka
    yok
    Edilen teşekkür: 89

    Standart

    bu güzel bilgiler için tüm arkadaşlara teşekkür ederim.

Benzer Konular

  1. İlk çalıştırmada problem
    mkaragul40 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 04/03/2017, 17:56
  2. İlk çalıştırmada zorlanma.
    ykaya1983 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 15/09/2012, 14:52
  3. Start&Stop devredeyken aracı boşa alıp dışarı çıkmak
    hayalci79 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 28/03/2012, 10:07
  4. Acele ederken Marşpiyer'i sürttüm!
    kamilinal tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 04/09/2011, 00:50

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com