7 sonuçtan 1 ile 7 arası

Konu: Aracı ilk çalıştırmada bekletmek stop ederken rolantide bekletmek faydalı mı?

Hybrid View

önceki Mesaj önceki Mesaj   sonraki Mesaj sonraki Mesaj
  1. #1
    cemal arslan
    cemal arslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    19/01/2010
    Yaş
    56
    Mesajlar
    1.810
    Nereden
    Ankara
    Rengi
    Yok
    Edilen teşekkür: 598

    Standart

    1. özellikle soğuk havalarda marşa bastıktan sonra hemen gaz verip gitmeyin...
    - siz marşa bastınız...motor çalışmaya başladı turbo dönmeye başladı...ancak yağ pompası henüz turboya yeterince yağ basmamıştır...o yüzden turbonun yağlanmasını bekleyin...
    diğer taraftan motor ısınmamıştır. ısınmayan motor verimli çalışmaz çok yakıt tüketir.

    2. sıkışık trafikte , agresif sürüşte yada üst devirde araç sürdükten sonra hemen kontak kapatmayın
    - turbo 600 derece 1000 derece olmuştur...siz kontak kapadğınızda yağ pompası yağ basmayı bırakacaktır. ancak turbo kendi ivmesi ile 3-5 saniye daha dönecektir... rüzgar gülünü düşünün....sizler üflemeyi kessenizde rüzgar gülü dönmeye devam eder...işte turbo da öyle...kontak kapattınız...motor durdu yağ pompası durdu...yüksek ısıdan dolayı turbo miline gelen yağ yanacaktır. viskositesini yitiricektir. böylece metal aşınması olacaktır. zamanla mil bozulacak ötmeye başlayacak ve ileride kırılacaktır. bunu engellemek için turbonun yağlanarak soğumasını beklerseniz hem yağlama devam eder hem mili korumuş olursunuz. bu yüzden 30sn 1 dk...2-3 dk...bekleyin...



    mehmetbasli arkadasın yazısında biraz düzeltme yapalım...

    redlinede sürmediğin sürece bir sorun olmaz..motor ömrü kısalmaz motoru aşındırmaz...2000 rpm altında turbolu araç sürmek kurumlamayı artırır ileride aşırı kurumdan turbo palleri sıkışacaktır ve iş göremeyecektir.

    10 sn bekleyerek turbonun yavaşlaması diye bir şey yok..yada yavaşlamasının bir faydası yok...yada getirisi yok...

    turbo palleri yağlanmaz...mil ve onun bağlı olduğu bilye yağlanır...

    bir turbonun dönme hızı dakikada...50-60 bin tur olduğu kadar 130-150 bine kadar çıkabiliyor...

  2. Bu mesajı için 4 kişi cemal arslan'ye teşekkür etti:


Benzer Konular

  1. İlk çalıştırmada problem
    mkaragul40 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 16
    Son Mesaj: 04/03/2017, 17:56
  2. İlk çalıştırmada zorlanma.
    ykaya1983 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 3
    Son Mesaj: 15/09/2012, 14:52
  3. Start&Stop devredeyken aracı boşa alıp dışarı çıkmak
    hayalci79 tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 12
    Son Mesaj: 28/03/2012, 10:07
  4. Acele ederken Marşpiyer'i sürttüm!
    kamilinal tarafından Teknik Yardım forumunda yazıldı.
    Cevaplar: 21
    Son Mesaj: 04/09/2011, 00:50

Yer imleri

Yer imleri

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  


Forumdaki tüm yazışmalardan üyelerin kendisi sorumludur. Çıkabilecek herhangi bir hukuki durumda, forum yönetimi yetkili merciilerin talepleri doğrultusunda, ilgili üye/üyelerin tüm erişim bilgilerini/kayıtlarını vermekle yükümlüdür. Yeni üye olanlar, maillerine gönderilen onay maillerini onayladıktan sonra, admin onayıyla üye olabilmektedirler. O nedenle üye olurken profil bilgilerinin özenli, doğru ve eksiksiz şekilde girilmesi son derece önemlidir. Üyeler; forumda geçirdikleri zaman zarfında forum kurallarına uymak zorundadırlar. Kurallara aykırı davrandığı tespit edilen üyeler hakkında haber vermeksizin işlem yapma hakkı forum yönetimine aittir. Forum kurallarını okumak için tıklayınız. Unutmayınız; bu ortamdaki özgürlüğünüz, başkalarının özgürlüğüyle sınırlıdır.
Reklam vermek, bilgi & iletişim için: admin@grandepuntotr.com



# Fiat Türkiye Kullanıcı Forumları Network #

www.fiattr.com   |    www.puntotr.com   |    www.grandepuntotr.com   |    www.puntoevotr.com   |    www.bravotr.com   |    www.lineatr.com   |    www.500tr.com   |    www.ottimotr.com   |    www.aegeatr.com